Vakantie LOS

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#31 Bericht door bjornie » woensdag 12 juni 2013, 08:36

Na een ritje van anderhalf uur aangekomen in Bang Saen Beach (chon buri) vanuit Pathum Thani.
Hier is de temperatuur echt draaglijk nu, lekker zee briesje.
Aangekomen en direct een pintje besteld want van die airco in de auto krijg je nogal een droge mond.
:cheesy:

Afbeelding

Hebben ook maar dadelijk iets besteld voor te eten.
Telkens als mijn Moo het woord talee hoort komen haar oortjes al recht te staan, oooh can i eat sea food? Of course you can Moo. Zo gezegd zo gedaan.

Afbeelding

Deze kung curry is voor mij, dat is zo lekker eh.

Afbeelding

Deze zijn voor haar, can i take 1 kilo please?
Start maar met halve kilo en als je dan nog meer wil kan je bij bestellen.
:cheesy:
Ok maar dan neem ik ook nog som tam zei ze ;).
:clap:
Afbeelding

Som tam voor haar, (spicy) en voor mij niet spicy.

Misschien rijden we vandaag nog door naar prachin, maar dat weet ze nog niet. Dat zie ok straks wel zegt ze.

55555

Nu ff genieten nog van het briesje en het biertje en dan volgt er later nog een update.

Sabaai sabaai.

Groetjes Bjorn.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vakantie LOS

#32 Bericht door brake034 » woensdag 12 juni 2013, 14:20

Lekker hoor, geniet ervan en rij voorzichtig!
Marcel

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#33 Bericht door bjornie » donderdag 13 juni 2013, 01:13

Goede morgend,

Gisteren dus toch vertrokken uit Chon Buri naar Kabin Buri, natuurlijk moest ik van de madam eerst langs Ang Sila vis markt passeren zodat ze haar nodige kilo's sea food kon mee nemen.
Dus rond 17u daar vertrokken en ipv Kabin Buri zijn we uiteindelijk beland in Sa Kaeo.
In kabin waren alle hotels vol geboekt.
Als ik geweten had wat ik nu wist dan had ik gewoon mijn wil door gedreven en een nacht gebleven in Chon Buri, maar gentle men als ik ben geef ik de dame (bijna) altijd haar zin.

:cheesy:

Maar zo hebben we uiteindelijk hier in Sa Kaeo een hotel gevonden, was wel 35 km om rijden maar soit. Nu rijden we straks terug richting Kabin Buri, maar eerst een tussenstop maken aan pang sida waterfall.... Die zal nu zeker wel water hebben en niet droog staan zoals vorige keer toen we wilden gaan.

Alle ons Moo is ook boven water nu (wakker), dus ik ge hier alles in pakken en naar de wagen brengen.

Jullie horen nog van mij.
Grts Bjorn.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#34 Bericht door bjornie » donderdag 13 juni 2013, 12:24

Pang sida is niet door gegaan vandaag is pas, rond 13u gestopt met regenen en we waren eerst tot bij Chaba haar thuis gereden voor de bagage te droppen en ff af te wachten of het zou stoppen of niet.

Kwamen een paar kennissen van Chaba, farang farang can u drive to Big C in Sa Kaeo with us. Tja het was toch slecht weer dus geen probleem en wij weg. Om 09u30 vertrokken en op 13u30 waren we terug.

Ze nemen wel altijd hun tijd he.
:cheesy:

Ik ben dan maar met Chaba een hapje gaan eten.

Afbeelding
Afbeelding

En nu zitten we terug in kabin buri, dat is zo wat het spannendste dat we vandaag gedaan hebben, buiten de rest van de dag in de hangmat gehangen te hebben.

