Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#1 Bericht door prajak » woensdag 28 oktober 2015, 07:19

Collega Witneus, als jij kookt, eet jouw Thaise partner dat?

Je weet, 'wat de boer niet kent dat vreet ie niet' en dat geldt motdorie in mijn huis onverkort.

Ik ben geen beroepskok maar na een leven vrije jongen geweest te zijn kan ik meer dan een ei bakken en een blik open trekken hoor! En ik heb goeie recepten van een beroepskok en van internet en mijn smaakpapillen zijn prima in orde.

Kai 'vreet' het niet!

Ze trekt haar neus dik op als ik snert maak, hutspot, kroketten, bruinebonensoep, als ik cake bak en zelfs als ik voorgebakken Makro broodjes lekker opwarm. Niks van dat alles.

Junior is wat ruimer maar als Kai thuis is wil ie er ook niks van weten. Alsof men als boos stel samenspant. Is Kai van honk dan eet ie zich lam aan mijn kookkunsten.

Kai zegt dat ze het niet lust. Maar ze zit wel aan die vreselijke somtam-ellende en soms gaat daarvan zoveel haar mond in dat ik een enkele keer al heb gezegd 'slaap jij maar in de andere kamer'. Dat 'meurt uit de muil' zoals men in Luttikhuizen pleegt te zeggen.

Ik hoor wel hoe jullie ervaringen zijn.

Kijk, ik ben verplicht die dingen dan zelf te eten en daar kom ik van aan en dan krijg ik ze daarom om mijn oren. Het is ook nooit goed.

Maar verder gaat alles goed hoor! :giggle:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#2 Bericht door brake034 » woensdag 28 oktober 2015, 08:13

Pun eet heel graag Hollandse pot, gisteren nog zei ze dat ze trek had in boerenkool met rookworst, want het wordt winter hier..... :neus:
Ze eet graag ook Italiaans, Spaans, ze eet eigenlijk alles, lust graag een biertje of een wijntje erbij en zingt met André Hazes mee na twee wijntjes :giggle:

Maar ja, Pun heeft >25 jaar in Nederland gewoond, heeft bij een Nederlands groentebedrijf in de polder gewerkt en is qua karakter geen echte Thai meer.
Marcel

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#3 Bericht door Ben » woensdag 28 oktober 2015, 08:48

Hier eten ze maar al te graag het andere dan Thai's
Regelmatig is het van Boring Thai food ,niet vreemd het is ook vaak allemaal hetzelfde wat er verkocht wordt voor de
gemiddelde Thai en dat gaat vervelen.

Het rondje food uit europa als maccaronie ,pasta's, kroket,frikandel. friet .snitzel.stoofpot bloemkool ,broccolie,biefstuk,shoarma, diverse stampotjes en nog veel meer gaat er wil in ook al is het 35 graden :lol:

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#4 Bericht door Harm » woensdag 28 oktober 2015, 08:51

Dat wat Ang i NL heeft leren eten dat eet ze hier ook als ik het maak
aardappelen met sla/ei/tomaat/komkommer/ is haar favoriet, vraagt ze soms zelf om of ik dat wil maken
met een kipburger / garlic erbij eet ze zo 5 aard appelen en een halve krop ijsbergsla weg
aardappelen met zoete worteltjes ook zo'n favoriet maar hutspot daarentegen dat eet ze wel maar klein beetje of met lange tanden net hoe de pet staat
Snert vind ze uitgesproken vies, idem rode kool, maar prei, laat maar komen
Shoarma moet ze niks van hebben maar kebab doet ze een moord voor.
Wijn / bier / wiskey / cola / mai maar koffie ja lekker zelfde als Lipton thee andere thee nee.
Maccaronie gek op gisteravond spagettiy gegeten komt ze zelf mee. Patat soms meestal omdat die kleine erom vraagt. Laatst tot mijn verbazing in het restaurant 2 x T bone staek besteld en opgegeten
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#5 Bericht door yandre » woensdag 28 oktober 2015, 11:32

ja nu kooken doe ik niet laat zelfs water nog aan branden dus dat wordt hem niet.
noi kookt altijd in het restaurant ook spagettie macaronie en wat europees eten .
maar zelf eet ze het bijna niet soms piza of wat ander europees eten .
ze kan het wel frikadel enz want heeft 6 jaar in luxemburg gewerkt in thais restaurant
maar ja som tam enz en ander thais eten kipe poten br br en zulk thais eten
dat eet ze meestal .
ja denk ook erwten soep en bruine bonen soep en meerdere dingen natuurlijk
alle maal europees eten en de meeste thais kunnen het niet
en wat de boer niet kent eet hij niet mischien ook hier in thailand

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#6 Bericht door jomel17 » woensdag 28 oktober 2015, 12:42

Ooy eet graag aardappels met rodekool en een bal gehakt.
Het gehakt moet ik van haar wel wat pittiger dan normaal maken.
Ook zuurkool of boerenkool met rookworst gaat er bij haar graag in.
หลงรัก

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#7 Bericht door serpay » woensdag 28 oktober 2015, 18:26

mijn vrouw eet alles begind al aardig op een duitser te lijken :giggle:
maar haar favoriete kostje is nog wel witlofschotel met kaas en spekjes.
en snirtsel met pommes wordt ook zonder te blozen weggewerkt( ja al zijn ze 500 gram).
en italiaans is ook haar ding om te eten vooral pasta,s .
kortom een wereld vrouw .

