TE HUUR GEVRAAGT KLein BOERDERIJTJE of vrijstaand huisje ned

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
hjhan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 13:15
Locatie: DRENTE

TE HUUR GEVRAAGT KLein BOERDERIJTJE of vrijstaand huisje ned

#1 Bericht door hjhan » dinsdag 15 september 2009, 12:18

bedankt heb al onderkomen
Laatst gewijzigd door hjhan op woensdag 02 december 2009, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#2 Bericht door greenthaiway » dinsdag 15 september 2009, 14:19

Hoi,

Jij hebt, als Nederlander, vestigingsrecht in Zweden.
Ik weet niet of jouw kinderen de Nederlandse nationaliteit hebben, zo ja dan kunnen jullie met zijn allen naar Zweden.
Je uitkering zal je behouden denk ik.
In Zweden, een pracht land met veel ruimte, kun je VEEL "boerderijtjes" of zomerhuizen op het platteland huren.
Hoe verder van de stad des te goedkoper.

Ook kun je overwegen eerst naar Nederland te gaan en later te verkassen naar Zweden.
Je kinderen hebben daar de ruimte en het is sociaal gezien een gezinsvriendelijk land.

Sterkte met alles, hele klus voor je om een en ander voor elkaar te krijgen maar de doorzetter wint!
Ik zelf heb reeds volwassen kinderen, als ik ze van jouw leeftijd had dan wist ik het wel, NIET terug naar NL maar
een goed leven opbouwen in Zweden.

Groet,
Norman

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#3 Bericht door Mart » dinsdag 15 september 2009, 14:32

Triest, maar het is een waar verhaal !!!!!!!!!!!!!!
De kinderen hebben NL nationaliteit.

Groet
Mart

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#4 Bericht door greenthaiway » dinsdag 15 september 2009, 14:45

Klein boerderijtje, vrij gelegen...
Vergeet het maar in de huursector.
Of je moet toevallig via via zoiets kunnen huren.
Er wonen in Nederland gewoon teveel mensen op het kleine landoppervlak.
Kleine boerderijtjes zijn er wel maar die vindt je in de koopsector en duur!
Vroeger, begin zestiger jaren vorige eeuw kon je nog zo'n klein geval kopen voor een 10.000 of 15.000 NLG.
Voornamelijk in Friesland en Drente.

Nee, die tijd is voorbij.
Maar in Zweden...
Denk er maar eens over na :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#5 Bericht door Mart » dinsdag 15 september 2009, 15:14

De tekst is mogelijk onduidelijk, maar de bedoeling is om hier in TH iets te huren.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#6 Bericht door dirk » dinsdag 15 september 2009, 15:47

hjhan schreef:
Wie O Wie---!! kan en wil een gezin helpen die nu nog in thailand is maar moet terug naar
nederland
Staat toch echt dattie naar Nederland wil.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#7 Bericht door Ben » dinsdag 15 september 2009, 16:06

Huis is gelegen achter het historisch park van de oldcity sukhothai het huis is nog niet geheel af maar wel voor bewonen geschikt// het huis ligt zeer vrij op 1ray grond het is hier een zeer stillen omgeving wie heeft er zin in //niet te duur in euros--25000euro //ik moet dit huis kwijt omdat ik en mijn kinderen terug moeten naar nederland van wegen het overlijden van mijn vrouw
hier in thailand ,de kinderen hebben hier geen toe komst en ik ben 60 jaar dus wie zorgt voor mijn kinderen./11/14/15/jaar(ik ben bang dat de thaise aan mijn kinderen komen) dat is de enge reden van het verkoop! .. ik woon al 19 jaar in thailand

Ik zal even een aanvulling geven op dit verhaal voordat het volledig uit zijn verband gerukt wordt .

Het verhaal is als volgt Meneer hjhan woont al 19 jaar in Thailand in Sukhothai hij heeft daar
een stuk land met een huisje wat nog niet geheel af is het landstuk is circa 1 rai groot ligging staat in het boven geschreven stuk .en het is te koop .over de prijs kan altijd gesproken worden .

