Jeanette In Rayong 2011

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Jeanette In Rayong 2011

#1 Bericht door Jeanette » dinsdag 08 februari 2011, 15:14

Deel 1 ..... 15 januari 2011.
Ja, daar zijn we dan, de 8 weken Thailand zijn begonnen. Op dit moment zit ik in Laemya Inn en ben er niet zo gelukkig mee. O, Hans is reuze vriendelijk, de kamer is giga groot maar het is een paar straten van zee af, er is geen twin bed en mijn spullen zijn gewoon niet op te ruimen, overal staat van alles op de grond.
Het bewijst dat mijn angst om vanuit Nederland voor langer dan een week te boeken gegrond was. We zijn gisteren langs het strand gaan lopen (het was eb en er lag hier in de baai veel donker slip) en we zijn uiteindelijk bij 'Nice Beach Hotel' gaan eten. Ik mocht een kamer zien en een klein zwembad op de 3de verdieping, dus gaan we proberen daar te boeken. De weg over steken en je bent aan zee en die is schoner zo te zien. Het restaurant is niet zo gezellig en er is geen rode wijn maar dat lossen we wel op denk ik. Ook goede stoelen op de kamer. We zien maandag wel, nu is het weekend.

Bangkok was leuk voor 2 dagen. We hebben met Jeroen (onze Thailand connectie [8) ) heel gezellig gegeten en de volgende dag massage's gevonden zonder een kietelhuis in te hoeven. Verder erg slecht geslapen door de jetlag en zo.
Rob is nu begonnen met de papaya pitten 's morgens. Er gaat een gerucht dat je dan niet lekker meer bent voor de muggen. We hebben nog geen mug gezien maar dat kan toeval zijn.
De ochtenden zijn heerlijk van temperatuur, het is dat ik nu eerst even bij de wc in de buurt moet blijven maar nu gaan we flaneren. groetjes,
Jeanette (en Rob)

Deel 2 ....... 19 januari
Hoi lieve R en J vrienden, familie of combinatie van beiden.

Sorry dat ik deel 1 verstuurt heb zonder titel. De eerste week zit erop en de kou is uit de botten. We hebben al de grote stad (ban Phe) bezocht voor de geldmachines en weer een massage. De zee heeft ons al mogen omhelzen, ze is nog niet helemaal op temperatuur, we denken dat de liefde de volgende weken zal toenemen.

We zijn zondag naar de strandweg gelopen waar we gelokt werden door een 'John Denver'achtig geluid, er was live muziek. En zowaar, ze zongen later 'mountain mamma' (niet dat ik naar huis wil hoor. ) Er waren 3 gemetselde kuipen en een paar teilen. In een paar hingen luchtslangen en lagen de vissen en krabben nog net levend te wachten op ... ons? ... maar ja, toen ik ze zag hadden we al iets eenvoudigers besteld.

Later met een Belg een discussie gehad. Hij vond dat ik fout was dat ik 380 baht had afgerond naar 500. 'Ze' zouden ontevreden worden van fooi. Mijn idee was dat hij het woord 'fout' moest veranderen in 'anders' omdat zijn ideën voor mij niet als het evangelie golden. Die fooi was trouwens ook voor de muziek en voor een misverstand. Ik wees 3 x 'freid rice' aan met kip, garnalen en nog iets en het woordje 'smal' 60 baht. Hij zegt van alles terug met een gebaar 'op 1 bord?' ..... dacht ik. Staat er maar 1 x 60 baht op de rekening. Hij keek ook al zo zuinig.

Maandag zijn we daar weer gaan eten en ik had de fles met een staartje wijn meegenomen. Dat kon gewoon in Thailand had Hans ons gezegt. Nog een beetje achteloos laten zien hoe makkelijk rode wijn nu met zo'n schroefdop is en de fles met prijskaartje van de plaatselijke toko (320) achtergelaten op tafel. We blijven immers hier in de omgeving hangen, misschien proberen ze ook eens een fles om in de bar te zetten. Het is een australische shiraz cabernet sauvignon die " the pump" heet.

M'n Belg is vertrokken, ik heb echt medelijden met z'n vrouw. Zijn taxi (200 b) bracht hem om 12 uur naar het plaatselijke busstation. Naar het vliegveld was 2200 b geweest maar met 4 x overstappen op plaatselijke bussen gaat hij vast veel besparen. Om 0.10 gaat zijn vliegtuig naar Heathrow en ook daar moet hij 3 uur wachten op verbinding naar België. Maar dat wordt later een fantastische erflater.

