Mijn GSM in Thailand en bellen naar Thailand

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Beller

Mijn GSM in Thailand en bellen naar Thailand

#1 Bericht door Beller » zaterdag 05 maart 2005, 13:23

Ik zou graag mij oude GSM cadeau doen aan een Thai, heeft dat zin vanwege de karakters daar? Komen SMS'jes daar dan wel op het scherm?

Hoe kan ik goedkoop bellen naar Thailand? Ik gebruik momenteel Skype maar dat gaat niet zo vlot vanwege de compressie die er gebruikt wordt vallen de stille momenten weg en dat maakt het soms moeilijk verstaanbaar.

Alvast bedankt!

:)

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Re: Mijn GSM in Thailand en bellen naar Thailand

#2 Bericht door frumau » woensdag 16 maart 2005, 15:29

Beller schreef:Ik zou graag mij oude GSM cadeau doen aan een Thai, heeft dat zin vanwege de karakters daar? Komen SMS'jes daar dan wel op het scherm?

Hoe kan ik goedkoop bellen naar Thailand? Ik gebruik momenteel Skype maar dat gaat niet zo vlot vanwege de compressie die er gebruikt wordt vallen de stille momenten weg en dat maakt het soms moeilijk verstaanbaar.

Alvast bedankt!

:)
Zover ik weet gebruiken ze daar op de mobieltjes gewoon het latijnse schrift. Dat wil zeggen dat ze ons alfabet gebruiken om te smsen ook al zijn de menu's wel in het Thai. Voor goedkoop bellen naar Thailand moet je de sticky en andere posts lezen...
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » donderdag 17 maart 2005, 04:32

SMS versturen en ontvangen in Thais schrift is ook mogelijk. Meeste telefoons kunnen 'opgewaardeerd' worden met software om dit te doen. Telefoon gekocht in Thailand hebben dit allemaal.

Geert
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 11:52
Locatie: Siebengewald

Re: Mijn GSM in Thailand en bellen naar Thailand

#4 Bericht door Geert » woensdag 18 oktober 2006, 12:52

Beller schreef:Ik zou graag mij oude GSM cadeau doen aan een Thai, heeft dat zin vanwege de karakters daar? Komen SMS'jes daar dan wel op het scherm?

Hoe kan ik goedkoop bellen naar Thailand? Ik gebruik momenteel Skype maar dat gaat niet zo vlot vanwege de compressie die er gebruikt wordt vallen de stille momenten weg en dat maakt het soms moeilijk verstaanbaar.

Alvast bedankt!

:)
Hallo allemaal even een reaktie over de GSM kun je gewoon in thailand de software over laten zetten , heb dit afgelopen jaar zelf ook laten doen.
zelf een nieuwe gekocht en ook laten overzetten naar de nederlandse taal.
Groetjes Geert (een nieuw lid) :)
He He gelukig weer terug naar Thailand Zondag weer vliegen

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Mijn GSM in Thailand en bellen naar Thailand

#5 Bericht door jumbo » donderdag 19 oktober 2006, 02:34

Beller schreef:Ik zou graag mij oude GSM cadeau doen aan een Thai, heeft dat zin vanwege de karakters daar? Komen SMS'jes daar dan wel op het scherm?

Hoe kan ik goedkoop bellen naar Thailand? Ik gebruik momenteel Skype maar dat gaat niet zo vlot vanwege de compressie die er gebruikt wordt vallen de stille momenten weg en dat maakt het soms moeilijk verstaanbaar.

Alvast bedankt!

:)
Skype is de goedkoopste volgens mij en het fenomeen zoals jij beschrijft komt alleen voor op mobiele telefoons, dus landlijn kopen
Vraag of ze naast de tv gaan staan als ze je bellen, hebben ze geen computer?? dan is het gratis met skype of doe je het al zo??

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

luugtaw
kenner
kenner
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 21:48
Locatie: Maastricht
Contacteer:

#6 Bericht door luugtaw » vrijdag 20 oktober 2006, 18:12

Als je via een voip wilt bellen kijk eens op VOIPdiscount
die is ook naar vaste lijn en naar mobiel in Thailand momenteel gratis/free.

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”