Oost Thailand regio Trat

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Oost Thailand regio Trat

#1 Bericht door ireen123 » maandag 11 juli 2016, 21:25

Wij zijn van plan om in Maart 2017 weer naar Thailand te gaan, deze keer de Oostkust. rondom de golf van Thailand...van Trat aan de ene kant tot Hua Hin aan de andere kant
misschien ook nog Samui.

Wat moeten we hebben gezien (wij zijn eiland, strand en natuurliefhebbers, geen 100 boedha's en gebouwtjes---- cultuurbarbaren zijn we [8) ) ????

Graag ook adviezen over de Provincie Trat met de vele eilandjes die daar liggen Ko Mak, Koh Kood Koh Chang enz. mooie stranden-locatie-goede schone hotelletjes ( max 35-50 euro p/nacht) met wifi (om de rest te plannen) excursies-dagtrips

Hoe zouden jullie gaan vanuit Bangkok eerst richting Hua Hin of eerst richting Trat ?

Ik hoor graag advies van jullie [|)

tham
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: maandag 13 mei 2013, 13:41

Re: Oost Thailand regio Trat

#2 Bericht door tham » zondag 09 oktober 2016, 01:21

Wij zijn afgelopen zomer 1 maand in Koh Chang geweest, In Lonely Beach. Van daar uit zijn we dagjes naar andere stranden geweest, de ene nog mooier dan de andere maar de sfeer op Lonely Beach sprak ons het meeste aan. Genoeg restaurantjes, prachtige bungalow aan de Thaise zee, olifantentocht, géén langsrazend verkeer op de hoofdweg zoals bij de meeste andere stranden. Wij zaten daar in een prachtige bungalow met kingsize-bed zodat je uitzicht had op de Thaise Zee op zo'n 8 m. afstand en alleen een prachtige tuin er tussen. Het Resort heet Sea Flower (niet te verwarren met Sun Flower welke ernaast zit). Als je op de hoofdweg aankomt, loop je naar Soi 1, langs alle restaurantjes helemaal tot het eind en rechts zie je dan Sea Flower. In het laagseizoen is de prijs B 700 maar wij hebben afgedongen naar B 600 = € 15,00. In Soi 1 is het 's avonds gezellige drukte met ook live muziek (Bob Marley achtig) maar als je in het Resort vraagt naar bungalow 2, 3 of 5 dan hoor je niets van de muziek als je op je veranda zit. De bungalows zien er nieuw uit en met koelkast, mooie badkamer, airco en wifi en een veranda met heerlijke ligstoelen..En vóóral de glazen grote pui is geweldig om vanuit je Kingsize bed zo naar de zee te kunnen kijken. Het beste restaurant is "Dang", op loopafstand, met goedkope en duurdere prijzen en het eten is fantastisch. Daar in de keuken mochten wij een keertje onze eigen diner koken, leuke mensen daar. De mooiste plek op Koh Chang vind ik de plaats Bang Bao. Met de ""taxi"" zo'n 20 min. rijden. Aan de heeeele lange pier heb je daar talloze winkeltjes en restaurants en aan het eind van de pier een adembenemend uitzicht op een aantal eilandjes en van daaruit vertrekken ook de meeste vissersboten voor een tocht. Naar het strand lopen is zo'n 10 minuutjes. Naar Koh Mak en Koh Kood zijn we niet geweest omdat er geen ferries vaarden vanwege de ruwe zee maar als die mogelijkheid er wél is als jullie er zijn zou ik dat zeker doen want ze schijnen daar de mooiste stranden te hebben die je ooit hebt gezien. Wel is het daar een heel stuk rustiger met weinig faciliteiten dus als je van strand en rust houdt is het zéker een aanrader.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Oost Thailand regio Trat

#3 Bericht door robin33 » zondag 09 oktober 2016, 01:37

Ben nu op koh Chang. ,,, Find het hier fantasies .

White sand beach wezen kijken , niet wite sand. We zitten nu iets verder.
In het. Paradise resort en spa direct San het strand (alle huisje bijna zelfs de meet verre nog heen 50 meters.

Schoon strand .

Lonely beach bond ik iets Te "goedkoop". Niet zo negative bedoeld. Maar zie Wel veel hippie achige figuren.

Gisteren een boot tocht gedaan om Te snorkelen. Eerst co d ik het wat masaal en toeristisch maar Na een dag op een boot met de zelfde 50 mensen heerlijk gezegd best gezellig .

Op het eiland is voor. Een ieder wat Te doen . Mooie watervallen. Strand uitgaan , natuur. Rust. Etc etc.
Had het niet zo verwacht.
Hoe zelfde niet zo van dat massale.
Je Kan het hier allemaal zelf kiezen. Gisteren heerlijk op het strand gegeten Al's enige in de tent. 200 m verder een druk bezocht restaurant. Allemaal Lang's het strand Te bereiken
Volgens mij heeft het hier klong prao beach

We zitten in een iets duurder resort paradise resort and spa . Maar hier direct naast ligt iets goedkopers.
Zoals ik zie voor elk wat wils

Sorry zie net dat het online woorden boek er een zooitje van heeft gemaakt


Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Oost Thailand regio Trat

#4 Bericht door brake034 » zondag 09 oktober 2016, 15:04

Leuke foto's Robin, hoe doe je dat?
We vonden Koh Chang ook prettig, maar dat is al weer heel wat jaren geleden, tijd om eens terug te gaan.....
Marcel

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Oost Thailand regio Trat

#5 Bericht door driver » zondag 09 oktober 2016, 15:49

Koh Chang wordt wslijk ons volgende uitstapje als we samen in Thailand zijn.
Meer info over deze regio is welkom.

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Oost Thailand regio Trat

#6 Bericht door brake034 » zondag 09 oktober 2016, 15:55

Paddy Palms Irish bar en restaurant op White Sands (geloof ik :Whistle: ), toen wij er waren aten we daar bijna elke dag......
Marcel

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Oost Thailand regio Trat

#7 Bericht door robin33 » zondag 09 oktober 2016, 21:55

brake034 schreef:Leuke foto's Robin, hoe doe je dat?
We vonden Koh Chang ook prettig, maar dat is al weer heel wat jaren geleden, tijd om eens terug te gaan.....
Lg 360 camera

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”