vraag over toeristen visum

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

vraag over toeristen visum

#1 Bericht door Messatsu » woensdag 23 maart 2016, 15:28

Hallo allen,

wat kan ik het beste doen als ik met mijn familie 38 dagen in Thailand wil blijven?

Mijn vrouw heeft een Thais paspoort en Nederlandse MVV dus zit safe lijkt me.

Onze kinderen en ik hebben allen Nederlandse paspoorten.

Ik las op de site van het Thaise consulaat dat je met een Nederlands paspoort 30 dagen aan 1 stuk in Thailand mag blijven. Maar wat als we met tickets binnenkomen waarop staat dat de terugreis na 38 dagen is?..

Een keertje het land uit en in na 30 dagen, maar hoe verkoop ik dat aan de official van de immigratiedienst bij binnenkomst daar..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vraag over toeristen visum

#2 Bericht door prajak » woensdag 23 maart 2016, 16:01

Vertel dat je een bezoek aan Laos of Cambodja in de reis hebt opgenomen. Jouw vrouw spreekt Thais en die kan dat goed verwoorden.

Maar ga je via Laos dan kost dat 1.500 baht pp en dat is duurder dan een toeristenvisum halen in Amsterdam (30 euro) want nu ga je op een visum exempt het land in.

http://www.royalthaiconsulateamsterdam. ... -aanvragen

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: vraag over toeristen visum

#3 Bericht door Messatsu » woensdag 23 maart 2016, 16:16

Thanks! Had het gelezen ja. Dit stond er ook:

Vrijstelling van een visum voor Nederlandse paspoorten
Als u met een Nederlands paspoort Thailand binnen reist via een Internationale luchthaven en uw verblijf is 30 dagen aaneengesloten of korter (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek ),dan hebt u geen visum nodig.

Als u met een Nederlands paspoort Thailand over land binnen reist en uw verblijf is 15 dagen aaneengesloten of korter, (vanaf de dag van binnenkomst tot en met de dag van vertrek )dan hebt u geen visum nodig.

U hoeft niet aan te tonen door middel van tickets dat u het land verlaat.

Deze regels gelden telkens opnieuw als u Thailand binnen reist.

U hebt geen retourticket nodig.
Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

DEZE REGELS GELDEN ALLEEN VOOR TOERISME.



Moet ik hier uit begrijpen dat je max. 30 dagen in Thailand mag zijn met een Nderlands paspoort, maar dat ze niet kijken naar retourtickets? Het oogt een beetje krom.


Ik zit er een beetje mee. Ik wil nu tickets boeken voor eind van het jaar t/m eind januari. Maar ik begreep dat de langdurige toeristenvisums maar 90 dagen geldig zijn. Dus dan moet ik een maand van tevoren voor vertrek aanvragen. Als er dan iets niet goed zit ofzo qua papierwerk dan wordt het wel krap aan..

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vraag over toeristen visum

#4 Bericht door prajak » woensdag 23 maart 2016, 16:25

90 Min 38 vakantie is 52 en dat is 1,5 maand. Dat zou voldoende moeten zijn.

Maar je kunt ook een run maken naar een buurland maar dat is afhankelijk waar je in Thailand gaat zitten. Laos is niet gratis, Cambodja weet ik niet, en Myanmar is volgens mijn info niet geschikt voor een run tenzij je een visum voor dat land hebt.

En je kunt in Thailand verlengen bij de Immigration, kost 1.900 baht pp. Jouw vrouw slaat zich er bij de immigration wel doorheen.

Maar of je op Schiphol kunt wegkomen zonder een visum voor 38 dagen? Ik hoor wel eens geluiden ... Misschien kan Steven je helpen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: vraag over toeristen visum

#5 Bericht door Ben » woensdag 23 maart 2016, 19:31

Je kan idd op de immigration 30 dagen verlenging krijgen a 1.900 bath
dus je verlaat het land niet . je kunt dit al na de 8e dag van verblijf in Thailand aanvragen .
Met die tickets voor vertrek zonder visum kan het meevallen maar dan zult je het net treffen
dat ze jullie eruit pikken.
Wat te doen : Je kunt een reisburo vragen om confirmed tickets te laten printen 1 a 2 dagen voor vertrek
dat je een vlucht bv naar Hong Kong of een ander buurland maakt .
En als je vertrokken bent te cancelen . ;)
Onze kinderen en ik hebben allen Nederlandse paspoorten.
Onze? dan kunnen ze een Thais PP krijgen.

