overstaptijd Bangkok BKK ?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
traveltes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 01 augustus 2016, 09:48

overstaptijd Bangkok BKK ?

#1 Bericht door traveltes » maandag 05 september 2016, 18:20

Als we terug naar nederland vliegen vertrekken we om 12.50 uur vanaf bangkok BKK. Wij zijn van plan om die dag smorgens een vlucht vanuit koh Samui te nemen en dan over te stappen op bangkok. Ik ga ervan uit dat we de bagage op moeten halen en opnieuw in moeten checken.

hoe laat is het verstandig om te landen vanuit koh Samui???

dank voor het meedenken

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#2 Bericht door Kees » maandag 05 september 2016, 19:39

Als jullie de vlucht van 09:15 uur nemen met Bangkok Airways (PG122), dan landen jullie om 10:20 op Suvarnabhumi, dan zou je normaal gesproken voldoende tijd hebben om de vlucht naar AMS te halen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#3 Bericht door Ben » dinsdag 06 september 2016, 05:44

Kees schreef:Als jullie de vlucht van 09:15 uur nemen met Bangkok Airways (PG122), dan landen jullie om 10:20 op Suvarnabhumi, dan zou je normaal gesproken voldoende tijd hebben om de vlucht naar AMS te halen.
idd en bij vetraging mis je de KLM vlucht !

traveltes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 01 augustus 2016, 09:48

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#4 Bericht door traveltes » dinsdag 06 september 2016, 07:23

dus........ hier kan ik nog niet zoveel mee. iemand een reëel idee hoe laat te vertrekken zodat je normaal en zonder stress over kan stappen? evt stel de vlucht is vertraagd dat je nog een vlucht eerder kan pakken.

bedankt voor het meedenken

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#5 Bericht door Joep » dinsdag 06 september 2016, 08:09

Ik zou personnlijk een dag eerder vertrekken en de laatste dag in BKK verblijven.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#6 Bericht door wanadee » dinsdag 06 september 2016, 10:38

Ik zou eerst even controleren of je de bagage inderdaad eerst op moet halen, dat ligt er aan met welke maatschapppijen je vliegt.
Toen ik aankwam met klm in bangkok werd er omgeroepen dat bagage naar de diverse strandbestemmingen doorgeladen werden. Dat zal afhankelijk zijn met welke maatschappijen je vliegt.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#7 Bericht door driver » dinsdag 06 september 2016, 10:41

Joep schreef:Ik zou personnlijk een dag eerder vertrekken en de laatste dag in BKK verblijven.
Als we in Thailand zijn en weer terug gaan zijn we altijd 1 dag van te voren in BKK of we slapen bij familie in Chon Bury en ook dan gaan we ruim van te voren naar Swampie. Liever 4 uur te vroeg daar dan een hoop gedoe en misschien de vlucht missen. Ik zou dus een hele vroege vlucht nemen vanaf Koh Samui richting BKK of idd ook een dag eerder

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#8 Bericht door Arietwee » dinsdag 06 september 2016, 11:43

Kees schreef:Als jullie de vlucht van 09:15 uur nemen met Bangkok Airways (PG122), dan landen jullie om 10:20 op Suvarnabhumi, dan zou je normaal gesproken voldoende tijd hebben om de vlucht naar AMS te halen.
Ik vind dat net te krap. Neem een vlucht eerder.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#9 Bericht door pong » dinsdag 06 september 2016, 19:03

1.zoals boven: hoewel BKK-air vroeger naar elke airline doorlabelde, is dat sind begin dit jaar NIET meer-check zelf by KLM-doe een probeerboeking en kijk zelf wat het systeem daarvoor aangeeft. Kijk dan ook welke aanvlucht vanaf SAM zij daarbij aanraden.
2.BKK_air staat er in de reisbranche al sinds zij zo ongeveer bestaan om bekend hoe vaak ze omboeken. cancellen of in slappe tijden vluchten samenbundelen (zodat er niet 3 halflege kisten maar 2 vollere gaan).
BIj 2 aparte boekingen die niet door het systeem kruiselings verbonden zijn (dat kunnen die reisagenten, waarvan tegeswoordig iedereen denkt dat ie het allemaal zelf kan) draag je zelf geheel het risico van te laat etc.

traveltes
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 01 augustus 2016, 09:48

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#10 Bericht door traveltes » dinsdag 06 september 2016, 20:37

bedankt.....dat zijn zeker nuttige antwoorden waar ik wat mee kan. idd even overwegen om toch een dagje eerder naar Bangkok te gaan. thanks voor de tips

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#11 Bericht door Arietwee » woensdag 07 september 2016, 06:21

Vlieg trouwens zelf met bbk air van phuket naar bkk en land daar ook om 10:15 om over te stappen op eva die om 12:55 vertrekt. :D Het is vrij krap. Maar mocht er vertraging of pech zijn zetten ze me misschien op een vliegtuig van een concurrent. Geen idee. Op phuket kan meer. 333travel vond het kunnen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#12 Bericht door jumbo » donderdag 08 september 2016, 01:16

Persoonlijk kom ik nooit eerder aan op het vliegveld als een uurtje voor vertrek en soms door verkeer korter, meer als voldoende
en dat zijn internationale vluchten, die 3 uur is echt veel te veel.
Time het maar eens, wanneer komt het nou voor dat je meer als een half uur nodig hebt om door immigratie te komen? Nooit...

Je moet effe kijken naar het weer in de periode dat je vliegt, het kan spoken op Samui en vluchten worden gecancelled!!
Regenperiode zou ik dus een veligheidje inbouwen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#13 Bericht door driver » donderdag 08 september 2016, 10:16

In Thailand kan er op de wegen richting Swampie altijd wel iets gebeuren dus ik ben liever ruim van te voren daar en doe ook nog ouderwets inchecken dus moet in de rij aansluiten en dan sta ik liever vooraan. Die paar uur wachten en hangen is wat minder maar gebeurt niet zo vaak dus die kom ik wel door.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#14 Bericht door Arietwee » donderdag 08 september 2016, 11:35

jumbo schreef:Persoonlijk kom ik nooit eerder aan op het vliegveld als een uurtje voor vertrek en soms door verkeer korter, meer als voldoende
en dat zijn internationale vluchten, die 3 uur is echt veel te veel.
Time het maar eens, wanneer komt het nou voor dat je meer als een half uur nodig hebt om door immigratie te komen? Nooit...

Je moet effe kijken naar het weer in de periode dat je vliegt, het kan spoken op Samui en vluchten worden gecancelled!!
Regenperiode zou ik dus een veligheidje inbouwen
Het kan zekers spoken op samui en met zo'n kleine startbaan en vliegtuigjes kan het zomaar zijn dat ze niet op kunnen stijgen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: overstaptijd Bangkok BKK ?

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 09 september 2016, 01:48

driver schreef:In Thailand kan er op de wegen richting Swampie altijd wel iets gebeuren dus ik ben liever ruim van te voren daar en doe ook nog ouderwets inchecken dus moet in de rij aansluiten en dan sta ik liever vooraan. Die paar uur wachten en hangen is wat minder maar gebeurt niet zo vaak dus die kom ik wel door.
Als ik aankom zijn de rijen al weg Driver dat is het voordeel. De enige zaak die tijd neemt is immigratie en dat duurt niet langer als een half uur..
Op beide vliegvelden in Bangkok
Het is een persoonlijke keuze, ik vlieg meestal regionaal en vroeg in de ochtend omdat ik ergens moet zijn voor mijn werk....
Met de chinese toeristen is het veel drukker rond die tijden en zeker op Don Muang.... maar de timing werkt nog steeds
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”