Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#1 Bericht door Rudi 1 » donderdag 22 juli 2010, 21:15

Te koop in Nong Khai een groot stuk bouwgrond 6,5 rai = 10.400 vierkante meter gelegen aan de oevers van de Mekong rivier, het rivierfront is 110 meter.
Onze grond heeft een Chanote eigendomsakte.
De grond is 2 jaar geleden door een firma volledig aangepakt; bomen en struiken verwijderd, vlak gemaakt Etc.....
De ligging is hoog boven het waterpeil van de rivier, absoluut geen overstromingsgevaar.
De ligging is 10 Km ten oosten van Nong Khai centrum, dichtsbijzijnde buur is een grote "villa' van een Canadese farang op 300 meter en 500 meter van Ban Hin Ngom.
De ligging is echt fantastisch, dit was de hoofdreden dat we dit stuk toen gekocht hebben; ver van het lawaai, geen nabije luidruchtige buren, je hoort enkel de vogeltjes en de stroming van de rivier, en toch maar 10 minuten van het centrum van Nong Khai.
Mijn vrouw en ik verkopen (met gemengde gevoelens) ons stuk bouwgrond, omdat we uiteindelijk toch beslist hebben ons te gaan vestigen in Zuid Thailand, aan de kust in Sichon.
De vraagprijs is 3.995.000 baht.
Vele foto's beschikbaar op aanvraag
Mvg,
Rudi&Tae
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rudi 1 op vrijdag 30 juli 2010, 13:11, 13 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#2 Bericht door prajak » vrijdag 23 juli 2010, 01:41

10 Km oostelijk van het centrum van NK. Bedoel je het dorp Ban Hat Kham ? Hoe heet de plaats waar die grond ligt ?

Praten over ligging aan de Mehkong en GEEN overstromingsgevaar is iets wat me vraagtekens geeft. Ik woon iets te lang in NK om geen ervaring te hebben met die rivier......

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#3 Bericht door Rudi 1 » vrijdag 23 juli 2010, 06:31

prajak schreef:10 Km oostelijk van het centrum van NK. Bedoel je het dorp Ban Hat Kham ? Hoe heet de plaats waar die grond ligt ?

Praten over ligging aan de Mehkong en GEEN overstromingsgevaar is iets wat me vraagtekens geeft. Ik woon iets te lang in NK om geen ervaring te hebben met die rivier......
Hallo Prajak,
Je hebt inderdaad eerst Hat Kham, ons stuk ligt bij het volgend dorp (dus ten oosten van Hat Kham) namelijk Hin Ngom. De afstand is gemeten vanaf het einde van de kleine markt aan de oostkant van het centrum. Het stuk grond ligt niet aan de hoofdweg, maar aan een betonweg die parallel loopt met deze weg, misschien ken je het huis van die Canadese buurman op 300 meter, het is werkelijk een kast van een huis, met een aangelegde tuin van 7 rai? (wel moeilijk te zien vanaf die hoofdweg) Aan ons stuk hangt een bordje voor sale en een bord aan een boom met de tekst in Thai : (hou het netjes, smijt geen afval op de grond)
Wat betreft de overstromingen, een van de redenen dat we dit stuk toen gekocht hebben (en we hebben er veel bezocht 20 Km oost en west van NK) was de hoge ligging. Bij de overstomingen in NK 2 jaar geleden stond bij het hoogste waterpeil, de rivier nog altijd verschillende meters beneden het grondpeil.
Mvg,
Rudi

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#4 Bericht door prajak » maandag 26 juli 2010, 06:54

Schitterend gelegen en indien bouwrijp te verkavelen in drie of zes mooie grote percelen. Prijs ruim 6 ton per rai en voor BOUWgrond niet duur aan de rivier. Kort bij de stad en in een rustige buurt. Nu nog kwijt zien te raken ! Adverteer je in Nongkhai bij de brokers ?

Ik ben geen kandidaat; op mijn leeftijd en zonder partner en kinderen investeer je niet meer.
Veel succes !

