Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#61 Bericht door Duncan » maandag 15 december 2014, 15:25

Sakon Nakhon, ken ik helemaal niet. Is dat categorie eind van de wereld of zit er nog wel een beetje aanloop aan ( als in, ligt het op de route naar.... )?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#62 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 16:04

elst99 schreef:Hoop voor jou dat er gauw een koper komt!
Maar denk toch dat je nog verder moet zakken wil je succes hebben! Als je er haast bij hebt, denk maar zo, dat als je vrouw weer van mening veranderd, je voorlopig nog niet op Nederlandse bodem terug bent.
Ach Ruud en de landelijke verkiezingen nog ver weg, dus daarover geen zorgen!
Elst, haast hebben we niet dus we worden niet daardoor gedwongen om de prijs te laten zakken. En als knipperlichtje Mel weer van gedachten verandert dan wacht ik gewoon af tot het weer omdraait.... :giggle2:

Landelijke verkiezingen? Die zijn er toch volgend jaar maart? Nou ja, dat zijn provinciale verkiezingen maar die hebben via de gekozen Statenleden invloed op de landelijke politiek want zij kiezen in mei de Eerste Kamer. En dan is het maar de vraag of de coalitie van VVD en PvdA samen met de bevriende oppositie D66, CU en SGP daar een meerderheid halen. En zelfs met de half bevriende oppositiepartij GL wordt dat onzeker.
Dus dan trekt wel iemand de stekker eruit, ik denk de PvdA, want daar is het een grote puinhoop met een falende leider, een niet goed in de markt liggende voorzitter, afhakende Kamerleden en opstandige burgemeesters. Grote schoonmaak is nodig!
Ik reken op 2e Kamerverkiezingen vlak voor de zomer of vlak erna. :clap:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#63 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 16:32

Duncan schreef:Sakon Nakhon, ken ik helemaal niet. Is dat categorie eind van de wereld of zit er nog wel een beetje aanloop aan ( als in, ligt het op de route naar.... )?
Sakon Nakhon ligt in de diepste krochten van de boeren-Isaan. Toen ik hier in 2001 voor het eerst kwam was het een gezapig provincie(hoofd)stadje van ongeveer 40.000 inwoners. Auto's waren er wel maar voornamelijk boerenlaadbakjes, ook wel pick-ups genoemd, van tenminste 10 jaar oud, maar de 30 jaar en ouder werd niet geschuwd.

Er waren alleen kleine winkeltjes die als goede concurrenten bijna dag en nacht open waren om maar geen klant te missen. Fietsen zag je in de stad helemaal niet want volgens de toenmalige - en helaas ook veel tegenwoordige - autorijders is dat aangeschoten wild dat snel het genadeschot moet hebben.
Er was één restaurant waar je als westerling iets fatsoenlijks kon eten, in de overige restaurantjes voerde somtam met plaa raa, bamboesmurrie en gebakken of gekookte ingewanden de boventoon. En soms een loze kip-met-salmonella. Wat mij binnen 1 week 2 x een spoedopname in het ziekenhuis kostte wegens voedselvergiftiging.

Maar nu is het een booming city! Uitgegroeid tot ruim 60.000 inwoners, met direct aanliggende dorpen ik schat wel 100.000, een enorm groeiende middenstand met vestigingen van grote landelijke bedrijven, uitgebreide vernieuwbouw, moderne woonwijken en veel westerse restaurants. En de Thaise zijn in kwaliteit en sortering echt vooruitgegaan.
Het wagenpark is drastisch vernieuwd, er rijden zelfs Mercedessen, BMW's en Lexussen, op zondag zijn de meeste winkels gesloten (het kan financieel, een dagje vrij), alleen de grote supers zijn open.

Sakon Nakhon is eigenlijk een stad met een centrumfunctie voor de provincies om ons heen geworden, behalve Udon Thani, dat is nog een aardig stukje groter.
Dus is er voor een farang best wat te beleven. [|) :clap:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#64 Bericht door Jeanette » maandag 15 december 2014, 16:53

Volgens mij is de beste reclame zin;

"Hebt u ook zo'n kritische westerse partner? Dan is dit huis helemaal geschikt voor u."

Zo iets?

