Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#1 Bericht door mdg » zondag 03 januari 2016, 18:36

Hoi,

Eind maart gaan we voor 16 dagen naar thailand.
We reizen niet graag via georganiseerde reizen en hebben al redelijk wat ervaring met het
zelf plannen van reizen hetzij enkel in Europa. Wat betreft thailand heb ik toch een beetje
de indruk de weg kwijt te zijn, daarom zet ik even een planning op dit forum.

Wij, 4 veertigers, zouden naast bezienswaardigheden graag ook enkele dagen rust inplannen en
we prefereren een rustige buurt om te slapen itt uitgaansbuurt om heel de nacht door te
zakken. De bedoeling is om een goeie overall indruk te krijgen van Thailand zonder veel
tijd te verliezen met transferts van hotel naar hotel.

Wat denken jullie van volgende planning?
dag 1 : bangkok (hotel regio sukhumvit?), rustig aan, jetlag?
dag 2+3+4 : bangkok, paleizen, drijvende markt, kanalen, china town, ayuthaya h/t ...
nachttrein -> chiang mai
dag 5+6+7 : ciang mai (hotel centrum?), avondmarkt, doi suthep (tempels), jungle/bergdorpen,

olifanten
dag 8 transfert -> phuket/krabi(luxeresort?)
dag 9+10+11+12+13+14 : phangna, phiphi, ao nang, khao phanom bencha
dag 15 : retour bangkok + vrouwtjes laten winkelen [|)
vliegtuig -> ...

Bedankt voor jullie reakties alvast.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#2 Bericht door pong » zondag 03 januari 2016, 20:22

Lijkt mij prima. Dit enkel ter overweging:
1.veel mensen bevalt het beter snel UIT BKK te gaan en er wat langer aan eind door te brengen-hoef je al dat gesjop niet mee te slepen. En je hebt marge als iets tegenvalt of vertraagd is.
2.half maart is het al veelal erg naar drukkend heet, in het noorden vaak overlast van in de fik staande velden, hangt maar net af waar/hoeveel of je dat treft-of niet.
3.LOwer Sukhumvit is zo ongeveer DE allerdrukste en toeristische wijk met erg veel nep en drukte +ladyboys en sex for rent. Maar zoals overal in TH; ga je soms 2/300 mtr verder een zijstraat in, dan is het opeens erg stil-of niet. Maar 100.000en vinden het er prima en willen weer terug naar daar, dus wie ben ik daar wat van te vinden.
4.de (nmm nogal zwaar overschatte treinbeleving) NAAR CM is vaak veel, veel meer gevraagd als VAN CM-omdat gewoon ieder datzelfde program volgt. Er gaan overigens niet 1 maar 4 nachttreinen-dus keer de route eens om. Dan stap je uit tegenover DMK airport en pakt een billigflieger naar zuiden.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#3 Bericht door printen44 » maandag 04 januari 2016, 04:05

Ik woon in Chiang Mai en ik snap al jaren niet waarom men met de nachttrein naar Chiang Mai wil. Zeker als men maar ruim twee weken vakantie heeft. Je ziet niks, de trein heeft een gemiddelde vertraging van drie uur en je kom half gebroken aan in Chiang Mai. De Thaise Spoorwegen rijden op een smaller rails als in Europa.

Neem het vliegtuig naar Chiang Mai. Een uurtje vliegen met het vliegtuig, hetzij van "Swampie" of van Don Muang. Het is redelijk goedkoop en je ben uitgerust. Ik heb redelijk wat mensen bij het station van Chiang Mai afgehaald, na een nachtje treinen, zelden kwam de trein op tijd, het record staat op zeven uur vertraging en men wankelde het station uit. En de dag is in principe naar de filistijnen.

De "Night Bazar" is leuk, maar op zondagavond is er "Walking Streetbazar" bij de Thepae Gate. Veel leuker als de Night Bazar en veel goedkoper.

Jungle/bergdorpen is mooi, maar er is weinig jungle overgebleven. Neem een dagtrip naar Chiang Dao, een van de mooiste plekjes in het Noorden. Of ga een dagtrip maken naar Chiang Rai. Een prachtige weg, door de jungle en bezoek de "Witte Tempel", 12 km voor Chiang Rai.

Kortom, ga naar Chiang Mai met het vliegtuig en je wint een dag extra.

