Maleisie

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Maleisie

#1 Bericht door wanadee » dinsdag 11 oktober 2016, 13:47

Ik ga volgende week de kuststrook onveilig maken, hua hin, krabi, trang. Ik ken die hoek nog niet dus we haan wat rondtoeren en via nakhon see tammaraat weer terug.
Als ik nog zin heb zou ik ook maleisie een paar dagen mee kunnen pakken na Trang, maar heb geen idee wat de formaliteiten zijn. Heb wel op internet gelezen dat een visa voor nederlanders vrij makkelijk bij de grens te krijgen is.
Hebben thai ook een visum nodig?
Moet ik mijn eigendomsbewijs van de auto meenemen als ik de grens oversteek?
Vast bedankt voor evt reacties.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Maleisie

#2 Bericht door Jim » woensdag 12 oktober 2016, 07:55

Allebei visa exempt.
Eigendomsbewijs is wel een goed plan, maar het moet wel je eigen auto zijn, denk ik.
Met een huurauto gaat 't sowieso niet.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Maleisie

#3 Bericht door stevenl » woensdag 12 oktober 2016, 10:03

Je kunt niet zomaar de grens ove rmet de auto, je hebt een autopaspoort nodig met westerse nummerplaat. Ter plekke kun je dan verzekering regelen.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#4 Bericht door wanadee » woensdag 12 oktober 2016, 12:31

Dat wordt wel moeilijk lijkt me. Hoe kan ik in thailand aan een westerse nummerplaat komen en een auto paspoort. Ik zal toch niet de enige zijn die een keer daar over de grens wil wippen?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Maleisie

#5 Bericht door stevenl » woensdag 12 oktober 2016, 12:43

wanadee schreef:Dat wordt wel moeilijk lijkt me. Hoe kan ik in thailand aan een westerse nummerplaat komen en een auto paspoort. Ik zal toch niet de enige zijn die een keer daar over de grens wil wippen?
Bij het DLT, zelfde plek als rijbewijzen. Hou ook rekening met strenge regels mbt window tinting.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#6 Bericht door wanadee » woensdag 12 oktober 2016, 12:56

Ik was in de veronderstelling dat het allemaal wel mee zou vallen, gelukkig een reactie van steven dus heb mijn eega even laten zoeken.

Van dat nummerbord heb ik nog niets kunnen vinden maar wel een aantal andere zaken wasrvan 1 onoverkomelijk is. Paspoort is waarschijnlijk het vertaalde eigendomsbewijs.

Raamfolie in Malijsie mag niet donkerder zijn dan 40 %. Ik heb volgens mij 90 % dus veel te donker maar dat ga ik er echt niet afhalen.
Verder moet het het eigendomsbewijs in het Engels vertaald worden door de thaise RVW, kost 200 baht,
De auto mag niet ouder zijn dan 10 jaar,
De auto moet afbetaald zijn,
De eigenaar moet ook de chauffeur zijn.

Dus moet maar ff kijken of ergens kunnen parkeren en met de bus oid kunnen gaan. Mij maakt het niet zoveel uit maar mijn eega wil graag malijsie in.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Maleisie

#7 Bericht door driver » woensdag 12 oktober 2016, 13:05

Kun je in Maleisië geen auto huren?

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#8 Bericht door wanadee » woensdag 12 oktober 2016, 13:48

Dat weet ik niet driver maar dat ga ik niet doen. Ik ga een ontdekkingsreis maken vanaf Petchaburi naar Trang en via Nakhon See Thammarat weer terug. Dus onderweg Huahin, Ranong, Phuket,
Krabi enz. Overal een paar dagen blijven om leuke dingen te bezoeken.

Maar omdat we zo dicht bij Maleisie kwamen vroeg mijn meisje of we daar ook een paar dagen naar toe konden. Desnoods maar 1 dag om in te checken met de tablet, je weet hoe die thaise vrouwen zijn. De meeste die ik ken tenminste.

Dus dat heb ik nu afgeblazen, te ingewikkeld. Heb mijn meisje gezegd dat we later wel een keer met het vliegtuig gaan maar dan gaat ze toch liever naar Korea :crazy:

Dus we houden het lekker bij thailand, daar is nog genoeg te ontdekken. Ik ben nog nooit in die hoek geweest dus......

