wat denken de thailand kenners

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

wat denken de thailand kenners

#1 Bericht door fanny » vrijdag 17 juli 2015, 11:26

1: brussel =>bangkok
2: Bangkok
3: Bangkok
4: bangkok...=> kanchanaburi

5: Kanchanaburi
6: kanchanaburi
7: Kanchanaburi...=> Sukhothai

8: Sukhothai
9: Sukhothai …=> Changmai

10:Changmai
11:Changmai
12:Changmai…….. =>(met binnenvlucht) Surat thani =>Khao sok

13: Khao sok

14: Khao sok np
15: Khao sok np
16: Khao sok np….. => Khao sok

17: Khao sok => Krabi

18: Krabi
19: Krabi
20: Krabi
21: Krabi
22: Krabi
23: Krabi =>Bangkok
24: Bangkok……=> Brussel
Hallo,
graag had ik geweten wat de thailand kenners van onze route vinden.Voor ons is het de eerste keer naar azie nadat we 2x amerika hebben aangedaan.
Daarmee dat ik toch wel een beetje onzeker hierover ben.We vertrekken op 3 november en zijn op 28 november terug.
Wat we nog niet beslist hebben voor onze laatste dagen of het krabi of koh lanta word,we zoeken dan rust maar willen wel kunnen savonds iets gaan eten en een terrasken doen.
Wat ik graag ook zou weten of je gemakkelijk vanuit khao sok np naar krabi reist daar vind ik namelijk niet echt iets over terug en op welke reis tijden we hiervoor mogen rekenen.
Graag zouden we dus het khao sok np door trekken voor 3 dagen hoe en waar kunnen we dit best regelen als je tips heb met welke instantie, best vanuit belgie regelen of daar ter plaatse bij aankomst.
Ik weet het zijn een paar vragen en heb zelf al veel bestudeerd via internet en de forums maar dit zijn toch wel nog de open staande vragen

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wat denken de thailand kenners

#2 Bericht door Henk Korat » vrijdag 17 juli 2015, 15:47

fanny schreef:1: brussel =>bangkok
2: Bangkok
3: Bangkok
4: bangkok...=> kanchanaburi

5: Kanchanaburi
6: kanchanaburi
7: Kanchanaburi...=> Sukhothai

8: Sukhothai
9: Sukhothai …=> Changmai

10:Changmai
11:Changmai
12:Changmai…….. =>(met binnenvlucht) Surat thani =>Khao sok

13: Khao sok

14: Khao sok np
15: Khao sok np
16: Khao sok np….. => Khao sok

17: Khao sok => Krabi

18: Krabi
19: Krabi
20: Krabi
21: Krabi
22: Krabi
23: Krabi =>Bangkok
24: Bangkok……=> Brussel
Hallo,
graag had ik geweten wat de thailand kenners van onze route vinden.Voor ons is het de eerste keer naar azie nadat we 2x amerika hebben aangedaan.
Daarmee dat ik toch wel een beetje onzeker hierover ben.We vertrekken op 3 november en zijn op 28 november terug.
Wat we nog niet beslist hebben voor onze laatste dagen of het krabi of koh lanta word,we zoeken dan rust maar willen wel kunnen savonds iets gaan eten en een terrasken doen.
Wat ik graag ook zou weten of je gemakkelijk vanuit khao sok np naar krabi reist daar vind ik namelijk niet echt iets over terug en op welke reis tijden we hiervoor mogen rekenen.
Graag zouden we dus het khao sok np door trekken voor 3 dagen hoe en waar kunnen we dit best regelen als je tips heb met welke instantie, best vanuit belgie regelen of daar ter plaatse bij aankomst.
Ik weet het zijn een paar vragen en heb zelf al veel bestudeerd via internet en de forums maar dit zijn toch wel nog de open staande vragen
Het reisschema ziet er goed uit.

Krabi of Koh Lanta. Voor de rust moet je op Koh Lanta zijn en voor de terrassen en goede en veel restaurants moet je in Krabi Oa Nang zijn.

