Haring in Thailand

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Haring in Thailand

#16 Bericht door ron » dinsdag 07 mei 2013, 12:15

( Overigens ben ik ben een absolute liefhebber van "in het zuur" ,in welke vorm dan ook.)

Afbeelding

Lekker hoor, :D Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Haring in Thailand

#17 Bericht door printen44 » dinsdag 07 mei 2013, 15:13

Haringliefhebbers, ik haalde twee haringen, meer mocht niet, want er waren heel wat liefhebbers.
Ik nam de haringen mee naar huis, legde twee sneetjes wittebrood op een bord, smeerde die sneetje rijkelijk met roomboter, legde plechtig twee helften van een haring op een sneetje, keek er na, nam een foto van dit heerlijke gerecht en ging er voor zitten.

De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.

Voor volgende week zal ik per mail vier haringen bestellen. Wordt het helemaal een feestmaaltijd.

Hier de foto van het brood en de haringen. Ja, wonen in Chaing Mai heeft zo zijn voordelen. [$)

Afbeelding

Ruud, als je deze foto bekijkt, is dat van mijn kant niet sadistisch bedoeld. De foto is er om je te vast te laten wennen aan haring als je naar Nederland gaat. [$) [$) [$)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Haring in Thailand

#18 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 15:36

"Ruud, als je deze foto bekijkt, is dat van mijn kant niet sadistisch bedoeld. De foto is er om je te vast te laten wennen aan haring als je naar Nederland gaat. [$) [$) [$)" ..... die printen44 toch!
Je smoesjes zijn goed maar je praatjes deugen niet, zei mijn grootmoeder altijd als ik tijdens een logeerpartij weer iets door mij gedaan ondeugends moest goedpraten.... :roll: :? :giggle:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Haring in Thailand

#19 Bericht door brake034 » dinsdag 07 mei 2013, 15:59

Het ruikt niet als verse vis, eet smakelijk! :mrgreen:
Marcel

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Haring in Thailand

#20 Bericht door Jeanette » dinsdag 07 mei 2013, 15:59

Gatsie, klef wittebrood met vissen lijken. :mrgreen:

Afbeelding


:thumbsup: 8-)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Haring in Thailand

#21 Bericht door brake034 » dinsdag 07 mei 2013, 16:05

En dan nog wel diepvries lijken.
Hoe leg je dat een Thai uit?
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Haring in Thailand

#22 Bericht door brake034 » dinsdag 07 mei 2013, 16:09

Doet me overigens denken aan een ouwe mop over een broodje bal met zuur maar die is op deze site al eerder behandeld.
Eet een haring, het zuur komt vanzelf!
Marcel

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Haring in Thailand

#23 Bericht door RuudThai » dinsdag 07 mei 2013, 16:09

Jeanette schreef:Gatsie, klef wittebrood met vissen lijken. :mrgreen:

Afbeelding


:thumbsup: 8-)
Gatsie, door kinderarbeid geoogst graan als sesamzaad, dan waterig opgepepte sla en tenslotte plakjes van een koeienlijk en daartussen nog wat ondefinieerbare konijnenkeutels op een soort van spermasausje :o :shock: :oops: .....

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Haring in Thailand

#24 Bericht door Henk Korat » dinsdag 07 mei 2013, 16:31

printen44 schreef:Haringliefhebbers, ik haalde twee haringen, meer mocht niet, want er waren heel wat liefhebbers.
Ik nam de haringen mee naar huis, legde twee sneetjes wittebrood op een bord, smeerde die sneetje rijkelijk met roomboter, legde plechtig twee helften van een haring op een sneetje, keek er na, nam een foto van dit heerlijke gerecht en ging er voor zitten.

De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.

Voor volgende week zal ik per mail vier haringen bestellen. Wordt het helemaal een feestmaaltijd.

