wifi in mijn huurhuis

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wifi in mijn huurhuis

#76 Bericht door Jim » zaterdag 04 oktober 2014, 11:46

Dat ligt er helemaal aan.
De ene telefoon heeft betere ontvangst dan de andere dus zullen de verschilen tussen dongles en telefoons er ook wel zijn.
Het ene merk wifi router is per slot van rekening ook beter dan het andere ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#77 Bericht door hanshu » zaterdag 04 oktober 2014, 11:55

Ik ga binnenkort maar eens een 3G antenne op het dak plaatsen met versterker. Kijken of dat beter gaat.

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#78 Bericht door YankeeDoodle » zondag 05 oktober 2014, 05:43

hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:Kan goed zijn, naamgenoot. In Bangkok heb je natuurlijk het neusje van de zalm. In de Isaan zullen de snelheden minder zijn, al naar gelang de vraag. Khon Kaen zal nog lukken, met de University's daar, maar voor de rest is het balen.
Nogmaals, ze investeren niet in die flauwekul als "ze" het niet kunnen terugverdienen....... (en dat is logisch, he?) [|)
Het gaat mij om de vraag of een losse Midi box beter resultaat geeft als via tethering/smartphone.
Kan ik mij niet voorstellen. De Midi box ontvangt en verwerkt hetzelfde signaal als de Smartphone.
Gelet op de prijs van zo'n Midi Box zit er weinig van waarde in, dus kwalitatief is een Smartphone ALTIJD beter. Maar dat zegt niets over de snelheid maar alles over de kwaliteit van het verwerkte signaal IN de Midi Box of Smartphone.

Wist je dat de waarde van de componenten van een Smartphone slechts 5% van de winkelwaarde zijn? Dus in je Samsung5 van EU 700+ zit maximaal EU 40 aan fysieke electronica.....
En zelfs de Japanse (vroeger Ericsson, nu Sony) telefoons bevatten dirt cheap componenten uit China, verreweg de grootste leverancier van alle componenten ter wereld.
"Proud to be American companies: MotorOla, Intell, AMD en nog 1000 anderen: ALLEMAAL in China gefabriceerde componenten: helemaal NIETS van USA-bodem.

Verder heeft de antenne slechts enige tienden van procenten invloed op de kwaliteit van het signaal. Vroeger staken er hele vlaggemasten uit die "sjouwables", tegenwoordig kun je ze op de printplaat nauwelijks terugvinden (is een koperen baantje).
Alles in 3G and 4G valt en staat met het vermogen dat de plaatselijke zendmast uitstraalt en natuurlijk de positie van de ontvanger t.o.v. die zendmast (zit je op je terras bij het zwembad of sta je te bellen in de kluis van de lokale bank? Hoever ben je van de zendmast verwijderd?)
Wel is het zo dat zg. "repeaters" met versterkers uitkomst kunnen bieden binnen een gebouw of een (hele) grote woning. Die dingen kosten een paar tientjes en geven soms 200% betere resultaten.

Tot slot zijn er voor veel (goede) A-merken routers zg. "booster" software pakketten in omloop (zoek maar op Google). Deze software zorgt ervoor dat het standaard geleverde WiFi zendvermogen van de router (vaak uitgedrukt in MilliWatts) wordt "opgevoerd" tot soms het tienvoudige van wat in het betreffende land wettelijk is toegestaan. Uiteraard vervangt deze booster-software de bestaande firmware van de router, waardoor de garantie natuurlijk vervalt. Maar voor de gedreven hobbyist is dit natuurlijk geen enkel probleem.
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#79 Bericht door hanshu » zondag 05 oktober 2014, 07:55

Yank.....bedankt voor jouw input.
In mijn geval denk ik echter dat de antenne wel van grote invloed is op het uiteindelijke resultaat. In Nederland waar de zenders op bijna elk hoog gebouw staan is dat anders dan in de Isaan waar er alleen in de wat grotere dorpen masten staan. Ik woon tussen een stad(je) met zendmast en een dorp zonder zendmast in.Op mijn land is nog een redelijk 3G signaal wat in signaal sterkte nogal op en neer gaat.Soms goed,soms slecht dus. In het dorp is nauwelijks signaal meer en is bellen vaak niet mogelijk.
De wifi is het probleem dus niet aangezien dat de laatste omzetting is.Immers:geen goede input geeft geen of slechte output.Zaak is om dus eerst het 3G signaal op voldoende sterkte te krijgen en daar is een externe hoog geplaatste antenne met enkele db versterking goed voor. (Jij noemt het repeater,maar om te vermijden dat iedereen het moeilijke woordenboek moet grijpen noem ik het externe antenne met versterker,maar we bedoelen hetzelfde)
Dus:...eerst een goed signaal op de smartphone dan volgt het wifi signaal vanzelf.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: wifi in mijn huurhuis

#80 Bericht door Hua Thale » zondag 05 oktober 2014, 08:41

Misschien wat voor je Hans schoteltje erop en heb je gelijk voldoende water ook. :Whistle:


Afbeelding

http://thai.alibaba.com/product-free/wa ... 60604.html
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

hanshu

Re: wifi in mijn huurhuis

#81 Bericht door hanshu » zondag 05 oktober 2014, 09:39

Hua Thale schreef:Misschien wat voor je Hans schoteltje erop en heb je gelijk voldoende water ook. :Whistle:


Afbeelding

http://thai.alibaba.com/product-free/wa ... 60604.html
Kijk...jij snapt het Hua...

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”