Vakantie LOS

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#61 Bericht door bjornie » dinsdag 25 juni 2013, 12:12

paknampo schreef:
bjornie schreef:
Gisteren niet veel spannends gedaan en vandaag ook al niet echt,
Ik had gisteren in niets zin, en vandaag ook al niet, echt gewoon luieren.

Morgen komt er ongetwijfeld wel een nieuw verhaaltje. ;)

Groetjes Bjorn.



Sabaai Sabaai
Björn hoe is het?

Toch niet depressief geworden, je bent zo stil :giggle:
Morgen is al 2 dagen geleden :cheesy:

Geduldig afwachten dan maar. :thumbsup:
Gr.
5555555 Ron, hier alles ok hoor, alleen had ik bijna geen internet meer.
We zijn zeker niet depressief geworden.

Hebben alleen niet zoveel meer gedaan laatste dagen, moesten terug voor de Volvo die verkocht zou zijn. Maar dat is afgeketst. Nu hebben wij hem maar zelf gekocht.
Dus maw. Wij zijn nu de nieuwe eigenaars van de Volvo.

:cheesy:

Dit in afwachting tot we de juiste pick up gevonden hebben. (Die Chaba goed vindt).
Dan verkopen we de Volvo weer, een pick up is toch wel beter hier in Thailand dan een sedan.

Nu zijn we sinds gisteren ook terug in prachin buri.
Morgen gaan ze eindelijk verder doen aan het huis. Ons madam vertrouwd het niet meer om ze te laten werken als er niemand aanwezig is. Ze doen namelijk veel te veel verkeerd als er geen controle is en het begint anders wat te kostelijk te worden.

Nu hangen wij blijkbaar ook wat af van het weer en of ze terug beschikbaar zijn.
Het heeft hier gisteren serieus veel geregend en ze konden zoiezo niets doen. Maar nu zijn we wel 100% zeker dat het dak waterproof is.

:cheesy: :clap:

Toch iets dat ze vorige week goed gedaan hebben. ;)

Nu ga ik eens zien dat ik hier iets vind om een hapje te eten, want begint toch een hongertje te krijgen nu.

Ps: hebben jullie ook zoveel last van vliegen en van die heel kleine prik vliegjes? Echt om gek van te worden hier.

Mvg. Bjorn.
Later volgt ongetwijfeld meer.


Sabaai Sabaai

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#62 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 juni 2013, 12:21

Bjorn, ik heb het nog nooit gewaagd weg te lopen of te gaan, als de Thaise werklieden ergens mee bezig waren aan of in ons huis. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar ik ben een controlfreek. Ik sta er het liefst bovenop om op tijd te corrigeren, Dus succes met de chang.

Ja, je zit al een eindje in het regenseizoen en zo richting de Isaan ga je dat ook serieus merken. Geeft niet. Hier in Nederland en Belgie is het de laatste dagen ook niet veel en de boeren in Thailand hebben het water hard nodig.

Succes en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#63 Bericht door bjornie » dinsdag 25 juni 2013, 13:29

Henk Korat schreef:Bjorn, ik heb het nog nooit gewaagd weg te lopen of te gaan, als de Thaise werklieden ergens mee bezig waren aan of in ons huis. Niet dat ik ze niet vertrouw, maar ik ben een controlfreek. Ik sta er het liefst bovenop om op tijd te corrigeren, Dus succes met de chang.

Ja, je zit al een eindje in het regenseizoen en zo richting de Isaan ga je dat ook serieus merken. Geeft niet. Hier in Nederland en Belgie is het de laatste dagen ook niet veel en de boeren in Thailand hebben het water hard nodig.

Succes en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Hey Henk,

Ja normaal blijft haar mama dan oogje in het zeil houden, maar dan loopt het ook verkeerd. ;)
Maar toen hadden ze ook veel verkeerd gedaan, vandaar dat Chaba er vanaf nu de controle doet, dus het komt nu wel goed denk ik.
:cheesy:

Ik kies er ook zelf voor om in het regenseizoen hier te zijn, maar het is wel meer regen als vorig jaar in dezelfde periode.
Maar i don't care hoor, zolang ik maar bij mijn Moo kan zijn. ;)

Groetjes Bjorn.


