+/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JimiW
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: vrijdag 20 november 2015, 15:36

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#16 Bericht door JimiW » maandag 30 november 2015, 14:33

Bedankt voor de tips allemaal weer. Ben alweer wat verder. Heb een soort zeeeeer voorlopige planning, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat moet ik langer/korter? Of wat kan ik makkelijk doen vanaf een groter eiland/stad

1 20-mrt AMS > BKK > ??? (Phuket of Krabi afhankelijk van gunstige prijs/tijd binnenlandse vlucht, of dat Phuket uberhaupt de moeite is)
2 21-mrt ??? > Khao Sok (3 daagse Treetop Jungle adventure (van Greenwoord Travel) indien nodig alles opschuiven en dag Khao Lak invoegen als dat praktisch beter is. Kon zo snel niet vinden dat Khao Lak veel toevoegde)
3 22-mrt Khao Sok
4 23-mrt Khao Sok > Phang Gna Bay ( Is 1 nacht genoeg? Of is dit uberhaupt de moeite om te slapen of als dagtrip?)
5 24-mrt Phang Gna Bay > Khao Yai (Denk dat niet het NP is, dan gaat deze er denk uit)
6 25-mrt Khao Yai > Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao
7 26-mrt Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao
8 27-mrt Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao
9 28-mrt Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao > Koh Lanta
10 29-mrt Koh Lanta
11 30-mrt Koh Lanta
12 31-mrt Koh Lanta > Krabi
13 1-apr Krabi
14 2-apr Krabi
15 3-apr Krabi
16 4-apr Krabi
17 5-apr Krabi
18 6-apr Krabi > Koh Phi Phi (Mss maar 1 dag, of helemaal niet en als tripje vanuit Krabi)
19 7-apr Koh Phi Phi
20 8-apr
21 9-apr
22 10-apr ??? > ???
21 11-apr ??? > BKK > AMS

Advies is welkom. Op Phuket zelf heb ik denk niet zoveel te doen dus denk dat het voor mij verstandig is proberen op Krabi te vliegen. Desnoods dan laaste dag een dag eerder naar Bangkok en dan vanaf Bangkok hotel naar BKK.
Zoals jullie zien heb ik nog zeker 2 dagen over en kan de vakantie nog langer maken indien er leuke toevoegingen zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#17 Bericht door prajak » maandag 30 november 2015, 15:12

5 24-mrt Phang Gna Bay > Khao Yai (Denk dat niet het NP is, dan gaat deze er denk uit)

Khao Yai ligt in centraal Thailand. Dat haal je niet heen en weer in een dag.

6 25-mrt Khao Yai > Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao

Vergis je je niet in de afstanden? Je kunt niet overal per boot van eiland naar eiland, vaak is het eerst naar vaste wal. Je reist je blauw, en wat denk je te genieten op drie eilanden in drie dagen?

Gooi er eerst eens 3 of 4 dagen Krabi uit. Zoveel is daar niet te beleven. En kom ruim een dag voor vertrek uit Thailand in Bangkok aan is mijn advies. Deel dan opnieuw in en kijk eens naar de afstanden, die zijn niet mis. Kies lokaal vervoer zorgvuldig en zoek geen racebusjes, er gaan er al teveel dood in het verkeer en juist die minibusjes zijn vaak de grote boosdoeners.

Ik denk dat je je met dit programma overeet.

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#18 Bericht door mdg » zaterdag 09 januari 2016, 19:53

prajak schreef:5 24-mrt Phang Gna Bay > Khao Yai (Denk dat niet het NP is, dan gaat deze er denk uit)

Khao Yai ligt in centraal Thailand. Dat haal je niet heen en weer in een dag.

6 25-mrt Khao Yai > Koh Mook, Koh Kradan, Koh Tarutao

Vergis je je niet in de afstanden? Je kunt niet overal per boot van eiland naar eiland, vaak is het eerst naar vaste wal. Je reist je blauw, en wat denk je te genieten op drie eilanden in drie dagen?

Gooi er eerst eens 3 of 4 dagen Krabi uit. Zoveel is daar niet te beleven. En kom ruim een dag voor vertrek uit Thailand in Bangkok aan is mijn advies. Deel dan opnieuw in en kijk eens naar de afstanden, die zijn niet mis. Kies lokaal vervoer zorgvuldig en zoek geen racebusjes, er gaan er al teveel dood in het verkeer en juist die minibusjes zijn vaak de grote boosdoeners.

Ik denk dat je je met dit programma overeet.
Prajak,
Wij zijn ook een eerste reis naar Thailand aan het plannen en mij geeft het ook de indruk dat je veel tijd verliest met transferts.
Daarom ben ik nu aan het kijken om vanaf een 3 tal centrale plaatsen 3 regio's te verkennen.
Eerst 4 dagen Bangkok (incl. Ayuthaya) daarna tranfsert naar Krabi (baai phangnga, railay, ao nang, phiphi, khao phanom bencha) en daarna oversteken naar ko samui (phangan, tao, samui, ang tong). De voorlaatste dag wordt dan terug een transfert naar BKK om er de volgende dag nog wat te winkelen vooraleer te vertrekken.

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#19 Bericht door Doron » zondag 31 januari 2016, 09:36

Wij zijn afgelopen jaar naar Koh Chang, Koh Mak & Koh Kood geweest.. ik weet niet of je van rust en romantiek houd? maar dan denk ik dat dit een hele goede optie zou zijn, je kunt er makkelijk scooteren, er zijn veel lieve mooie romantische plekjes zonder dronken engelsen en russen, weinig tot geen zichtbare prostitutie en het is super simpel aanreizen van bangkok naar trat ..

Wij gaan dit jaar de andere kant op vanwegen het weer, maar als ik de keuze had ging ik rechtstreeks terug naar al de mooie plekjes zonder "circus" aan deze kant van thailand :)

heel veel plezier!

dinava2002
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: donderdag 14 juni 2012, 18:33

Re: +/- 3 Weken Thailand. Veel hulp nodig :)

#20 Bericht door dinava2002 » zondag 11 februari 2018, 18:27

Doron schreef:Wij zijn afgelopen jaar naar Koh Chang, Koh Mak & Koh Kood geweest.. ik weet niet of je van rust en romantiek houd? maar dan denk ik dat dit een hele goede optie zou zijn, je kunt er makkelijk scooteren, er zijn veel lieve mooie romantische plekjes zonder dronken engelsen en russen, weinig tot geen zichtbare prostitutie en het is super simpel aanreizen van bangkok naar trat ..

Wij gaan dit jaar de andere kant op vanwegen het weer, maar als ik de keuze had ging ik rechtstreeks terug naar al de mooie plekjes zonder "circus" aan deze kant van thailand :)

heel veel plezier!
Wanneer zijn jullie naar Koh Chang geweest? Wil er al zo lang heen, maar ben gebonden om vakantie op te nemen in september. Niet het beste seizoen me dunkt

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”