Zo meteen (het is nu woensdag) gaan we over naar 'Nice Beach hotel', en het ziet er naar uit dat ze hun naam waar gaan maken. Dat wordt 800 baht per nacht voor een kamer met twin beds en bergzicht en we hebben voor 14 dagen geboekt. (De baht maal 2.5 zijn eurocenten) Rob is aan het pakken, ik mag me er niet mee bemoeien, wij allebei blij. ;)
Ik ga Hans wel missen denk ik maar we zijn welkom om te komen borrelen (nee, er is geen wirlpool) en kletsen. Gisteren was het ook heel gezellig met een Fransman en zijn Thaise vrouw uit de buurt daar, allebei gespierd, xs en gerimpeld. De dame gaat ons morgen masseren. Met kokosolie en aloeveara volgens haar man. Heerlijk. We hebben een voorproefje op de schouders gehad.
Ook wij willen nog richting (of naar) Koh Chang. Maar ook naar dat Sea World waar je met dolfijnen kunt zwemmen, dat moet zo ongeveer halverwege liggen. We zitten nu in Rayong. Er staat ...... T. Phe A. Muang Rayong ...... op het kaartje van Laemya Inn.
Nou doei lieverds, tot de volgende babbel en babbel gerust terug.

Jeanette (en Rob)
Deel 3 ......19 tot 25 januari
We zitten nu al weer een paar dagen hier in Nice Beach en hebben het heerlijk. We hebben kamer nummer 911 en 's morgens zwemmen we in zee hier voor het hotel, ik op een luchtbed van transavia. Want voor mij moet het uiteraard, infantiel als ik ben, het ook een beetje op spelen lijken. Dus op mijn luchtbed scheer ik over het water met een machtige armslag, vooruit en achteruit. Daarna hang ik half slaperig er dwars overheen en doe de beenslag. Ja, binnenkort is de kreet 'het vlees is zwak' alleen nog geestelijk op mij van toepassing. Verder lezen we veel en babbelen Engels met de Noren hier of doen gewoon niets. Maar dat intensief natuurlijk. Ik heb al 3 boeken uit en lees nu 'mannen die vrouwen haten' van E Larsson.

Het strand hier wordt geveegd met, laat ik het eco bezems noemen en is erg lang gerekt. Zo om de km staat er wel een nieuw gebouw, vaak niet af, en erg druk is het niet. Er worden wel dingen te koop aangeboden maar nooit op een vervelende manier. Eenmaal kwam er een blinde bedelaar langs, stevig geleid door zijn dochter (?). Hij droeg een radio-blaster en microfoon en zong karaoke mee met de muziek. Iedereen gooide wat in het bakje, voor Thai zijn bedelaars normaal en horen bij het leven. Ook hebben we onze voeten laten behandelen, 200 baht vaste prijs, maar ze was al na 10 minuten klaar bij mij. Dus wat die dame betreft is de bahtbron bij ons opgedroogd.
Er loopt een olifant heen en weer maar als ik er niet op hoef vind ik klompen voor de olifant ook niet nodig. Gelukkig was hij al 50 meter verder toen hij wat liet vallen en de niagara begon te immiteren.

Nu is het zondag en ons vliegtuig is overleden. Stom ding, zou het aan ons kamernummer liggen? En ze verkopen van alles voor kinderen maar geen luchtbedden. Bah, nou wordt mijn haar nat met zwemmen. Morgen gaan we met het blauwe lokale busje naar Rayong.
Er zat vandaag een grote Thaise familie naast ons, ze waren met 2 auto's gekomen. Enorme waterflessen, koeltassen en een brander en ze eten en drinken de hele dag. Behalve als ze de zee in gaan met al hun kleren aan. Katwijk 1910!!

Vanavond gaan we met Hans (Laemya Inn) en Filippe (de Franse WAOer) en parners ergens eten waar de vangst van Filippe wordt geserveerd. Misschien komt Jeroen van Special Journey ook nog, hij zou in de buurt zijn. Dus later meer.
Maandag.
Het was heel gezellig en lekker. Een onooglijke bouwval met flink veel klandisie in een uitgestrekt stuk onbebouwd terrein. Als ze uitgekocht zijn komt daar ook een resort waarschijnlijk. Er waren lekkere en vreemde dingen, sommige toch te heet maar de lol onderelkaar is zo fijn. Rob is zo goed in talen, die switcht ook zo makkelijk. Filippe is droevig want zijn paspoort moet verlengt en hij voorziet veel problemen. Vandaag zijn we met het busje naar Rayong geweest. Na heel veel zoeken 2 smalle luchtbedjes gevonden. Het busje (een soort open pick-up met 2 bankjes) en aan het eindpunt moesten we overstappen in een rode. Ik vind het erg vermoeiend dat slenteren in zo'n grote stad in die warmte maar voorlopig hebben we alles waar we naar zochten. Alleen een masseuze die op Visjnoe lijkt, die we van Barbie moesten zoeken konden we niet vinden. Ach, 1 paar handen is al erg lekker.