"คุณมี เช่นพันธมิตร ตะวันตก ที่สำคัญ แล้ว บ้านหลังนี้ มีความเหมาะสม อย่างสิ้นเชิง . "
"Khuṇ mī chèn phạnṭhmitr tawạntk thī̀ s̄ảkhạỵ læ̂w b̂ān h̄lạng nī̂ mī khwām h̄emāas̄m xỳāng s̄încheing. "

:mrgreen: 8-) :mrgreen:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#65 Bericht door driver » maandag 15 december 2014, 17:48

Het huis is mij te groot voor 2 personen maar ik wil als ik naar Thailand zou gaan daar wel willen wonen net als nog tig andere plekken maar voorlopig zitten we nog in Ede -City met een tussenwoning die ik in 2008 kocht en waar ik nu qua aan/verkoop aardig wat eurootjes op verlies denk ik dus ik verkoop voorlopig helemaal niks en blijf zitten waar ik zit voor weinig maandlasten per maand dat dan weer wel . ;)

gr driver

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#66 Bericht door greenthaiway » maandag 15 december 2014, 19:56

Gooi de boel anders in de verhuur als dit tot de financiele mogelijkheden behoort.
Je hebt maar 1 koper nodig maar je moet je kunnen veroorloven een lange tot zeer lange adem te hebben.
Een bedrag tussen 15,000 ongemeubileerd en 20,000 THB per maand gemeubileerd is niet gespeend van realiteitszin.
De beste doelgroep zijn buitenlanders, Amerikanen, Engelsen, Duitsers, Nederlanders die eerst de kat uit de boom kijken voordat zij zich met hun pensioen vestigen in Thailand.
Zelf zou ik voor genoemde mogelijkheid kiezen, je verhuurt sneller dan verkopen.
Een pand verkopen met een zekere tijdsdruk is onverstandig, daarom lijkt mij verhuren de beste optie.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#67 Bericht door greenthaiway » dinsdag 16 december 2014, 12:11

@ driver,

Hoi driver, leuk mobieltje had de kerstman in petto voor Sukanya!
Als je ooit nog een huurhuis of koophuis in Thailan zoekt, ik heb wat
makelaars in TH bij elkaar gesprokkeld:

http://www.brediusweg.nl/estate.html

Ik beveel vrijblijven vooral die in Noord-Thailand aan,
ze staan gelinkt onder Chiang Rai Area, daar is de natuur IMHO werkelijk prachtig,
ach je ben er al tweemaal of meer geweest daar in het noorden.

Wat huizen kopen of huren betreft, ze zijn in Thailand stukken mooier en
verzorgder en ook nog eens verhoudingsgewijs goedkoper voor wat je krijgt dan in The Philippines.
Hier is het huilen met de pet wat onroerendgoed betreft :crazy:

Grtz

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#68 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 december 2014, 16:55

RuudThai schreef: Dus dan trekt wel iemand de stekker eruit, ik denk de PvdA, want daar is het een grote puinhoop met een falende leider, een niet goed in de markt liggende voorzitter, afhakende Kamerleden en opstandige burgemeesters. Grote schoonmaak is nodig!
Ik reken op 2e Kamerverkiezingen vlak voor de zomer of vlak erna. :clap:
Hum, daar kunnen sinds vanavond nog 3 dissidente senatoren worden bijgevoegd.... het wetsontwerp waarin o.a. de vrije artsenkeuze aan banden werd gelegd is in de Eerste Kamer gesneuveld dankzij 3 tegenstemmende PvdA-senatoren. :thumbsup: :clap:
Minister Schippers gaat in alle staten uithuilen bij premier Rutte :Whistle: .

Maar goed, dat even tussendoor.
Vandaag meldde zich al iemand met belangstelling voor ons huis, komt morgen om te kijken. Een lerares van een technische school, dus iemand uit de doelgroep zeg maar.

Norman, verhuur is geen optie, we hebben het geld uit de verkoop gewoon nodig voor vestiging in Nederland. Ik was maar een gewoon ambtenaartje, dus dat betekende vast werk maar ook vaste armoe.... :mrgreen: Ik was geen directeur van een dikke uitzendfirma! ;)
Laatst gewijzigd door RuudThai op dinsdag 16 december 2014, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#69 Bericht door Jeanette » dinsdag 16 december 2014, 17:05

Wat is er mis met vrije artsen keuze Ruud?

Massa's mannen zijn heel secuur wie ze vertrouwen als het om de auto gaat. Zou jij een verplichte garage willen?
Mag je dat voor je lijf en leden en gezondheid dan niet zijn?

Niks heilige koe, ik heb heilige cellen. :giggle3:

:D

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#70 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 december 2014, 17:18

Niks mis met vrije artsenkeuze, als je goed leest proef je dat ik daar een voorstander van ben en tegen betuttelende inmenging van zorgverzekeraars.
Ik heb het even duidelijker gemaakt met duim omhoog en klaphandjes, goed zo?
Mijn partij stemde dus ook tegen dit wetsontwerp en daar ben ik het mee eens.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#71 Bericht door driver » dinsdag 16 december 2014, 17:40

greenthaiway schreef:@ driver,

Hoi driver, leuk mobieltje had de kerstman in petto voor Sukanya!
Als je ooit nog een huurhuis of koophuis in Thailan zoekt, ik heb wat
makelaars in TH bij elkaar gesprokkeld:

http://www.brediusweg.nl/estate.html

Ik beveel vrijblijven vooral die in Noord-Thailand aan,
ze staan gelinkt onder Chiang Rai Area, daar is de natuur IMHO werkelijk prachtig,
ach je ben er al tweemaal of meer geweest daar in het noorden.

