Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#1 Bericht door ThailandReiziger » zondag 25 september 2016, 15:41

Hallo allemaal,

We hebben afgelopen week tickets geboekt naar Bangkok in de kerstvakantie.
Dus ben met weer helemaal aan het inlezen.
Het idee is om meteen nadat we landen (11:00 uur in de ochtend) door te gaan naar Ayutthaya.
Dan daar 4 nachten te blijven (dus 3 volle dagen) in een hotel met zwembad.
Vervolgens willen we door naar Koh Chang, en daar 6 nachten blijven
Daarna weer terug naar Bangkok, en daar 2 nachten blijven zodat we nog een dag Bangkok in kunnen.

Een paar jaar terug zijn we ook al in Thailand geweest in juli. (toen Bangkok, Kanchanaburi,Ayutthaya, Sukhothai, Chang Mai, Koh Samui en Phuket gezien), dus Ayutthaya en het Grand Palace hebben we al een keer gezien.


1 Vlucht
2 Aankomst Bangkok , rond 11:00 uur landen. Overnachten Ayutthaya
3 Ayutthaya bekijken
4 Ayutthaya bekijken
5 Ayutthaya - Ang Thong Great Buddha (Boven Ayutthaya, en boottocht)
6 Naar Koh Chang
7 Koh Chang
8 Koh Chang
9 Koh Chang
10 Koh Chang
11 Koh Chang
12 Naar Bangkok
13 Dag Bangkok - Grand Palace, What Pho
14 Rond 1200 uur vlucht terug


Enkele vragen waar ik nog mee worstel,
We zijn al een keer in Ayutthaya geweest (1 volle dag), maar vonden dat wel erg leuk. Iemand nog tips voor een uitstap naar iets in de buurt?
Ik heb nu nu een idee om naar de Great Buddha te gaan.

Nog tips voor welk strand we moeten pakken in Ko Chang? We willen rond de 50 euro per nacht uitgeven.
Of is het leuker om twee verschillende stranden te pakken?
We vinden het wel leuk als er in de avond wat meerdere restaurant opties zijn in de omgeving.

Dit leek me een mooie combinatie tussen tempels, standen en de gekte van Bangkok.
Nog dingen die je anders zou doen? (evt extra stop ergens tussen Ayutthaya en Ko Chang? )

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#2 Bericht door trangerkuda » maandag 26 september 2016, 03:52

ThailandReiziger; om te beginnen, een ieder heeft zo zijn eigen interesses en voorkeuren. Wat ik echter niet begrijp in je reisschema, is het feit, dat je zoveel tijd van je toch al erg korte vakantie denkt te besteden in Ayutthaya, een bestemming waar sowieso - in vergelijking tot andere mogelijke bestemmingen in Thailand - nu niet echt veel te beleven en/of te zien valt. En ik begrijp dit nog minder, wanneer ik lees, dat je daar al eens geweest bent.

Ook het Grand Palace heb je eerder al eens bezocht zeg je, maar ondanks dat, ben je kennelijk van plan om er weer naar toe te gaan. Er zijn naar mijn mening, in Bangkok nog zoveel andere dingen te zien/bezoeken, dat mij dit zonde van je beperkte tijd lijkt.

Als je - ook al in verband met je beperkte vakantietijd - iets anders wilt bezoeken, dan zouden bestemmingen zoals Hua Hin en/of Chaam (beide niet al te ver van Bangkok gelegen en tevens bestemmingen waar je voorheen nog niet geweest bent kennelijk) goede alternatieven kunnen zijn.

Hoe dan ook, ik wens je een aangename reis naar en in Thailand toe.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#3 Bericht door jumbo » maandag 26 september 2016, 05:33

Ik woon in Ayutthaya en het is vergelijkbaar met Almelo, altijd wat te doen, soms staat het stoplicht op rood en soms op groen...

Je kan een rivercruise doen, naast wat je al een keer gedaan hebt, er zijn een paar slappe aftreksel van watermarkten
Voldoende tempels en ruines om er een paar dagen rond te karren, je kan aan de rivier een restaurant proberen, altijd aardig
en dan is er nog de Elephant Kraal... een park ter nagedachtenis aan Naresuan en een historical museum
Baan Hollanda een gebouw op het gebied waar de eerste NL 'factorij' was gebouwd aan de rivier...

Veel plezier
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

ThailandReiziger
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2013, 14:56

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#4 Bericht door ThailandReiziger » maandag 26 september 2016, 08:19

@trangerkuda,

Bedankt, ik zat inderdaad te twijfelen of we zo lang moeten blijven in Ayutthaya.
Denk dat twee volle dagen ook genoeg zal zijn.