Hier de foto van het brood en de haringen. Ja, wonen in Chaing Mai heeft zo zijn voordelen. [$)

Afbeelding

Ruud, als je deze foto bekijkt, is dat van mijn kant niet sadistisch bedoeld. De foto is er om je te vast te laten wennen aan haring als je naar Nederland gaat. [$) [$) [$)
Printen, je ziet wat er van je voorspel kan komen. Maar geniet er maar van. :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Haring in Thailand

#25 Bericht door ron » zondag 12 mei 2013, 14:34

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Haring in Thailand

#26 Bericht door RuudThai » zondag 12 mei 2013, 16:24

ron schreef:Kreeg net een mailtje van iemand uit Nederland,of ik dit al gelezen had:

http://www.ik-probeer-hier-een-site-te-noemen-die-niet-op-dit-forum-is-toegestaan-toch-probeer-ik-dit-steeds-opnieuw.nl/

Ron. :?
Rare website, vertrouw het geheel niet. Er staan vreemde uitspraken in, doen me denken aan een zekere forumverzieker. :shock: :evil:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Haring in Thailand

#27 Bericht door Gardensafari » zondag 12 mei 2013, 17:59

ron schreef:Kreeg net een mailtje van iemand uit Nederland,of ik dit al gelezen had:

http://www.ik-probeer-hier-een-site-te-noemen-die-niet-op-dit-forum-is-toegestaan-toch-probeer-ik-dit-steeds-opnieuw.nl/

Ron. :?
En dan denken wij dat we te maken hebben met azijnzeikerds op dit forum.
Maar lees de bagger daar eens. Althans een klein gedeelte.
Als ik dat allemaal zou moeten lezen, krijg ik hoofdpijn.
Ja, ik ben al aardig Thais aan het worden!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Haring in Thailand

#28 Bericht door RuudThai » zondag 12 mei 2013, 18:04

Gardensafari schreef:
ron schreef:Kreeg net een mailtje van iemand uit Nederland,of ik dit al gelezen had:

http://www.ik-probeer-hier-een-site-te-noemen-die-niet-op-dit-forum-is-toegestaan-toch-probeer-ik-dit-steeds-opnieuw.nl/

Ron. :?
En dan denken wij dat we te maken hebben met azijnzeikerds op dit forum.
Maar lees de bagger daar eens. Althans een klein gedeelte.
Als ik dat allemaal zou moeten lezen, krijg ik hoofdpijn.
Ja, ik ben al aardig Thais aan het worden!
http://www.youtube.com/watch?v=SsmntmZxYC0

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Haring in Thailand

#29 Bericht door Gardensafari » zondag 12 mei 2013, 21:40

ron schreef:( Overigens ben ik ben een absolute liefhebber van "in het zuur" ,in welke vorm dan ook.)

Afbeelding

Lekker hoor, :D Ron
Moet je eens naar Polen gaan.
Daar worden vele soorten wilde paddestoelen op het zuur gezet (eekhoorntjesbrood, russula's, honingzwammen en vele andere).
Lekker, hoor! Echt waar.
In sommige Poolse winkeltjes in Nederland ook te koop.
Kon op het internet geen Polskie sklep in Thailand vinden, helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Haring in Thailand

#30 Bericht door Duncan » maandag 13 mei 2013, 03:49

printen44 schreef: De zilte smaak van de haringen was perfect. De combinatie met wittebrood en roomboter maakte dat de haringen nog beter tot smaak kwamen. Tergend langzaam liet ik de stukjes brood met haring in mijn mond smelten en het genot van haring tegen mijn smaakpapillen in de mond zal nog de hele avond duren.
Even serieus, ze waren dus echt "goed"goed? Of goed in de zin van "blij dat ik eindelijk weer eens iets wat me aan haring doet denken naar binnen kan tikken" ?
Dit omdat een hier wonend familielid binnenkort verjaart en ik hem alleen maar plezier kan doen met echt goede haring ( Amsterdammer, he :lol: ).

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”