Groetjes maar weer
Jeanette en Rob
Deel 4 ...... 25 - 1 tot 2 - 2
Summertime, and the living is easy. Fish are jumping, and the cotton is high. Your daddy is rich, and your mum is good looking....

Ja kinders, we hebben hier wel zo'n beetje onze draai gevonden. Na het ontbijt de zee in en dan de strandstoelen betalen plus nog 2 koffie. Dan lekker liggen lezen onder de bomen in de schaduw. Eerlijk gezegd zijn we tot nu toe vergeten zonnebrandolie op te doen maar we bronzen gelukkig alleen maar. In de bomen zitten eekhoorntjes. Net als 'lieve heersbeestjes' hebben die een goede PR maar het zijn in feite boomratten. Om 12 uur komt het fruitmeisje langs, 3 dingen voor 50 baht, meestal ananas, pommelo en nootjes. Om een uur of 1, 2 gaan we dan soep of zo eten in het hotel en 5 uur is het borreltijd en om 7 uur zoeken we een (strand)tentje op voor de avondhap. En dan vaak echte koffie drinken bij Hans en Ton.
Wel zijn we aan het zoeken naar waar we hierna heen gaan. Op dit moment hebben we hotel Siri op het oog, aan de 'Laem Sing Beach' in Chantaburi. En dan een Chalet van 1300 baht pn. Het bounty gevoel geef ik hier het cijfer 7, dus eens kijken of het daar hoger is. Maandag weten we meer.
Het is nu weer weekend dus het wordt weer wat drukker met locals. Wij zoeken dan morgen een stekkie waar niet de hele dag met knoflook wordt gebakken. Vandaag zijn we naar het dorp gegaan waar mijn haar is geknipt en gefohnd en Rob een gezichtsmassage kreeg. Ze spraken alleen 'Thai' dus dat was best spannend, ik vind het in Nederland al moeilijk om uit te leggen dat ik geen 'bloot voorhoofd' wil. Het wassen alleen al duurde wel 10 minuten en na het knippen werd het in model gefohnd. En dat allemaal voor 150 baht. Rob was 250 kwijt dus er zal wel iets duurs op zijn gezicht zijn gesmeerd. :mrgreen:

Het strand is hier echt niet slecht hoor, van zo'n 500 meter naar links (zuid/oost) gaat het door tot, voor zover ik gezien heb in het busje, minstens 8 km naar rechts. En in die strook zitten veel grote gebouwen en is er veel te huur en te koop. Op een middag zagen we een grote groep jongelui langs het strand lopen met allemaal witte handschoenen aan en grote zakken bij zich die vuil aan het rapen waren. Bij navraag bleek het een klas van een school te zijn die met een eco-project bezig was.
Het stuk dat afgezet is met ballen voor de zwemmers, 35 bij 50 ballen met een tussenruimte van 2 a 3 meter, wordt steeds na een paar dagen weer op het stand gespoeld. Toch fijn als het weer verankerd is want je kunt er je snelheid zo leuk aan af zien en je bent vrij van die bananenboten.
En eindelijk heb ik weer een passend luchtbed. Al die beweging in de natuur is ons al aardig aan te zien, ik heb geen dikke enkels meer en de fibro voelt ook minder pijnlijk aan. Het bed is voor Thaise begrippen prima. De laatste week willen we weer hier doorbrengen.
Morgen, 2 februari gaan we naar dat hotel Siri bij Chantaburi in de buurt. Moet een klein iets zijn, maar Jeroen van Special Journey heeft toch voor ons bemiddeld. We zijn erg benieuwd.
Gisteren nog iets vreemds meegemaakt. We waren gisteren gaan winkelen in Rayong en hadden ondermeer wijn en rum in het mandje. Bij de kassa kregen we te horen dat er tussen 14 en 17 uur geen alcoholische dranken verkocht mochten worden. Na ons in de tussen tijd 'in de olie' vermaakt te hebben waren we weer bij vijven bij de kassa terug. Maar ik moest echt op klokslag 5 uur wachten dus heb ik er maar een foto van gemaakt. Het is immers bijna niet te geloven? Er lagen daar een soort 'kant en klaar' maaltijden, alleen wokken, voor 29 baht. misschien een idee voor AH?
Ik zit steeds in concept er wat bij of tussen te typen maar nu zal ik deze nr. 4 maar weer eens versturen.

Groetjes lieverds,
Rob en Jeanette

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Jeanette In Rayong 2011

#2 Bericht door Jeanette » woensdag 09 februari 2011, 08:42

R & J nr. 5 ...... 2 tot 9 februari.

