4g/internet in vliegtuig

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

4g/internet in vliegtuig

#1 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 02:17

Las net in de krant dat men overweegt bij Lufthansa (1 over de brug en meer zullen dan volgen) dat men internet beschikbaar wil maken in het vliegtuig. Alsjeblieft zeg, 250 of meer kakelende figuren in een vliegtuig, het moet niet gekker worden [|(
Ik stoor me al mateloos aan die figuren die onmiddellijk na de landing zo nodig moeten bellen.... :roll: ondanks verzoeken om te wachten tot het vliegtuig is geparkeerd...

of ga ik niet mee met de tijd???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 4g/internet in vliegtuig

#2 Bericht door prajak » dinsdag 22 september 2015, 02:26

Zelfs die 10 uur kunnen ze niet zonder dat ratelding aan hun oren. Geen tijd om een dutje te doen, filmpje, muziekje, puzzeltje, leeboek, nee, het ratelding. Alsof de wereld vergaat als ze niet online zijn.

Ik wil dat ding niet aan in het vliegtuig. Ben juist heel matig met internet. En wat ik doe op internet is nimmer storend. :giggle:

Oordoppen komen er straks weer in. Een gouden tip, heer Jumbo.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4g/internet in vliegtuig

#3 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 02:31

Ik denk dat ze meer een trolley beschikbaar moeten maken met lades op stoelnummer voor de ipads, telefoons en meer van die narigheid, inleveren bij instappen en later mag je ze weer ophalen..
filmpje kijken ok, spelletjes, prima, graag zonder geluidseffecten wat de meesten ook niet echt doen
maar straks het gewauwel van 250 of meer gasten.... pfff

stoor me er al aan in een vlucht van 1 uur
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 4g/internet in vliegtuig

#4 Bericht door Hua Thale » dinsdag 22 september 2015, 02:32

Niet alleen het vliegtuig is, zou verboden zone moeten zijn jumbo.
Vele openbare locaties zou men het moeten verbieden.
Weleens in een restaurant gezeten met een 'volle' tafel waar er meerdere aan achter voor en naast je hun sociale leven op peil moeten houden met het apparaat. :mrgreen:
Project is een paar jaar terug al eens geweest trouwens er hing een stevig prijskaartje aan dus dat van wij mogen bellen was het ook weer niet echt.
Och je heb altijd je beeldscherm nog met koptelefoon HOEWEL.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4g/internet in vliegtuig

#5 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 02:36

stoor ik me ook mateloos aan en mijn kinderen krijgen die gelegenheid niet... in stilte, net aan, maar geluid, zeker niet
heb als eens een rant gehouden over de asociaalheid van social networks...

kijk je levert toch een prima bijdrage, voor het geluid uit het apparaat kan met als service een koptelefoon aanbieden,
maar ik verwacht die dingen als sneeuw voor de zon verdwijnen, naast het feit dat een koptelefoon het geluid van de spreker niet echt voorkomt.... een kaasstolp?? :giggle:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: 4g/internet in vliegtuig

#6 Bericht door Hua Thale » dinsdag 22 september 2015, 03:12

Juiste ticket kopen. :Whistle:

Afbeelding

Zou mij ook wel eens leuk lijken en vooral lekker.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4g/internet in vliegtuig

#7 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 03:22

Elke klasse heeft hetzelfde probleem, bij sommige airlines is business/premium economy gescheiden door een gordijntje.
Het geluid van de sprekende partij kan je niet weghalen... dat is en blijft het probleem dat simpel is te voorzien

Business class kan wellicht minder zijn op de langere trajecten omdat die gasten hun rust willen pakken, de meesten liggen te pitten en het licht gaat ook eerder uit, zowel persoonlijk als van het vliegtuig... :lol: Mijne ook door de overdosis goedkope wijn..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 4g/internet in vliegtuig

#8 Bericht door elst99 » dinsdag 22 september 2015, 07:18

Wij hebben in de business van quatar in de 380 al WiFi gehad het is ideaal je kunt werken, afspraken maken, je eigen films en je boeken lezen, je kan er in slapen, en in de bar evt. Bellen.
We hadden 3 uur met de tussenlanding en je pakt een douche en in de lounge een heerlijke warme maaltijd.
Ach wie doet je wat!
Je kunt het toch niet meer wegdenken, WiFi is er niet alleen om te bellen!
Bij Emirates in de economy kun je tegen betaling internetten onder de trap, dus aparte ruimte. Dit is voor zakenlui op de lange vluchten ideaal.

Zegt deze ouwe tang van 73!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4g/internet in vliegtuig

#9 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 07:34

elst99 schreef:Wij hebben in de business van quatar in de 380 al WiFi gehad het is ideaal je kunt werken, afspraken maken, je eigen films en je boeken lezen, je kan er in slapen, en in de bar evt. Bellen.
We hadden 3 uur met de tussenlanding en je pakt een douche en in de lounge een heerlijke warme maaltijd.
Ach wie doet je wat!
Je kunt het toch niet meer wegdenken, WiFi is er niet alleen om te bellen!
Bij Emirates in de economy kun je tegen betaling internetten onder de trap, dus aparte ruimte. Dit is voor zakenlui op de lange vluchten ideaal.