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#4 Bericht door mdg » dinsdag 05 januari 2016, 16:11

pong schreef:Lijkt mij prima. Dit enkel ter overweging:
1.veel mensen bevalt het beter snel UIT BKK te gaan en er wat langer aan eind door te brengen-hoef je al dat gesjop niet mee te slepen. En je hebt marge als iets tegenvalt of vertraagd is.
2.half maart is het al veelal erg naar drukkend heet, in het noorden vaak overlast van in de fik staande velden, hangt maar net af waar/hoeveel of je dat treft-of niet.
3.LOwer Sukhumvit is zo ongeveer DE allerdrukste en toeristische wijk met erg veel nep en drukte +ladyboys en sex for rent. Maar zoals overal in TH; ga je soms 2/300 mtr verder een zijstraat in, dan is het opeens erg stil-of niet. Maar 100.000en vinden het er prima en willen weer terug naar daar, dus wie ben ik daar wat van te vinden.
4.de (nmm nogal zwaar overschatte treinbeleving) NAAR CM is vaak veel, veel meer gevraagd als VAN CM-omdat gewoon ieder datzelfde program volgt. Er gaan overigens niet 1 maar 4 nachttreinen-dus keer de route eens om. Dan stap je uit tegenover DMK airport en pakt een billigflieger naar zuiden.

1. Ik zou de eerste dagen voorzien voor bezienswaardigheden, tegen de laatste dag van de reis (wanneer we terug keren) zijn de vrouwtjes misschien al wat moe en dit bespaart ons een volle dag shopping malls :angel:
3. Dit heb ik van diverse reisgidsen, vind het ook wel bizar want als je dan kijkt op de map van BKK staat Sukhumvit helemaal rechts. Het is gewoon van belang dat je dichtbij de metro/skytrain zit zeker? Een korte wandeling naar het station en dan gewoon een toerke doen tot waar je moet zijn zeker?
4. Jaaah en in feite hebben we zelfs iet zo'n goeie ervaringen met treintjes. Treintje door de bergen LagioMaggiore, flauwtjes. Bergtrein Flam Noorwegen ook al zwaar overroepen. Best een airliner inschakelen dan (geen 1-2-go heb ik gehoord).

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#5 Bericht door brake034 » dinsdag 05 januari 2016, 16:37

Maart is de maand dat er in Noord Thailand veel smog is, vooral Chiang Mai kan het dan erg benauwend zijn.
Af en toe worden zelfs vluchten geannuleerd vanwege beperkt zicht.
Zoek maar eens op smog in dit forum, dan kun je er wat meer over lezen.
Marcel

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#6 Bericht door Ben » dinsdag 05 januari 2016, 17:00

De BTS bangkok skytrain is snel ,elke 10 min een trein en je bent overal redelijk kort bij .
Vooral op sukhumvite ,buiten de spits uren kun je ook een taxie nemen ook relatief snel .
Wat ik ook nog even wil melden dat en middagje fietsen ook erg leuk is en kom je nog ergens.
http://thailandbiking.com/about-us/ leuke tours bij Andre Breuer, leuke gidsen.

Hotels in alle prijsklassen langs sukhumevite .
Door zakken kun je daar op veel plaatsen happy our van 17.00 tot 21.00 of 22.00 uur .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#7 Bericht door driver » dinsdag 05 januari 2016, 17:17

Skytrain in BKK naar Moochid. Daar schijnt in de buurt in de weekenden een grote markt te zijn.Chatuchak heet dat.Doordeweeks schijnt er ook een deel open te zijn. Wij waren onlangs in BKK doordeweeks maar zijn naar Victoria gegaan met de bus vanaf Saphan Kwai dat is 1 halte voor Moochid of erna als je vanaf Moochid komt ;)

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#8 Bericht door mdg » dinsdag 05 januari 2016, 22:14

brake034 schreef:Maart is de maand dat er in Noord Thailand veel smog is, vooral Chiang Mai kan het dan erg benauwend zijn.
Af en toe worden zelfs vluchten geannuleerd vanwege beperkt zicht.
Zoek maar eens op smog in dit forum, dan kun je er wat meer over lezen.
Wist het bestaan er van maar dat het benauwend kan zijn kan voor ons het verschil uit maken tussen gaan en niet.
Er reist nl. iemand mee met astma en het moet voor iedereen doenbaar zijn natuurlijk + CM is geen must, als het goed mee valt (zal wel zijn zeker?) dan staan we er binnen een jaartje waarschijnlijk terug.
Bedoeling was om wat afwisseling te steken in de reis, we kunnen eventueel na enkele dagen BKK rechtstreeks naar Krabi/Phuket gaan en na een weekje nog een paar dagen KoTao of zo er bij nemen. Vraag is natuurlijk of dit dan niet een beetje teveel van hetzelfde is.

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#9 Bericht door mdg » dinsdag 05 januari 2016, 22:19

Ben schreef:De BTS bangkok skytrain is snel ,elke 10 min een trein en je bent overal redelijk kort bij .
Vooral op sukhumvite ,buiten de spits uren kun je ook een taxie nemen ook relatief snel .
Wat ik ook nog even wil melden dat en middagje fietsen ook erg leuk is en kom je nog ergens.
http://thailandbiking.com/about-us/ leuke tours bij Andre Breuer, leuke gidsen.

