Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#16 Bericht door driver » woensdag 06 januari 2016, 13:10

Ben schreef:Chatuchak market is wel te doen in de maanden buiten maart april en juni .
er is ook een JJ market binnen met airco iets luxer en duurder en elke dag open.

Ik ben er vaak genoeg geweest maar de maanden die ik noem blijf ik er weg .
Wij waren 30 Dec in BKK en ik stond te dubben wel of niet gaan maar een aantal mensen zeiden dat er weinig open was vandaar dat we naar Victoria zijn geweest.Daar het rondje gelopen en wat gedronken en gegeten en toen een bus ingestapt richting Moochid .
Elders had ik gelezen dat veel bussen in BKK wel leuke routes reden in en rond BKK en wij zijn in de ochtend ook met de bus naar Victoria gereden dat ging prima en je ziet nog eens wat onderweg zoals een legertank bij een kazerne die daar staat als decoratie of om te laten zien dat daar een onderdeel van de tankdivisie ? zit.

Terug vanaf Victoria ietswat file maar toch een heel stuk door BKK gereden met een oude bus en na 30 minuten uitgestapt en weer een andere bus genomen om uiteindelijk weer bij Victoria terecht te komen.Toen hadden we het plan om weer de bus richting het trein station te nemen maar na 20 minuten stilstaan in de file toch maar uitgestapt en even gaan winkelen ter plekke ;)
Paar uurtjes later was het weer aardig rustig en zijn we weer met de bus naar S. Kwai gegaan.

gr driver

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#17 Bericht door mdg » vrijdag 08 januari 2016, 00:28

Ben schreef:
mdg schreef:
Ben schreef:De BTS bangkok skytrain is snel ,elke 10 min een trein en je bent overal redelijk kort bij .
Vooral op sukhumvite ,buiten de spits uren kun je ook een taxie nemen ook relatief snel .
Wat ik ook nog even wil melden dat en middagje fietsen ook erg leuk is en kom je nog ergens.
http://thailandbiking.com/about-us/ leuke tours bij Andre Breuer, leuke gidsen.

Hotels in alle prijsklassen langs sukhumevite .
Door zakken kun je daar op veel plaatsen happy our van 17.00 tot 21.00 of 22.00 uur .
Merci voor de tip, zal eens informeren of we in BKK of Ayuthaya een roundtrip kunnen maken.
Als we een 4* hotel nemen tot max. 100€/nacht regio Sukhumvit zal het wel wat geisoleerd zijn zeker wat betreft geluid?
Oei 4 a 5 uur happyhour, zeer gevaarlijk.
100 € heb je idd wel een goeie kamer .
gewoon uitzoeken via de sites agoda of dergelijk, hier plaatsen en op reactie wachten .
Wel ja, onze keuze is dan ook (gelukkig) beperkt. Sukhumvit omwille van de nabijheid van metro & skytrain, malls + uitgaansleven.
Op minder dan 5 minuten van Sukhumvit station heb ik Park Plaza Sukhumvit**** gevonden. Goeie reviews op tripadvisor maar vooral ook een 2 kamer appartement voor net geen 200€/nacht voor 4 personen incl. ontbijt. Ik graaf nog even verder maar het feit dat je ook eens aan de drukte kan ontsnappen zonder triest op een kamertje te goeven zitten is een grote + alvast.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#18 Bericht door jumbo » vrijdag 08 januari 2016, 02:10

mdg schreef: Wel ja, onze keuze is dan ook (gelukkig) beperkt. Sukhumvit omwille van de nabijheid van metro & skytrain, malls + uitgaansleven.
Op minder dan 5 minuten van Sukhumvit station heb ik Park Plaza Sukhumvit**** gevonden. Goeie reviews op tripadvisor maar vooral ook een 2 kamer appartement voor net geen 200€/nacht voor 4 personen incl. ontbijt. Ik graaf nog even verder maar het feit dat je ook eens aan de drukte kan ontsnappen zonder triest op een kamertje te goeven zitten is een grote + alvast.
Ik woon in bangkok in een serviced appartment, die verhuren ook studio's voor ik dacht 1500 thb per nacht. Geen idee hoe klein of groot die zijn...
Nieuw, proper, goed onderhouden, rustige omgeving tegen Thong Lor, Sukhumvit 55 aan, vandaar kan je alle kanten op kwa uitgaan en sightseeing
Als je geinteresseerd bent kan je me een PB sturen
onderstaaand een link naar een boutique hotelletje op soi 22, meer in het centrum , achteraf en rustig, kleine kamers, geen ontbijt service maar dat kan je overal krijgen 1,200 thb per nacht dacht ik, heb ik een keer een nachtje doorgebracht
http://bb-boutique-mansion.bangkokthaihotels.com/
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#19 Bericht door Pieter » vrijdag 08 januari 2016, 13:41

voor de meeste dierenwelzijn mensen:

skip die olifanten

(en de tijgers enzo)

panda kjken in changmai kan nog net

mdg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 03 januari 2016, 18:25

Re: Eerste keer Thailand, moeilijk, moeilijk.

#20 Bericht door mdg » zaterdag 09 januari 2016, 19:58

Pieter schreef:voor de meeste dierenwelzijn mensen:

skip die olifanten

(en de tijgers enzo)

panda kjken in changmai kan nog net
Heb ik gelezen, verdoofde tijgers en die olifanten die gezondheidsklachten krijgen van al die toeristen op hun rug.. doen we niet.
Twijfel nog of we naar CM zullen gaan ivm de smog die er hangt (astmatische vriendin) maar daar zou een olifantenpark zijn waar ze olifanten goed behandelen. Je mag ze eten geven en wassen of zo ipv op hun rug zitten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”