Per trein naar Thailand!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Per trein naar Thailand!

#1 Bericht door prajak » maandag 11 juli 2016, 00:13

Retourtje Heerenveen - Nongkhai asjeblieft

Dat kon wel eens heel verre toekomst zijn. Retourtje Singapore - Vlissingen; dat ook. Met de creditcard naar de website en ‘even’ regelen.

Nu is dat ‘even’ niet zo ‘even’; ik heb de Trans-Sib gedaan en daar moet je veel voor regelen zoals visa en slaapcabine en meer maar daar leer je veel van.

De plannen liggen er om een treinaansluiting te bouwen tussen Bangkok en Hanoi, of van Bangkok naar Ho Chi Minhstad en dan verder op het goede Vietnamese net.

Voorlopig is er een ander plan en dat is een bus tussen Thailand en Vietnam; via Laos staat er dapper in de krant want Cambodja kan ook al ben je dan verder van China af, het uiteindelijke doel.

Kaartje: http://www.treinreiswinkel.nl/landen/china

Hanoi heeft aansluiting op het Chinese net en je bent zo in Beying al moet je aan de grens overstappen van smalspoor naar westers spoor dat men in China heeft. Van Beying lopen twee of drie treinroutes naar Moskou en dan ben je snel in NL.

Ben benieuwd; die trein naar China af Nongkhai zal ik niet meer meemaken, maar eerst bussen en dan China in, ‘k zie het wel zitten.

http://www.bangkokpost.com/news/transpo ... -discussed

Dan ook Cyprus gelijk aansluiten op de trein. De Hoppa! Express naar Athene. :giggle2:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Per trein naar Thailand!

#2 Bericht door pong » donderdag 14 juli 2016, 14:06

DE site die dat alles voor je uitrekent is er al jaaaaaren- seat61.com, mag je zelf lezen en dan gokken welke stukkies ik erin heb aangedragen. Het wachten is gewoon even totdat die Sjinezen die nieuwe lijn doorheen de Laos-en langs jouw woonst!! en dan single track hi-speed naar BKK hebben aangelegd. tot de China-Laos border kan het al, niks nodig via VN te gaan. ALS ze eenmaal beginnen gaat dat meest in hi-speedtempo.
Hoewel ik goed contact heb met de met een NL-Twentse vrouw getrouwde Mark Smith, vind ik dat ie veelsteveel de genuegten van die treinen benadrukt en voor het gemak de vele nadelen vergeet te noemen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Per trein naar Thailand!

#3 Bericht door prajak » donderdag 14 juli 2016, 14:09

Ik heb de trans-sib gedaan en da's heel wat geregel en meer dan een kaartje kopen. Maar wel spannend en te doen als je jong bent. Ik zie me niet meer slapen op een schuddend bovenbed vast met een riem. Ben op luxe gesteld.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”