Haring in Thailand

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Haring in Thailand

#31 Bericht door ron » maandag 13 mei 2013, 04:30

Hoe weet jij nou dat ik morgen jarig ben,Duncan? :cheesy: :clap:

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Haring in Thailand

#32 Bericht door Pieter » maandag 13 mei 2013, 05:46

Zure Haring en rolmops is geen enkel probleem in Bangkok alleen de prijs wel

ik vind meer dan 350 THB wel veel voor een potje

(n.b. te koop bij Villa Market)

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#33 Bericht door printen44 » maandag 13 mei 2013, 07:50

Duncan schreef:
printen44 schreef: De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.
Even serieus, ze waren dus echt "goed"goed? Of goed in de zin van "blij dat ik eindelijk weer eens iets wat me aan haring doet denken naar binnen kan tikken" ?
Dit omdat een hier wonend familielid binnenkort verjaart en ik hem alleen maar plezier kan doen met echt goede haring ( Amsterdammer, he :lol: ).
He waren uiteraard geen "Hollandse Nieuwe", maar "zoute haring". De haring is wat vaster dan "Hollandse Nieuwe", wat zouter, maar lekker. Uiteraard smaak die haring veel lekkerder, omdat je al tijden geen haring gegeten hebt. Dan smaak die haring altijd prima. Ik kan die haring van harte aanbevelen, maar smaken verschillen. Ik zal er zou zo weer 2 of 3 opeen, met of zonder brood met roomboter.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Haring in Thailand

#34 Bericht door Duncan » dinsdag 14 mei 2013, 03:23

ron schreef:Hoe weet jij nou dat ik morgen jarig ben,Duncan? :cheesy: :clap:

Ron. :worshippy:
Nu weet ik dat Amsterdam een groot dorp is, maar in hoeverre wij direct gerelateerd zijn kan ik niet met zekerheid zeggen :mrgreen: .
Desalniettemin, graatjes vandaag :thumbsup: .

Printen44, merci, het is dus gewoon het proberen waard. Overigens hoorde ik via via dat " een Dirk " uit Chiang Mai terig is naar NL wegens ziekte. Hopelijk is het niet "onze" Dirk...

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Haring in Thailand

#35 Bericht door ron » dinsdag 14 mei 2013, 03:40

Tja Duncan,ik kan ook niet weten wat mijn vader vroeger allemaal heeft uitgespookt,dus alles is mogelijk,haha. :giggle:

Groet,Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

dirkdutchsnacks
Erelid
Erelid
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 11:43

Re: Haring in Thailand

#36 Bericht door dirkdutchsnacks » dinsdag 14 mei 2013, 05:20

printen44 schreef:
Duncan schreef:
printen44 schreef: De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.
Even serieus, ze waren dus echt "goed"goed? Of goed in de zin van "blij dat ik eindelijk weer eens iets wat me aan haring doet denken naar binnen kan tikken" ?
Dit omdat een hier wonend familielid binnenkort verjaart en ik hem alleen maar plezier kan doen met echt goede haring ( Amsterdammer, he :lol: ).
He waren uiteraard geen "Hollandse Nieuwe", maar "zoute haring". De haring is wat vaster dan "Hollandse Nieuwe", wat zouter, maar lekker. Uiteraard smaak die haring veel lekkerder, omdat je al tijden geen haring gegeten hebt. Dan smaak die haring altijd prima. Ik kan die haring van harte aanbevelen, maar smaken verschillen. Ik zal er zou zo weer 2 of 3 opeen, met of zonder brood met roomboter.
Vrijdagavond hebben we weer haring in Chiang Mai,dit is alweer de derde zending en
iedereen die ze gegeten hebben zijn buitengewoon tevreden.
Dirk Dutch Snacks.

dirkdutchsnacks
Erelid
Erelid
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 11:43

Re: Haring in Thailand

#37 Bericht door dirkdutchsnacks » dinsdag 14 mei 2013, 05:26

Duncan schreef:
ron schreef:Hoe weet jij nou dat ik morgen jarig ben,Duncan? :cheesy: :clap:

Ron. :worshippy:
Nu weet ik dat Amsterdam een groot dorp is, maar in hoeverre wij direct gerelateerd zijn kan ik niet met zekerheid zeggen :mrgreen: .
Desalniettemin, graatjes vandaag :thumbsup: .

