Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Road.

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#31 Bericht door Duncan » woensdag 15 oktober 2014, 12:32

Jeanette schreef:
Maar begrijp ik goed - aan je onderschrift - dat Amsterdam uit de gratie is?

:?:
Jeanette,

je kunt de Amsterdammer wel uit Amsterdam halen, maar Amsterdam nooit uit de Amsterdammer. Mijn ouders komen er ook weg en je ziet ze weer opfleuren als ze terug zijn daar :giggle: .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#32 Bericht door Jeanette » woensdag 15 oktober 2014, 16:27

Rob is er geboren en vind Amsterdam maar niks dus da's echt geen Amsterdammer gebleven.
Zijn Oma werd de witte jodin genoemd.
Die had haar geld in een zak in haar onderrokken en als ze dan een 'handeltje' zag ging dat handje contantje waarbij oom Guus die portier was bij 'de vliegende Hollander' of sheherazade soms moest bijspringen. En Opa zat op de Holland Amerika-lijn in een orkest.
Hartstikke leuk vond ik die verhalen toen.

[8)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#33 Bericht door sawadikrap » vrijdag 17 oktober 2014, 13:59

ron schreef:Hoi Robert

Nee,we wonen niet meer in Thailand............... ;)
Sinds April zijn we weer terug in NL,en dat bevalt best.
Thailand zal af en toe nog wel bezocht worden voor vakantie,s,daar is het gewoon een mooi land voor.

We zijn blij dat we het geprobeerd hebben,en niet afhankelijk zijn van een ander zijn/haar ervaringen,waar velen nog wel eens het deksel op de neus krijgen,als blijkt dat vakantie houden van een maand of zes,geheel iets anders is dan je zelf ergens voor vast gaat vestigen en soms de mogelijkheid er niet meer is om terug te keren naar hun vaderland omdat de schepen daadwerkelijk al verbrand zijn...... :thumbsup:

Elke (gezins)-situatie is nu eenmaal anders,dus ook de eisen/wensen zullen onderling kunnen verschillen.
Kostenplaatjes liggen ver uit elkaar,als je een ander topic bekijkt.
Kies ik er voor om precies op het randje van een bepaald budget te leven,de gok om een ziekte-ongevallen verzekering maar niet te nemen,afwachten hoeveel bath ik voor m,n euro krijg,iedere dag kippenvoer van de markt eten,scholing voor de kinderen waar ik een vraagteken bij zet.......... [|( nee,niets voor mij,maar sommigen lijken deze keuze wel te willen maken,aangezien het toch altijd mooi weer is.

Wij hebben twee jaar daar gewoond (waarvan ik 18 maanden),en hebben zeker niet bezuinigd op dingen en geleefd zoals wij dat ook in NL gewend zijn.
Dat is trouwens leven met een normaal budget!
Ik was in Thailand duurder uit,wat voor een ander een onmogelijk iets lijkt te zijn,maar so be it....!

Dus Thailand wordt voorlopig niet ons thuisland,maar we zullen er nog vaak komen.
Zodra ik er binnenkort weer ben,bel ik je wel Robert,en praten we wat bij. :lol:

Groetjes,Ron.

Beste Ron, :thumbsup:

Begrijp het ron als je je weer in Holland thuis voelt en door redenen deze beslissing hebt gemaakt dan heb je groot gelijk.
Iedereen moet dat zelf beoordelen, en Thailand zal dus zeker nog wel eens in beeld bij jullie blijven.

Thailand is een mooi land en soms alleen als vakantie land voor sommige en anderen moeten soms ook om financiele redenen een keuze maken.
Ik voel mij prettig hier en heb gewoon ook niet de middelen om bijvoorbeeld ook in Nederland te kunnen wonen.
Ben niet voor niets al ruim 9 jaar niet meer terug geweest in Nederland.
Mijn oudere zuster en haar zoon komen over enkele weken hier weer vakantie vieren.

Ja ik heb en wil gelukkig niet terug maar zou het ook niet kunnen heb werkelijk zoals je zegt alle schepen achter mij verbrand.
Jij dus niet dus de luxe om terug te kunnen keren en weer je bestaan in Holland op te bouwen.

Zeker gezins situatie's zijn bij iedereen anders meestal zijn mensen getrouwd hebben kinderen en dan ligt bij mij alleen wonend in Pattaya en gay en geen kinderen echt anders.

Budget is als je alleen bent te regelen maar met een gezin niet mogelijk, dan moet je verantwoording hebben voor de anderen.