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#5 Bericht door Rudi 1 » dinsdag 27 juli 2010, 16:13

Prajak,
Bedankt voor je leuke reactie, ik stuur je nog een pb.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#6 Bericht door michaleo » woensdag 28 juli 2010, 19:19

Dat is werkelijk een mooi stuk land en de prijs klopt.
Heb je nog meer fotos, vooral met de Mekong?
Dus is het ongeveer 110 x 90 meter?
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#7 Bericht door thongdee » donderdag 29 juli 2010, 01:21

mooi stuk land en de prijs niets verkeerd mee... ! net men 2e keer gebouwd in Surin dus ga het hier bij laten ,
Hebben ook nog wel verschillende bouwgronden (meer dan 200 rai) te koop regio Surin.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#8 Bericht door Rudi 1 » donderdag 29 juli 2010, 07:43

Nog enkele foto's: rijstvelden aan overkant betonweg voor ons perceel.
Afbeelding
De weg achter deze rijstvelden, die naar het centrum van Nong Khai gaat.
Afbeelding
Foto's genomen vanaf het perceel van de buren.
Afbeelding
Afbeelding
Rode peperplantjes (gratis) laten uitzetten in december (dan houden ze het terrein echt netjes).
Afbeelding
Avondzicht op de mekong vanaf ons perceel.
Afbeelding
Foto genomen vanaf de rivierkant richting weg.
Afbeelding
Linker perceelgrens
Afbeelding

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#9 Bericht door Rudi 1 » donderdag 29 juli 2010, 18:10

michaleo schreef:Dat is werkelijk een mooi stuk land en de prijs klopt.
Heb je nog meer fotos, vooral met de Mekong?
Dus is het ongeveer 110 x 90 meter?
Michaelo, de grond is inderdaad bijna een vierkant, de exacte oppervlakte op de chanote is 6,5 RAI -0,5 talang wah, 10.400 m2 - 2 m2 = 10.398 m2. Maar het is verkocht als 6,5 rai (minus die 2 m2), gewoon ter info om echt heel precies te zijn.
Zoals je misschien op de foto's kunt zien, is aan de overkant van de rivier (LAOS) ook geen bebouwing, vonden we ook belangrijk bij de aankoop.
De grond wordt momenteel onderhouden door een plaatselijke boer, hij mag er gratis gras op zaaien of chilli of pompoenen op zetten, wel niets groot of langdurig, in ruil voor permanent onderhoud, we hebben ondekt dat deze werkwijze de enige manier is om de Thai dit stuk (uit eigen belang) zuiver te houden. Onze eerste manier was iemand betalen om wekelijks onkruid en zwerfvuil te verwijderen, de omheining te herstellen indien nodig Etc......, maar dat werkte echt totaal niet, BEHALVE als ze er zelfs iets mee mogen doen zoals het aanplanten dus.
Schatten van mensen die Thai, maar afspraken maken (lol)
Mvg,
Rudi

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#10 Bericht door michaleo » donderdag 29 juli 2010, 21:02

Hartelijk bedankt voor deze informaties. Dus kost een rai 615'000 baht, juist?
Rudi 1 schreef: namelijk Hin Ngom.
Hoe ver weg is het van de park (สวนหินกอง หรือ หาดหินกอง)van Hin Ngom?
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#11 Bericht door Rudi 1 » vrijdag 30 juli 2010, 13:01

michaleo schreef:Hartelijk bedankt voor deze informaties. Dus kost een rai 615'000 baht, juist?
Rudi 1 schreef: namelijk Hin Ngom.
Hoe ver weg is het van de park (สวนหินกอง หรือ หาดหินกอง)van Hin Ngom?
Vraagprijs klopt inderdaad, (een beetje minder om heel precies te zijn)
Bij deze een printscreen van de locatie in Google Earth
Afbeelding

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#12 Bericht door prajak » vrijdag 30 juli 2010, 15:46

Ik ben vandaag gaan kijken, tussen de buien door. Het ligt 14 km vanaf het postkantoor hartje stad. Het gele bordje hangt er nog, het witte ook maar daar is de tekst af. Ik zag dat er was geoogst en het leek me mais. 100 Meter verder een giga huis met groen dak en oranje/bruine muur en dat zal de Canadees dan wel zijn. Rust alom aanwezig en een ideale lokatie om iets moois te bouwen. Nu nog kwijt raken, Rudi !

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#13 Bericht door Rudi 1 » zaterdag 14 augustus 2010, 11:45


prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#14 Bericht door prajak » zondag 15 augustus 2010, 05:53

Rudi 1, nog geen gelegenheid gehad te gaan zien naar zwerfvuil en zo aldaar. Maar misschien morgen tussen de buien door. Dan hoor je van me.

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Nong Khai 6,5 rai rivierfront land te koop

#15 Bericht door Rudi 1 » zondag 15 augustus 2010, 11:34

Bedankt Prajak,
Gisteren heeft mijn vrouw eindelijk de kerel aan de lijn gehad, hij beweerde bij hoog en bij laag dat na de chilli niets meer verbouwd is op de grond, mijn vrouw gelooft hem voor geen meter :P
Ze heeft hem nu gezegd dat er alleen nog gras op mag komen, volgens hem alleen mogelijk na het regenseizoen, we zullen zien.
Mocht je eventueel een fotootje kunnen maken, altijd zeer welkom uiteraard :D

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”