"Tja, er gaat er wel eens een de mist in maar dat is theater" zeggen we wel eens. We werden ontvangen door een Thaise dame die sowieso weinig sprak zelfs geen lichaamstaal. Na een eerste blik op ons gehuurde verblijf zijn we verbijsterd naar zee gelopen. Tja, die ziet er het zelfde uit, het strand is zelfs witter maar waar moet je zitten? Een eindje verder, ja inderdaad, negotie. Met een paar Duitsers gepraat die of Thaise meisjes aan het versieren waren of zich afvroegen wat ze verder nog met ze aan moesten en we kregen zelfs een beetje vuurwater van hen uit de hier zo bekende platte fles. Waarschijnlijk zagen we eruit alsof we het nodig hadden. Ze wisten wel een tentje 2 km verderop maar de heimwee had al ongenadig toegeslagen. We wilden terug!!!!!
Dus bij hotel Siri, waar nu een engelssprekend meisje was bijgekomen, Jeroen van Special Journey gebeld. Die had dus even later Nice Beach aan zijn linker oor en mij aan zijn rechter (of andersom) en ja hoor, we waren welkom, kamer 911 stond nog op ons te wachten. En dit is ons......

We bedanken je heel erg lieve Jeroen, voor je snelle hulp. We zijn heel blij weer terug te zijn in nice beach hotel. Ik besef nu dat in Thailand de prijs niks zegt. We dachten met 1300 baht pn wij onszelf zouden trakteren op een luxere plaats in een klein gehucht. Dus dat hoog gepolitourde zwaar mahonihouten kippenhok, zonder stoelen of koelkast, weinig kastruimte of zelf maar gnoeg plaats voor onze koffers en die halve WC waar ook nog de douche hing was niet direkt wat we verwacht hadden. En het 'free high speed internet' wat ons wel aantrok bestond uit 1 PC van zo'n 20 jaar oud. (Oke, het had waarschijnlijk wel een hart- en meerdere anderen orgaan transplantatie's ondergaan maar hij zag eruit of hij nog op cokes werkte)
De foto's moeten ook ouder zijn, je kunt nu de zee niet meer zien en zelfs de poster met taxitarieven vermelde 2000 b Pattaya maar dat is het bedrag wat ze ons vroegen voor Rayong.
Ons avontuur heeft nu dus alleen maar zo'n 100 euro taxigeld gekost. We blijven dus hier tot 8 maart en het strand is door ons opgewaardeerd tot een 8 nu we daar hebben gezien en gevoeld hoe heet zand is zonder bomen en hoe ongastvrij het zonder strandstoelen aandoet.


...... bedank mailtje. Hij heeft ook de annulering kosteloos voor elkaar gekregen.

Dus hebben we ons zomerse leven weer opgepakt. Laat ik het stalletje eens beschrijven hier aan de overkant van de weg. Het hart ervan is een aanhangwagen. Daar staan 3 tafels links naast en kastjes erop, rechts kook- en wokmogenlijkheden. Ervoor staan nog wat kratten en een paar planten voor de gezelligheid. Het looppad erachter is de rand van de asfaltweg/parkeerstrook. Dan een echte cocacola ijskast. Daar wordt iedere morgen ijs in gegooid. Dan een werkbank met potten, pannen en afwasteiltjes en zo en daar weerachter vier grote tonnen met water. Het geheel wordt overschaduwd door minstens 8 parasols met elkaar verbonden met touwtjes en plastic, de oudste half vergaan en verroest maar al met al een heel kleurig geheel. Er staan 3 tafeltjes achter van stevige takken gemaakt met palletdelen of zo als blad maar voorzien van vrolijk afneembaar kastpapier. Krukjes en stoelen er om heen en nog meer parasols. Pas aten we padthai kip, nasi kip, water en een hele ananas schoongemaakt voor 165 baht. Plus 2 glazen voor mijn kleine AH flesje dat Rob op de kamer vult met Mont Claire.

Gisteren zijn we met Ton, Gunther, Danuta en Wolfgang naar Suphattraland gegaan met de pickupp truck van Ton en Hans. Wolfgang en Rob in de laadbak achterin. Het ging zowaar nog even regenen maar ze hadden er geen last van. Suphattraland is een hele grote fruitboomgaard waar je met treintjes doorheen rijdt en steeds foto's kunt maken. Na een half uurtje kun je net zoveel schoongemaakt fruit eten als je lust. Ik heb nu eindelijk doerian geproefd maar voor mij hoeft het niet. De smaak is wel lekker en zoet maar de textuur is zo slijmerig. Daar na geluncht met alle mogenlijke soorten sla. De blaadjes moest je in wiskeycocktail saus dopen (echt, het leek wel Hollandse) en er was papaja salade, de rauwkostsoort, naar believen spicy of niet spicy. Het was echt een hele tour, een uitgebreide boomgaard dus en na de kokosnoten kregen we ook nog het sap met ijs. Aan het eind (of begin) nog veel informatie over bijen en honing en uiteraard de winkel. Op de terugweg zijn we gestopt bij een kiprestaurant. Daar waren we al eerder geweest na de Makro. We hebben de tafel aardig volgekregen met individuele wensen die we gezamelijk soldaat gemaakt hebben.
Vandaag weer een rustig stranddagje en morgen gaan we naar een restaurant met wereldberoemde WC's!!!!
En voor na de 19de staat er een uitnodiging voor ons voor een barbeque, 7 km verderop door een beruchte olifant. [|)