Han heeft 3 kinderen waarvan er 1 in Nederland geboren en 2 in Thailand maar de kinderen staan alle 3 bijgeschreven in zijn paspoort .

Han heeft een uitkering vanuit NED na de herkeuring is dit niet meer voldoende om aan zijn visa verplichting te voldoen maar met een aanvullende kinderbijslag is het evt wel te doen .
om hier te leven naar zeggen .

Zijn vrouw is voor 2 jaar geleden overleden aan tuberculose ,Daarvoor heeft men hem altijd zijn Visa NON O marriage verlengd ook al voldeed hij niet aan de inkomenseis .
Na de dood van zijn vrouw is dat verandert en nu wil men opeens zijn visa niet meer verlengen en in principe hebben ze gelijk want hij voldoet niet aan de eis die ervoor staat .
Das Pech maar zo zijn de regels Han is nu op zoek hoe hij Thailand kan verlaten terug naar Nederland Dus zoekt hij in ieder geval een tijdelijk onderkomen zoals hij beschrijft om Thailand te kunnen verlaten .

DUS HET GAAT OM EEN ONDERKOMEN IN NEDELAND.
Zodat men daar even kan bijkomen van de toestanden waarin het gezin nu zit
en alles op een rijtje kan zetten en de instanties daar verder hun werk laten doen .

Mochten er mensen zijn die goed op de hoogte zijn en hem met advies kunnen bijstaan
is dat welkom en neem gewoon contct met hem op per PB .

De Ambassade is op de hoogte van de situatie maar elke hulp is welkom.

Han kan zijn kinderen niet alleen laten De fam van zijn overleden vrouw heeft al geprobeerd ze weg te halen door onvoering .

Eigen schuld dikke bult roepen is makkelijk maar daar heeft hij niets aan .

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#8 Bericht door carpediem » dinsdag 15 september 2009, 18:18

Ben schreef:
Huis is gelegen achter het historisch park van de oldcity sukhothai het huis is nog niet geheel af maar wel voor bewonen geschikt// het huis ligt zeer vrij op 1ray grond het is hier een zeer stillen omgeving wie heeft er zin in //niet te duur in euros--25000euro //ik moet dit huis kwijt omdat ik en mijn kinderen terug moeten naar nederland van wegen het overlijden van mijn vrouw
hier in thailand ,de kinderen hebben hier geen toe komst en ik ben 60 jaar dus wie zorgt voor mijn kinderen./11/14/15/jaar(ik ben bang dat de thaise aan mijn kinderen komen) dat is de enge reden van het verkoop! .. ik woon al 19 jaar in thailand

Ik zal even een aanvulling geven op dit verhaal voordat het volledig uit zijn verband gerukt wordt .

Het verhaal is als volgt Meneer hjhan woont al 19 jaar in Thailand in Sukhothai hij heeft daar
een stuk land met een huisje wat nog niet geheel af is het landstuk is circa 1 rai groot ligging staat in het boven geschreven stuk .en het is te koop .over de prijs kan altijd gesproken worden .

Han heeft 3 kinderen waarvan er 1 in Nederland geboren en 2 in Thailand maar de kinderen staan alle 3 bijgeschreven in zijn paspoort .

Han heeft een uitkering vanuit NED na de herkeuring is dit niet meer voldoende om aan zijn visa verplichting te voldoen maar met een aanvullende kinderbijslag is het evt wel te doen .
om hier te leven naar zeggen .

Zijn vrouw is voor 2 jaar geleden overleden aan tuberculose ,Daarvoor heeft men hem altijd zijn Visa NON O marriage verlengd ook al voldeed hij niet aan de inkomenseis .
Na de dood van zijn vrouw is dat verandert en nu wil men opeens zijn visa niet meer verlengen en in principe hebben ze gelijk want hij voldoet niet aan de eis die ervoor staat .
Das Pech maar zo zijn de regels Han is nu op zoek hoe hij Thailand kan verlaten terug naar Nederland Dus zoekt hij in ieder geval een tijdelijk onderkomen zoals hij beschrijft om Thailand te kunnen verlaten .


