Attentie

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Attentie

#1 Bericht door SiamTon » dinsdag 13 juni 2017, 18:11

Vandaag kreeg ik een bericht op mijn mobiele telefoon met het verzoek een nummer te bellen. Dit gebeurd wel vaker. Maar deze keer was het nummer ........................ het nummer van mijn bankrekening in Nederland!!! Aangezien het nummer te groot is om onder de noemer van toeval te classificeren, ga ik er vanuit dat er fraude in het spel is. Ik heb reeds mijn bankrekening gecontroleerd en alles schijnt normaal te zijn.

Het raadselachtige van dit geval is, dat er geen enkele link bestaat tussen mijn bankrekeningnummer in NL en mijn mobiele nummer hier in Thailand.

De bank hier in Thailand waarbij ik bankier, weet mijn bankrekeningnummer in NL, omdat ik internet bankier tussen mijn bank in NL en de bank hier in TH. Maar mijn mobielaanbieder (in TH) heeft alleen mijn naam en mijn mobiele nummer en dat is een Thais mobiel nummer. Zij hebben niet mijn bankrekeningnummer in NL. De enige verklaring zou kunnen zijn dat de link ligt tussen mijn bank hier in Thailand en de Thaise mobielaanbieder. Indien dit het geval is, wat denken zij daarmee te bereiken?

Ik heb het nummer uiteraard niet gebeld, want dat zou eventueel een proces in gang kunnen zetten.

Heeft één of meerdere forumleden dit ook al eens meegemaakt? En wat is er eventueel aan te doen?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Attentie

#2 Bericht door wpdl » woensdag 14 juni 2017, 02:28

Vreemd verhaal Ton.
Krijg wel eens een belletje van reclame in de laatste jaren maar jou verhaal is onduidelijk
Indien dit het geval is, wat denken zij daarmee te bereiken?
Dat je je pincode even intype vermoed ik tenslotte ziet niet een ieder dat het zijn of haar eigen banknummer is.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 557
Lid geworden op: maandag 18 juni 2007, 21:01
Locatie: Wachtebeke/Lopburi

Re: Attentie

#3 Bericht door mooatje » woensdag 14 juni 2017, 02:55

Ik zal nooit een pincode invoeren bij de geringste twijfel.Enkel als ik zelf naar de website van mijn bank ga.In ieder ander geval zal ik elk bericht negeren.Contact opnemen met je bank en het probleem voorleggen kan nooit kwaad.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: Attentie

#4 Bericht door rfms » woensdag 14 juni 2017, 08:16

Dank je voor de waarschuwing Mooatje.
[|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”