Ik ben zelf nog niet in Khao Sok np geweest. Misschien dat een ander forumlid dit kan beantwoorden.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: wat denken de thailand kenners

#3 Bericht door fanny » vrijdag 17 juli 2015, 16:33

:thumbsup:
Henk Korat schreef:
fanny schreef:1: brussel =>bangkok
2: Bangkok
3: Bangkok
4: bangkok...=> kanchanaburi

5: Kanchanaburi
6: kanchanaburi
7: Kanchanaburi...=> Sukhothai

8: Sukhothai
9: Sukhothai …=> Changmai

10:Changmai
11:Changmai
12:Changmai…….. =>(met binnenvlucht) Surat thani =>Khao sok

13: Khao sok

14: Khao sok np
15: Khao sok np
16: Khao sok np….. => Khao sok

17: Khao sok => Krabi

18: Krabi
19: Krabi
20: Krabi
21: Krabi
22: Krabi
23: Krabi =>Bangkok
24: Bangkok……=> Brussel
Hallo,
graag had ik geweten wat de thailand kenners van onze route vinden.Voor ons is het de eerste keer naar azie nadat we 2x amerika hebben aangedaan.
Daarmee dat ik toch wel een beetje onzeker hierover ben.We vertrekken op 3 november en zijn op 28 november terug.
Wat we nog niet beslist hebben voor onze laatste dagen of het krabi of koh lanta word,we zoeken dan rust maar willen wel kunnen savonds iets gaan eten en een terrasken doen.
Wat ik graag ook zou weten of je gemakkelijk vanuit khao sok np naar krabi reist daar vind ik namelijk niet echt iets over terug en op welke reis tijden we hiervoor mogen rekenen.
Graag zouden we dus het khao sok np door trekken voor 3 dagen hoe en waar kunnen we dit best regelen als je tips heb met welke instantie, best vanuit belgie regelen of daar ter plaatse bij aankomst.
Ik weet het zijn een paar vragen en heb zelf al veel bestudeerd via internet en de forums maar dit zijn toch wel nog de open staande vragen
Het reisschema ziet er goed uit.

Krabi of Koh Lanta. Voor de rust moet je op Koh Lanta zijn en voor de terrassen en goede en veel restaurants moet je in Krabi Oa Nang zijn.

Ik ben zelf nog niet in Khao Sok np geweest. Misschien dat een ander forumlid dit kan beantwoorden.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: wat denken de thailand kenners

#4 Bericht door Rens » vrijdag 17 juli 2015, 23:07

Reizen vanaf Khao Sok naar Krabi is te doen. Jullie zijn niet de eerste die dat willen en zullen ook niet de laatste zijn. Het kan zijn dat je daar rechtstreekse bus naar de stad Krabi vindt, maar ook een bus naar bijvoorbeeld het vliegveld van Krabi en dan kun je vandaar uit weer verder naar Krabi stad of Ao nang. In het ergste geval eerst naar het busstation van Surat Thani en vandaar uit weer verder. Dit als je dus gebruik wilt maken van de regulaire busdiensten. Ook zijn er bussen die eerst richting Phuket gaan en dan kun je vandaar weer verder naar Krabi. Bustransport of minivan transport is overal te vinden in Thailand, alleen om de juiste te vinden dat is even een probleem. Privé bussen of degene die op verzoek rijden of gecharterd worden door een hotel/guesthouse zijn altijd duurder.

Over het nationale park en de gang van zaken daar heb ik geen info, maar zoek eens naar de diverse plaatsen waar je kunt verblijven en vaak staat er ook aanvullende informatie op hun sites.
Ik heb deze gevonden (puur als voorbeeld) en daar staat bijvoorbeeld ook een prijslijstje op over het vervoer naar Krabi. Mogelijk wat gedateerd maar als iemand het tienvoudige vraagt dan weet je dat het ook anders kan. Geschatte reistijd las ik ergens, is tussen de 2-3 uur naar de stad Krabi. http://tezza-thailandbeachesandislands. ... o-sok.html

Ik weet eerlijk gezegd nooit wat men bedoelt als men zegt naar Krabi te gaan, hebben jullie het dan over de stad of over de provincie? Wil je terrassen strandwandeling/boulevard en dergelijke dan zou ik persoonlijk kiezen voor Ao Nang, naar Krabi kan je dan een trip maken met een busje als je dat zou willen. Weeg Krabi stad eens af tegen Ao nang door het te googlen. Vanuit Ao nang kun je ook dagtrips maken naar wat eilandjes bijvoorbeeld met een longtailboot, wil je echt naar Koh lanta dan is het beter om naar Krabi stad te gaan want daar vertrekt de ferry.