Nou ron begrijp dat je de draad hebt opgepakt en weer gelukkig bent in Nederland.
Goed om te horen en gelijk heb je alleen jullie kunnen die beslissing nemen, wat anderen er eigenlijk van vinden is minder belangrijk.

Het beste met je en zal je zeker wel eens spreken op Thailand forum.

Vriendelijke groet.

Robert. :D

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#34 Bericht door ron » vrijdag 17 oktober 2014, 14:14

Hoi Robert

Ach,hier loop ik natuurlijk ook wel weer tegen de probleempjes op,welke mij destijds deden beslissen om het te gaan proberen in Thailand.
Heb hier alleen het voordeel dat ik m,n centen kan verdienen,de kinderen een gepaste school hebben,de ziektekosten-verzekeringen betaalbaar zijn en verzekerd van goede medische zorg als het er op aan komt.

Hetgeen waar ik mij hier alleen dagelijks aan iriteer zijn de groepjes kinderen die het heerlijk vinden om Kevin constant te "treiteren",om het maar zachtjes uit te drukken.
Ben met m,n vrouw Jeab aan het overleggen om een huis te gaan kopen in een dorp,waar de kinderen nog blond haar hebben.
Ik omschrijf het maar zo,om niet zoals gewoonlijk als racist te worden bestempeld.

Ik spreek je zeker zeer binnenkort wel in Pattaya Robert.(heb je nog hetzelfde tel.nr?)

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#35 Bericht door hanshu » vrijdag 17 oktober 2014, 14:30

Ik begrijp dat we Ron binnenkort in Zandvoort kunnen verwachten op huizenjacht. :clap: :clap:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#36 Bericht door ron » vrijdag 17 oktober 2014, 14:36

hanshu schreef:Ik begrijp dat we Ron binnenkort in Zandvoort kunnen verwachten op huizenjacht. :clap: :clap:
Helderziende Hans........... :idea:
Was al geinteresseerd in een appartement in de Ir. Kuinderstraat.......... :D

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#37 Bericht door brake034 » vrijdag 17 oktober 2014, 14:50

OP praat over een huur huis in Pattaya, leuk om te zien hoe de discussie overloopt naar een (huur)huis in Zandvoort!
Marcel

hanshu

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#38 Bericht door hanshu » vrijdag 17 oktober 2014, 14:54

Het lijkt wel een forum.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#39 Bericht door ron » vrijdag 17 oktober 2014, 14:56

Ach Hans,moet je maar met een korreltje zout nemen............. ;)
Mischien ruzie met z,n Thaise "maten".......... :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#40 Bericht door hanshu » vrijdag 17 oktober 2014, 15:17

Zie je zondag...have a nice day

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#41 Bericht door sawadikrap » zaterdag 18 oktober 2014, 03:51

ron schreef:Hoi Robert

Ach,hier loop ik natuurlijk ook wel weer tegen de probleempjes op,welke mij destijds deden beslissen om het te gaan proberen in Thailand.
Heb hier alleen het voordeel dat ik m,n centen kan verdienen,de kinderen een gepaste school hebben,de ziektekosten-verzekeringen betaalbaar zijn en verzekerd van goede medische zorg als het er op aan komt.

Hetgeen waar ik mij hier alleen dagelijks aan iriteer zijn de groepjes kinderen die het heerlijk vinden om Kevin constant te "treiteren",om het maar zachtjes uit te drukken.
Ben met m,n vrouw Jeab aan het overleggen om een huis te gaan kopen in een dorp,waar de kinderen nog blond haar hebben.
Ik omschrijf het maar zo,om niet zoals gewoonlijk als racist te worden bestempeld.

Ik spreek je zeker zeer binnenkort wel in Pattaya Robert.(heb je nog hetzelfde tel.nr?)

Groet,Ron.
Ron pesten ik zie het natuurlijk hier alleen via tv dat is op vele scholen een groot probleem, kan uiteraard niet uit ervaring spreken.
Maar word je zoon gepest dan is het zeker prettig van school te veranderen en misschien naar een andere plaats te gaan verhuizen waar die kans minder is.

Weer in Nederland wonen zal ook soms zijn probleempjes geven, wat hier natuurlijk ook gebeurt.
Maar als je kan werken en zo je gezin kan voorzien van de belangrijke zaken dan is het beter denk ik om weer daar te wonen.

Ja en dan een huis kunnen kopen is natuurlijk helemaal perfect geen zorgen en je eigen bezit.
Wens je er veel succes mee.

Neen heb denk ik niet mijn oude telefoon nummer.
Zal je dit sturen.

