Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#1 Bericht door afra » dinsdag 17 juni 2014, 20:47

Een beetje laat maar dan hier eindelijk mijn verslag van onze reis(je) van december 2013.

Dit jaar door werk en studie, zonder man en oudste zoon toch weer richting Bangkok. Ook dit keer weer met Eva air. Geboekt bij 333 travel en dus weer een transfer en 2overnachtingen in het Eastin hotel. Na aankomst lekker rondgelopen en gegeten. Slapen en de wekker gezet om meteen in het ritme te komen. Overigens nooit een probleem mee gehad. De eerste keer was de jongste nog maar 7 jaar maar ook die schakelt moeiteloos om.
Na het heerlijke ontbijtbuffet op pad met de watertaxi richting What Po. Onderweg kwamen we de Golden Mountain tempel tegen. Mooi uitzicht over Bangkok.

Zelf ben ik 25 jaar geleden al bij het Koninklijk paleis geweest en ook de What Po, wilde het de jongens graag laten zien. Omdat het zo lang geleden was vond ik het zelf ook weer indrukwekkend. Tegen de middag richting http://thailandbiking.com. 2 x eerder een tocht met Co van Kessel gedaan en nu dus met een ander bedrijf. Wederom een prachtig tocht in weer een heel ander deel van de stad, inclusieve het groene gedeelte.

Wel een volle dag maar als je maar 12 dagen hebt dan moet je die ten volle benutten vind ik. Ook de jongens vonden het een prachtige dag. In de avond weer lekker gegeten met een heerlijke Chang erbij. Zoon nog even naar de kapper en dan weer richting het Eastin.
De volgende ochtend na het ontbijt worden we op gehaald om naar http://www.homestay-thailand.de te vertrekken. De eigenaar van deze homestay heeft de taxi geregeld en die is keurig op tijd. De homestay van deze Duitser en zijn Thaise vrouw ligt afgelegen maar hij neemt je mee per auto om van alles te laten zien.
We zijn o.a. bij wij een geweldig mooie chineze tempel geweest, een apen kolonie, vleermuisuittocht. De Erawan watervallen stond ook op het programma, mooier dan ik dacht maar dat komt vooral omdat hij een route buiten de normale wist. De jongens zijn naar boven geweest via de waterval en kwamen dus ergens waar niemand anders was.
Met een andere toerist ook nog naar de floatingmarket maar pas laat in de middag. Dan is het alleen maar een boottochtje wat wat mij betreft wel overgeslagen had kunnen worden. Lang in de auto voor iets matigs maar ach niet alles kan mooi zijn toch.
Als er nog een ander mee rijdt dan deel je de kosten van het vervoer.

Na deze homestay richting Hua Hin. http://www.jaideeresort.com Prachtig resort met heerlijk eten. Daar lekker geluierd, met de brommer op pad, night market bezocht en een dag met een boot weg. Helaas waaide het enorm en had ik het behoorlijk koud op de boot. De jongste werd ook zeeziek. De andere maatschappij voer niet die dag....ik snap waarom. Toch ook weer een leuke dag.

Dan zit het er bijna weer op een gaan we richting Bangkok. Daar nog een nachtje in het Cottage hotel om niet te lang achter elkaar te hoeven reizen. Omgeving is niet bijzonder maar wel heel dicht bij de luchthaven.
Een reis dus van maar 12 dagen maar toch weer bijzonder en veel gezien en gedaan. Sommige verklaren me voor gek om maar zo kort te gaan maar langer zat er deze keer niet in en tja als het virus je te pakken heeft dan "moet" je heen :mrgreen:

Ik heb nog wel wat leuke foto's maar krijg ze niet geplaatst :oops:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#2 Bericht door elst99 » dinsdag 17 juni 2014, 21:11

Leuk verhaal, fijn dat je genoten hebt! Was het resort in Hua Hin ver van het strand, kan nl. Geen adres ontdekken op hun website.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#3 Bericht door afra » dinsdag 17 juni 2014, 21:15