Groetjes,
Jeanette

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Jeanette In Rayong 2011

#3 Bericht door carpediem » woensdag 09 februari 2011, 12:12

Ik woon nu ruim 6 jaar in district Laem Sing en weet wel een beetje hoe en wat.
Je had dus beter naar het hotel aan de overkant kunnen gaan. Ietsje duurder maar goed.
Verder zijn er andere accomidaties die beter en goedkoper zijn.
Siri is inderdaad slecht en duur.
In deze omgeving is buiten de dolfijnen veel te zien en nog echt thais.
Jammer dat jullie overhaast zijn teruggegaan.
Laatst gewijzigd door carpediem op zaterdag 12 februari 2011, 04:17, 2 keer totaal gewijzigd.
pluk de dag (carpediem)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Jeanette In Rayong 2011

#4 Bericht door Jeanette » maandag 21 februari 2011, 06:39

R & J nr. 6 ...... 10 tot 17 februari.
Donderdag de 10de februari, vreemd om dan niet in Nederland te zijn. Wouter is de hele dag in onze gedachten geweest. Ja, 10 jaar al weer, wat gaat de tijd snel. We zijn met de 5de week begonnen en dus langer op vakantie dan ooit in ons leven. Nog steeds hebben we niet het idee dat 8 weken te lang is maar als we millionair waren mochten jullie allemaal met de krokusvakantie hier komen hoor. We missen Nederland niet maar jullie wel.

We zijn met het clubje van Laemya Inn naar een restaurant geweest met een prachtig park, watervalletjes en bruggetjes en met life muziek. Ze zijn er hier trots op de mooiste toilletten van de wereld te hebben. Tja, wel mooi maar ... eh ... ach. Amsterdam heeft nu ook zijn 2theloo

Ik snap hier niks van eb en vloed. Het lijkt wel of het maar 1 x per dag vloed wordt. Het zal wel zo iets zijn van 1 x 3 tot 5 meter en 1 x een halve meter (en die zie je niet) want het lijkt veel vaker eb. We hebben de masseuze aan het strand nu ook haar gang laten gaan met ons. Ze doet het fantastisch en ach, inderdaad wat minder privacy, maar wie misselijk of opgewonden wordt had maar de andere kant op moeten kijken. En het strand is toch (iets) zachter dan sommige matjes.

De busjes hebben we ook een beetje door. Hier rijdt de licht blauwe pickup, Nice Beach is zo'n beetje het einpunt. Dus naar Rayong is +/- 12 minuten langs het strand, dan rechtsaf en bij de stoplichten gaat tie links. Tot Rayong is ong. een half uur totaal maar nu kun je ook overstappen op de donker blauwe pickup die naar Ban Phe gaat waar de pier naar Koh Samet is. En een paar km na de stoplichten is een fameus kiprestaurant.

Hier in Ban Phe giet het en onweert het nu (15 - 2) al een uur of 2, het kwam echt met bakken naar beneden. Achter me zitten ze te kaarten en rond te hangen. Maar het wordt al wat lichter en de chauffeur is al bezig zijn pickupp uit te dweilen dus straks kunnen we w.s. al weer in zee zwemmen. Maar het dreigde gisterenavond al met een hogere luchtvochtigheid. Alles wat Thais is draagt dikke vesten.

Achter Laemya Inn ligt het natuurpark Laemya, dat is een eco gebied van heuvels met bossen en landtongen die hier de kustlijn onderbreken. Daar zijn we 's middags gaan kijken of het leuk was. Via een bospad (geen entree van 400 baht) zijn we naar de andere kant van 'onze berg' geklommen. Het doel was een kiprestaurant op het uitzichtpunt. Daar kreeg ik ter plekke het 'Zwitser leven' gevoel toen ik 1 haan en 1 kip zag rondscharrelen. "Chicken no have", is vaker en ook nu het antwoord want "geen idee wat u wilt eten" is gezichtsverlies. Wat er wel op tafel kwam was behoorlijk vet maar wel lekker.

