Onze 4 weekse rondreis door Thailand.

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 15:46

Onze 4 weekse rondreis door Thailand.

#1 Bericht door angelo » dinsdag 01 maart 2011, 13:22

26 februari
Het begin van onze 4 weekse reis door Thailand.
Nadat we door onze lieve vrienden Jet en Maurice zijn afgezet op schiphol. Konden we eindelijk eens zonder vertraging op weg.

27 februari 
We hebben een redelijk tot goede vlucht gehad met Eva Air.
Vanwege mijn fantastische flirt capaciteiten hebben we ook nog eens plekken kunnen bemachtigen bij de nooduitgang.
Dit in samenwerking met de slaappil heeft angelo lekker een paar uurtjes de ogen dicht kunnen doen, waardoor de vlucht ineens een stuk kortere werd.

Na aankomst op Bangkok international Airport zijn we middels een transfer naar ons hotel gebracht. Dit is het 1e maar ook gelijk laatste hotel wat wij zullen aan doen tijdens onze reis. Gezien we het maximale uit onze vakantie willen halen zijn we na een korte douche direct de stad in gegaan. Uiteraard direct onze 1e tuktuk ervaring gehad. Wat een snelheid maken ze in die dingen.

 Op aanraden van andere reizigers hebben we als 1e maaltijd ons tegoed gedaan aan sushi (restaurant Fuji) Omgerekend hebben we voor 15 euro schandalig veel vis gegeten wat ontzettend lekker was. Rianne is zelfs voor de rauwe octopus en vis eitjes gegaan. Niet lang daarna begonnen we toch wat last te krijgen van de jetlag. Omdat we de volgende dag direct door reizen naar het noorden, hebben we maar besloten om lekker op tijd naar de kamer te gaan en gebruik te maken van de roomservice.

28 februari
Om 06:00 opgestaan aangezien de reis naar Sukhothai een kleine 7 uur zou duren. We hebben nog wel even gebruik gemaakt van het ontbijt in het hotel. Het 1e plan was om met een minibus de reis te maken. Een hele vriendelijke taxi chauffeur aangesproken en die zou ons er wel heen brengen. Helaas zijn de Thaise mensen te trots om te zeggen dat ze je niet snappen. Met als gevolg dat wij aan de hele andere kant van de stad zijn gedropt. Tijdens de verwerking van deze grappige situatie werden we benaderd door een hele vriendelijke Thaise meneer welke beweerde een leraar te zijn. Hij gaf aan dat er vandaag geen mini busjes rijden vanwege een boeddhistische feestdag. We moesten maar in een tuktuk springen en die zou het wel regelen. Wij vonden dit al een vreemd verhaal en zijn er niet op in gegaan. Waarop de vriendelijke meneer boos wegliep en zelf in de klaar staande tuktuk ging zitten. De 1e poging tot oplichting was een feit.

Hierna hebben we maar wederom een taxi genomen welke ons na een ritje door het midden van het centrum ( 1 uur) bij het reguliere bus station (Mo Chit) af heeft gezet. Na dat de kaartjes gekocht waren (15 euro 2pers) kon de lange rit van 7 uur beginnen. Uiteraard zijn rianne en ik weer de enige westerlingen die in de bus zitten. Wij hebben dus weer veel bekijks. Net als in Maleisië staat er weer een foute film op waarvan iedereen dubbel ligt en wij niks van snappen. Overigens kan Nederland een voorbeeld nemen van de service aan boord. Net onderweg en de drankjes en broodjes worden al uitgedeeld (kostenloos). 

Helaas tijdens de rit ook 3 ongelukken zien gebeuren waarvan er 1 niet prettig is afgelopen. Wij zullen in ieder geval geen gebruik Maken van de motor taxi. Na de lange rit aangekomen in Sukhothai, een Song nog wat ( pickup truck taxi) genomen naar ons guesthouse Sabaidee. We hebben voor 400 bath per nacht een mooie privé bungalow met airco in de tropische tuin.
Moet nog even kwijt dat ik erg te spreken ben over de accomodatie, hele vriendelijke mensen die je met alles helpen.

