Welke gegevens voor een vlieg ticket?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#1 Bericht door robin33 » zondag 21 augustus 2016, 08:09

Hallo, een vraag,

Binnen Kort ga ik naar thailand en wil mijn zwager en group meenemen van bkk naar krabi en dus gain vliegen.

Wat hebben zij nodig voor een ticket en hoe Boek je dat. Boek zelf in Nl meestal online maar Heb geen idee hoe en of je Hun thaise gegevens/names ergens invult. Etc etc

Mijn vrouw heeft een nl pasport dus dat is geen problem.

Kan iemand dat toe lichen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#2 Bericht door Hua Thale » zondag 21 augustus 2016, 09:03

Normaal gesproken zou een geldige ID Card voldoende moeten zijn voor binnenlandse vlucht als Thai lander.
Maar met de huidige onrust zo her en der zowel in als buiten Thailand zou het navragen bij de maatschappij waar jullie gaan vliegen geen overbodige luxe zijn.
Belletje dus door familieleden lijk mij of gewoon zelf doen kan ook.
Zou de hele club in een keer boeken anders kan het wel eens gaan zo als je niet wil.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#3 Bericht door robin33 » zondag 21 augustus 2016, 11:32

Hua Thale schreef:Normaal gesproken zou een geldige ID Card voldoende moeten zijn voor binnenlandse vlucht als Thai lander.
Maar met de huidige onrust zo her en der zowel in als buiten Thailand zou het navragen bij de maatschappij waar jullie gaan vliegen geen overbodige luxe zijn.
Belletje dus door familieleden lijk mij of gewoon zelf doen kan ook.
Zou de hele club in een keer boeken anders kan het wel eens gaan zo als je niet wil.
bedankt.

maar heb je ook ervaring met online boeken en welke gegevens heb je van de thai nodig ( moet bv. de naam en adres in thai geschreven zijn)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#4 Bericht door brake034 » zondag 21 augustus 2016, 14:36

Je kunt online gewoon boeken met de Thaise of de Engelse naam maar zorg ervoor dat de naam op de ID precies hetzelfde geschreven is als op de online reservering! Vraag om een foto van de ID card via e-mail of Line van elke passagier zodat je zeker weet dat het goed gaat :Whistle:

Inchecken gaat gewoon met een Thaise ID, een Thais rijbewijs of een Thais / buitenlands paspoort.

Heb al vaker online tickets geboekt voor mij en mijn Thaise vrouw; met Air Asia, Thai Air, Bangkok Air (erg vaak vertraging vanaf Chiang Rai!) en Nok Air om precies te zijn, geheel geen punt en ook online betalen is een eitje.
Marcel

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#5 Bericht door pong » zondag 21 augustus 2016, 19:26

hierboven brake heeft het beste antw. En ELKE Thai heeft altijd-dient altijd zijn ID (nahm bath prachachuen heet dat) bij zich te hebben en zal dat ook zeker doen als h/zij op reis gaat. ook voor insjekken in HTL nodig.
ALS zij nog amper ervaring hebben met vliegen dan is wat voorlichting-bvb over wat je dus beslist niet mee mag nemen en of en zoja hoeveel bagage er me moet wel slim.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#6 Bericht door robin33 » zondag 21 augustus 2016, 20:23

brake034 schreef:Je kunt online gewoon boeken met de Thaise of de Engelse naam maar zorg ervoor dat de naam op de ID precies hetzelfde geschreven is als op de online reservering! Vraag om een foto van de ID card via e-mail of Line van elke passagier zodat je zeker weet dat het goed gaat :Whistle:

Inchecken gaat gewoon met een Thaise ID, een Thais rijbewijs of een Thais / buitenlands paspoort.

Heb al vaker online tickets geboekt voor mij en mijn Thaise vrouw; met Air Asia, Thai Air, Bangkok Air (erg vaak vertraging vanaf Chiang Rai!) en Nok Air om precies te zijn, geheel geen punt en ook online betalen is een eitje.
Dank u

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#7 Bericht door robin33 » zondag 21 augustus 2016, 20:24

pong schreef:hierboven brake heeft het beste antw. En ELKE Thai heeft altijd-dient altijd zijn ID (nahm bath prachachuen heet dat) bij zich te hebben en zal dat ook zeker doen als h/zij op reis gaat. ook voor insjekken in HTL nodig.
ALS zij nog amper ervaring hebben met vliegen dan is wat voorlichting-bvb over wat je dus beslist niet mee mag nemen en of en zoja hoeveel bagage er me moet wel slim.
Bedankt zal ik doen

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#8 Bericht door joepattaya » dinsdag 23 augustus 2016, 11:55

robin33 schreef:
pong schreef:hierboven brake heeft het beste antw. En ELKE Thai heeft altijd-dient altijd zijn ID (nahm bath prachachuen heet dat) bij zich te hebben en zal dat ook zeker doen als h/zij op reis gaat. ook voor insjekken in HTL nodig.
ALS zij nog amper ervaring hebben met vliegen dan is wat voorlichting-bvb over wat je dus beslist niet mee mag nemen en of en zoja hoeveel bagage er me moet wel slim.
Bedankt zal ik doen
Bij het online boeken bij bv AirAsia loop je vanzelf door een menu; je komt vanzelf de optie: medereizenden tegen.
Oppassen bij AirAsia: Er zijn standaard een paar opties aangevinkt (bv. verzekering). Let er goed op dat je ze "uit" vinkt als je ze niet nodig hebt.
Ook bij de bagage moet je opletten.....dit soort ongein maakt een ticket bij AirAsi duur, maar als je ooit bij bv. Ryan Air geboekt hebt dan weet je waarschijnlijk waar op te letten.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#9 Bericht door Joep » woensdag 24 augustus 2016, 03:43

Dit geld ook bij Nok air, goed opletten anders betaal je dingen die je niet wil/nodig hebt

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Welke gegevens voor een vlieg ticket?

#10 Bericht door robin33 » donderdag 25 augustus 2016, 17:38

joepattaya schreef:
robin33 schreef:
pong schreef:hierboven brake heeft het beste antw. En ELKE Thai heeft altijd-dient altijd zijn ID (nahm bath prachachuen heet dat) bij zich te hebben en zal dat ook zeker doen als h/zij op reis gaat. ook voor insjekken in HTL nodig.
ALS zij nog amper ervaring hebben met vliegen dan is wat voorlichting-bvb over wat je dus beslist niet mee mag nemen en of en zoja hoeveel bagage er me moet wel slim.
Bedankt zal ik doen
Bij het online boeken bij bv AirAsia loop je vanzelf door een menu; je komt vanzelf de optie: medereizenden tegen.
Oppassen bij AirAsia: Er zijn standaard een paar opties aangevinkt (bv. verzekering). Let er goed op dat je ze "uit" vinkt als je ze niet nodig hebt.
Ook bij de bagage moet je opletten.....dit soort ongein maakt een ticket bij AirAsi duur, maar als je ooit bij bv. Ryan Air geboekt hebt dan weet je waarschijnlijk waar op te letten.
En is het nodig? Ik enmijn vrouw hebben natuurlijk al een reisverzekering. Maar de fam die mee gaat?


Http://video.eropuit.in

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”