Links zagen we het Rayong Beach hotel, 5 * (beslist voor de happy few) op het volgende schiereiland liggen en we besloten er eens doorheen te lopen via het (prive)strand. Aan de andere kant was ook een privestrand en 3 zwembaden. Je hebt ook een mooi zicht op Koh Samet. Daarna kwam de steilste, langste, mooist geasfalteerde toegangsweg die we ooit gelopen hadden. Waar vet eten al niet goed voor is. Eindelijk kwamen we op de weg Ban Phe en ons stekkie en in de verte zagen we Nice Beach hotel al liggen. Maar wat een eind nog. Toen stopte er een brommer/motor en de Thai wijst naar mij en achterop. Rob zegt; "Doen meis, ik kom er wel" en ik stap achterop. Wijst tie weer op Rob en achterop (je ziet ze hier wel met z'n vieren rijden) en zo gaan we heerlijk snel de laatste 2 a 3 km. Alleen een bocht naar rechts is echt eng, het lijkt of tie nooit afslaat. Gauw de luchtbedden gepakt en even later liggen we deinend uit te rusten op de golven.

Morgenochtend gaan we niet in zee maar...... dat vertel ik later.

Rob en Jeanette

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#5 Bericht door elst99 » maandag 21 februari 2011, 12:25

Leuk Jeanette je verhalen en fijn dat jullie het zo goed naar het zin hebben.
Wij zitten nu bijna een week in Phnom Phen in Cambodja, leuke stad, een beetje Frans!
En heerlijk iedere dag stokbrood.
We hebben het voor een week prima in het Nagaworld, geboekt bij Airasia als een Mistery hotel, krijg je een 5+ voor 3+ prijs, we hebben het zeer getroffen, met een ontbijt daar zeg je U tegen, eigenlijk een beetje decadent, maar na 5/6 maanden je weer is te goed te doen aan allerlei soorten kaas en croisants en een heleboel lekkernijen, niet goed voor de lijn, maar lekker!
Woensdag vliegen we weer terug en blijven we nog 1 nacht Bangkok en dan terug naar Hua Hin.
Daar zal het "hoop" ik, ook weer wat rustiger worden er zullen veel "overwinteraars" eind of begin volgende maand weer teruggaan nemen we aan.
Geniet nog van de warmte en de tijd die je nog hebt hier!
Groetjes Elst
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Jeanette In Rayong 2011

#6 Bericht door Corinne » maandag 21 februari 2011, 16:02

Nou we zijn er net en we blijven 2 maanden! :mrgreen:
HuaHin is super leuk!!!! [|)

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Jeanette In Rayong 2011

#7 Bericht door Wouter_Udon » maandag 21 februari 2011, 21:13

Corinne schreef:Nou we zijn er net en we blijven 2 maanden! :mrgreen:
HuaHin is super leuk!!!! [|)
Geluksvogels. :)
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#8 Bericht door elst99 » dinsdag 22 februari 2011, 01:40

Corinne, je houdt je wel rustig hè? :lol:
Ben ik blij van veel vakantievierders "verlost" te zijn, komt Corinne!!! :o
Welkom Corinne! Woon je in Hua Hin in een hotel?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Jeanette In Rayong 2011

#9 Bericht door Corinne » dinsdag 22 februari 2011, 02:54

elst99 schreef:Corinne, je houdt je wel rustig hè? :lol:
Ben ik blij van veel vakantievierders "verlost" te zijn, komt Corinne!!! :o
Welkom Corinne! Woon je in Hua Hin in een hotel?
Nee we zitten in een condo het heet Bluemountain.
Heeerlijk rustig en overal toch dichtbij.
Prachtig uitzicht over Huahin ook.
We rijden zelf auto dus we kunnen lekker alles verkennen en tot op heden echt super!!!
En ja ik hou mij rustig....heb vakantie he ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#10 Bericht door elst99 » dinsdag 22 februari 2011, 04:05

Bluemountain, ken ik niet, Bluewave in Koh Takiab wel!
Blijf je hangen in Hua Hin? Of trekken jullie nog verder?
Heb een leuk restaurantje met buffet voor je, vanaf tempel op de Petchakasemroad richting Cha-am, links na een paar km. Shellstation, 2 pandjes verder 159Bht (sorry zo heet het)p.p. een goed buffet, misschien leuk om is te doen.
Vooral omdat jullie een auto hebben is het makkelijk te doen, je kunt voor de deur parkeren.
Veel plezier!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Jeanette In Rayong 2011