In de avond een klein rondje gelopen, waar we zagen dat 2 erf honden een meisje op een scooter aanvielen. Het meisje kwam ten val, maar gelukkig door de klap van de scooter schrokken de honden. Uiteraard snelden wij er naar toe, maar gelukkig was er weinig aan de hand.

1 mrt
Vanmorgen half 7 opgestaan om naar de ruïnes te gaan. Daar lekker Hollands een fiets gehuurd en door het park gereden. Was erg indrukwekkend hele mooie dingen gezien. Ik ben al fan van buddha's dus ik kwam in een paradijsje binnen.
Tijdens ons vertrek uit het park kwam er een schoolreisje binnen. Mijn vriendin is  hoog blond en dus een gewild object om op de foto te zetten.

We waren net klaar toen de touring bussen aankwamen met de hordes groep reizen. Blij dat we die hebben kunnen ontlopen.

In de middag een tentje ingelopen waar je normaliter niet zo snel heen zou gaan. Geen enkele buitenlander en een handje vol Thai die ons aankeken met een blik van, wat komen jullie nou hier doen. Uiteraard liepen we tegen de taal barriere aan dus met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we wat wilden eten. We wisten niet wat we kregen want verder begrepen we elkaar niet, maar het was het lekkerste wat ik tot nu toe hier heb gehad. 2 oma'tjes stonden het in de keuken te maken.
We zijn nog even het centrum ingegaan om wat toilet artikelen te kopen. Op een gegeven moment werden we door een lief opa'tje aangesproken om ons weg te brengen op zijn soort van tuk tuk, alleen zat de man achter ons ipv voor ons.

Vandaag was het 36 graden, te heet om in de middag wat te doen, liep echt helemaal leeg. Inmiddels al 3 shirtjes aan gehad haha.
Rest van de middag op de kamer in de airco gelegen om af te koelen. Denk dat we maar gebruik maken van het restaurant in het guesthouse vandaag.
Morgen de bus in naar chiang mai (40 graden daar)

Wordt vervolgd..............

angelo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 15:46

Re: Onze 4 weekse rondreis door Thailand.

#2 Bericht door angelo » donderdag 03 maart 2011, 10:43

2 mrt

Deze ochtend redelijk vroeg opgestaan omdat de bus al om 8:15 zou vertrekken. We hadden voor de zekerheid de avond ervoor een triksjaa besteld om ons naar het station te brengen. Zal je zien, we zaten die ochtend in een tropische onweer en regenbui. Tijdens het ritje dus door en door nat geworden. Gelukkig hebben we de rugzakken wel droog kunnen houden en verder was het waar water. De mensen op het station begonnen wel erg te lachen toen ze ons aan zagen komen. Achja, droge kleren aan gedaan op de wc en we waren er weer klaar voor.

Bus reis was niet zo comfortabel als de eerdere. We waren tijdens de rit naar het station al nat geworden, maar in de bus zelf was ook zo lek als een zeefje hahaha.
Wellicht al duidelijk, We zaten dus in een locale bus, wat uiteraard ook zijn charmes heeft, maar die zijn niet gemaakt voor mensen die 194 cm lang zijn. Wat ons overigens wel verbaasde was dat de bus bij veel haltes stopte om mensen mee te nemen terwijl de bus al uitpuilde. Sommige mensen hebben een aantal uur gestaan tijdens de rit. +/- 14:30 aangekomen op chiang mai busstation en we hadden geen zin om lang te moeten onderhandelen of zoeken naar een goedkope vervoerder. We liepen op de 1e tuktuk af en daar hebben we 100bath betaald om naar het (oude) centrum te gaan. Helaas was onze 1e keus voor accomodatie (awana) vol. Hierna uitgeweken naar Hollanda Montri, achteraf gezien ben ik blij dat de 1e keus vol zat. Wat een mooie locatie is dit zeg. Precies aan de Ping rivier net buiten het centrum.

