Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...

#1 Bericht door Single60Parent » vrijdag 11 september 2009, 02:32

Ik heb onlangs een harddisk gekocht om daarin enkel karaoke in op te slaan. Deze harddisk heeft een usb aansluiting, dus is makkelijk om overal mee naar toe te nemen.
Helaas heb ik wél een probleem met deze...Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...
ik kan er NIET rechtstreeks vanaf een dvd writer muziek overbrengen naar mijn Buffalo harddisk.,daarnaast staat er niets over vermeld in de beknopte gebruiksaanwijzing die meegeleverd is bij deze harddisk. Kan ieman mij goede raad verschaffen hoe ik karaoke
(beeld + geluid) kan opslaan op mijn harddisk van Buffalo? De muziek haal ik niet van internet,maar van cd-roms...dvd's.,vcd en cd-g. Het probleem waarmee ik zit,is...dat ik "Nero Express" gebruikt voor het branden etc. Tot slot van mijn lange vragen/hulplijst...
Ik gebruik momenteel "Windows Media Player 11.,aangezien ik op mijn computer het programma van "Windows XP Home nl" heb. Nu heb ik gehoord dat er een betere versie is van "Windows Media Player" voor gebruik met "Windows Vista" waarmee meer mogelijkheden zijn voor dvd's. Ik heb me laten vertellen dat deze "Windows Media Player" voor "Windows Vista" eveneens uitstekend werkt met "Windows XP"...is dit juist?
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...

#2 Bericht door Jim » vrijdag 11 september 2009, 06:25

Single60Parent schreef:k kan er NIET rechtstreeks vanaf een dvd writer muziek overbrengen naar mijn Buffalo harddisk.,daarnaast staat er niets over vermeld in de beknopte gebruiksaanwijzing die meegeleverd is bij deze harddisk. Kan ieman mij goede raad verschaffen hoe ik karaoke
(beeld + geluid) kan opslaan op mijn harddisk van Buffalo?
je kan de .dat files copieren naar je hd en dan kan je ze renamen naar song1.mpg , song2.mpg etc..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...

#3 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 11 september 2009, 07:17

Om muziek of andere files van DVD of CD over te zetten naar je Buffalo HD moet je geen Nero gebruiken.
Open de windows verkenner en klik op de schijf-letter waar de DVD/CD in zit.
Vervolgens klik je op het bestand dat je wilt kopieren en houd die linker muisknop vast.
Vervolgens sleep je het bestand met de muis naar jouw Buffalo HD waardoor het bestand wordt gekopieerd.
Daarna kun je indien nodig het bestand re-namen zoals Jim aangeeft.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Single60Parent
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 180
Lid geworden op: woensdag 07 mei 2008, 06:41
Locatie: Khon Kaen 40000

Buffalo HD-PEU2 Harddisk Ministation 500 GB...vervolg.

#4 Bericht door Single60Parent » woensdag 23 september 2009, 07:29

(vervolg Buffalo Harddisk (ministation 500 GB) (zie 11-09-2009)

Ik heb helaas nog niet veel kunnen doen met mijn mini-harddisk
Opslaan van foto’s (acdsee) en typewerk (word) zijn geen probleem meer, vanaf het moment dat ik het (drivers) programma opnieuw heb laten instaleren in mijn mini-harddisk.
Maar helaas…de adviezen die ik kreeg op deze site.,van hoe muziek over te brengen naar mijn harddisk mochten niet baten.
De muziek die ik overzette naar de mini-harddisk konden niet worden afgespeeld. Ik heb “Windows Media Player 11” en
“Power DVD” op mijn computer geïnstalleerd, doch beiden
Programma’s kon ik vanuit mijn mini-harddisk niet afspelen.
Ik had zowel…dvd.,vcd en cd-g op mijn mini-harddisk willen opslaan, maar helaas zonder succes.
De volgende stap die ik wil ondernemen is.,om een “Karaoke-Player” op mijn computer en/of mijn mini-harddisk te doen downloaden..,waarmee ik zowel dvd.,vcd en cd-g via deze karaoke-player kan afspelen.
Mijn vraag is dan ook als volgt…of iemand enige ervaring heeft met zulk soort software voor karaoke-muziek te weergeven?
Tot slot; Mocht mijn Buffalo MiniStation HD-PE500U2/RD het probleem blijven aanhouden.,dan zal ik deze terugsturen naar de leverancier in Bangkok.
Zij kunnen dan het programma opnieuw instaleren in mijn mini-harddisk, en vervolgens gaan uittesten met het opnemen van muziek!
Ik ben als alleenstaande ouder samen met mijn zoon van 23-jaar oud, alweer ruim 19-jaar woonachtig in de stad Khon Kaen.
H van Mourik - P.O.Box 37 - Khon Kaen 40000 - Thailand.
Mijn zoon werkt en is momenteel woonachtig in Bangkok.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”