Sabaai Sabaai

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#64 Bericht door Henk Korat » dinsdag 25 juni 2013, 21:43

Heel goed Bjorn, dan weet ik zeker dat er twee mensen zijn die de chang in de gaten houden. :clap: :cheesy: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#65 Bericht door bjornie » woensdag 26 juni 2013, 02:54

Goede morgend,

Vandaag wakker geworden met dit gratis en voor niets.
Afbeelding

11 muggenbeten op mijn rechterhand, zelfs met soffel op je word je nog overbeten.
Denk dat het stilaan tijd wordt voor een nieuw muggennet boven bed.
:cheesy:

Vanmiddag komen ze eindelijk verder werken, chabe kreeg telefoon dat ze eerst nog een klein klusje moesten afwerken en dat ze dan na eten hier komen verder doen.
Nu ga ik maar ff een koffietje drinken en een hapje eten, dan ff haar papa een bezoekje brengen in de plaatselijke wat.

Spreek jullie later.
Groetjes Bjorn.
Sabaai Sabaai

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vakantie LOS

#66 Bericht door RuudThai » woensdag 26 juni 2013, 04:09

Soffell lotion is gewoon citronella en dat werkt officieel 7 uur maar ik geloof dat Thaise muggen er lak aan hebben :( .
Het enige wat echt helpt tegen muggen is een lotion met DEET erin, liefst een hoog percentage.
In het begin dat ik hier woonde of al eerder tijdens vakanties gebruikte ik dat wel, maar het is rotzooi (na insmeren moet je je handen goed wassen!) en daar hou ik niet zo van. Bovendien, hoe langer je hier woont, hoe meer immuun je voor die steken wordt is althans mijn ervaring. Ik voel het nu een uurtje een beetje en dan is het weg.
Maar enkele soorten muggen kunnen dengue overbrengen en soms andere lelijke ziekten, dus is het beter dat je niet gestoken wordt.

Nee, ik heb meer last van mierenprikken, vooral die van de donkerrode soort die in formaat onder de gewone rode mier zit. Daar heb ik 3 dagen jeuk van met een flinke bult! :evil:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#67 Bericht door ron » woensdag 26 juni 2013, 05:28

RuudThai schreef:Soffell lotion is gewoon citronella en dat werkt officieel 7 uur maar ik geloof dat Thaise muggen er lak aan hebben :( .
Het enige wat echt helpt tegen muggen is een lotion met DEET erin, liefst een hoog percentage.
In het begin dat ik hier woonde of al eerder tijdens vakanties gebruikte ik dat wel, maar het is rotzooi (na insmeren moet je je handen goed wassen!) en daar hou ik niet zo van. Bovendien, hoe langer je hier woont, hoe meer immuun je voor die steken wordt is althans mijn ervaring. Ik voel het nu een uurtje een beetje en dan is het weg.
Maar enkele soorten muggen kunnen dengue overbrengen en soms andere lelijke ziekten, dus is het beter dat je niet gestoken wordt.

Nee, ik heb meer last van mierenprikken, vooral die van de donkerrode soort die in formaat onder de gewone rode mier zit. Daar heb ik 3 dagen jeuk van met een flinke bult! :evil:
Klopt Ruud.
Ik krabde mezelf in het begin het apelaserus,maar heb er nu geen last meer van,terwijl de boys de laatste tijd weer aardig in de weer zijn als er een regenbui is geweest tegen de avond.

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#68 Bericht door bjornie » woensdag 26 juni 2013, 05:56

Daar zeg je zoiets van die mieren, dat is hier ook al zo'n pest. Overal waar je loopt moet je zien of je niet in een nest staat. ;)

Op aanraden van chabe doe ik nu talkpoeder op mijn voeten, dan laten ze mij toch wat gerust.

:cheesy:

Doorgaans heb ik echt niet zoveel last van die muggen, maar dit keer is het echt niet te doen.

Ze zullen mij graag hebben eh, zoals iedereen hier in de familie. 5555555

:cheesy:


Sabaai Sabaai

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Vakantie LOS

#69 Bericht door De Beweerder » woensdag 26 juni 2013, 06:02

Afbeelding

Deze werkt erg goed bij mij, te koop bij Tesco Lotus.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#70 Bericht door bjornie » donderdag 27 juni 2013, 01:50

Een niet zo goede morgend deze morgend,

Kga net naar het plaatselijke winkeltje om koffie, wil daar betalen en merk ik dat mijn portefeuille leeg is. Goed wetende dat er gisteren voor het slapen gaan nog 3000 Baht in zat, met alleen 3 personen in huis Chaba, ik en haar tiener zoon.

Afbeelding

Daar zit mijn portefeuille in en dit lag naast ons aan het bed, nu de 1ste keer sinds paar dagen dat we hier zijn heb ik goed geslapen zonder 37 keer wakker te worden.
En als je dan 's morgends ff naar het winkeltje loopt om koffie en dan merk je dat je bestolen bent. Het is maar 3000 Baht, maar toch.

