Jeanette In Rayong 2011

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Jeanette In Rayong 2011

#16 Bericht door Jeanette » dinsdag 01 maart 2011, 12:26

vraag.....
elst99 schreef:Hoe moet ik me dat voorstellen Jeanette, ik heb me teveel BLOOT gegeven? Was het zo gezellig?
En dan met JUMBO in de buurt "dangerous" !!!!
...en antwoord.
jumbo schreef:'de ziel' me kind, 'de ziel'... de rest is ons bespaard gebleven zeker met goed voorbeeld doet goed volgen in gedachten... gemiddelde leeftijd was 103 dacht ik die avond..
Dank je lieverd, dan hoorde ik toch bij de jonkies. [|) [|( [|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#17 Bericht door elst99 » dinsdag 01 maart 2011, 13:57

Hè gelukkig, zat me al zorgen te maken!!! Je weet het maar nooit met Jeanette, de ene keer als Jane door het oerwoud en de andere dag met Casanova aan een barbeque, een mens maakt wat mee hè :?
Maar Jumbo dat je je aanpast aan het gezelschap siert je! Biedt perspectief! Geen Biertje maar wijntje dit keer [$)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Jeanette In Rayong 2011

#18 Bericht door Jeanette » maandag 07 maart 2011, 13:10

R & J nr 8 van 27-2 tot 7-3
Afgelopen dinsdag heb ik dus een groot deel van nr. 7 getypt. Dat was verder zo'n dag van het soort 'wat doe ik hier'. Regen en dreigende regen. De eetzaal werd klaargemaakt voor een feest en het eten van de mensen achter me stonk.
's Avond was er karaoke in Nice beach. Omdat het op dat moment goot van de regen vroeg ik de prijs van een taxi naar Laemya (halve km) Nou, die avond was het gratis want ze zagen ook wel dat een en ander voor ons niet ideaal was.
Dat karaoke is hier een nationale hype. Soms hoor je de luide en wankele stemmen wel van 3 kanten komen, vooral vaak in het weekend. Dan rijden de bussen versierd met cartoonachtige graffitty uit het noorden af en aan en zitten de strandstoelen overdag vol met Thaise families die gekleed de zee in gaan. Voor veel Thaise mensen is dat een ideaal strandweekend.
Ja, dit strand is favoriet bij de locals, die komen liever hier dan in Pattaya (klemtoon op jaaaaa) Dit weekend was Jeroen er met een collega. Hij vond het zeewater erg helder al spoelt er hier erg veel toeristentroep aan zoals plastic zakken en vooral idioot veel slippers maar die dag was de zee en het strand schoon. Ja er wordt hier met vloed veel op de hoogwaterlijn uit zee gegooit en te zien aan de schelpenbegroeing zou het me niet verbazen als sommige dingen misschien er wel al een jaar in liggen en uit Koh Samui of Pattaya komen. Ik hoorde laatst iemand in het Duits (de grap werkt ook in het Nederlands) zeggen; "De golven omarmden mij", waarop haar man zei; "En daarna braken ze". Dat iemand een slipper verliest kan ik me voorstellen maar er liggen er soms honderden. Wolfgang en Danuta zijn op hun stukje strand altijd aan het ruimen maar ik moet in de buurt van een WC blijven dus we zitten op zwemafstand van elkaar.
Verder hebben we het leuk, nu ook met Anja en Nico. We gaan iedere avond even 'een bakkie doen', zoals Eh zegt en ook maakten we nog een trip naar Brooksite Valley, een park opgezet door Australiers waar je vreemd genoeg bijna geen Engels ziet of hoort. Ook hun website is in het Thais. Op 1 zin na op een bord bij de ingang, n.l. dat ze graag de rest van ons leven voor ons willen zorgen. ?? Dank u, maar nee, bedankt.

We hebben weer nieuwe masseuses. We gaan nu met het busje naar een Belgisch of Duits restaurant en daar tussenin hebben we massage. De bazin heeft een vriendje (op de bank bij de tv ligt een grijsaard te slapen?) en Da (de andere) zegt dat ze graag ook een 'farang' (is buitenlander) zou hebben maar dat die haar te oud vinden met haar 52 jaar. Dus als iemand belangstelling heeft....? Ze ziet er klein en smakelijk uit en kan ook zo lachen. Het eten bij de Duitser viel tegen, de Belg had verrukkelijke stoofpot.

Dat papaya-pitten en vit B complex je onsmakelijk maakt voor muggen is door Rob ontzenuwd, hij zit weer onder de bulten. Die pitten gaf hij trouwens al snel op, zo'n gedoe. Ja, in Nederland denk je heerlijk te gaan ontspannen in de tropen zonder kou en hier kriebelt het zand, de vliegen en de muggenbulten of wat dan ook. :twisted

En dan zitten we nu aan onze laatste halve week. Op suggestie van Hans hebben we een Nederlandse maaltijd gemaakt met z'n allen bij Laemya's, Hans kookte en wij schilden de aardappels, de wortels en de uien werden huilend door Nico gekleineerd. Omdat er hier geen paneermeel is had Hans witbrood gedroogd en dat met een vijzel gestampt. Dus maakte hij heerlijke gehaktballen met lepraoide verschijnselen. Voor toe was er ijs met advokaat, mijn donatie. Die fles had ik in een opwelling op Schiphol gekocht voor heimwee momenten en nog niet nodig gehad. De avond erna naar het achterste vis/strandrestaurant, daar vind ik de kip met cashewnoten het lekkerst. En er hangt een grote poster van de keukenhof. En dan zijn we zondag weer met z'n allen naar het Tamnanpar restaurant, met z'n mooie parktuinen, vijvers en watervallen geweest. En met live muziek.

Maar wij hebben nog 2 dagen, de Duitse delegatie is vannacht vertrokken. Hopelijk gaat alles goed met Gunther, hij is wat gehandicapt maar dankzij zijn vrouw en beste vriend hebben ze hier 4 maanden kunnen overwinteren. Nu gaan we voor het laatst 'monopoliegeld' (bahtjes) halen en pizza eten in Ban Phe. Hopelijk zien we jullie snel weer in Nederland.
Groetjes voor het laatst (voorlopig) uit Thailand.
Rob en Jeanette

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Jeanette In Rayong 2011

#19 Bericht door elst99 » maandag 07 maart 2011, 14:41

Fijn dat jullie het leuk en gezellig gehad hebben en bedankt voor de gezellige verhalen!
Goede reis en happy landings in Holland, we horen je wel weer op het forum!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”