De zelfde middag direct een reservering gedaan voor het Elephant Nature parc gemaakt, dit zullen wij aankomende zaterdag gaan doen. Verder nog een motorbike gehuurd, 600 bath voor 2 dg. Waar doen ze het van?. De verhuurder wilde mijn paspoort innemen voor de huur. Ik ben hier geen voorstander van en heb dit dan ook geweigerd. Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen en heb ik 3000 bath borg betaald (uiteraard vast laten leggen op overeenkomst). 

In de vroege avond lekker een poos door de stad heen gereden. Moest wel heel erg wennen aan het links rijden. In Nederland rijden we vaak op de automatische piloot en dat kan hier natuurlijk niet. Af en toe was het wel een gekkenhuis op de weg. Ondanks dat we een redelijk snelle hebben gekregen het toch lekker rustig aan gedaan op de weg (max50). Sommige stuiven je echt voorbij, is niet normaal. 

We hebben wel een Tomtom tot onze beschikking maar bewust gekozen om deze voorlopig niet te gebruiken. Man O Man, ik kwam in een paradijsje terecht!!!! Overal foodstalls met het lekkerste eten. Zoveel dingen geprobeerd waarvan ik niet eens kon plaatsen wat het nu was, maar alles was lekker. Rianne is helemaal verkocht aan de banana roti met chocola en kokoscream. 

In de planet had ik wat gelezen over de night bazaar en tijdens het rond rijden kwam ik op een gegeven moment een bord met een pijl tegen. Dus maar die kant op gegaan. Ja hoor, binnen no-time zaten we midden op de markt. En wat denk je? Nog meer lekker eten!!!!
Mijn avond kon al niet meer stuk.
Na een poos te hebben rond gelopen maar weer eens op de scooter gestapt omdat het wat later begon te worden en we werden wat moe.
Toen was ik blij dat ik een TomTom van Thailand had zeg. Half uur rond gereden zonder een herkenningsteken punt te vinden. Dus toen maar de navigatie erbij gepakt. Bleek dat we een kleine 7km de verkeerde kant op waren gereden. Achja, we hebben het Chiang Mai by night gedoopt hahaha. Rest van de avond lekker bij guesthouse wat gedronken en daarna naar de kamer gegaan.

3 mrt

We waren aan het twijfelen wat we gingen doen vandaag. We hebben nog een aantal dingen op de planning staan die we willen doen.
Uiteindelijke besloten om de tempels even uit te stellen en naar het Tiger Kingdom te gaan. In Nederland hebben we er lang over nagedacht of we dit wel wilden doen vanwege de toestand en omstandigheden van de dieren. Toch maar gegaan, moet zeggen dat ik het erg machtig vond om bij deze dieren in de buurt te mogen zijn. We hebben er beiden geen spijt van maar we zouden het niet nog een keer gaan doen. Uiteraard hebben we er wel een aantal hele mooie foto's aan over gehouden.

Het is erg warm vandaag (40+) en we kregen een tip om een stukje door te rijden naar de Mea San watervallen. Dit schijnt een populair uitstapje te zijn voor Thaise stelletjes voor wat privacy en afkoeling. Watervallen waren erg mooi maar we vonden het toch echt te warm worden om de hele route te wandelen (ondanks dat het maar 1km is).
dus na waterval 5 besloten om terug te rijden naar het guesthouse.
Begin al erg te wennen aan het Thaise verkeer hahaha. Het mooie spreekwoord When in Rome, act like Romans gaat hier goed op.

Eenmaal weer aangekomen bij Hollanda Montri lekker wat gegeten en daarna op de kamer plat gaan liggen. Overigens lig ik tijdens het schrijven van dit bericht nog steeds plat hahaha.

