Vakantie LOS

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Vakantie LOS

#1 Bericht door bjornie » zaterdag 08 juni 2013, 14:56

Hallo iedereen:

Gisteren ben ik vertrokken naar LOS,
Voor de 1ste maal heb ik gevlogen met austrian airways, en dat is heel goed mee gevallen.
36u op voorhand al online ingecheckt, dus gisteren gewoon bagage drop off moeten doen.
Dat stewardesje zei tegen mij gate A51 meneer, ik nog rustig een broodje eten en iets drinken rond 19u30 was de boarding dus tegen 19 ging ik rustig naar daar, ik zet me daar neer op een stoeltje, om 19u40 hoor ik daar nog niets van boarding en dat begon ik wel wat vreemd te vinden.
Dan ga ik maar eens kijken op de schermen (ik geloofde dus volledig die dame aan de incheck (drop off) balie).
Blijkt dus dat de gate veranderd is van A51 naar A65 en ik heb daar toch nergens iets horen afroepen hoor, maar goed was nog op tijd voor de vlucht naar Wenen, dus ik was gelukkig.

Na anderhalf uur aangekomen in Wenen, peukje gerookt en dan richting de gate voor de vlucht naar Bangkok, was wel een heel eindje lopen maar had anderhalf uur dus dat viel nog goed te doen.
Tussendoor nog een peukje dat we verder konden voor de nakende vlucht van 10u, boarding goed verlopen en en eenmaal in het vliegtuig mijn stoel op gezocht te hebben kwam ik tot de verbazing dat ik 4 stoelen voor mezelf had, wat ik wel heel leuk vond en op tijd vertrokken in Wenen.

Piloot roept af welkom op de vlucht naar bkk, bla bla bla en de vlucht duurt 9u ipv 10u.
Vond ik alles behalve slecht nieuws maar ik kan mijn Moo niet meer verwittigen dat ze vroeger naar swampie moest komen.
Ochja een uurtje rondlopen en paspoortcontrole en bagage wachten en de tijd is zo om denk je dan maar, maar niets is minder waar.
Na een perfecte vlucht landen we op swampie, ik direct mijn phone op gezet en naar Chaba gebeld dat ik al geland was, hoe kan dat nu zei ze, ik zei ik heb de piloot 500 Baht gegeven zodat ik sneller bij jou kon zijn. (Vandaag kan ik al niets meer mis doen)

;)

De deuren gaan open en we mogen het vliegtuig verlaten, tot mijn verbazing zijn wij gestopt aan de gate recht tegenover de paspoortcontrole (y).
Paspoortcontrole stond 1 man voor mij, alle tegen ik aan de lijn kwam was het al mijn beurt, en hoppa 5 min en sta al op mijn bagage te wachten, 5 min later zag ik dat mijn koffer al afgedwarreld kwam. En nog eens 5 min om rustig naar de uitgang te begeven. 1ste keer in 7 jaar tijd dat ik hier op swampie na 15 min al buiten stond een peukje te roken, in afwachting van mijn tirak. ;)

Ze kwam samen met haar neef, die is alleen terug gereden met mijn grote koffer en ik heb samen met Chaba de city line genomen richting NASA Vegas hotel, na 20 min waren we aan het hotel aangekomen. Snel een douche genomen en gauw iets gaan eten want ik rammelde van de honger. Dan ff een tochtje langs hotel gelopen en ook nog eens een stortbui over ons heen gekregen. Maar al bij al hadden we nog geluk dat we zo halvelings konden schuilen.

Nu bedje in en beetje op krachten komen om vanaf morgen ten volle van de vakantie te kunnen genieten.

To be continued ;)
Slaapwel iedereen.
Mvg. Bjorn.
Laatst gewijzigd door bjornie op zaterdag 08 juni 2013, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Vakantie LOS

#2 Bericht door driver » zaterdag 08 juni 2013, 15:02

Beetje leesvoer is altijd weer leuk dus ga vooral door .
gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vakantie LOS

#3 Bericht door brake034 » zaterdag 08 juni 2013, 15:17

Yep, laat maar komen Bjorn! Enne welkom in Thailand [|)
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#4 Bericht door ron » zaterdag 08 juni 2013, 15:40

Fijne vakantie Bjorn,je hebt er lang genoeg naar uitgekeken heb ik in jou postings kunnen lezen.
Hoop dat je een beetje knap weer hebt tijdens jou verblijf,maar echt slecht is het hier natuurlijk nooit.....