#11 Bericht door Jeanette » woensdag 23 februari 2011, 10:27

En hier is R & J nr. 7, van 17 tot 23 februari alweer....
Gisteren zijn we dus s'morgens niet in zee geweest maar we zijn naar Canopy's Extreme Adventure Cable rides gegaan. Me tarzan, he Jane. (of andersom, hi hi) We werden met een busje opgehaald en na zo'n 20 minuten waren we ter plekke. Met een 4weeldrive reden we naar het oefenpunt. Alleen deze rit was al extreme, een geluk dat alles al weer droog was en als je nieren niet goed vast zitten gaan ze er beslist van wandelen. Na nog een flinke klim kwamen we bij een klein tokkellijntje en hier werden de draagbanden aangedaan. Ik dacht hoog bovenin de bomen een eekhoorn te zien springen maar dat was een tokkelend meisje. Het oefenen ging goed maar blijkbaar zegt dat nog niks want opeens kwam er een drijfnat transpirerende Rus aanlopen die van zijn banden af wilde, nergens naar luisterde en alleen maar weg wilde. Een van onze 2 begeleiders heeft hem toch zover gekregen dat hij zich terug liet brengen, de andere ging ons voor naar platform 1.
Weer als een berggeit klimmen en na een beslist goede imitatie van mij van een 'hijgent hert' kregen we daar een flesje water en ging het echte werk beginnen. Wel of niet remmen (met de handschoen uiteraard) en, zorgen dat je niet draait, krijg je nu pas onder de knie. Het fototoestel hebben we even aan de 'jonge Thai' gegeven voor een paar foto's maar het pas aan het eind teruggekregen. De spast ging soms ondersteboven gillend naar het volgende platform met dat ding bengelend aan zijn pols. Hij heeft heel veel foto's genomen en is er ook zelf achter gekomen dat video's mogenlijk waren dus zaten er 4 filmpjes bij, zagen we achteraf.
Bij platform 7 haalden we een grote groep Russen in dus zaten er daarna wat grotere pauzes tussen de rides. Op de platforms werden we aangehaakt aan een rondlopende blauwe slang dus we konden veilig van de trappen gebruik maken. We hebben ook 1 x naast elkaar getokkeld, dat was een hele lange rit en 1 x met de jonge Thai naast Rob, met zijn veiligheidsbelt verbonden en dat is dan ook gefilmd. Van 1 x hebben we veel takken geraakt en 1 x hebben we een enorme grote leegte overgestoken. Na 14 (geloof ik) moet je weer een flink eind klimmen maar ik kon me gelukkig ook aan het touw omhoog trekken, dat ontlast de benen een beetje. De laatste ride was misschien wel 400 meter of meer en ook daar is een filmpje van!
Met de gidsen zijn we nu teruggelopen naar het beginpunt en daar hebben we nog van een eenvoudige doch voedzame maaltijd genoten. Deze excursie was 2300b pp dus best wel een hoop geld maar we hebben er van genoten. Het was de eerste keer dat Ton dit in Laemya regelde voor gasten en hij vond ons prachtige voorbeelden van wat men nog kan als 60+sers.
Als we al voor de excursie bang waren ergens (waar dan ook) van af te vallen......, ik weet nu zeker dat ik vanmorgen ben afgevallen. (maar dat eet en drink ik er wel weer aan hoor, 'slim' zal ik niet worden.)

Na een paar dagen 'rust aan de beach' ;) hadden we zondag met Hans afgesproken te gaan eten bij een soort Thaise 'van der Valk'. Dat heet Moe au taa, of zo iets, je ziet het ook wel eens aan het strand. Maar hier waren we de enige 'farang'tafel. Er was een buffet met vlees, vis, garnalen, groente maar ook kleefrijst, gebakken rijst, patat en alle mogenlijke sausjes en ..... drumsticks kant en klaar voor luie mensen. Op 2 tafels (we waren met z'n negenen) kwam er een vuurkorf met, van aluminium een soort dichte tulband er op z'n kop bovenop, en bovenop een stuk spek. In de rand ging water. Nu kon je je vlees roosteren op de bolling en je groente en glasnoedels blancheren in boullion. Aim, de partner van Hans, hielp ons om aan de lekkerste hapjes te komen en maakte ons wegwijs. Na de maaltijd zat er nog een ijshoorntje bij die hij voor ons haalde en dat allemaal voor 99 baht. Mijn drinken is vaak duurder dan mijn eten. 8-)
Ondanks dat het eten hier (zoals iemand droog opmerkte) geen drol kost gaan we beslist niet langzaam door de 1000jes, vakantie is altijd duurder dan je denkt, de lappen zijn voor je het weet weer op en moet je 20 nieuwe halen voor 500 euro. Maar het is weer St Salaria, ook voor de pensionada's.