Wat huizen kopen of huren betreft, ze zijn in Thailand stukken mooier en
verzorgder en ook nog eens verhoudingsgewijs goedkoper voor wat je krijgt dan in The Philippines.
Hier is het huilen met de pet wat onroerendgoed betreft :crazy:

Grtz
Hi Norman :thumbsup: ...jij ziet ook alles ;) maar het was geen geheim dus Suk was / is blij en dat mochten er meer weten .
Huis in CR e.o lijkt Suk sowieso wel mede vanwege de natuur en wat lagere temperaturen daar.
Ik vindt het daar ook wel okee maar ik ben er überhaupt nog niet mee bezig maar voor hetzelfde geld hadden we nu al een huis in Bandung gehad dus het kan alle kanten op bij mij wat dat betreft .
Maar ja, niemand zelfs wij zelf niet weet waar we ooit terecht komen en misschien blijven we wel hier in Ede ik weet het echt niet Norman.
Ik lijk denk ik wel wat op de vrouw van Ruud, Vandaag daar en morgen weer hier en 3 dagen toch maar weg en dan weer denken doe maar niet ... :mrgreen:

Voorlopig blijven we nog wel in Nederland verwacht ik mede omdat Suk het hier prima naar haar zin heeft en zolang we nog wat geld bij elkaar kunnen harken en er weer wat van uit kunnen geven aan een telefoon oid en dat motorgebeuren vinden we het wel prima eigenlijk .
Maar ja...zeg nooit.......

gr driver

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#72 Bericht door torkom » dinsdag 16 december 2014, 17:42

Maar het schijnt wel duizend miljoen op te leveren...Ik weet het nog niet.
Als ik een heleboel geld kon besparen door naar een andere (onbekende) garage te gaan en die lossen mijn probleem ook nog 's op, heb ik er echt geen probleem mee.
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#73 Bericht door RuudThai » dinsdag 16 december 2014, 17:51

torkom schreef:Maar het schijnt wel duizend miljoen op te leveren...Ik weet het nog niet.
Als ik een heleboel geld kon besparen door naar een andere (onbekende) garage te gaan en die lossen mijn probleem ook nog 's op, heb ik er echt geen probleem mee.
Ach, even een dagobertducktaks (= woord van het jaar! :giggle: ) invoeren en dan heb je dat miljard - en nog wat meer - er zó uit! [|)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#74 Bericht door Jeanette » dinsdag 16 december 2014, 18:35

torkom schreef:Maar het schijnt wel duizend miljoen op te leveren...Ik weet het nog niet.
Als ik een heleboel geld kon besparen door naar een andere (onbekende) garage te gaan en die lossen mijn probleem ook nog 's op, heb ik er echt geen probleem mee.
Zelfs al zou ik de herder vertrouwen werd ik nog niet vrijwillig een kudde dier. :giggle3:
Ach ..... politiek ..... ik verdiep me er niet meer in.
Maar soms zie je weer iets voorbij schuiven ...

(ik mis toch echt een schouderophalend icoontje.) :mrgreen:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#75 Bericht door greenthaiway » dinsdag 16 december 2014, 23:47

@ printen,

Bandung ken ik, heb dicht bij Bandung gewoond in Indonesie maar ook in Thailand.
Grappig, toen we in Udon Thani woonden reed ik er eens naartoe, mooie omgeving.
Een mens is veranderlijk en welke sterveling kan in de toekomst kijken?
Waarschijnlijk is dat er maar 1 :-)
Vergipsing, degene waarop ik doel is geen sterveling.
Het is leuk om zo af en toe plannen te maken, bijsturen kan altijd later.

Gister eindelijk mijn nieuwe paspoort ontvangen uit Kuala Lumpur, straks naar de
Filippijnse Immigration Office om de visa stempels van het oude naar het nieuwe paspoort
over te zetten.
Het in het oog springende verschil met Thailand is dat het Immigration Office hier totaal geen belangstelling heeft in de hoeveelheid geld die een buitenlander heeft maar alleen geinteresseerd is
In het geld dat zij kunnen innen via het hier geldende visa systeem.

Op naar het volgende paspoort, dat moet ik in November 2024 aanvragen, ben dan, bij leven en gezondheid 81 jaar :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”