Groet,Ron :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#5 Bericht door bjornie » zaterdag 08 juni 2013, 16:16

Het weer zal al bij al wel mee vallen, alleen 's avondspits eens een buitje daar kunnen we zeker mee leven ;).

Idd ik heb er enorm naar uitgekeken naar de vakantie, dus dat komt zeker in orde voor die leuke vakantie, morgen gaan we eens naar de alombekende grote weekend markt hier een beetje verder.
Ik ga mijn best doen om dagelijks mijn avonturen hier neer te pennen. (Als de verbinding het toelaat) ten minste.

Heb mij trouwens een sim gekocht van AIS voor de iPhone en de iPad op swampie, had toch tijd over terwijl ik op Chaba moest wachten. En tot nu toe ben ik er zeer tevreden van (vind ze in alle geval al beter dan DTAC). Zijn nu geldig tot september, hoe kan ik die geldigheid verlengen met minstens 3 maanden?
Want volgende keer kom ik normaal pas weer in december, en het is zot om elke keer nieuwe sim te kopen eh.

:p

En als het lukt ook wat foto's bij plaatsen. Kga morgen die van de iPhone eens streamen naar de iPad, want via de iPad is die tapatalk wat makkelijker.

Tot later.
Groetjes Bjorn.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Vakantie LOS

#6 Bericht door Loe » zondag 09 juni 2013, 01:48

en bjornie,

Hoe bevalt NAsa en hebben ze een parkeerplaats?

Ik heb zelf true move genomen. omdat die in ons dorpje een versterker geplaatst hadden waardoor ik een prima internet verbinding heb. Dtac en AIS zijn hier nog niet zo ver. Heb bovendien een account aangemaakt zodat ik mijn prepaid kan opwaarderen met mijn kredietkaart, dit werkt prima. Het stomme is dat ik voor de familie twee postpay internet heb en die kan ik weer niet met mijn buitenlandse kredietkaart betalen maar moet steeds naar 7/11 of andere shops.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#7 Bericht door bjornie » zondag 09 juni 2013, 04:12

Hey:
Het hotel bevalt ons heel goed idd,
Ik heb weliswaar níet goed geslapen maar dat heb ik altijd met de 1ste nacht in Thailand.
Ze hebben hier inderdaad parking, je parkeert daar en ze komen je halen met het golfkarretje.
Goed, nu ff superrich wisselkantoor gaan zoeken en dan door naar chatuchak marketing.

Spreek jullie laters

Mvg. Bjorn.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vakantie LOS

#8 Bericht door Pieter » zondag 09 juni 2013, 04:42

Loe schreef:en bjornie,

Hoe bevalt NAsa en hebben ze een parkeerplaats?

Ik heb zelf true move genomen. omdat die in ons dorpje een versterker geplaatst hadden waardoor ik een prima internet verbinding heb. Dtac en AIS zijn hier nog niet zo ver. Heb bovendien een account aangemaakt zodat ik mijn prepaid kan opwaarderen met mijn kredietkaart, dit werkt prima. Het stomme is dat ik voor de familie twee postpay internet heb en die kan ik weer niet met mijn buitenlandse kredietkaart betalen maar moet steeds naar 7/11 of andere shops.
Je hebt bij nasa vegas goede mooie gerenoveerde verdiepingen die gaan wel
Parking en mensen buiten heel goed

Restaurant eten ok bedieing lachwekkend slecht

Andere verdiepingen vooral goedkoop

Ik heb er 6 weken gezeten ivm water 2011 nooit lakens gehad zonder een scheur.
Schoonmaak zo zo tot redelijk

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#9 Bericht door ron » zondag 09 juni 2013, 05:24

Ik begrijp 1 ding niet in dit schrijven,namelijk dat er meerdere keren over een parkeerplaats wordt gesproken.
Is Bjorn met de auto dan?
Heb ik zeker iets gemist......