Voor maandag de 21ste stond daar dan de uitnodiging van ??Jumbo?? voor een bbq in Bad Rock. We waren al vroeg in Ban Phe ook om weer eens een massage te ondergaan waar we dus weer vette haren van kregen dus ook naar onze kapper. Rob ging onder de grasmaaier en bij mij werd het na afloop gefohnd. Toen een grappig geval van 'gezichtsverlies' meegemaakt. De al wat oudere kapster, w.s. de eigenarese, richtte per ongeluk de fohn op mijn schouder en dat is best wel heet, dus ik riep; "au". Toen kwam er een staaltje acteertalent boven.... hand op haar hart.... hijgen.... draaien met de ogen en na 2 minuten liep ze naar achteren alsof ik haar geraakt had. Ondanks mijn "is oke, is oke" bleef ze geschokt en verdween met hangende schouders uit beeld. Ik de mijne maar even opgehaald en daarna hebben 2 jonkies het afgemaakt.
Toevallig kwam er net weer een blauwe pickup aan dus waren we nog op tijd in Bad Rock. Het is heel grappig om mensen te leren kennen waar je alleen maar mee gepost hebt. De anderen waren meer lezers dan typers en ik heb me misschien in het verleden teveel bloot gegeven maar ach.... Het eten was heerlijk, vooral de ribben en we hebben ons best gedaan Siam te bevrijden (mix ideetje van :?: ) Ik heb leuk gepraat met die Don Juan en zijn vrolijke vrienden en Rob meer met Silvia en Maura (wat een prachtige dochter heeft die :?: zeg) en we zijn veels te lang blijven plakken. De taxichauffeur van het hotel stond eral een half uur te wachten want mijn; "Kan ik na 10 uur nog bellen" was verkeerd begrepen.

En meteen de volgende dag weer op stap, nu met Ton en E'h. Nieuwe gasten hadden zich bij ons aangesloten, Anja en Nico. Eerst hebben we een park bezichtigd met grotten waar vleermuizen in huizen. Maar de stank was verschrikkelijk en het idee daar zonder paraplu onder te lopen trok niet aan. Weer lekker gelunchd (700 baht 9 pers. incl.drinken) vlak bij de Boehdistische tempel. Daar zijn we met een kabeltreintje omhoog gegaan naar een soort museum. Wat daar allemaal staat is onvoorstelbaar. Eetkamer stoelen en tafels, zo mooi, ingelegd met ivoor of parelmoer. En niet 1 hoor, maar tientallen setjes, je zou er een 5 * restaurant mee kunnen vullen. Bankstellen uit een stuk hout, vitrinekasten met jade, ivoren beeldjes en bankbiljetten uit de hele wereld, zaal na zaal. Er staat zelfs een nierdyalise apparaat. En alles is ongebruikt, het staat er alleen maar. Je gaat je afvragen; met welk doel is het gegeven, met welk doel is het aangenomen, voor welk doel is het gemaakt? Tonen ze de zinloosheid van de consumptiemaatschappij aan of zijn ze zelf zinloze uit-en opvreters? Ach, laat maar, het was indrukwekkend.
Weer terug richting Rayong. Daar hebben we over de Chinese begraafplaats gelopen. De grootte van het graf geeft de welstand van de familie aan. De vorm is ook een beetje als een baarmoeder, de lichamen worden teruggegeven aan moeder aarde. In het kiprestaurant hebben we de dag afgesloten (met voor Gunter een grote friethoof) en nog een 'lekker bakkie' van Aim bij Laemya Inn.
Hoi Corinne en Elst,
Ik ben mijn stekkie niet aan het promoten hoor en ik probeer ook niet om andere plaatsen in de schaduw te stellen. Dit zijn puur onze belevenissen voor familie en vrienden. Ik ben erg blij met je wijnadvies want zo'n vacuum verpakt tapje is ideaal.
Veel plezier in Hua Hin meisjes.
Jeanette

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Jeanette In Rayong 2011

#12 Bericht door Jim » woensdag 23 februari 2011, 13:46

ehh.. geen foto's? :|
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Jeanette In Rayong 2011

#13 Bericht door jumbo » dinsdag 01 maart 2011, 08:32

Dank je voor je complimenten Jeanette, de schoonheid van mijn dochter is echter aan haar moeder te wijten..... en de Don Juan is nu in ruste... :D met pensioen zeg maar..

Het was inderdaad een heerlijk avondje, de bbq was zoals beloofd door de uitbater 'excellent'
en het gezelschap was mede door jullie aanwezigheid keurig gemeleerd.
Kan me Silvia echter niet meer herinneren maar dat kan ook aan de kwantiteit Siam Libre's hebben gelegen...

Rayong is zonder meer mijn favoriete vakantie stek...Haad Mae Phim en Haad Rim Pae zijn geweldige stranden met normale prijzen voor prima services.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#14 Bericht door elst99 » dinsdag 01 maart 2011, 08:49

Hoe moet ik me dat voorstellen Jeanette, ik heb me teveel BLOOT gegeven? Was het zo gezellig?
En dan met JUMBO in de buurt "dangerous" !!!!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Jeanette In Rayong 2011

#15 Bericht door jumbo » dinsdag 01 maart 2011, 08:50

'de ziel' me kind, 'de ziel'... de rest is ons bespaard gebleven zeker met goed voorbeeld doet goed volgen in gedachten... gemiddelde leeftijd was 103 dacht ik die avond..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”