Hotels in alle prijsklassen langs sukhumevite .
Door zakken kun je daar op veel plaatsen happy our van 17.00 tot 21.00 of 22.00 uur .
Merci voor de tip, zal eens informeren of we in BKK of Ayuthaya een roundtrip kunnen maken.
Als we een 4* hotel nemen tot max. 100€/nacht regio Sukhumvit zal het wel wat geisoleerd zijn zeker wat betreft geluid?
Oei 4 a 5 uur happyhour, zeer gevaarlijk.

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#10 Bericht door mdg » dinsdag 05 januari 2016, 22:23

driver schreef:Skytrain in BKK naar Moochid. Daar schijnt in de buurt in de weekenden een grote markt te zijn.Chatuchak heet dat.Doordeweeks schijnt er ook een deel open te zijn. Wij waren onlangs in BKK doordeweeks maar zijn naar Victoria gegaan met de bus vanaf Saphan Kwai dat is 1 halte voor Moochid of erna als je vanaf Moochid komt ;)
Oei een van de grootste markten ter wereld, is dit wel iets voor ons mannen? [|(

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#11 Bericht door driver » dinsdag 05 januari 2016, 23:14

mdg schreef:
driver schreef:Skytrain in BKK naar Moochid. Daar schijnt in de buurt in de weekenden een grote markt te zijn.Chatuchak heet dat.Doordeweeks schijnt er ook een deel open te zijn. Wij waren onlangs in BKK doordeweeks maar zijn naar Victoria gegaan met de bus vanaf Saphan Kwai dat is 1 halte voor Moochid of erna als je vanaf Moochid komt ;)
Oei een van de grootste markten ter wereld, is dit wel iets voor ons mannen? [|(
Ik denk dat je daar meer ziet dan bij die drijvende markt wat m.i heel toeristisch is maar kan ik ook fout hebben uiteraard.. Of deze dat ook is laat ik even in het midden want ik ben er nog nooit geweest maar ga dat wel doen als we een keer in het weekend in BKK zijn.

gr driver

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#12 Bericht door Ben » woensdag 06 januari 2016, 05:41

mdg schreef:
driver schreef:Skytrain in BKK naar Moochid. Daar schijnt in de buurt in de weekenden een grote markt te zijn.Chatuchak heet dat.Doordeweeks schijnt er ook een deel open te zijn. Wij waren onlangs in BKK doordeweeks maar zijn naar Victoria gegaan met de bus vanaf Saphan Kwai dat is 1 halte voor Moochid of erna als je vanaf Moochid komt ;)
Oei een van de grootste markten ter wereld, is dit wel iets voor ons mannen? [|(
Eind maart is dit de grootste microwave ter wereld :giggle2:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#13 Bericht door Ben » woensdag 06 januari 2016, 05:44

mdg schreef:
Ben schreef:De BTS bangkok skytrain is snel ,elke 10 min een trein en je bent overal redelijk kort bij .
Vooral op sukhumvite ,buiten de spits uren kun je ook een taxie nemen ook relatief snel .
Wat ik ook nog even wil melden dat en middagje fietsen ook erg leuk is en kom je nog ergens.
http://thailandbiking.com/about-us/ leuke tours bij Andre Breuer, leuke gidsen.

Hotels in alle prijsklassen langs sukhumevite .
Door zakken kun je daar op veel plaatsen happy our van 17.00 tot 21.00 of 22.00 uur .
Merci voor de tip, zal eens informeren of we in BKK of Ayuthaya een roundtrip kunnen maken.
Als we een 4* hotel nemen tot max. 100€/nacht regio Sukhumvit zal het wel wat geisoleerd zijn zeker wat betreft geluid?
Oei 4 a 5 uur happyhour, zeer gevaarlijk.
100 € heb je idd wel een goeie kamer .
gewoon uitzoeken via de sites agoda of dergelijk, hier plaatsen en op reactie wachten .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#14 Bericht door driver » woensdag 06 januari 2016, 07:47

Ben schreef:
mdg schreef:
driver schreef:Skytrain in BKK naar Moochid. Daar schijnt in dkie buurt in de weekenden een grote markt te zijn.Chatuchak heet dat.Doordeweeks schijnt er ook een deel open te zijn. Wij waren onlangs in BKK doordeweeks maar zijn naar Victoria gegaan met de bus vanaf Saphan Kwai dat is 1 halte voor Moochid of erna als je vanaf Moochid komt ;)
Oei een van de grootste markten ter wereld, is dit wel iets voor ons mannen? [|(
Eind maart is dit de grootste microwave ter wereld :giggle2:
Het hele jaar door wel denk ik maar het was maar een tip hoor omdat ik hoorde dat deze markt wel leuk was.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#15 Bericht door Ben » woensdag 06 januari 2016, 09:47

Chatuchak market is wel te doen in de maanden buiten maart april en juni .
er is ook een JJ market binnen met airco iets luxer en duurder en elke dag open.

Ik ben er vaak genoeg geweest maar de maanden die ik noem blijf ik er weg .

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”