Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#1 Bericht door bkk020 » zondag 21 augustus 2016, 12:21

Ha allen,

Inmiddels alweer een week terug en december geboekt. :D

Nu neem ik m'n zoon van vier mee. Momenteel staat Chiang Mai op het programma en natuurlijk een paar dagen Bangkok na aankomst en voor vertrek naar Nederland. Het zal dan wel een hotel bij phiya Thai worden. Tussen 29-12 en 5-1 heb ik nog niets gepland. Hebben jullie plekken die zowel voor hem als mij interessant zijn? Een scooter huren vinden we heerlijk en we willen ook wel naar het waterpark bij Pattaya. Het idee is dat hij lekker kan aanmodderen en ik ook nog iets kan doen qua cultuur. Met hem erbij wil ik niet eindeloos in de bus of het vliegtuig zitten. Een stukje trein zien we wel zitten

Tips?

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#2 Bericht door bkk020 » maandag 22 augustus 2016, 21:17

Zelf natuurlijk aan het zoeken geweest. Ik hoop dat jullie op onderstaande willen reageren vwb geschiktheid voor kinderen.

Phuket/Karon beach

Krabi, een groot deel van de inwoners van krabi hebben een zeer "vredelievend" geloof dus dat valt eigenlijk af.

Koh chang lijkt me wel wat rond de jaarwisseling.

Samui ken ik niet. Is dat wat?

Last but not least koh Lanta. Weet ik weinig van.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#3 Bericht door joepattaya » dinsdag 23 augustus 2016, 11:51

Nou bkk020, daar moet je het mee doen....

Ik zie dat je interesse het meest uit gaat naar een strand-bestemming in de bewuste periode.
Persoonlijk lijkt het me het beste om neer te strijken in een hotel met zwembad in de buurt van een strand.
Het weer kan rond die tijd nogal onbestendig zijn (veel wind, rare stromingen) en dan is een hotel-pool wel zo lekker.
Je hebt dan in ieder geval de keuze tussen de pool of het strand....badderen verzekerd.

Het zal rond die tijd overal behoorlijk druk zijn; wacht dus niet te lang met boeken.

Als je volgende vraag is: Waar kun je het beste zijn met de jaarwisseling?
Eigenlijk wel zo'n beetje overal waar veel toeristen zitten: Bangkok, Pattaya, Phuket, Chiang Mai, Samui......daar willen ze nog wel eens aftellen.

karlien171
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 26 juli 2016, 15:38

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#4 Bericht door karlien171 » dinsdag 23 augustus 2016, 14:57

Hoi, wij gaan in januari met een kind van 4 en een kind van 2.
Route: Khoa Lak, Koh Ngai, Koh Lanta, Koh Jum.

Koh Lanta lijkt mij fantastisch met kinderen, veel goede dingen over gelezen!
http://www.livinglienlife.nl
Reizen met kinderen, onderweg en hotspots!

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#5 Bericht door bkk020 » dinsdag 23 augustus 2016, 20:11

Dank Joep!

Ik ben er wel ongeveer uit:

22 aankomst
22/23 bkk
23 tm 28 Chiang Mai
28/29 bkk
29-2 Koh Chang
2/3/4 Reizen en Nong Nooch/ waterworld Pattaya. Alternatief voor Nong Nooch is welkom!
4/5/6 bkk

Kan hier en daar een dagje veranderen maar niet veel meer. Nu nog even kijken wat het handigst is qua vervoer van bkk naar chang en terug naar Pattaya.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#6 Bericht door bkk020 » zaterdag 27 augustus 2016, 22:18

Zijn de er meer alternatieven dan boonsiri om van bkk naar Chang te geraken? Ik heb leelawadee en panan gevonden.

Wij overwegen om de laatste dagen in bkk maar wat luxer te doen en in het chatrium te gaan zitten. Goed rondkijken levert aanzienlijke besparingen op.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#7 Bericht door bkk020 » zaterdag 27 augustus 2016, 22:21

In bkk hebben we trouwens op de tussenmomenten Siam swana geboekt. De ligging is wat mij betreft ideaal. Prijs is goed.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#8 Bericht door bkk020 » maandag 29 augustus 2016, 20:36

Bijzondere ervaring met sawadee.com. De site is vaak erg goedkoop en ik boek er wel eens wat. Vandaag kreeg ik een bericht over ons resort op koh chang. Zoals zovelen hebben zij nu ook een diner op 31-12 waaraan je verplicht moet deelnemen. Vertaling u moet veel te veel betalen voor een maaltijd. Na het boeken en betalen dus het verzoek om 8000, ja acht duizend baht extra over te maken voor een diner voor 3. Ik mocht ook kiezen voor een andere plek en heb ze uiteindelijk maar een voorstel gedaan voor een andere locatie. Eens kijken hoe dat uitpakt morgen. De prijzen op mak en kood zijn ook prettig rond die tijd. :Whistle: Thailand is te populair aan het worden.

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#9 Bericht door bkk020 » zaterdag 01 oktober 2016, 21:02

In Chiang Mai ben ik naar een/het elephant retirement park geweest. Het was een dure halve dag voor 6 olifantjes en het continue gebedel om meer geld en 200 baht voor een foto dvd.

Iemand een alternatief?

hanshu

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#10 Bericht door hanshu » zondag 02 oktober 2016, 08:50

bkk020 schreef:Bijzondere ervaring met sawadee.com. De site is vaak erg goedkoop en ik boek er wel eens wat. Vandaag kreeg ik een bericht over ons resort op koh chang. Zoals zovelen hebben zij nu ook een diner op 31-12 waaraan je verplicht moet deelnemen. Vertaling u moet veel te veel betalen voor een maaltijd. Na het boeken en betalen dus het verzoek om 8000, ja acht duizend baht extra over te maken voor een diner voor 3. Ik mocht ook kiezen voor een andere plek en heb ze uiteindelijk maar een voorstel gedaan voor een andere locatie. Eens kijken hoe dat uitpakt morgen. De prijzen op mak en kood zijn ook prettig rond die tijd. :Whistle: Thailand is te populair aan het worden.
Verplicht kerst/nieuwjaar diner tegen veel te hoge prijzen is gebruikelijk in Thailand. Vraag hier altijd naar bij boeking in deze periode.
In Pattaya is ook nog een leuk aquarium/waterworld met onderwater tunnel.Leuk voor kinderen ook. Paar uurtjes hou je het daar wel uit en je kunt dit evt combineren met een bezoek aan Nong Nooch.

edit..ik zag later dat waterworld al op het programma staat.. :Whistle:

bkk020
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: zaterdag 15 augustus 2015, 17:41

Re: Thailand met kind van 4. Waar naartoe?

#11 Bericht door bkk020 » zondag 02 oktober 2016, 16:20

Je komt er nauwelijks onderuit. Uiteindelijk m'n geld van sawadee terug gekregen. Ging opeens heel snel via Paypal..... blijf de site prima vinden maar het kost wat meer tijd.

Nieuwe locatie via agoda geboekt. Stom genoeg boek ik de verkeerde en agoda heeft voor mij gebeld naar de locatie en de definitieve boeking kunnen omzetten. Klantenservice!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”