Weet het niet meer..

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Susanne73
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 05 oktober 2015, 17:08

Weet het niet meer..

#1 Bericht door Susanne73 » maandag 26 oktober 2015, 13:22

Hallo allemaal. Hopelijk kan iemand van jullie ervaren Thailand-gangers mij een beetje op weg helpen.

Ik ben Susanne en heb de mooie leeftijd van 42. Na jaren mijn backpack in de kast weg te hebben gestopt heb ik deze weer tevoorschijn gehaald. Voor februari een ticket geboekt voor 3 weken en een reisgids gekocht, maar nu... Merk dat ik toch wat onzeker word ( is 8 jaar geleden dat ik voor het laatst gebackpackt heb) en door al de bomen het bos niet meer zie. De afstanden zijn groot en er is zo veel te zien. Nu heb ik uiteraard al veel gelezen maar daardoor word het nog lastiger om keuzes te maken. De standaard routes die door reisorganisaties aangeboden worden lijken me te krap qua tijd.

Wie heeft er een idee voor een mooie route. Geen gejaag, niet teveel vooruit plannen en op me gemakje reizen. zou graag de laatste week langs de kust willen vertoeven.
Ook misschien iemand die een een leuke hostel/kleinschalig hotel weet voor mijn eerste dagen Bangkok, liefst wel in de buurt van Koh San Road.


Groeten Susanne

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Weet het niet meer..

#2 Bericht door De Beweerder » maandag 26 oktober 2015, 14:32

http://www.khaosan-hotels.com/index.html

route zelf verzinnen, wel zo leuk.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Susanne73
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: maandag 05 oktober 2015, 17:08

Re: Weet het niet meer..

#3 Bericht door Susanne73 » dinsdag 27 oktober 2015, 07:41

Thnx voor de hotel tip.. hier kan ik wat mee.

Heb het even van me afgezet en zie wel. Probeer het gevoel van vrij reizen weer terug te krijgen. Zal de leeftijd wel zijn haha.

Gr Susanne

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Weet het niet meer..

#4 Bericht door prajak » dinsdag 27 oktober 2015, 09:50

Drie weken zijn 21 dagen waarvan dag 1 aankomst, dag 21 in Bangkok zijn voor souvenirs en voor de zekerheid, dag 20 in Bangkok aankomen dus reizen, en dat houdt in dag 13 tot en met 19 strand vieren.

Blijven 11 dagen over en dan is lange afstanden maken gewoon zonde.

Je kunt kiezen voor 'ver' en dan vliegen naar het noorden, je kunt kiezen voor langzaam en dan zou ik op backpacktempo vanaf Bangkok langs de stranden naar het zuiden gaan richting Surath Thani en dat kan aan de oostkant, en aan de westkant als je Chumphon voorbij bent.

Februari is de tussenmaand van winter naar de hete maanden maart en april, men verwacht geen grote neerslag, dus je kunt ontspannen reizen langs die route en je hebt een gids en indien niet adviseer ik de Lonely Planet.

Succes.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Weet het niet meer..

#5 Bericht door Ben » woensdag 28 oktober 2015, 09:07

21 dagen niet echt lang maar voor een klein deel wel te doen

Eerst zal het liggen aan je interesses ? maar Feb dan zou ik nog net mooi het Noorden meepakken voor een dag of 8 tot 10
Het is er dan nog mooi en geen smog .Guesthousjes genoeg waar je zo binnen kan lopen zonder te boeken in Chiang Mai bv.
Kies bv een dag of 3 Bangkok dan naar het Noorden om daarna wat strandjes te pikken naar gelang en keuze 1 a 2 dagen Bangkok voor je terug vliegt ,en kom je volgend jaar weer terug voor een andere route . :thumbsup:

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Weet het niet meer..

#6 Bericht door pong » woensdag 28 oktober 2015, 12:13

Let op- ergens rond 15/2 is het Chinees Nwjr-is op zich geen officiele feestdag in TH, maar verwacht wel een paar miljoen echte chineesjes op toeristenbezoek en veel zaken van THse Chinezen zijn gesloten.
Je kan gewoon de suggestie uit die reisgids of elke reisorganisator die bekpekreizien doet losjes volgen-en gewoon als het je ergesn bevalt of leuk lijkt, wat langer blijven-of wat je niet zint te laten vallen-dat is dus het groe voordeel van op eigen hout bekpekken. Wat je dit keer niet ziet-kan je gewoon bewaren voor een latere keer. Er is dus echt geen enkele reden alles minutieus tevoren te plannen-behalve dan flights voor longer distance-Air Asia/NOK etc.
Kom elke jaar 2-3x in BKK en elke keer weer verrast over de dan weer nieuw geopende ho(s)tels etc.-elke tip is al meteen achterhaald.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Weet het niet meer..

#7 Bericht door joepattaya » woensdag 13 januari 2016, 11:35

pong schreef:Let op- ergens rond 15/2 is het Chinees Nwjr-is op zich geen officiele feestdag in TH, maar verwacht wel een paar miljoen echte chineesjes op toeristenbezoek en veel zaken van THse Chinezen zijn gesloten.
Je kan gewoon de suggestie uit die reisgids of elke reisorganisator die bekpekreizien doet losjes volgen-en gewoon als het je ergesn bevalt of leuk lijkt, wat langer blijven-of wat je niet zint te laten vallen-dat is dus het groe voordeel van op eigen hout bekpekken. Wat je dit keer niet ziet-kan je gewoon bewaren voor een latere keer. Er is dus echt geen enkele reden alles minutieus tevoren te plannen-behalve dan flights voor longer distance-Air Asia/NOK etc.
Kom elke jaar 2-3x in BKK en elke keer weer verrast over de dan weer nieuw geopende ho(s)tels etc.-elke tip is al meteen achterhaald.

Chiness Nieuwjaar is 8, 9 en 10 Februari 2016.....en het jaar van de Aap.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”