DUS HET GAAT OM EEN ONDERKOMEN IN NEDELAND
Zodat men daar even kan bijkomen van de toestanden waarin het gezin nu zit
en alles op een rijtje kan zetten en de instanties daar verder hun werk laten doen .

Mochten er mensen zijn die goed op de hoogte zijn en hem met advies kunnen bijstaan
is dat welkom en neem gewoon contct met hem op per PB .

De Ambassade is op de hoogte van de situatie maar elke hulp is welkom.

Han kan zijn kinderen niet alleen laten De fam van zijn overleden vrouw heeft al geprobeerd ze weg te halen door onvoering .

Eigen schuld dikke bult roepen is makkelijk maar daar heeft hij niets aan .
Als ik het verhaal goed begrijp is dat het eerste wat hij nodig heeft; een ondersteuning met deskundigheid op gebied van visa en huisvesting en mogelijk met connecties.
Laatst gewijzigd door carpediem op dinsdag 15 september 2009, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#9 Bericht door Ben » dinsdag 15 september 2009, 18:28

Als ik het verhaal goed begrijp is dat het eerste wat hij nodig heeft; een ondersteuning met deskundigheid op gebied van visa en huisvesting en mogelijk met connecties.
Han Heeft nu een overstay met alle gevolgen van dien evt
dat gaat hem zowiezo 20.000 kosten .
Als hij mogelijk opgepakt wordt en het kan raar lopen in Thailand zijn zijn kinderen aan hun lot overgelaten .

De kinderen willen onder geen beding bij de fam van Han zijn overleden vrouw blijven
En dat zal mogelijk actie van de Ambassade vergen de kinderen zijn Nederlands .

Maar omdit alles te voorkomen probeerd hij nu zo snel mogelijk zijn huis te verkopen
al dan niet en naar Nederland te gaan met de kinderen .
En daarvoor moet hij huisvesting hebben en ingeschreven staan in een gemeente .

Waarschijnlijk zijn er mensen op het foum die meer weten wat te doen in zulk situaties
en die hem evt advies kunnen geven .

Dus elk goed advies en hulp is welkom .

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#10 Bericht door Rene » dinsdag 15 september 2009, 18:45

Ben schreef:
Als ik het verhaal goed begrijp is dat het eerste wat hij nodig heeft; een ondersteuning met deskundigheid op gebied van visa en huisvesting en mogelijk met connecties.
Han Heeft nu een overstay met alle gevolgen van dien evt
dat gaat hem zowiezo 20.000 kosten .
Als hij mogelijk opgepakt wordt en het kan raar lopen in Thailand zijn zijn kinderen aan hun lot overgelaten .

De kinderen willen onder geen beding bij de fam van Han zijn overleden vrouw blijven
En dat zal mogelijk actie van de Ambassade vergen de kinderen zijn Nederlands .

Maar omdit alles te voorkomen probeerd hij nu zo snel mogelijk zijn huis te verkopen
al dan niet en naar Nederland te gaan met de kinderen .
En daarvoor moet huisvesting hebben en ingeschreven staan in een gemeente .

Waarschijnlijk zijn er mensen op het foum die meer weten wat te doen in zulk situaties
en die hem evt advies kunnen geven .