Tot op heden vind ik chiang mai nog de leukste plek die we hebben bezocht (zijn er nog niet veel maar toch). Wat ik wel nog wil opmerking is dat ik me erg stoor aan al die toeristen die zich hier in de avond vol laten lopen. Wellicht heb ik een ander beeld van vakantie maar dat is echt niet mijn ding. begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van een drankje op zijn tijd maar in de setting zoals dat hier veel gebeurd hoeft voor mij niet. Wij vermijden dan ook alle toeristische/westerse uitgaans gelegenheden hier.
Verwacht dat wij volgende week richting de eilanden gaan in de Andaman (phi phi en/of Trang) en daar zullen we heus wel een barretje in gaan. Het is dus niet mijn bedoeling om schijnheilig over te komen of iets dergelijks.

We weten nog niet wat we vanavond gaan doen maar dat vast en zeker wel weer bevallen. Wat in ieder geval gaat gebeuren is lekker wat eten op straat.

Word wederom vervolgd.............

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Onze 4 weekse rondreis door Thailand.

#3 Bericht door nbreeker » vrijdag 04 maart 2011, 02:59

angelo schreef:2 mrt

Deze ochtend redelijk vroeg opgestaan omdat de bus al om 8:15 zou vertrekken. We hadden voor de zekerheid de avond ervoor een triksjaa besteld om ons naar het station te brengen. Zal je zien, we zaten die ochtend in een tropische onweer en regenbui. Tijdens het ritje dus door en door nat geworden. Gelukkig hebben we de rugzakken wel droog kunnen houden en verder was het waar water. De mensen op het station begonnen wel erg te lachen toen ze ons aan zagen komen. Achja, droge kleren aan gedaan op de wc en we waren er weer klaar voor.

Bus reis was niet zo comfortabel als de eerdere. We waren tijdens de rit naar het station al nat geworden, maar in de bus zelf was ook zo lek als een zeefje hahaha.
Wellicht al duidelijk, We zaten dus in een locale bus, wat uiteraard ook zijn charmes heeft, maar die zijn niet gemaakt voor mensen die 194 cm lang zijn. Wat ons overigens wel verbaasde was dat de bus bij veel haltes stopte om mensen mee te nemen terwijl de bus al uitpuilde. Sommige mensen hebben een aantal uur gestaan tijdens de rit. +/- 14:30 aangekomen op chiang mai busstation en we hadden geen zin om lang te moeten onderhandelen of zoeken naar een goedkope vervoerder. We liepen op de 1e tuktuk af en daar hebben we 100bath betaald om naar het (oude) centrum te gaan. Helaas was onze 1e keus voor accomodatie (awana) vol. Hierna uitgeweken naar Hollanda Montri, achteraf gezien ben ik blij dat de 1e keus vol zat. Wat een mooie locatie is dit zeg. Precies aan de Ping rivier net buiten het centrum.

De zelfde middag direct een reservering gedaan voor het Elephant Nature parc gemaakt, dit zullen wij aankomende zaterdag gaan doen. Verder nog een motorbike gehuurd, 600 bath voor 2 dg. Waar doen ze het van?. De verhuurder wilde mijn paspoort innemen voor de huur. Ik ben hier geen voorstander van en heb dit dan ook geweigerd. Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen en heb ik 3000 bath borg betaald (uiteraard vast laten leggen op overeenkomst). 

In de vroege avond lekker een poos door de stad heen gereden. Moest wel heel erg wennen aan het links rijden. In Nederland rijden we vaak op de automatische piloot en dat kan hier natuurlijk niet. Af en toe was het wel een gekkenhuis op de weg. Ondanks dat we een redelijk snelle hebben gekregen het toch lekker rustig aan gedaan op de weg (max50). Sommige stuiven je echt voorbij, is niet normaal. 

We hebben wel een Tomtom tot onze beschikking maar bewust gekozen om deze voorlopig niet te gebruiken. Man O Man, ik kwam in een paradijsje terecht!!!! Overal foodstalls met het lekkerste eten. Zoveel dingen geprobeerd waarvan ik niet eens kon plaatsen wat het nu was, maar alles was lekker. Rianne is helemaal verkocht aan de banana roti met chocola en kokoscream. 