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Maleisie

#9 Bericht door driver » woensdag 12 oktober 2016, 15:37

Oké. :thumbsup:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Maleisie

#10 Bericht door pong » woensdag 12 oktober 2016, 19:42

1.volgens mij-maar ik doe geen auto, dus weet niet alles, is er een speciale regeling dat je met normaal Thais nrbord tot xx Km vanaf de grens mag-tot net bij Penang (westcoast) wat de meest bekende en redelijk aardige toeristentrekker is. Dan moet je ook wel bij de grens een speciaal permit regelen. KIJk verder maar op forum.thaivisa-daar zal het vast wel staan.
2.het is ASEAN-dus vrije inreis voor je gade tot max 14/15 days of zo en ze heben m.n. voor ons NL een supergunstige regeling- zomaar 3 mnd geheel visumvrij en zonder al die problems die de Thai tegeswoordig willen bedenken voor de toeristjes. ken je mogelijk nog wat bahasa van Indonesia-gebruik het! ze zijn verrukt-hun taal is wel ietsje anders, maar ze verstaan elkaar buitengewoon goed.
3.plan B/ALT: de voiture in HYai laten staan/garage, en dan de bus/minibus/trein naar MY-bvb dat tripje naar Penang-via Butterworth/ferry. Wil je meer sun+sea-dan gok+taxfree-eiland Langkawi- ferry vanaf Satul, west van HYai. Langk is zonder auto (kan uiteraard ook ter plekke) haast niet te doen, penang juist uitstekend-er zijn zelfs gratis toeristenbussen (of waren).
4.door de bank genomen is MY wat duurder als TH, maar ook wat comfortabeler en herkenbaarder als verwesterd. Volop goed engels, veel sjinezen aan de westcoast. Eastcoast (via dat door rebellen bestookte Pattani/Yala etc.) is veel meer echt muslim en veel strikter-bewaar dat maar voor later als het je echt bevalt.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#11 Bericht door wanadee » donderdag 13 oktober 2016, 02:11

Zit ik zowieso met mijn folie die veel te donker is. Miss hien laten ze dat toe tot Penang maar misschien wordt ik ook wel aangehouden op de terugweg met een bekeuring en dat ik het er af moet halen.
Ik sla wel over, genoeg leuke dingen in thailand.

Iedereen bedankt voor de reacties.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Maleisie

#12 Bericht door stevenl » donderdag 13 oktober 2016, 03:06

wanadee schreef:Zit ik zowieso met mijn folie die veel te donker is. Miss hien laten ze dat toe tot Penang maar misschien wordt ik ook wel aangehouden op de terugweg met een bekeuring en dat ik het er af moet halen.
Ik sla wel over, genoeg leuke dingen in thailand.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Als je Maleisie inrijd moet je ter plekke de verzekering regelen, en de auto wordt dan even bekeken. Met een te donkere folie kom je het land niet in.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#13 Bericht door wanadee » donderdag 13 oktober 2016, 05:21

Na alle berichten had ik het risico ook niet genomen Steven. Zou alleen even de grens over wippen om mijn eega een plezier te doen, ik heb nog genoeg te zien in thailand voor ik zelf behoefte krijg de grens over te gaan.

Toch laat dit maar eens zien waar dit forum goed voor is, ik had verwacht dat het vrij simpel zou zijn en was niet eens verder gaan zoeken. Was alleen aan hetbtwijfelen of ik een eigendomsbewijs mee moet zeulen op vakantie omdat ik wel gelezen had dat je met een huurauto de grens niet over komt.
Zelf kwam ik hier ook verder niets over tegen op google, behalve over de visa, pas toen mijn eega in het thais ging zoeken kwam er info tevoorschijn zoals hier genoemd..

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Maleisie

#14 Bericht door joepattaya » donderdag 13 oktober 2016, 06:27

je eega kan ook vanuit Thailand in Penang (of waar dan ook) op feesboek inchecken........dus als het louter daar om te doen is.......pies-u-keek!!

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Maleisie

#15 Bericht door wanadee » donderdag 13 oktober 2016, 07:16

Ik vind dat allemaal onzin dus werk er in principe niet aan mee. In dit geval dacht ik dat het wel leuk was om 2/3 daagjes de sfeer en het eten te proeven. Dus ze bekijkt het maar met hasr inchecken :crazy:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”