:cheesy:

Zo was de wagen gisteren.
Afbeelding
En zo ziet hem er vandaag uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Met die smerige rode steentjes en van die klei grond.
:cheesy:

Morgen nieuwe dag en nieuwe bevindingen.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Vakantie LOS

#35 Bericht door paknampo » donderdag 13 juni 2013, 14:19

Als ik geweten had wat ik nu wist dan had ik gewoon mijn wil door gedreven en een nacht gebleven in Chon Buri, maar gentle men als ik ben geef ik de dame (bijna) altijd haar zin.


Mijn ervaring beter sowieso doen :D :D

Leuk je verhalen te lezen
Fijne vakantie verder geniet er van.
Gr

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#36 Bericht door bjornie » donderdag 13 juni 2013, 14:45

Haha, thx.
Is maar gewoon als je bijna 3u moet rond rijden voor een hotel te vinden, terwijl er in chon buri genoeg zijn. ;)
Och ja we hebben het overleeft eh.
:cheesy: :clap:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#37 Bericht door Henk Korat » donderdag 13 juni 2013, 14:50

Bjorn, je schreef:
Gisteren dus toch vertrokken uit Chon Buri naar Kabin Buri, natuurlijk moest ik van de madam eerst langs Ang Sila vis markt passeren zodat ze haar nodige kilo's sea food kon mee nemen.
Dus rond 17u daar vertrokken en ipv Kabin Buri zijn we uiteindelijk beland in Sa Kaeo.
In kabin waren alle hotels vol geboekt.
Als ik geweten had wat ik nu wist dan had ik gewoon mijn wil door gedreven en een nacht gebleven in Chon Buri, maar gentle men als ik ben geef ik de dame (bijna) altijd haar zin.
Wij zijn van plan eind dit jaar Sa Kaeo en omgeving te onderzoeken. Er ligt daar een groot Nationaal Park, dat ons nieuwsgierig maakt. Wat zijn jullie ervaringen in en rond Sa Kaeo en in welk hotel hebben jullie overnacht? Tussen de regels door lees ik namelijk een minder prettige ervaring en Driver had begin dit jaar ook niet zo'n leuke ervaring dicht bij de grens van Cambodia aldaar.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#38 Bericht door bjornie » vrijdag 14 juni 2013, 00:54

Henk Korat schreef:Bjorn, je schreef:
Gisteren dus toch vertrokken uit Chon Buri naar Kabin Buri, natuurlijk moest ik van de madam eerst langs Ang Sila vis markt passeren zodat ze haar nodige kilo's sea food kon mee nemen.
Dus rond 17u daar vertrokken en ipv Kabin Buri zijn we uiteindelijk beland in Sa Kaeo.
In kabin waren alle hotels vol geboekt.
Als ik geweten had wat ik nu wist dan had ik gewoon mijn wil door gedreven en een nacht gebleven in Chon Buri, maar gentle men als ik ben geef ik de dame (bijna) altijd haar zin.
Wij zijn van plan eind dit jaar Sa Kaeo en omgeving te onderzoeken. Er ligt daar een groot Nationaal Park, dat ons nieuwsgierig maakt. Wat zijn jullie ervaringen in en rond Sa Kaeo en in welk hotel hebben jullie overnacht? Tussen de regels door lees ik namelijk een minder prettige ervaring en Driver had begin dit jaar ook niet zo'n leuke ervaring dicht bij de grens van Cambodia aldaar.
Op zich valt Sa Kaeo best te doen hoor, alleen is daar buiten het nationaal park en pang sida waterval niet zo veel te doen, wij hebben in het river en Spa hotel gebleven. Maar in het nationaal park kan je ook overnachten.

En de niet zo leuke ervaring was gewoon omdat we hotel overnachting nodig hadden, we hebben gezien in prachin buri, kabin buri en we zijn uiteindelijk in Sa Kaeo terecht gekomen, om de morgend erna terug naar kabin buri te rijden.
;).

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#39 Bericht door bjornie » zaterdag 15 juni 2013, 03:24

Goede morgend,

Gisteren was wederom een rustige luier dag, vandaag gaan we terug richting Krungthep. Ons madam is het ontbijt aan het maken.