In de planet had ik wat gelezen over de night bazaar en tijdens het rond rijden kwam ik op een gegeven moment een bord met een pijl tegen. Dus maar die kant op gegaan. Ja hoor, binnen no-time zaten we midden op de markt. En wat denk je? Nog meer lekker eten!!!!
Mijn avond kon al niet meer stuk.
Na een poos te hebben rond gelopen maar weer eens op de scooter gestapt omdat het wat later begon te worden en we werden wat moe.
Toen was ik blij dat ik een TomTom van Thailand had zeg. Half uur rond gereden zonder een herkenningsteken punt te vinden. Dus toen maar de navigatie erbij gepakt. Bleek dat we een kleine 7km de verkeerde kant op waren gereden. Achja, we hebben het Chiang Mai by night gedoopt hahaha. Rest van de avond lekker bij guesthouse wat gedronken en daarna naar de kamer gegaan.

3 mrt

We waren aan het twijfelen wat we gingen doen vandaag. We hebben nog een aantal dingen op de planning staan die we willen doen.
Uiteindelijke besloten om de tempels even uit te stellen en naar het Tiger Kingdom te gaan. In Nederland hebben we er lang over nagedacht of we dit wel wilden doen vanwege de toestand en omstandigheden van de dieren. Toch maar gegaan, moet zeggen dat ik het erg machtig vond om bij deze dieren in de buurt te mogen zijn. We hebben er beiden geen spijt van maar we zouden het niet nog een keer gaan doen. Uiteraard hebben we er wel een aantal hele mooie foto's aan over gehouden.

Het is erg warm vandaag (40+) en we kregen een tip om een stukje door te rijden naar de Mea San watervallen. Dit schijnt een populair uitstapje te zijn voor Thaise stelletjes voor wat privacy en afkoeling. Watervallen waren erg mooi maar we vonden het toch echt te warm worden om de hele route te wandelen (ondanks dat het maar 1km is).
dus na waterval 5 besloten om terug te rijden naar het guesthouse.
Begin al erg te wennen aan het Thaise verkeer hahaha. Het mooie spreekwoord When in Rome, act like Romans gaat hier goed op.

Eenmaal weer aangekomen bij Hollanda Montri lekker wat gegeten en daarna op de kamer plat gaan liggen. Overigens lig ik tijdens het schrijven van dit bericht nog steeds plat hahaha.

Tot op heden vind ik chiang mai nog de leukste plek die we hebben bezocht (zijn er nog niet veel maar toch). Wat ik wel nog wil opmerking is dat ik me erg stoor aan al die toeristen die zich hier in de avond vol laten lopen. Wellicht heb ik een ander beeld van vakantie maar dat is echt niet mijn ding. begrijp me niet verkeerd, ik houd ook van een drankje op zijn tijd maar in de setting zoals dat hier veel gebeurd hoeft voor mij niet. Wij vermijden dan ook alle toeristische/westerse uitgaans gelegenheden hier.
Verwacht dat wij volgende week richting de eilanden gaan in de Andaman (phi phi en/of Trang) en daar zullen we heus wel een barretje in gaan. Het is dus niet mijn bedoeling om schijnheilig over te komen of iets dergelijks.

We weten nog niet wat we vanavond gaan doen maar dat vast en zeker wel weer bevallen. Wat in ieder geval gaat gebeuren is lekker wat eten op straat.

Word wederom vervolgd.............
Hallo goedemorgen hoe is dat Hollanda Montri guesthouse bevallen,was van plan daar in de toekomst ook gebruik van te maken,alvast bedankt en nog een prettige vakantie.Vrgr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

angelo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 24
Lid geworden op: vrijdag 27 maart 2009, 15:46

Re: Onze 4 weekse rondreis door Thailand.

#4 Bericht door angelo » vrijdag 04 maart 2011, 13:23

Of het bevalt?

Ach, zojuist besloten dat we een paar dagen langer blijven dan gepland hahaha.
Dan geef ik toch antwoordopje vraag, of niet?

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”