Nachttrein Bangkok-Changmai en terug vliegen, waar beste boe

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Elisa875
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 22 juni 2017, 12:38

Nachttrein Bangkok-Changmai en terug vliegen, waar beste boe

#1 Bericht door Elisa875 » zondag 16 juli 2017, 10:58

Waar kan ik t beste de nachttrein boeken van bkk naar changmai en terug vliegen met welke maatschappij? En wat moet je in chanmai persé gedaan hebben? Ook accomodatietips zijn welkom, relaxed is onze laatste week.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nachttrein Bangkok-Changmai en terug vliegen, waar beste

#2 Bericht door KhunSugar » zondag 16 juli 2017, 19:35

Elisa875 schreef:Waar kan ik t beste de nachttrein boeken van bkk naar changmai en terug vliegen met welke maatschappij? En wat moet je in chanmai persé gedaan hebben? Ook accomodatietips zijn welkom, relaxed is onze laatste week.
Je kan dit is proberen: Thailand Train Ticket

Voor te relaxen moet je niet in Chiang Mai zijn. De meeste touroperators bouwen een weekje rust op het eind van de rondreis ergens aan een strand.

Even buiten het centrum kan ik je dit resort aanbevelen. De host Daphné is Belgisch, de plaats is super relaxed.
Liam's Suan Dok Mai

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Nachttrein Bangkok-Changmai en terug vliegen, waar beste

#3 Bericht door pong » maandag 17 juli 2017, 20:10

1.omdat vrijwel elke nieuweling schijnt te denken, dat je perse met de trein NAAR CM moet, is die vaak door sreuwende farang volzet-velen nemen (want volgens hen kost het toch bijna niks) een hele coupe voor zich of reisgezelschappen die een hele wagon afnemen. DUS: keer het eens om! Erheen vliegen (er gaan er talloze, tenminste 4 airlines) en terug ''relaxed''. Je kan best rieleksen in CM, althans als je je wat van die horden sjinezen afstand kan houden EN als je wat KMs van de binnenstad af een leuk resort kiest. Maar strand of water moet je er niet verwachten.
trein kan je dan ook boeken (er gaan er overigens 4 per nacht) op elk station, paar dagen tevoren is meestal zat. of online, lees ook seat61.com, DE treinenpromosie-site, die vooral niks wil zeggen over de ontegenzeggelijke nadelen.
2.je moet niks, het is vakantie. De standaard dingen vind je in elke reisgids en die zijn al ruim 30 jaar (toen kwam ik er voor het eerst) onveranderd. Omdat avontuurlijke NLers zo graag dingetjes doen buiten de gewone paden: er is net een supernieuwe Nancy Chandler-map uit met supergeheime insider tips over die stad, dus grijp je kans voordat de horden het doen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”