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#8 Bericht door driver » woensdag 28 oktober 2015, 20:35

Denk dat er sowieso een verschil is tussen een Thaise die hier wel eens geweest is of hier woont en de Thaise die nog nooit hier is geweest .
In Thailand geboren en getogen kan ik me voorstellen dat ze dan minder snel Hollands voer wil eten / proberen dan de dames die hier zijn voor bijv 3 mnd of langer.

Wat Suk betreft is die heel makkelijk en eet eigenlijk alle Hollandse kost .
Voorkeur is echter wel de fricandel speciaal en piepers met doperwten en appelmoes.
Boerekool met worst ook best en brood met pindakaas/hagelslag is ook favoriet.

Gewoon goed ingeburgerd op dat gebied en verder ook wel eigenlijk...


gr driver

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#9 Bericht door RuudThai » zaterdag 31 oktober 2015, 07:35

Klopt wel Arie, een Thaise die in Nederland is geweest accepteert veel makkelijker Westers eten dan de "wat-de-boer-niet-kent-dat-eet-hij/zij-niet" dames die uit de plattelandse contreien in Thailand komen.
Mel heeft ruim 4 jaar in Nederland gewoond en kan sindsdien al "ons" eten goed de baas.
In Nederland andijvie met gekookte aardappels en een bal gehakt (voor Henk&Ingrid Doorsnee! ;) ), boerenkool met worst, hutspot met klapstuk en erwtensoep gingen er goed in.

Hier maak ik wel eens hutspot en dat gaat nog steeds naar binnen! We gaan hier ook vaak uit eten naar restaurants met Westers eten als steaks, pizza, spaghetti, hamburgers enz. En dat wordt door het gehele gezin - dus inclusief Sjoerd en de ook in Nederland gewoond hebbende dochter Peh - smakelijk verorberd. :thumbsup:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#10 Bericht door driver » zaterdag 31 oktober 2015, 09:08

Ruud...wat jij schrijft strookt dus idd met mijn ervaring hier met Suk.
Maar ik ken ook wel een Thaise hier die na 4 jaar Nederland absoluut geen Nederlands eten wil of echt minimaal.
Die blijft in principe alleen Thais eten iedere dag en haar Nederlandse man ook .
Nederlands praten ook zo min mogelijk maar dat is weer wat anders ...

Terugkomend op dat ...Als jij witneus kookt...ik kook weinig maar Suk begint het nu steeds meer te doen zowel Nederlandse kost als rijst of noodles oid.

Gisteren nog aardappels met spruiten en een Gelderse schijf vlgs mij aangevuld met appelmoes en mayo ;)

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#11 Bericht door Harm » zaterdag 31 oktober 2015, 09:45

Zou zomaar mijn ex kunnen zijn
Moest ook nooit NL eten
Ondanks 4 jaar NL
Zelfs als we naar een restaurant gingen ervoor zich volstouwen met Thais voer of erna maar in rest. werd nagenoeg niet / of helemaal niet gegeten
Haar kinderen mn het meisje at echt alles en met smaak
Had in 1.5 jaar alle diploma's voor de NL inburgering maar NL praten NEE
Met haar kinderen Thais en met mij Engels
Kinderen tegen mij NL
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#12 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2015, 09:50

Gezond of niet, ben vandaag naar Udon Thani gereden en heb daar gekocht gerookte makreel. Dat heb ik 14 jaar niet gehad en voor maar 140 baht per visje, da's niet duur, gaan we smullen.

Heb Thaise kaas gekocht, dat kost maar 68 baht per ons, heb een dikke 7 ons in huis, en dat spul smaakt beter dan die 'stopverf' Cheddar kaas.

En ik heb me eens schandalig laten gaan aan een broodje met Bayonne ham bij de Franse winkel in Udon. Ik denk, als ik dan toch doodga, dan maar goed. Die ham is schreeuwend duur, 220 baht per ons, maar voor die ene keer....
:giggle:
Laatst gewijzigd door prajak op dinsdag 08 december 2015, 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#13 Bericht door Harm » zaterdag 31 oktober 2015, 10:04

Gestoomde? Of gerookte makreel

8 euro voor wat ham? Das gouden ham en als het nog verkoopt ook dan is het voor die winkel een goudmijn
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#14 Bericht door prajak » zaterdag 31 oktober 2015, 10:19

Excuseer, gerookte makreel. Heb het veranderd. Dat gebeurt er nou als je het zoveel jaar niet eet .... vergeet je de naam. :giggle:

Wat die ham betreft, men snijdt per plak af en twee plakken waren genoeg. Een onsje zal zes plakken hebben. Jouw rekenijzer maakt een foutje denk ik, Harm.... :giggle2:

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Als JIJ WITNEUS kookt, eet jouw partner dat?

#15 Bericht door Harm » zaterdag 31 oktober 2015, 10:37

prajak schreef:Excuseer, gerookte makreel. Heb het veranderd. Dat gebeurt er nou als je het zoveel jaar niet eet .... vergeet je de naam. :giggle:

Wat die ham betreft, men snijdt per plak af en twee plakken waren genoeg. Een onsje zal zes plakken hebben. Jouw rekenijzer maakt een foutje denk ik, Harm.... :giggle2:

Ik ging uit van de door jou genoemde 220 bath
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”