Afbeelding
Afbeelding

Ons Chaba haar vriendin Phen heeft ons een bezoekje gebracht.

Afbeelding

Ook zijn ze van ons madam haar huisje, (omdat haar mama een hersenbloeding gehad heeft een paar maanden geleden en niet meer kan lopen) het dak aan het afwerken + de nokken aan het leggen om het waterdicht te maken, want dat kan best wel handig zijn met deze regen tijden.

Afbeelding
Afbeelding

Van het kleine dakje moeten de nokken nog geplaatst worden en ook nog de randen afwerken van het grote dak.

Want vannacht heeft het aardig geregend hoor, heel slecht geslapen hierdoor..
Het heeft non stop geregend van 8u gisteren avond tot een uur of 4 vannacht.

Het huis wordt volledig Thai style gebouwd

Later komt er nog een bij op het achterliggende stuk grond, te beginnen waar dat van haar moeder nu staat,

Gisteren nog nokken gaan bij halen, waren een paar stuk gegaan toen ze die naar boven wilde brengen. Ik ga 2 pakken bij halen, kom ik terug en zien we dat ze 2 verschillende kleuren (blauw) hadden mee gegeven, het ene donkerder dan wat we nodig hadden, maar de bovenste van beide pakken waren wel dezelfde kleur. Dus ikke nog eens terug 30 km voor deze te gaan omwisselen, maar dit keer had ik mijne baas mee. En die zag dat het dan goed was.

:cheesy: :clap:

Hier werken ze dus echt omgekeerd he, de funderingen beginnen ze rond de middag mee. Dan arriveert er meer werk volk. Nu zijn ze nog maar met zen 3'en bezig.

Afbeelding

Dit is het achter liggende stuk grond waar nu nog bonen enz op staan te groeien.

Afbeelding
Afbeelding

En dit is het stuk grond met huis van de moeder dat als dat van Chaba af is (beetje van mij) het huis van afgebroken wordt en er een ander voor ons in de plaats gaat komen.

Daarnet die mannen nog m150 bezorgd en nu gaan ze eten, waar Chaba voor gezorgd heeft.

Afbeelding

Later volgt er meer verhaal.

Groetjes Bjorn.
Laatst gewijzigd door bjornie op zaterdag 15 juni 2013, 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#40 Bericht door ron » zaterdag 15 juni 2013, 03:32

Mooie repportage Bjornie.
Ik zie dat julie er zin in hebben,prachtig.

Kleine tip: als het mogelijk is jou foto,s in een iets kleiner formaat te plaatsen.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#41 Bericht door bjornie » zaterdag 15 juni 2013, 03:36

ron schreef:Mooie repportage Bjornie.
Ik zie dat julie er zin in hebben,prachtig.

Kleine tip: als het mogelijk is jou foto,s in een iets kleiner formaat te plaatsen.

Groet,Ron.
Hoe doe je dit dan? Ik gebruik tapatalk voor iPad en upload direct met de tool om foto's up te loaden via tapatalk. (Foto's die met de iPad genomen zijn), bij mij staan die echt in klein formaat en worden ze pas groter nadat je er op klikt.

:cheesy:

Grts Bjorn.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#42 Bericht door ron » zaterdag 15 juni 2013, 03:52

bjornie schreef:
ron schreef:Mooie repportage Bjornie.
Ik zie dat julie er zin in hebben,prachtig.

Kleine tip: als het mogelijk is jou foto,s in een iets kleiner formaat te plaatsen.

Groet,Ron.
Hoe doe je dit dan? Ik gebruik tapatalk voor iPad en upload direct met de tool om foto's up te loaden via tapatalk. (Foto's die met de iPad genomen zijn), bij mij staan die echt in klein formaat en worden ze pas groter nadat je er op klikt.

:cheesy:

Grts Bjorn.

Tja,dat doet mij aan iets denken,hahaha.
Mischien dat een ander het weet Bjornie,loop zelf ook nog wel een te kl*ten.