Wat ik al zei; Google even naar de verblijfplaatsen in of rond het park en vaak kom je dan aanvullende info tegen over de gang van zaken daar inclusief transport. Succes.

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: wat denken de thailand kenners

#5 Bericht door fanny » zaterdag 18 juli 2015, 18:45

Dank kenner voor antwoord zal het dan eens proberen op deze manier uit te zoeken.
Wat ik bedoel inderdaad krabi stad of streek errond of eiland koh lanta

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: wat denken de thailand kenners

#6 Bericht door Rens » zaterdag 18 juli 2015, 23:02

Nou kenner..... maak daar maar goedwillende amateur van. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wat denken de thailand kenners

#7 Bericht door Arietwee » zondag 19 juli 2015, 08:20

fanny schreef:Dank kenner voor antwoord zal het dan eens proberen op deze manier uit te zoeken.
Wat ik bedoel inderdaad krabi stad of streek errond of eiland koh lanta
Krabi stad moet je echt niet wezen. Ziet er niet uit. Ga naar ao nang. Helemaal niet druk zoals je veel leest. Probeer het anders een nacht. Schitterende omgeving. Brommertje rijden is er heel goed te doen.
Koh lanta heb je in een dag bekeken.

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: wat denken de thailand kenners

#8 Bericht door Arietwee » zondag 19 juli 2015, 08:29

https://www.google.nl/search?num=100&lr ... CX2_x8jVGQ

Ik lees dat het 2,5 uur rijden is dus reken op 2500 baht met een taxi. Zou ik doen. Maar het kan ook veel goedkoper. Mogelijkheden genoeg. Alles kan.

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: wat denken de thailand kenners

#9 Bericht door fanny » zondag 19 juli 2015, 13:44

Dank jullie voor te antwoorden,
Is inderdaad de drukke die ik lees in aonang die me tegen houd,hetzelfde voor phuket want dit ligt dichter aan khao sok

arjen_d
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zondag 04 augustus 2013, 10:15

Re: wat denken de thailand kenners

#10 Bericht door arjen_d » maandag 20 juli 2015, 07:23

Wij vertrekken in November ook naar Thailand voor 2,5 week.

Bangkok
Khao sok
Koh Phi Phi
Khao Lak

Wij hebben voor khao lak gekozen omdat we de drukte van Phucket niet wilden en toch in de avond een terrasje wilden pakken. ( ben overigens nooit in Khao lak geweest )

Ao Nang ben ik wel geweest en vond het super daar, gezellig druk maar niet de chaos van Patong Beach, je kan vanaf daar ook vele leuke excursies doen! Ben ook in Koh lanta geweest dat was heerlijk rustig! relatief weinig barretjes maar wel heel relaxed ;) Misschien kun je het combineren?

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: wat denken de thailand kenners

#11 Bericht door fanny » maandag 20 juli 2015, 09:34

dank arjen

ik denk dat we op 1 plaats zullen blijven ook daar we 6 dagen er verblijven en uit ervaring weten we onze laatste dagen van de reis
willen we complete rust en niet te veel meer willen rond trekken met de bagage

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: wat denken de thailand kenners

#12 Bericht door Inge » maandag 17 augustus 2015, 14:05

Kao Sok Park , dit was voor ons in 2006 maar een van deleukste dingen van ons 6 of 7 keer thailand. : http://www.treetopsjunglesafaris.com/

Wij sliepen 1 nacht in boomhut en 2 op een hutje op de rivier. Basic maar geweldig!

Vanuit Khao Sok zijn wij met de bus naar Surrathani gegaan voor de boot naar Samui. Krabi ( Ao nang ) vonden wij qua omgeving 10 x mooier. Je kunt heel makkelijk daarvandaan als dagtocht Ko Phi Phi boeken of 2 nachtjes Railey beach doen. Ook prachtige dagtochten naar tropische eilandjes!

fanny
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: donderdag 10 juli 2014, 15:27

Re: wat denken de thailand kenners

#13 Bericht door fanny » dinsdag 18 augustus 2015, 09:54

thanks inge

treetops had ik nog niet bekeken,we zijn gecharmeerd door our jungle house

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”