wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
traveltes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 01 augustus 2016, 09:48

wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#1 Bericht door traveltes » donderdag 25 augustus 2016, 20:08

Beste ervaringsdeskundigen

ik zou graag jullie mening even horen of eigen ervaring. Wij gaan van 10 tot 21 februari 2017 naar thailand. We blijven eerst 2 nachten in thailand en vliegen dan naar krabi (ao nang). Omdat ik nog niet heel goed een indruk heb zou ik graag een beetje horen wat jullie idee/mening en ervaring is. de vakantie is voor ons een mix van strand, lekker wat zien van de highlights, relaxen.

idee is
10 (aankomst eind ochtend) tot 14 krabi ao nang ..... 3 hele dagen
14e vliegen van krabi naar ko Samui (aankomst 14.30) en meteen door naar Koh phangan ???? is dat handig meteen door vanaf vliegveld naar een ferry? vooraf boeken met bv taxi erbij handig? enig idee welke site betrouwbaar is of is voorafniet nodig.
14 tot 17 koh phangan (beetje luxe relaxen in santhiya koh phangan resort, scootertje eiland over etc)
17 tot 21 ko Samui?

wat denken jullie qua verdeling in dagen . hoe zouden jullie het zelf verdelen? ticket naar krabi staat wel vast de 10??

hebben jullie tips wat echt leuk is in krabi,koh Samui en koh phangan ?wil de beperktetijd die we hebben zo goed mogelijk besteden

bedankt alvast voor de tips en het mee denken :asian22:

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#2 Bericht door De Beweerder » vrijdag 26 augustus 2016, 09:18

Ik zou alles met deze club doen:

http://www.lomprayah.com

Goed geregeld , je kan vooraf boeken maar ook tickets bij de pier of kleine reisburootjes kopen.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#3 Bericht door pong » vrijdag 26 augustus 2016, 20:03

1.kijk eerst na wanneer het Chin. Nwyr is in 2017-zit meest rond die data-indien te close by-verwacht extreme drukte
2.de meeste mensen op dit forum wonen niet daar, maar zijn expats die met Thaise dames samenleven, ergens in NO-Thaild of noord, dus ver weg van daar. Zelf zit/zat ik in de reis+toeristenbranche, maar ben absoluut geen strandmens zelf. De weinige mensen die hier vragen over dit soort reizen doen bijna nooit hun taak na de reis in doorgeven van info. Mij persoonlijk ontgaat geheel waarom mensen van hot naar haar slepen voor 3 eilanden met beaches-die zien er overal toch eender uit? Onderschat afstanden en de vele extra tijd die reizne kost niet-je bent meest de hele dag effectief kwijt. Dat soort flites dat enkel onwetende toeristen doen (Kra-Sam) etc wordt graag gecanceld of retimed, boten zijn vrijwel nooit op tijd, taxis-mits je de toerist-price wel wilt betalen, zijn er altijd wel in overvloed, maar verwacht geen luxe daarbij.
Omdat jullie ook totaal niks melden over persoonl. interesses-hoe kan je dan verwachten dat iemand tips geeft wat ''echt'' leuk is? IN feite is er naast strand/zee niet echt veel te zien/doen daar-elke normale reisgids heeft dat gedrukt. Wat veel 1e keerkomers ook niet doorhebben is, dat heel veel van het personeel dat je tegenkomt niet eens Thai is-vooral Burmees, die lachen nog meer. KPA is vooral gekend vanwege die full/half-etc moon strandfestivals voor de jeugd waar anything goes (of went-ook daar is fors door de militair ingegrepen)-rond die tijden is het extreem druk.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#4 Bericht door Arietwee » zaterdag 27 augustus 2016, 06:48

Dat reizen in thailand kost altijd erg veel tijd. Je kan beter krabi (aonang) phiphi, koh racha, phuket doen. Heel mooi. En dan van phuket via bangkok naar huis.

peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#5 Bericht door peter westerbaan » woensdag 31 augustus 2016, 18:32

Lijkt me beetje veel van het zelfde: strand, strand en daarna strand. Je kunt overigens van Krabi georganiseerd door de Lompraya-ferry ook met bus en ferry naar Ko Panggan. Duurt een hele dag. Kijk goed of er geen full-moon feesten zijn als je naar Ko Panggan gaat, dan zit de boot wel vaak vol, soms al 5 dagen voor het pillen-feest. . Denk ook aan natuurpark Khao Sok met het schitterende stuwmeer. En bezoek ook vooral Krabi-stad, heel leuk stadje.
Heel veel plezier!,
Groet,
Peter

asiantraveler
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 224
Lid geworden op: zaterdag 03 januari 2015, 11:58
Contacteer:

Re: wie kan helpen planning krabi-koh phangan .koh samui

#6 Bericht door asiantraveler » woensdag 31 augustus 2016, 19:53

Op Koh Phangan is veel meer te beleven dan alleen de full moon party. Prachtige stranden en jungle waar het niet overloopt van de toeristen. Dus ik zou het eiland zeker bezoeken.

In deze link staan wat filmpjes van Thailand waaronder ook Koh Phangan, viewtopic.php?f=7&t=823731&start=60

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”