Te koop gevraagd DROP

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Te koop gevraagd DROP

#61 Bericht door Ben » zaterdag 13 mei 2017, 08:17

ron schreef:Denk je dat ik dat niet gelezen had Ben!? :clap:
Dan heb je dus begrepen dat er alleen een naam is en geen connectie .

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te koop gevraagd DROP

#62 Bericht door wanadee » zaterdag 13 mei 2017, 08:21

ron schreef:Ik ben maandag in de Makro hier Hans,eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Meteen de boel afblazen van "kan niet" is de weg van de minste weerstand m.i.
Kan je nog meegeven dat Rita HR manager is geweest bij het hoofdkantoor in Diemen. Mij kennen ze iets minder goed dus de groeten doen helpt niet :crazy:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Te koop gevraagd DROP

#63 Bericht door Ben » zaterdag 13 mei 2017, 08:57

Drop importeren in Thailand kan best

Open een Company hier ,zoek een leverancier die je alle documenten verschaft ,zoals een ingredienten lijst, keuringsraporten Voedsel en waren autoriteit Ned . Free licence of sale .en nog een aantal andere documenten .
Een schone en aan de eisen voldoende opslag . import licenties Thailand (FDA)
Import 40% Belasting +7 % VAT en 1% over het Transport bedrag . Personeel
En dan veel veel drop verkopen om de kosten er uit te krijgen .
Mocht je denken het zo maar even bij Big C Makro of een ander groot keten neer te kunnen leggen
die hebben regels die niet mals zijn . alle filialen voorzien van een minimaal assortiment betaling vaak 2 tot 3 maanden later.
Alle schade die er op treed in de tussentijd zijn voor Rek importeur .

Chock dee !

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevraagd DROP

#64 Bericht door wpdl » zaterdag 13 mei 2017, 10:11

Er zit in Udon Thani een Nederlander die Nederlandse producten verkoopt.
Drop misschien :?:

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Te koop gevraagd DROP

#65 Bericht door Joep » zaterdag 13 mei 2017, 10:19

Als je die drop nou echt zo mist, vlieg dan gewoon ff op en neer.
Goedkope ticket, koffer en handbagage vol en je kunt een jaar vooruit.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevraagd DROP

#66 Bericht door wpdl » zaterdag 13 mei 2017, 11:19

Ik mis helemaal niks Joep in die zin begin niet te bibberen als men het over die typische Nederlandse producten heeft.
Als het redelijk makkelijk te verkrijgen is maar vooral tegen een normale prijs zou ik dat soort producten best wel meer kopen.
De handel krijgt daar iets meer aandacht voor pindakaas gewone kaas en weet ik wat al niet meer, is meer en meer verkrijgbaar.
Laat het vrijwel allemaal links liggen ben in Thailand en op wat Hollandse prak na is dat goed oftewel eet meestal Thais.
Mensen die het echt regelmatig willen nuttigen och twee/drie zakjes in zo'n bellen envelop LIJK mij geen probleem door familie opgestuurd alhier bij de douane :?:
Voor de rest zijn er lieden die haring vanuit Nederland oplaten sturen dus er zullen wel eenvoudige douane technische mogelijkheden zijn.

hanshu

Re: Te koop gevraagd DROP

#67 Bericht door hanshu » zaterdag 13 mei 2017, 13:19

Vraag de rookworst expres ff........ :giggle:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te koop gevraagd DROP

#68 Bericht door ron » zaterdag 13 mei 2017, 13:39

hanshu schreef:Vraag de rookworst expres ff........ :giggle:
Zou zeker een gat in de markt zijn hans........
Ook voor de Duitse bewoners in Thailand!
Ik denk dat je een aardige boterham zou kunnen verdienen met het maken van echte rookworsten.
Ik heb in Thailand wel eens iets geproefd wat er op lijkt,maar ja.......het was het natuurlijk wederom "net niet".