Ik heb het op deze manier opgezet omdat Ayutthaya, Sukhothai en Koh Samui de vorige keer de leukste bestemmingen waren.
Ik heb het idee dat Koh Chang wat minder te doen heeft dan Koh Samui, dus wil daar ook niet de hele vakantie op het strand liggen.
Dit leek me wel een aardige mix van Tempels en strand.

Maar ik zal eens kijken of Hua Hin / CHaam een betere keus zijn dan Ayutthaya.


@jumbo
:cheesy: klinkt goed ;)

Die rotonde met grote kippen hebben we al bezocht, dat was wel een bijzondere plek :)
Ik las inderdaad dat er een Elephantstay is. Die Elephant Kraal is wat anders?
We vinden het erg leuk om iets met olifanten te zien/doen, maar dan wel op een vriendelijke manier. (dus niet die trips door het centrum heen).

Is dan die Elephantstay of Elephant Kraal dan wat?


Bedankt!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#5 Bericht door Ben » maandag 26 september 2016, 09:23

Als je naar Koh Chang wilt in de kerstvacantie .
Is het wel aan te raden om iets te boeken op tijd ,het kan er zomaar erg druk zijn .
Meerdere keren meegemaakt .

Aangezien jullie wat Tempels en Bhudda's willen zien om
Ang Tong aan te doen kun je het rondje ook over Lopburi
laten gaan en http://myunseenthailand.blogspot.com/20 ... aburi.html
deze temple aandoen. als jullie graag tempels zien, deze nl wel wat ouder als die in Ang Tong
Bhudda's footprint. oud en groot
En op weg naar Koh Chang deze nog ,ook geen kleintje https://www.tripadvisor.com/Attraction_ ... vince.html
Kolossale nieuwe temple maar de oude ligt ernaast en die is echt oud. en de markt uiteraard!

Je kan met de trein dan van Chachoengsao naar Chonburi wat op weg is naar Koh Chang ,In Chonburi kun je dan met mini busjes naar Laem Ngop pier. waar de boot naar Koh Chang gaat.
De trein rit duurt ongeveer een klein uurtje en kost je, jawel 10 Bath :crazy: leuk om een keer gedaan te hebben.

Verder kun je de trajecten van Angtong naar lopburi en naar Chachoengsao met de bus doen, of mini busjes Angtong Lopburi
kost iets van 50 bat PP :giggle2:

[|)

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 27 september 2016, 03:57

ThailandReiziger schreef:@trangerkuda,

Bedankt, ik zat inderdaad te twijfelen of we zo lang moeten blijven in Ayutthaya.
Denk dat twee volle dagen ook genoeg zal zijn.

Ik heb het op deze manier opgezet omdat Ayutthaya, Sukhothai en Koh Samui de vorige keer de leukste bestemmingen waren.
Ik heb het idee dat Koh Chang wat minder te doen heeft dan Koh Samui, dus wil daar ook niet de hele vakantie op het strand liggen.
Dit leek me wel een aardige mix van Tempels en strand.

Maar ik zal eens kijken of Hua Hin / CHaam een betere keus zijn dan Ayutthaya.


@jumbo
:cheesy: klinkt goed ;)

Die rotonde met grote kippen hebben we al bezocht, dat was wel een bijzondere plek :)
Ik las inderdaad dat er een Elephantstay is. Die Elephant Kraal is wat anders?
We vinden het erg leuk om iets met olifanten te zien/doen, maar dan wel op een vriendelijke manier. (dus niet die trips door het centrum heen).

Is dan die Elephantstay of Elephant Kraal dan wat?


Bedankt!

De Elephanstay is waar ze 's-nachts verblijven, ze wandelen met de olifanten ook niet door het centrum, Ayutthaya heeft geen echt centrum
Het is allemaal sabai sabai daar en 'verkeer' heb je eigenlijk alleen op zon- en feestdag als de vele devote of gelukzoekende Thai uit verre omstreken naar de belangrijke tempels gaan
De kraal (oud nederlands verbastering van corral) is meer het dagelijkse toeristen gebeuren
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Kerstvakantie Thailand. Ayutthaya en Ko Chang?

#7 Bericht door bkk020 » zaterdag 01 oktober 2016, 21:05

Ayutthaya en hua hin vind ik beide niet spannend.

Ik ga in dezelfde periode

Bkk-chiang mai-bkk-koh chang- dagje pattaya waterpark-bkk. Met een kind dus compromis tussen reizen en vastigheid voor hem.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”