Ja was ver van het strand. Er reed een busje van het hotel een aantal keren per dag.
We zijn nog wel even naar het strand geweest maar het was er erg vol. Ik ben een echt strand mens maar de jongens niet zo dus ja dan moet je keuzes maken. Het resort had een heerlijk zwembad.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#4 Bericht door mai mi tang » dinsdag 17 juni 2014, 21:22

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad afra!

p.s. Voor een maaltje biest hou ik mij altijd aanbevolen :thumbsup:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#5 Bericht door afra » dinsdag 17 juni 2014, 21:27

Haha ha er ligt hier altijd biest in de vriezer dus kom een keer langs. Ik heb het zelf overigens nog nooit geproefd.

Weet iemand hoe ik mijn foto's die op Facebook staan hier kan zetten? Via het programma van Samsung(Kies) lukt het niet. Kan ze ook niet in Mijn Album krijgen. Ik weet dat het kan want Jeanette heeft hier wel eens een van mijn fb foto's geplaatst.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#6 Bericht door mai mi tang » dinsdag 17 juni 2014, 21:40

Pfff… Lang verhaal maar je kunt ze uploaden met imageshack, tinypic en weet ik veel :oops:

Zet de jongere generatie maar even aan het werk! Je kunt het niet bijhouden hoe snel ze dat voor elkaar hebben :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#7 Bericht door Jeanette » dinsdag 17 juni 2014, 22:37

O ja biest, heerlijk was dat een half leven geleden. Ik kan het nu niet meer goed verteren. Misschien met kerutabs?

Ja deze winter was het in Thailand een stuk kouder en in Nederland weer warmer.

Fijn voor je dat het zo goed geslaagd was Afra.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#8 Bericht door afra » woensdag 18 juni 2014, 07:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#9 Bericht door Henk Korat » vrijdag 20 juni 2014, 22:09

Mooie foto's Afra. Ik herken de Erawan watervallen. Heel erg mooi. Ik hoop dat je ook de grote dam hebt bezocht. Indrukwekkend.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#10 Bericht door driver » vrijdag 20 juni 2014, 23:13

En...zij dronken Chang :worshippy:

gr driver

hanshu

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#11 Bericht door hanshu » zaterdag 21 juni 2014, 15:10

Leuk verslag....fijn dat je het naar de zin hebt gehad.Mooie foto's ook..waarvoor dank.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#12 Bericht door Gardensafari » zaterdag 21 juni 2014, 19:49

Heel erg leuk, Afra.
Ook mooie foto's.
En een groot voordeel van Thailand: je kunt bijna overal fotograferen.
De Thai en ook de Sinothai doen daar bijna nooit moeilijk over.
Alleen willen ze graag poseren...
Sommige bergstammen houden wel een handje op, maar dat hoort bij toerisme.
Bedankt!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#13 Bericht door afra » zaterdag 21 juni 2014, 20:11

Dank voor de complimenten. Nog maar een paar foto's nu ik weet hoe het moet ;)

Zijn een beetje werk gerelateerde foto's. Tja ook op vakantie blijf je toch boerin.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#14 Bericht door mai mi tang » zaterdag 21 juni 2014, 21:23

afra schreef:Haha ha er ligt hier altijd biest in de vriezer dus kom een keer langs. Ik heb het zelf overigens nog nooit geproefd.
Leuke foto's Afra! Maar als boerin moet je toch een keertje zèlf biest wellen en proeven hoor! Héél erg lekker en voedzaam ;)
Mijn complimenten voor de mooie plaatjes en euhh… Lekkere biest… Waarom nog nooit geproefd? Je weet niet wat je mist. :roll:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Reisverslag Thailand moeder met 2 kinderen.

#15 Bericht door afra » zaterdag 21 juni 2014, 21:45

Tja ik weer niet waarom, ik ben van huis uit dochter van een bollenkweker (en nee ook nooit geprobeerd ;) )
Bij mijn man thuis aten ze het nooit. Toch maar eens proberen dan.
Het ligt hier altijd in de vriezer voor het geval er een koe niet genoeg heeft.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”