Dus elk goed advies en hulp is welkom .
Ik denk dat Han op dit moment alles moet accepteren vwb woonruimte en daarna verder moet kijken. Het belangrijkste is dat hij naar NL komt.
Een oproep voor tijdelijke woonruimte kan op veel websites geplaatst worden.
Als iedereen in NL eens in zijn omgeving en aan zijn/haar kennissenkring denkt?!
Maar hopen dat hij de financiën voor een 4-pers. vlucht kan ophoesten.
Het verkopen van het huis kan aan een makelaar uitbesteedt worden.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#11 Bericht door Ben » dinsdag 15 september 2009, 18:57

Ik denk dat Han op dit moment alles moet accepteren vwb woonruimte en daarna verder moet kijken. Het belangrijkste is dat hij naar NL komt.
Een oproep voor tijdelijke woonruimte kan op veel websites geplaatst worden.
Als iedereen in NL eens in zijn omgeving en aan zijn/haar kennissenkring denkt?!
Maar hopen dat hij de financiën voor een 4-pers. vlucht kan ophoesten.
Het verkopen van het huis kan aan een makelaar uitbesteedt worden.
Huisvesting is idd eerste prioriteit daarna komt de rest.

Voor de vlucht kan de Ambassade garant staan uiteraard tegen terugbetaling
maar dat is al toegezegd volgens Han .

Het verkopen van dat huis en land kan idd onder toezicht .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#12 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 15 september 2009, 19:05

Laatst gewijzigd door Wouter_Udon op dinsdag 15 september 2009, 20:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Live your dream, don't dream your life.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#13 Bericht door Rene » dinsdag 15 september 2009, 19:16

Eventueel tijdelijk in Duitsland. Daar zijn de huurprijzen een stuk lager.
Heb gisteren nog gezocht en iets gevonden bij Nijmegen net over de grens, Mehr bij Kranenburg. Redelijk vrij, een deel van een verbouwde boerderij. Kale huurprijs € 295,-
Naar mijn mening voor korte duur niet echt verkeerd.
Zie http://www.hureninduitsland.nl/ onderste van de vier aanbiedingen. Mooie omgeving.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#14 Bericht door vleespet » dinsdag 15 september 2009, 22:41

Rene schreef:Eventueel tijdelijk in Duitsland. Daar zijn de huurprijzen een stuk lager.
Heb gisteren nog gezocht en iets gevonden bij Nijmegen net over de grens, Mehr bij Kranenburg. Redelijk vrij, een deel van een verbouwde boerderij. Kale huurprijs € 295,-
Naar mijn mening voor korte duur niet echt verkeerd.
Zie http://www.hureninduitsland.nl/ onderste van de vier aanbiedingen. Mooie omgeving.
Rene ik weet dat het goed bedoeld is,maar 3 kinderen in een 2 kamer appartement van 60 m² is denk geen oplossing.Han is buiten zijn schuld in deze situatie terecht gekomen,voor gevallen als dit zou er toch eigenlijk een noodfonds moeten zijn,misschien een verhaal voor de media.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: TE HUUR GEVRAAGT KLEINE BOERDERIJTJE

#15 Bericht door dutch » woensdag 16 september 2009, 02:52

Er zal best al naar gekeken zijn maar.......aangezien hij al 19 jaar in Thailand verblijft zou hij v.w.b. de inkomenseis dus onder de z.g. "grandfathering" van deze eis vallen.M.a.w. de oudere (lees mindere....ik geloof 200.000 baht per jaar) zou op hem van toepassing moeten zijn.

Andere vraag die bij me opkomt.Staat het huis op naam van de kinderen (deze zullen de dubbele nationaliteit hebben)?
Moet haast wel want als buitenlander zou hij,bij erfrecht,dit huis binnen een jaar verkocht moeten hebben.

Ondanks dat dit niet de plaats is (?) wijs ik er toch op dat het emigreren naar een ander, land op basis van een te klein inkomen/onzeker inkomen, een grote gok blijft.
Onverwachtte omstandigheden,zoals dit tragisch overlijden van de huwelijks partner, kunnen van de een op de andere dag de zaken volkomen op z'n kop zetten.

Ben gaarne bereid deel te nemen aan de een of andere hulpgroep indien die nodig is en in het leven geroepen zou worden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”