Zegt deze ouwe tang van 73!
hahahahaa, bedankt voor de terechtwijzing??.... :D

Maar eh, als je je bedrijf niet voor 8-11 uur kunt loslaten, heb je nooit meer een goede nachtrust of weekend
Die gasten die dat nodig hebben zijn incapabel...
Iedereen die langer als 8-10 uur per dag nodig heeft om zijn werk te klaren is niet gekwalificeerd voor de job
Altijd mijn mening geweest tegen sukkels die me 'belangrijkheidshalve' kwamen meedelen dat ze 60 uur of langer werken

Ik heb het overigens alleen over bellen dat anderen stoort, altijd, geen uitzondering..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 4g/internet in vliegtuig

#10 Bericht door elst99 » dinsdag 22 september 2015, 07:48

Dat is ook niet zo Heer Jumbo, je zit soms met 7 of 8 uur tijdverschil.
En beslissingen nemen of prijzen doorgeven kan soms grote orders bepalen, dat zou jij toch als CEO moeten weten ;)
Dat bellen heb ik me altijd aan geërgerd, toen het mobiele bellen al veel meer gebruikt werd in Thailand, de mensen die hele dag met dat ding in de hand liepen en je in een Restaurant geen gesprek meer kon voeren, met naast je tafel zo,n kakelende Thaise met een Europeaan, waar ze geen gesprek mee kan voeren, dan ga je maar de hele lunch zitten bellen, gezellig hè
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: 4g/internet in vliegtuig

#11 Bericht door jumbo » dinsdag 22 september 2015, 08:01

elst99 schreef:Dat is ook niet zo Heer Jumbo, je zit soms met 7 of 8 uur tijdverschil.
En beslissingen nemen of prijzen doorgeven kan soms grote orders bepalen, dat zou jij toch als CEO moeten weten ;)
En dat heet nou 'managen' of 'delegeren' Vrouw Elst... een beetje multinational kan echt wel zonder de beslissingsbevoegheid van een CEO of andere 'C'.
Dat soort zaken/belissingen zijn altijd vooraf gegaan door informatie uitwisselingen en/of aanbestedingen....
Vandaar; Keulen en Aken zijn niet op een dag gebouwd. (=grote projecten kosten tijd (en vergen geduld))

Ik ben geen CEO maar dat terzijde, voor dat ik er opmerkingen over krijg, hehehe
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 4g/internet in vliegtuig

#12 Bericht door elst99 » dinsdag 22 september 2015, 08:08

Delegeren kenden wij ook, althans mijn man, maar ze hebben niet allemaal tekenbevoegdheid voor grote bedragen en waren het hele grote bedragen dan moet je soms met iemand samen tekenen.
En voor 20 jaren en je was in Indonesië moest het nog via de satelliet, kon je maar op bepaalde uren met Nederland bellen, dat zul jij ook nog wel weten!
Voor deze mensen is het t.w. Een hele verbetering.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: 4g/internet in vliegtuig

#13 Bericht door genesis » dinsdag 22 september 2015, 09:10

Ik vnd het ideaal, dus ja ik denk dat het leeftijds gebonden is. :angel:

Genesis

hanshu

Re: 4g/internet in vliegtuig

#14 Bericht door hanshu » dinsdag 22 september 2015, 13:33

Of je het leuk vind of niet....je krijgt er mee te maken zo gauw je het erf afkomt.
Het is niet te stoppen dus : wen er maar aan of blijf op het erf.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 4g/internet in vliegtuig

#15 Bericht door stevenl » woensdag 23 september 2015, 04:30

jumbo schreef:Las net in de krant dat men overweegt bij Lufthansa (1 over de brug en meer zullen dan volgen) dat men internet beschikbaar wil maken in het vliegtuig. Alsjeblieft zeg, 250 of meer kakelende figuren in een vliegtuig, het moet niet gekker worden [|(
Ik stoor me al mateloos aan die figuren die onmiddellijk na de landing zo nodig moeten bellen.... :roll: ondanks verzoeken om te wachten tot het vliegtuig is geparkeerd...

of ga ik niet mee met de tijd???
Ja, je gaat niet mee met de tijd. En ja, je hebt groot gelijk. Maar dat is nu eenmaal de moderne tijd.

Ik erger me ook dood aan duikers tegenwoordig die het liefste onder water een foto nemen met de GoPro en deze dan onder water al oploaden naar hun Facebook pagina. Dat kan (nog) niet, maar direct aan boord kan het vaak wel. Het gewoon genieten van een duik (of andere dingen die je doet) is verdwenen tegenwoordig. Maar zoals ik zei: dat is de moderne tijd.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”