Groeten

Robert. ;)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#42 Bericht door ron » zaterdag 18 oktober 2014, 15:32

sawadikrap schreef:
ron schreef:Hoi Robert

Ach,hier loop ik natuurlijk ook wel weer tegen de probleempjes op,welke mij destijds deden beslissen om het te gaan proberen in Thailand.
Heb hier alleen het voordeel dat ik m,n centen kan verdienen,de kinderen een gepaste school hebben,de ziektekosten-verzekeringen betaalbaar zijn en verzekerd van goede medische zorg als het er op aan komt.

Hetgeen waar ik mij hier alleen dagelijks aan iriteer zijn de groepjes kinderen die het heerlijk vinden om Kevin constant te "treiteren",om het maar zachtjes uit te drukken.
Ben met m,n vrouw Jeab aan het overleggen om een huis te gaan kopen in een dorp,waar de kinderen nog blond haar hebben.
Ik omschrijf het maar zo,om niet zoals gewoonlijk als racist te worden bestempeld.

Ik spreek je zeker zeer binnenkort wel in Pattaya Robert.(heb je nog hetzelfde tel.nr?)

Groet,Ron.
Ron pesten ik zie het natuurlijk hier alleen via tv dat is op vele scholen een groot probleem, kan uiteraard niet uit ervaring spreken.
Maar word je zoon gepest dan is het zeker prettig van school te veranderen en misschien naar een andere plaats te gaan verhuizen waar die kans minder is.

Weer in Nederland wonen zal ook soms zijn probleempjes geven, wat hier natuurlijk ook gebeurt.
Maar als je kan werken en zo je gezin kan voorzien van de belangrijke zaken dan is het beter denk ik om weer daar te wonen.

Ja en dan een huis kunnen kopen is natuurlijk helemaal perfect geen zorgen en je eigen bezit.
Wens je er veel succes mee.

Neen heb denk ik niet mijn oude telefoon nummer.
Zal je dit sturen.

Groeten

Robert. ;)
Op school is er geen enkel probleem Robert.
Kevin heeft het daar juist zeer goed naar z,n zin en heeft daar vrienden in overvloed.
Het probleem zit hier om de hoek op zo,n Johan Cruyfveld en speeltuin,waar dus geen blonde jongetjes met blauwe ogen dagelijks de dienst uitmaken,fietsen slopen,kinderen bespuwen/mishandellen en meer van die ongein...........
Nooit aan gedacht om een huis te gaan kopen buiten Amsterdam,maar het is niet anders.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

hanshu

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#43 Bericht door hanshu » zaterdag 18 oktober 2014, 15:34

Ach Ron....zandvoort heet ook eigenlijk Amsterdam aan zee.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#44 Bericht door ron » zaterdag 18 oktober 2014, 15:37

Ik weet het Hans.
Al vanaf kind zijnde er mee opgegroeid ;) .

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Te huur gevraagd huis in Pattaya, omgeving Trappasid Roa

#45 Bericht door joepattaya » zondag 19 oktober 2014, 03:20

sawadikrap schreef:
joepattaya schreef:
sawadikrap schreef:
Het klopt toch dat de eigenaar van het huis naar emigratie moet om met mijn kopie paspoort te regelen dat ik het huis ga huren ?
Officieel wel ja, maar dt is een aak van de verhuurder. Dekrijgt als hij het goed doet een kopie van je paspoort en hij/zij dient jouw aan te melden...........gebeurt dus nooit en dus moet jij je er ook niet druk over maken.
Jouw beurt om een adres-wijziging door te geven komt vanzelf bij een verlenging van je verblijf of bij je 90-dagen melding of als je het land verlaat en weer binnen komt.

Dank je voor informatie, ja heb het aan de nieuwe eigenaar doorgegeven die zou naar emigratie gaan.
De oude eigenaar heeft zich zeer opnieuw van haar onplezierige kant laten zien, heb dus het zelf netjes afgesloten ze heeft mijn deposit natuurlijk door eerder weg te gaan. En bij een nette afspraak om het huis aan haar over te laten met haar Thaise man kwam ze niet opdraven, na 30 mi nuten zijn we weg gegaan.

Jammer maar gezien ik alles goed heb afgesloten vind het prima zo.
Bij de 90 dagen zal emigratie zien dan als ze het nog niet weten de nieuwe eigenaar is al bij emigratie geweest zal ik het nogmaals doen.

Vriendelijk dank dus voor dit bericht dan weet ik zeker dat alles goed is gegaan.

Vriendelijke groet.

Robert.

Bij je "90-dagen" geef je je adres in Thailand op...........je hoeft niet te melden dat dit een nieuw adres is.........het komt gewoon in het systeem te staan.....klaar!

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”