Ron :?:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Vakantie LOS

#10 Bericht door Loe » zondag 09 juni 2013, 05:53

Nee Ron,

Ik moet volgende week mijn broer ophalen MET de auto van swampie en heb graag een hotel kortbij met parkeerplaats

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#11 Bericht door ron » zondag 09 juni 2013, 08:05

Loe schreef:Nee Ron,

Ik moet volgende week mijn broer ophalen MET de auto van swampie en heb graag een hotel kortbij met parkeerplaats

Hallo Loe

Duidelijk,dan heb ik twee berichten zeker door elkaar gehaald.
Tja,de ouderdom brengt nu al waarschijnlijk problemen,haha

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Vakantie LOS

#12 Bericht door v@go » zondag 09 juni 2013, 12:07

had je dat ook niet met je brommer? :cheesy:
of toch niet? ben ik vergeten :clap:
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#13 Bericht door ron » zondag 09 juni 2013, 13:18

v@go schreef:had je dat ook niet met je brommer? :cheesy:
of toch niet? ben ik vergeten :clap:

Jaja,lach er maar om v@go...... :giggle:
Zou dat soms de oorzaak zijn,dat mijn eigenlijke 6 weken bezoek naar Thailand ,nu al 7 maanden duurt??

Afbeelding

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#14 Bericht door bjornie » zondag 09 juni 2013, 15:35

Hallo iedereen:

Vandaag hadden we dus de dag uitstap naar chatuchak weekend market gedaan, maar wat heb ik mij dat beklaagt (zo warm). Dit is toch echt niets voor mij ze om daar heel de dag in rond te lopen, liever dan echt in het stad wandelen waar je af en toe nog eens een mall in kan vluchten als het te warm is.

Er zijn foto's genomen maar ik kan er nu maar een paar zetten, morgen kan ik die van mijn camera gebruiken, heb mijn laptop niet mee deze keer, maar eens we in lam luk ka zijn kan ik de pc van Chaba haar broer gebruiken.

Vanmorgen de skytrain genomen eerst naar Chid Lom, ff naar superrich om wat geld te wisselen aan een koers van 40,15. Dus daar ben ik al blij voor, in de morgend viel het aantal volk op de skytrain nogal mee, maar dit was om 17u niet het geval.

Afbeelding

Hier zag ze het nog goed zitten, maar op de terug rit was ze minder gelukkig, lange warme dag geweest en veel te veel volk.

Na de markt zijn we nog ff gaan luieren in het park en daar heeft chaba haar 4 uurtje genuttigd en ik heb dit keer niets gegeten was veel te warm. Heb wel bijna 4 liter water gedronken vandaag, wat wel nodig was in die hitte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was wel aangenaam zo een beetje schaduw en ik denk dat veel mensen dit dachten want het park was goed gevuld en we hebben toch ff moeten zoeken om een mooi plekje te vinden.

Daarna hebben we rond 17u de skytrain terug genomen en halte voor makkasan nog ff afgestapt omdat we daar nog iets moesten gaan kopen, en dan de cityline genomen richting Ramkhamhaeng Station (NASA Vegas hotel), ff naar de hotel kamer en daar de welverdiende douche genomen, na een hele dag zweten was dit wel een heerlijk gevoel om weer lekker fris te zijn.
Dan zijn we hier iets gaan eten in het restaurant, net als gisteren.
Heb wel foto's van gisteren, vandaag geen genomen in het restaurant ;).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi uitzicht om lekker te eten.
Daarna terug naar de hotel kamer gegaan, nog een paar telefoontjes gedaan naar het thuisfront, en nu ff dit stukje geschreven over vandaag. Nu nog ff een half uurtje tv kijken en dan is het weer tijd voor de welverdiende nacht rust.
Want morgen is het uitchecken in het hotel en gaan we ff naar lam luk ka, auto ophalen en dan zien we wel waar we naar toe gaan. Maar ik laat het jullie zeker wel weten.

To be continued, slaapwel iedereen
Sabaai sabaai.

Mvg. Bjorn.
Laatst gewijzigd door bjornie op zondag 09 juni 2013, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#15 Bericht door bjornie » zondag 09 juni 2013, 15:36

Hoe is het weer in hua hin voor de moment?
Daar wilt Chaba naartoe gaan een van de komende dagen.
Ff afkoelen van de drukkende warmte van in de stad.

;)

Groetjes Bjorn.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”