Eurowings, nieuwe prijsvechter

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Eurowings, nieuwe prijsvechter

#1 Bericht door RuudThai » maandag 09 maart 2015, 09:36

Toevallig lees ik over Eurowings in de Bangkok Post, een nieuwe prijsvechter, dochteronderneming van Lufthansa, die a.s. oktober start.
Ze gaan o.a. op Bangkok vliegen vanaf Keulen, dat is dus dichtbij Nederland. Een enkele reis wordt als promotie aangeboden voor € 199,99 en dat is - als retour net zo voordelig is - natuurlijk een leuk prijsje.
Zie voor verder de Bangkok Post: http://www.bangkokpost.com/business/new ... o-thailand

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#2 Bericht door BKK_Bert » maandag 09 maart 2015, 09:45

Ook in de Telegraaf van vandaag:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... ten__.html


Kan interessant worden.
Home is not where you live, but where they accept you.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#3 Bericht door pong » woensdag 11 maart 2015, 09:17

Stelt amper wat voor-dat is ENKEL, al kan het dus voor sommigen die enkel heen of weer willen, uitkomst brengen.
En het is Ryan/AirAsia style: dus eten, bagage, plaatskeuze etc kosten extra. En 12 uur zonder eten..........
Ter vergelijk; de nieuwkomer QATAR (nw naar AMS dan), even goed zo niet beter als REK/EY, biedt retours AMS-BKK voor rond de 455 aan, met all-in, al zal dat niet in de zomervak. of met de Kerst zijn.
Deze kist van een LH-dochter wordt vooral gevuld met Duitse reisburo klanten.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 11 maart 2015, 09:41

12 uur zonder eten... dan weet je dat toch van tevoren en dan neem je gewoon je eigen gesmeerde en belegde boterhammetjes mee? Mij een biet, ik zie zo'n reis toch al gewoon als het stappen in een bus en gaan met die banaan! Ik let nooit op dat er beeldschermpjes voor iedereen apart zijn, op de kwaliteit van het eten die voor sommigen maar meteen haute cuisine moet zijn en al dat soort secundaire toestanden.
Vlug, veilig en voordelig, dat telt voor mij! En als ik dan voor 400 van die slappe euro's heen en weer naar Thailand (of omgekeerd naar Keulen) kan reizen dan vind ik het allemaal prima!
Business class is voor proleten en zo hoog ben ik niet gevallen... :cheesy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#5 Bericht door driver » woensdag 11 maart 2015, 09:46

RuudThai schreef:12 uur zonder eten... dan weet je dat toch van tevoren en dan neem je gewoon je eigen gesmeerde en belegde boterhammetjes mee? Mij een biet, ik zie zo'n reis toch al gewoon als het stappen in een bus en gaan met die banaan! Ik let nooit op dat er beeldschermpjes voor iedereen apart zijn, op de kwaliteit van het eten die voor sommigen maar meteen haute cuisine moet zijn en al dat soort secundaire toestanden.
Vlug, veilig en voordelig, dat telt voor mij! En als ik dan voor 400 van die slappe euro's heen en weer naar Thailand (of omgekeerd naar Keulen) kan reizen dan vind ik het allemaal prima!
Business class is voor proleten en zo hoog ben ik niet gevallen... :cheesy:
Zo denk ik er ook over .Dat eten is altijd waardeloos in die vliegtuigen en ervan uitgaande dat je wel wat te drinken krijgt redt ik het wel met wat brood , chips en koeken tijdens de reis.
De prijs is wat telt voor mij ongeacht welke maatschappij en beeldschermpjes loeren boeit me ook niet echt dus lekker makkelijk.
Zitten, wat slapen /lezen en klaar.

