Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#1 Bericht door Doron » dinsdag 26 januari 2016, 12:32

Graag advies van ervaringsdeskundigen :)

Ik wil graag onze tickets boeken naar Surat thani van Bangkok, daarvoor moeten we overstappen van vliegveld...

maar als ik om 10 uur smorgens aan kom in Thailand, hoe laat ben ik dan op de parkeer plaats om een taxi te zoeken die me naar DMK brengt.. en hoe lang doet die er dan over.... met andere woorden wat is dan een reële tijd om een vlucht te pakken op DMK? We reizen naar alle waarschijnlijkheid met twee kleine rugzakken van 30 liter & dus handbagage...

We reizen met twee kleine kindjes, vorige keer hoefde we niet lang in de rij te staan bij de douane en werden we er uit gehaald vanwegen de kids, maar daar kunnen we nu niet echt van uitgaan natuurlijk...

wie geeft me een reële schatting zonder haast :)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#2 Bericht door Ben » dinsdag 26 januari 2016, 17:42

Doron schreef:Graag advies van ervaringsdeskundigen :)

Ik wil graag onze tickets boeken naar Surat thani van Bangkok, daarvoor moeten we overstappen van vliegveld...

maar als ik om 10 uur smorgens aan kom in Thailand, hoe laat ben ik dan op de parkeer plaats om een taxi te zoeken die me naar DMK brengt.. en hoe lang doet die er dan over.... met andere woorden wat is dan een reële tijd om een vlucht te pakken op DMK? We reizen naar alle waarschijnlijkheid met twee kleine rugzakken van 30 liter & dus handbagage...

We reizen met twee kleine kindjes, vorige keer hoefde we niet lang in de rij te staan bij de douane en werden we er uit gehaald vanwegen de kids, maar daar kunnen we nu niet echt van uitgaan natuurlijk...

wie geeft me een reële schatting zonder haast :)
Trek er 1 uur vooruit om buiten te staan
http://suvarnabhumiairport.com/en/122-t ... don-muaeng
Die is GRATIS mits je een confirmed ticket hebt voor een vlucht van Dom Muang
Bookings documenten zijn ook voldoende .
Duur 45 min tot 1 uur .

30 liter rugzak ? prijzen voor vliegen gaan per KG
Bij BV airasia is handbagage vrij tot ik dacht 7 kg
Extra bagage kost 1.000 bath per stuk
(Lees de voorwaarden van Airasia)
Nok air die hebben andere gewichten 20 incheck is vrij van fee .maar iets duurdere tickets (lees de voorwaarden van Nok Air)
Kwestie van uitrekenen.
bij airasia en Nok air is 1 uur tot zelfs 40 min voor vertrek mogelijk en pre incheck online en anders staan er handige units
die je barcode leest op de print en de tikets uitprint geen balie meer dus .

http://www.airasia.com
http://www.nokair.com

Je kan ook combinatie tickets kopen vliegen bus en evt boot naar de eilanden als nodig .
Wel zo makkelijk.

Goeie reis

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#3 Bericht door Doron » dinsdag 26 januari 2016, 20:28

:clap: Dankje!! kijk dat is te gek, dan kunnen we dus prima om 3 uur vliegen :thumbsup: zonder te haasten of moeilijk te doen.. Dan gaan we het in 1 lange ruk door doen en zijn we de volgende ochtend op plaats van bestemming ipv dat we dan nog een dag moeten reizen.

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#4 Bericht door Doron » dinsdag 26 januari 2016, 20:29

o de rugzakjes passen in de handbagage en komen idd niet boven de 7 kilo zodat we niet hoeven te klooien met tassen ophalen en inchecken etc.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#5 Bericht door jumbo » maandag 01 februari 2016, 07:38

Doron schreef:
We reizen met twee kleine kindjes, vorige keer hoefde we niet lang in de rij te staan bij de douane en werden we er uit gehaald vanwegen de kids, maar daar kunnen we nu niet echt van uitgaan natuurlijk...

met kleine kinderen kan je bij elke luchthaven door de priority gate
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Doron
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: zaterdag 10 januari 2015, 13:39

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#6 Bericht door Doron » maandag 08 februari 2016, 12:43

echt waar ? wat een luxe :clap: , het word een lange dag voor de kids & voor ons.. maar ach daarna 6 weken om er overheen te komen

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Aankomst BKK.. hoe laat vlucht op DMK mogelijk..

#7 Bericht door Adrie » dinsdag 09 februari 2016, 17:53

Doron schreef:echt waar ? wat een luxe :clap: , het word een lange dag voor de kids & voor ons.. maar ach daarna 6 weken om er overheen te komen

Als je dus op het laatst links af omhoog loopt, of je moet van de andere kant komen, maar wij komen altijd met Eva Air en dan loop je links naar boven immigration.
Dan hou je boven rechts aan, daar staat ook Thai pasport aangegeven, en geheel rechts is een bali waar zwangere vrouwen, invaliden en mensen ouder dan 70 langs mogen.

Ik mocht er ook langs via Thai pasports, en zij tegen mijn vrouw dat ik een zere enkel heb als hij iets vraagt :mrgreen:

Maar de beste man vroeg niets, dus zal ik wel ouder dan 70 lijken [|)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”