Ik heb net al tegen haar gezegd terwijl al zoon er ook bij zat, als ik weet wie,dit gedaan heeft die plak ik met zijn hoofd tegen de muur. Ik beschuldig níemand maar ik vind dit zeer erg. Is de 1ste keer in 7jaar dat ik dit hier mee maak.

Iemand hier enige ervaring mee? Hoe pak je dit aan?
Zij denkt nu uiteraard dat ik haar zoon verdenk. Maar elke morgend is die moeilijk uit zijn bed te krijgen en nu was ie voor ons wakker en wij waren wakker om 6u30.

Ik heb hier geen goed gevoel bij.

Groetjes Bjorn.

Sabaai Sabaai

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie LOS

#71 Bericht door ron » donderdag 27 juni 2013, 01:58

Goedemorgen Bjornie.

Zeker geen fijn gevoel dat je tijdens je slaap bent bestolen door waarschijnlijk een familie-lid.
Heb dit gelukkig nog nooit en te nimmer meegemaakt,terwijl mijn knip nog wel eens door het huis slingert.
Ook heeft mijn /Jeab,s familie gelukkig geen behoefte aan de paar centen van mij,aangezien een ieder zijn/haar geld heeft uit hun bedrijfjes.

Naar....heel naar deze ervaring,en werpt wel een smet op jou verblijf daar en zal de lust om straks weer gezamelijk te gaan eten wel ontnemen,in de wetenschap dat er een dief tussen zit...... :cry:
Tja,raad geven is denk ik niet voor een ander weggelegd,en zal jij de situatie beter kunnen inschatten dan een ander dat zou kunnen.

Succes in ieder geval,en hoop dat het opgelost wordt........... [|)

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#72 Bericht door bjornie » donderdag 27 juni 2013, 02:22

Hey Ron,

Ja haar broers hebben ook allemaal eigen zaak, die hoeven mijn centen ook niet hoor. Af en toe lenen ze wel eens iets als ze net niet genoeg hebben voor een aankoop voor een of andere benodigdheden voor de zaak.

Maar hier zijn maar 4 personen als wij hier zijn, Chaba, ik, zoon en mama. Maar de mama die kan niet meer lopen na haar hersenbloeding, het lijkt me geweldig straf moest die het gedaan hebben. ;)

Als ze echt iets nodig hebben en ze vragen het dan krijgen ze het, maar dit is gewoon pure diefstal ookal is het maar 3000 Baht. Het is een principeskwestie, van andermans spullen blijf je gewoon af.

Maar dit had ik gisteren afgehaald om eten te kopen voor de werk mannen enz enz. Dus maar weer ff naar de ATM he.

Och ja we zien wel wat er van voort komt.

Maar het zal mijn dag niet verpesten hoor.
Groetjes Bjorn.


Sabaai Sabaai

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Vakantie LOS

#73 Bericht door Loe » donderdag 27 juni 2013, 04:06

Bjornie,

Het zou mijn dag dus wel verpesten. Het moeilijke is dat je het ook nog niet mag bespreken maar toch zou ik het nu uitpraten anders blijft het in de toekomst steeds weer opnieuw opspelen.
Gelukkig heb ik hier eentje rondlopen, die nog eerst vraagt of hij een velletje papier mag nemen :P
Veel los geld slingert rond , maar nog nooit iets vermist.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Vakantie LOS

#74 Bericht door bjornie » donderdag 27 juni 2013, 04:59

We zullen straks wel zien als hij terug is van school, Chaba loopt er ook zeer verveelt mee nu. Ze zei, put your money in your boxer when you go sleep. Waarop ik antwoorde, can't do that, no place enough.

:cheesy:

Maar alle gekheid op een stokje, ik hoop wel dat het opgehelderd kan worden, want ik heb echt geen zin in ruzie hierdoor.

Een 2 jaar geleden hebben ze van Chaba ook eens 1000 Baht gestolen, ik was hier toen niet, maar zij wist wie het gedaan hebt. Maar meer dan daar iets over zeggen kan je blijkbaar niet.

Maar het schaad wel je vertrouwen in sommige personen en dat is san uiteindelijk weer minder leuk.
Maar bij deze, volgende keer als ik terug kom en het huis is af, dan koop ik wel een kluis voor 's nachts alles in te steken. ;)

Ga nog wa proberen te genieten van de stralende ochtend (bijna middag) zon.

Spreek jullie later
Grts. Bjorn


Sabaai Sabaai

Hendrik
kenner
kenner
Berichten: 94
Lid geworden op: zondag 23 september 2007, 20:59

Re: Vakantie LOS

#75 Bericht door Hendrik » donderdag 27 juni 2013, 06:56

3000 baht is voor een thai veel geld.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”