Het antwoord van mensen die zeggen dat hun de Thaise hap goed smaakt en de Hollandse pot en typisch Hollandse dingen als drop/chocola/rookworst/kaas niet missen,kan ik mij niet voorstellen maar zoals altijd denkt een ieder anders.
De laatste keer had ik 30 verse rookworsten voor mijn vriend Piet in Pattaya meegenomen,
die er graag een goede som voor wilde neerleggen.
Natuurlijk had ik de worsten meegenomen als verrassing en werd deze geruild voor een paar biertjes. ;)
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevraagd DROP

#69 Bericht door wpdl » zondag 14 mei 2017, 02:43

Gelukkig maar dat een ieder anders denkt anders hadden wij allemaal de zelfde neus gehad :giggle:
Vacuum die dertig rookworsten mag ik hopen heb er ooit eens een handvol door een kennis mee laten nemen waarbij de eerste vier erg lekker waren en nummer vijf vanuit de vriezer toch een stevige voedselvergiftiging opleverde inplaats van een 'vette snuit'
Heel veel zaken zijn hier inmiddels redelijk goed te verkrijgen hier wat daar wat net als dat jij dat vroeger over je speurtochten in Pattaya beschreef van broodjeszaak tot marktaankopen.
Het is alleen schreeuwend duur vaak zie daar uitleg Ben.
Het is een balans en ja de een kan niet 24 uur zonder en de ander denkt er na vele maanden eens over gelukkig zoals je al schreef zijn wij allemaal anders.
Niettemin zijn er inmiddels meerdere Ollanders die hun nering aanbieden veelal diepvries snacks vis maar wie weet komt er eens een op het idee om dat eens uit te breiden.

P.s. vroegen ze niks bij de douane zowel in Nederland als in Thailand met je dertig worsten. :giggle:

Oud maatje van mij heeft ooit [jaartje of dertien terug] eens ook een dertigtal 'rubbers' vanuit Nederland los gestort in zijn koffer meegenomen gebaseerd op zes weken vakantie met zijn vriendin en ongeveer iedere ambtenaar naast de band en vele toeristen mochten dat even zien [wilt u u koffer even open maken] maakt je dag weer goed op zijn minst haalt het de zenuwen van het opstijgen even uit het lijf.

hanshu

Re: Te koop gevraagd DROP

#70 Bericht door hanshu » zondag 14 mei 2017, 03:04

WP....ik vlieg nogal eens heen en weer maar heb nog nooit ruimbagage hoeven open maken in Thailand.
In Nederland/schiphol wel een enkele keer maar mijn papaya,s en 20 kilo rijst mocht altijd door naar Zandvoort.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevraagd DROP

#71 Bericht door wpdl » zondag 14 mei 2017, 03:38

Handbagage koffer bedoelde ik Hans.
Ruimbagage is alleen bij aankomst [vroeger] hoe het nu is weet ik niet.
[Varkens]vlees heeft zo zijn kanttekenen importeren mag niet exporteren je koffer half vol met product X :?:

hanshu

Re: Te koop gevraagd DROP

#72 Bericht door hanshu » zondag 14 mei 2017, 05:28

Ruimbagage word op schiphol gescand( op bommen enzo) en in Bkk moet je door de douane die ik nog nooit aan het werk gezien heb.
30 rookworsten mag je zo wie zo niet meebrengen want lijkt op handel en in je handbagage slaat echt alles :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Te koop gevraagd DROP

#73 Bericht door wpdl » zondag 14 mei 2017, 05:46


wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: Te koop gevraagd DROP

#74 Bericht door wanadee » zondag 14 mei 2017, 07:04

Een jaar of 12 geleden kwamen we terug van een vakantie in thailand weer op de luchthaven. Werd er echt een joekel van een mes uit mijn rugtas gehaald. Die rugtas had ik altijd bij me als ik een paar dagen de bergen in trok, een soort rambomes maar dan iets kleiner, zat samen met mijn kompas in een zijvak van de rugtas.
Was ik er vergeten uit te halen maar dat betekent wel dat ik op de heenweg gewoon door de douane op schiphol ben gekomen.
Ze hebben hem geconfisceerd maar geen probleem verder. Waarschijnlijk omdat er ook een behoorlijk geavanceerd kompas bij zat.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Te koop gevraagd DROP

#75 Bericht door Jim » zondag 14 mei 2017, 07:08

wanadee schreef:Waarschijnlijk omdat er ook een behoorlijk geavanceerd kompas bij zat.
Ik denk eerder omdat je geen Mohammed heet, want anders had je nu waarschijnlijk nog vast gezeten.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”