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#6 Bericht door elst99 » woensdag 11 maart 2015, 10:13

Nou deze proleet vind het heerlijk in de bisnis, lekker bed en pitten, eten niet belangrijk maar wel lekkere wijn.
Het kost een beetje, maar dan heb je ook wat :giggle:
In de economy zie je wel meer proleten als in de bisnis ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#7 Bericht door driver » woensdag 11 maart 2015, 12:36

elst99 schreef:Nou deze proleet vind het heerlijk in de bisnis, lekker bed en pitten, eten niet belangrijk maar wel lekkere wijn.
Het kost een beetje, maar dan heb je ook wat :giggle:
In de economy zie je wel meer proleten als in de bisnis ;)
Bisnis had ik in mijn reactie eerder niet meegenomen.
Dat zit ik nooit als low budget passagier maar als mensen dat wel doen prima toch.

gr driver

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#8 Bericht door KhunSugar » woensdag 11 maart 2015, 14:33

Basic class is goed voor korte afstanden, voor langere afstanden is een minimum aan comfort vereist en wordt door Eurowings zelf de 'Smart' class warm aanbevolen, voor amper € 50 per traject extra heb je een waaier aan meerwaarde.
Persoonlijk heb ik al dikwijls tussen de 800 en 1100 voor economy betaald met TA. Ik zou er dus niets mee inzitten om € 499 te betalen voor de 'Best' class van Eurowings als die ooit tussen Brussel en Bangkok vliegen, business class ga ik het niet noemen het blijft 'low cost'. Maar voor die prijs neem je wel 2 x 23 kg bagage mee en reis je vrij comfortabel.

KS


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#9 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 14 maart 2015, 01:56

RuudThai schreef:12 uur zonder eten... dan weet je dat toch van tevoren en dan neem je gewoon je eigen gesmeerde en belegde boterhammetjes mee?
Als dat mag. "Meegebrachte etenswaren mogen hier niet geconsumeerd worden" was een bordje dat ik nog heel goed ken uit mijn kinderjaren. Bijna alle restaurants en uitspanningen hadden dat hangen.

Zou me niets verbazen als je ook een porta-potti beter mee kunt nemen, of anders E 5 in het muntslot van de WC moet gooien.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#10 Bericht door greenthaiway » zaterdag 14 maart 2015, 05:18

Jos Flachs schreef:
RuudThai schreef:12 uur zonder eten... dan weet je dat toch van tevoren en dan neem je gewoon je eigen gesmeerde en belegde boterhammetjes mee?
Zou me niets verbazen als je ook een porta-potti beter mee kunt nemen, of anders E 5 in het muntslot van de WC moet gooien.
:cheesy: :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#11 Bericht door driver » zaterdag 14 maart 2015, 06:30

Jos Flachs schreef:
RuudThai schreef:12 uur zonder eten... dan weet je dat toch van tevoren en dan neem je gewoon je eigen gesmeerde en belegde boterhammetjes mee?
Als dat mag. "Meegebrachte etenswaren mogen hier niet geconsumeerd worden" was een bordje dat ik nog heel goed ken uit mijn kinderjaren. Bijna alle restaurants en uitspanningen hadden dat hangen.

Zou me niets verbazen als je ook een porta-potti beter mee kunt nemen, of anders E 5 in het muntslot van de WC moet gooien.
Je kunt natuurlijk overal al vooraf een probleem van maken maar voor dit soort wij willen zekerheidjes mensen zijn er toch de gerenomeerde maatschappijen met alles erop en eraan ;)

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#12 Bericht door v@go » zaterdag 14 maart 2015, 10:27

Voordat we allerlei geld aftroggel manieren gaan verzinnen, beter wachten tot de eerste "review" hier verschijnt van een ervaringsdeskundige.

Of komen die nu niet omdat ze telkens als ze gaan p@ss@en of sch@@ten, 5 € moeten betalen?

Wat overigens beter in € betaald kan worden nu dan Thb. (Wordt dat ook steeds goedkoper net een paspoort)
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#13 Bericht door prajak » zaterdag 14 maart 2015, 16:22

Een eigen kakdoos meenemen betekent dat je twee stoelen nodig hebt om te zitten. Een voor de vlucht, een voor de kakpartij.

Of je moet de stoel voorzien van een klep met deksel en daaronder een emmertje. Dat krijg je met okselspray en Odol niet weggewerkt hoor, dat ruft de vleugels los. :giggle2:

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#14 Bericht door v@go » zaterdag 14 maart 2015, 16:30

maar dat komt natuurlijk bij jou door die snert en kroketten..... :thumbsup:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eurowings, nieuwe prijsvechter

#15 Bericht door prajak » zaterdag 14 maart 2015, 16:34

V@go, ik ben van plan dit land niet meer te verlaten, nog niet in een kist, een urn of een kakdoos. Dus..... :giggle2:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”