Vreemde sms-berichten

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
JohannesK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 20 maart 2012, 18:25

Vreemde sms-berichten

#1 Bericht door JohannesK » zaterdag 07 april 2012, 06:27

Hallo,
Ik ben nu in Thailand en krijg al enkele dagen rare, ongevraagde sms berichten. Het zijn geen 'echte' smsjes (ze verschijnen niet in mn berichten-inbox), maar maken wel hetzelfe geluid en bevatten vreemde taal/tekens. Ik kan kiezen voor 'annuleren' of 'opslaan' . Als ik op opslaan klikt (een keer gedaan), staan ze wel in mn inbox. Afzender is 'de mysterieuze '50 (2)'.

Kent iemand dit probleem? Ik ben Vodafone klant. Het lukt me trouwens ook al een paar dagen niet om te bellen of berichten te versturen naar Nederland, zowel via gtac als GSM 1800.

Hoop dat ik er in ieder geval niet voor betaal..

Dank voor jullie reacties...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Vreemde sms-berichten

#2 Bericht door dutch » zaterdag 07 april 2012, 06:52

Voor zover als ik via de BVN heb meegekregen, is er een grote storing bij de Vodafone die nog steeds niet volledig is opgelost.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Vreemde sms-berichten

#3 Bericht door weten » zaterdag 07 april 2012, 08:01

JohannesK schreef:Hallo,
Ik ben nu in Thailand en krijg al enkele dagen rare, ongevraagde sms berichten. Het zijn geen 'echte' smsjes (ze verschijnen niet in mn berichten-inbox), maar maken wel hetzelfe geluid en bevatten vreemde taal/tekens. Ik kan kiezen voor 'annuleren' of 'opslaan' . Als ik op opslaan klikt (een keer gedaan), staan ze wel in mn inbox. Afzender is 'de mysterieuze '50 (2)'.

Kent iemand dit probleem? Ik ben Vodafone klant. Het lukt me trouwens ook al een paar dagen niet om te bellen of berichten te versturen naar Nederland, zowel via gtac als GSM 1800.

Hoop dat ik er in ieder geval niet voor betaal..

Dank voor jullie reacties...
Vodaphone ligt plat door een brand ik heb 2 dagen geen tel.kunnen ontvangen wel bellen en momenteel ligt m,n 3 g nog steeds plat dus geen mob. internet
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Vreemde sms-berichten

#4 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 07 april 2012, 08:04

JohannesK schreef:Hallo,
Ik ben nu in Thailand en krijg al enkele dagen rare, ongevraagde sms berichten. Het zijn geen 'echte' smsjes (ze verschijnen niet in mn berichten-inbox), maar maken wel hetzelfe geluid en bevatten vreemde taal/tekens. Ik kan kiezen voor 'annuleren' of 'opslaan' . Als ik op opslaan klikt (een keer gedaan), staan ze wel in mn inbox. Afzender is 'de mysterieuze '50 (2)'.

Kent iemand dit probleem? Ik ben Vodafone klant. Het lukt me trouwens ook al een paar dagen niet om te bellen of berichten te versturen naar Nederland, zowel via gtac als GSM 1800.

Hoop dat ik er in ieder geval niet voor betaal..

Dank voor jullie reacties...

1x posten is voldoende hoor [|)
Live your dream, don't dream your life.

JohannesK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: dinsdag 20 maart 2012, 18:25

Re: Vreemde sms-berichten

#5 Bericht door JohannesK » zaterdag 07 april 2012, 09:09

Ja, was op de hoogte van die storing, maar dat is toch alleen in (west) NL? Zou voor TH GSM of Dtac niet uit moeten maken? Die rare sms/netwerk berichten kreeg ik 2 weken geleden al op Koh Samui... Toen stond er simpelweg 'Maenam (2)' ofzo, nu in Bangkok dezelfde soort berichten maar met meer tekst en onbegrijpelijke codes/tekens...

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Vreemde sms-berichten

#6 Bericht door Duiker » zaterdag 07 april 2012, 09:35

Het lijkt me zo dat een brand geen ongewense vreemde sms-jes kan veroorzaken. Misschien zijn ze in een andere taal geschreven. Dat kan ook vreemde karakters opleveren. Soms heb ik dat ook op mijn thaise telefoon.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vreemde sms-berichten

#7 Bericht door Jim » zaterdag 07 april 2012, 09:54

belangrijker is.... Waarom heb je in boeddhas naam nog een vodafone simkaart in je telefoon en geen dtac of 12call.
Je betaalt je blauw op deze manier.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vreemde sms-berichten

#8 Bericht door RuudThai » zaterdag 07 april 2012, 13:07

Je krijgt van AIS veel reclame om je ergens op te abonneren, zoals horoscopen, loterij-uitslagen en andere flauwekul. Dat is dus in het Thais maar meestal kun je aan de cijfers er wel uithalen dat een abonnement op die sms'jes je geld kost.
Ik druk ze altijd weg maar dat ging 1 x mis en toen ik zo'n sms'je opende bleek er een foto van een in bikini geklede juffrouw in te zitten die mij trachtte te verleiden om naar een bepaalde website te gaan. Voordat ik er achter was hoe ik van dat abo af moest komen was ik 2 weken verder en elk sms'je kostte 12 baht. Gelukkig maar 2 x per dag, maar mijn vrouw is nogal gek op horoscopen (welke Thai niet?) en ze dacht dat het gratis was dus die kreeg wel 10 berichten per dag à 3 tot 6 baht per stuk. Omdat ze ook niet wist hoe ervan af te komen heeft ze maar een nieuwe simkaart genomen! :D

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Vreemde sms-berichten

#9 Bericht door joepattaya » zondag 09 september 2012, 02:53

Simpelweg de callcenter van je telefoonprovider bellen en de sms-service laten uitschakelen.

Je kunt ook eerst proberen de service op je telefoon uit te schakelen:

- settings
- phone
- service
- kies de service
- kies "off"

Bij AIS is standaard "Mlive" geactiveerd en kun je uitschakelen op de bovenstaande manier.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”