Messatsu
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 38
Lid geworden op: maandag 07 oktober 2013, 10:30

Re: vraag over toeristen visum

#6 Bericht door Messatsu » woensdag 23 maart 2016, 20:36

Thanks! Mbt. dat paspoort heb ik wat vragen in een nieuw topic.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: vraag over toeristen visum

#7 Bericht door Joep » donderdag 24 maart 2016, 03:13

Verwijderd
Was niet compleet
Laatst gewijzigd door Joep op donderdag 24 maart 2016, 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: vraag over toeristen visum

#8 Bericht door Ben » donderdag 24 maart 2016, 06:48

Joep schreef:Visum is 90 dagen geldig na binnenkomst in Thailand.
Visum regelen in NL maximaal 1 week
1. Single Entry Tourist Visa: The application fee is 30 EUR, with a visa validity of six (6) months and the duration of stay of up to sixty (60) days per visit,
Uw paspoort dient nog minimaal 6 maanden geldig te zijn op het moment dat u Thailand binnen reist.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vraag over toeristen visum

#9 Bericht door prajak » donderdag 24 maart 2016, 07:13

Ben, op de site van het consulaat staat:

Geldigheid om binnen te reizen is 90 dagen, dus je moet binnen 90 dagen na afgifte Thailand binnen komen.

Geldigheid eenmaal in Thailand is 60 dagen.

Of lees ik dat verkeerd, of loopt die site achter? Dan zou meneer even met Amsterdam kunnen bellen.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: vraag over toeristen visum

#10 Bericht door Ben » donderdag 24 maart 2016, 08:29

prajak schreef:Ben, op de site van het consulaat staat:

Geldigheid om binnen te reizen is 90 dagen, dus je moet binnen 90 dagen na afgifte Thailand binnen komen.

Geldigheid eenmaal in Thailand is 60 dagen.

Of lees ik dat verkeerd, of loopt die site achter? Dan zou meneer even met Amsterdam kunnen bellen.
klopt

Maar ik wijs nogmaals op max 60 dagen verblijf omdat Joep alleen schreef

Joep schreef:
Visum is 90 dagen geldig na binnenkomst in Thailand.
Visum regelen in NL maximaal 1 week

En verder niet het maximale verblijf van 60 dagen ,voordat iemand dat verkeerd begrijpt .
ook dit visum kun je met 30 dagen verlengen op de immigratie in Thailand .

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: vraag over toeristen visum

#11 Bericht door jumbo » donderdag 24 maart 2016, 09:27

Als je legaal getrouwd bent met een Thai kan je een toeristenvisum of zelfs je Visa exempt verlengen met 60 dagen bij de immigratie op basis van zoals ze dat daar noemen 'Thai Family visit'

Maar deze meneer zal een visa van minimaal 38 dagen in zijn paspoort moeten hebben OF een reservering voor een ticket Thailand uit voor de eerste 30 dagen zijn verlopen.... anders heeft hij de kans dat zijn reis al voor het inchecken wordt verhinderd..
Het risico kan je niet nemen!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: vraag over toeristen visum

#12 Bericht door pong » zaterdag 26 maart 2016, 20:45

Het hangt helemaal van de airline af-of van de nukken/kennis van de dienstdoende insjekdame aan de balie, of ze wel/niet op die 30 dagen staan. Het OFFICIELE TIMATIC-dat reisburo's hanteren is inmiddels aangepast en vertalt dat je dus easy genoeg die 30 days kan verlangen (al is 1900 THB wel een pak duurder als 30 eurie). Elke insjekdame die goed is opgeleid weet daarvan en heeft er in principe toegang tot.
Het kan zelfs zo zijn dat dezelfde insjekdame sochtends voor airline A werkt en er wel op staat en smiddags voor airline B en het wel goed vindt. Opdracht van hogeraf. Dit nuanceert de op zich terechte opm. van Jumbo wat.
Vwb entry: visum Cambodia kost je 30US$ PP, kan aan elke grens zo gekocht, alleen Malaysia is free en geeft ons (NL enkel, helaas niet de BE)zelfs visumvrij 6 maanden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: vraag over toeristen visum

#13 Bericht door prajak » zondag 27 maart 2016, 09:49

Qatar Airline weigerde een NL-er die geen uitreisticket had. Wat zegt Qatar op de site:

'...Warning: Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward tickets could be refused entry....'

De persoon werd geweigerd. Via internet heeft men een hotel gereserveerd in een grensplaats en een busticket over de grens en toen mocht persoon mee.

Kan dit navenant worden gedaan als je wel een uitreisticket hebt maar buiten de termijn van jouw stempel? Denk van wel.

Dus doe er je voordeel mee. Pong schreef het net ook al. Een toeristenvisum is goedkoper dan 1.900 baht en/of een hoop heisa.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”