Fijne dag toegewenst,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#43 Bericht door bjornie » zaterdag 15 juni 2013, 04:02

ron schreef:
bjornie schreef:
ron schreef:Mooie repportage Bjornie.
Ik zie dat julie er zin in hebben,prachtig.

Kleine tip: als het mogelijk is jou foto,s in een iets kleiner formaat te plaatsen.

Groet,Ron.
Hoe doe je dit dan? Ik gebruik tapatalk voor iPad en upload direct met de tool om foto's up te loaden via tapatalk. (Foto's die met de iPad genomen zijn), bij mij staan die echt in klein formaat en worden ze pas groter nadat je er op klikt.

:cheesy:

Grts Bjorn.

Tja,dat doet mij aan iets denken,hahaha.
Mischien dat een ander het weet Bjornie,loop zelf ook nog wel een te kl*ten.

Fijne dag toegewenst,Ron. :thumbsup:
55555555 ok thx, ik hoor het wel als iemand tips heeft voor mij hier omtrent.

Ons Moo heeft net haar eigen vliegen vang stokjes gemaakt en of het effect heeft, terwijl ze het soort lijm aan het opdraaien is hangen de vliegen er al aan.
Hier zitten zoveel vliegen in Thailand dat ik er bijna gek van word.

:cheesy:

AfbeeldingAfbeelding

Er hangen hier al zeker 100 vergeefs te wapperen om er af te geraken.
:cheesy: :clap:

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#44 Bericht door bjornie » zaterdag 15 juni 2013, 05:28

Wij hebben hier in totaal zo'n 7 rai ter onze beschikking eigendom was van Chaba haar vader en heeft dit aan haar geschonken. Hier komen dus 2 huizen te staan, als het ene af is waar Chaba en ik in gaan wonen (als ik in Thailand ben) en ook haar mama, om haar beter te kunnen verzorgen. + ook een zwembad voor de nodige afkoeling met zijn momenten.

En als het af is gaan we dat van mama laten af breken en daar zou dan een huis komen voor ons.

Het dak is nu volledig klaar en nu mag het eens regenen van mij om te zien of het volledig waterproof is.
Mooi werk geleverd vind ik persoonlijk zelf.

:cheesy:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu hoop ik dat ze vandaag nog aan de fundering beginnen anders is het voor na het weekend. Alle we zien wel. Hebben nog tijd genoeg.

Straks moeten we dus weer naar Krungthep, de Volvo is misschien verkocht. Dus moeten we waarschijnlijk deze omwisselen tegen een andere. Of mssn ook niet. Dat zien we straks wel.

Nu ga ik een hapje eten, dan nog een douche nemen om terug te rijden naar Pathum Thani.

Later volgt er uiteraard meer verslag.
Fijne dag nog iedereen.

Grts. Bjorn.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#45 Bericht door bjornie » zondag 16 juni 2013, 17:35

Zo zo, het weekend zit er weeral op se.
Gisteren zijn we dus terug gereden van prachin buri naar Pathum Thani.
De rit was perfect verlopen, en zo waren we nog voor alle drukte terug in Thani.

Hebben gisteren avond nog met een paar vrienden buffet gaan eten, flesje whisky erbij en hoppa. Het heeft gesmaakt ze.

Vandaag zondag hebben we eigenlijk ook niet veel gedaan, maar hier waren wat mensen in de buurt die naar chon buri wilden gaan en hadden gevraagd of wij ook wilde mee gaan. En dat heeft ons madam uiteraard niet geweigerd, zo was ze zeker dat ze weer seafood kon eten. + het zorgde wel weer voor de nodige afkoeling.

:cheesy:

Morgen dus weer richting prachin buri, en dan zullen we daar 1 of / 2nachten blijven slapen. Zodat we de daarna richting Khaowong Kalasin kunnen rijden

Morgen volgt er meer verhaal. ;)

Sabaai Sabaai

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”