Printen44, merci, het is dus gewoon het proberen waard. Overigens hoorde ik via via dat " een Dirk " uit Chiang Mai terig is naar NL wegens ziekte. Hopelijk is het niet "onze" Dirk...
Helaas is "andere" Dirk van vriendin Elike terug naar Nederland wegens ziekte (sterkte Dirk)
Dirk Dutch Snacks.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Haring in Thailand

#38 Bericht door Duncan » woensdag 15 mei 2013, 06:22

Vrijdagavond,
merci, ik gooi het even in de groep ( kan zijn dat we dan al terug zijn naar Loei, maar ik speel het sowieso even door ). U ( = Dirk ) kent de liefhebber trouwens wel...

Enne, Ron, als jouw vader net zulke gezonde interesses heeft als de mijne, wie weet :mrgreen: .

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Haring in Thailand

#39 Bericht door Duncan » woensdag 15 mei 2013, 15:05

Nog even, omdat domme vragen niet bestaan maar domme mensen wel ( sprak hij met de nodige zelfkennis ) :Whistle: :
Kan ik vrijdagavond bij die bar van die Jan in je openingspost haring komen halen - kopen dus - , of was die party slechts eenmalig? Waarschijnlijk pitten we in Northlands, dus dat is loopafstand...

dirkdutchsnacks
Erelid
Erelid
Berichten: 42
Lid geworden op: donderdag 29 december 2011, 11:43

Re: Haring in Thailand

#40 Bericht door dirkdutchsnacks » woensdag 15 mei 2013, 15:53

Duncan schreef:Nog even, omdat domme vragen niet bestaan maar domme mensen wel ( sprak hij met de nodige zelfkennis ) :Whistle: :
Kan ik vrijdagavond bij die bar van die Jan in je openingspost haring komen halen - kopen dus - , of was die party slechts eenmalig? Waarschijnlijk pitten we in Northlands, dus dat is loopafstand...
Ik zal zorgen dat er haring is bij Jan.We krijgen,als alles goed gaat,vrijdagmorgen
weer een nieuwe lading binnen. De haringparty wordt nog een keer gedaan, als
"de Hollandse Nieuwe" er is. Dat zal zo rond 8 juni zijn,dan is het ook vlaggetjesdag
in nederland.
Dirk Dutch Snacks.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Haring in Thailand

#41 Bericht door Duncan » donderdag 16 mei 2013, 03:20

Ok. Merci voor de info. [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#42 Bericht door printen44 » zaterdag 18 mei 2013, 06:26

Gisteren vijf haringen gehaald bij Jan's Bar. Ze lagen netjes voor mij in de diepvries daar. Vijf haringen, vacuum verpakt en diep gevroren. Morgen eten we ze op. Bedankt Dirk, voor de goede service. Was prima geregeld.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Haring in Thailand

#43 Bericht door weten » zaterdag 18 mei 2013, 07:06

printen44 schreef:Gisteren vijf haringen gehaald bij Jan's Bar. Ze lagen netjes voor mij in de diepvries daar. Vijf haringen, vacuum verpakt en diep gevroren. Morgen eten we ze op. Bedankt Dirk, voor de goede service. Was prima geregeld.
Misschien weet je het al maar ontdooien in de koelkast en je hebt super haring.
Ik heb een emmertje in de koeling staan is vandaag wel ontdooit en eten we vanavond op,pfff sta ik weer een uur schoon te maken. :) :)
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#44 Bericht door printen44 » zaterdag 18 mei 2013, 11:50

Ik kan goed haring schoonmaken, maar deze haring is al schoongemaakt.

In mijn jeugd, ik was net twintig geworden, maakte ik op drie dagen, tijdens de jaarlijkse Hollandse Kermis in Windhoek, Namibia, samen met nog een Nederlander, 4000 haringen schoon. Wij waren de enige die haring konden schoonmaken. Goed schoonmaken, dus geen bloed en graatjes er nog in.

Om die haringen van Scheveningen naar Namibia te krijgen is een verhaal op zichzelf. Dat schrijf ik nog weleens.

Ik weet dat ontdooien in de koelkast het beste is voor haringen. Dus morgenochtend vroeg de schoongemaakte haring de koelkast in, dan kunnen we tegen zes uur in de avond, haring een.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Haring in Thailand

#45 Bericht door weten » zondag 19 mei 2013, 07:22

Proost
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”