Let op de koers van de baht

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Let op de koers van de baht

#1 Bericht door Borowolf » donderdag 13 januari 2011, 12:12

Er komt binnenkort familie op bezoek. Wij reizen naar Bangkok om hen op te halen.
In overleg hadden we een hotel geboekt in Bangkok. Greenwoodtravel bleek duidelijk de
goedkoopste. Dat wil zeggen in Thai baht. Toen we het uiteindelijke voorstel kregen bleken
ze een koers van 37 (staat nu 40) te hanteren. Weet mijn familie veel. Die hebben betaald.

Toen ik mijn rekening zag ben ik even verder gaan kijken en kon ik hetzelfde hotel tegen een paar
bahtjes meer maar wel met een goeie Bath koers, elders boeken.

Even oppassen dus als je hier op vakantie komt en ze geven de prijs in Thai Baht maar je moet
betalen in Euro. De gemiddelde toerist denkt... het zal wel goed zijn en bovendien is die kamer
toch al spotgoedkoop. Maar ja, ondertussen wordt je wel mooi beetgenomen. Laat het niet
gebeuren zou ik zo zeggen. Geld weggooien kun je beter in een andere richting doen dan naar
misbruikers.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Let op de koers van de baht

#2 Bericht door jumbo » vrijdag 14 januari 2011, 02:03

Zonde van je geld om via een tussenpersoon te boeken. [|(
Het is onnodig om in Bangkok vooruit te boeken anders dan rechtstreeks bij het hotel
Walk-in tarieven (ja kennen ze hier ook) zijn het laagste en er is een overvloed aan
hotels en derhalve kamers tegen iedere prijs.

Ik heb het nog niet meegemaakt dat ik geen kamer kon krijgen op de locatie waar ik
arriveerde in Thailand. Dan slaap je wel eens duurder uiteraard, zoals tijdens mijn allereerste Songkrahn (wist ik veel) in Rayong...
De goedkoopste locaties zijn altijd wel het eerste vol, dus als je een 'budgetreiziger/bekpekker'
bent dan kan je beter vooruit boeken....

Juweeltjes ben ik tegengekomen op mijn beperkte reizen voor drie keer niks meestal omdat ze webmarketing een krachtterm vonden..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Let op de koers van de baht

#3 Bericht door Borowolf » vrijdag 14 januari 2011, 03:31

Zonde van je geld om via een tussenpersoon te boeken. [|(
Eens. Tenminste dat vertelt iedereen me. Maar om de een of andere reden lukt het ons nooit om die goedkope, luxe hotelkamers te krijgen.

Pas geleden was ik nog hier in de buurt van Chiang Mai in de bergen. Niet al te ver van huis maar we wilden het laatste stukje niet meer rijden. Het was een uur of acht. Ergens om slaapruimte gevraagd. Dat was er wel. 1200 baht inclusief diner en ontbijt. Vond ik duur (een neef van ons vraagt in een soortgelijke buurt 200 baht inclusief ontbijt) maar de omgeving was erg mooi dus maar even kijken. Ergens achteraf in het kleine dorpje een gloednieuw huisje maar met een matras op de grond, een oud televisietoestel (niet geprobeerd of ie het deed) en verder ook niks. We zijn maar gewoon naar huis gereden.

Dus ik regel het maar liever gewoon vooraf. Betaal ik wat meer maar hoef ik me ook niet van het ene hotel naar het andere te begeven terwijl ik uiteindelijk dan toch eindig voor een prijs die overeenkomt met een goeie internetdeal.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Let op de koers van de baht

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 14 januari 2011, 04:48

Inderdaad. Als ik ergens 's-avonds aankom voor het eerst dan boek ik ook een hotel.
Internet gaat dan wel vaak voor de hoofdprijs maar in de avond gaan zoeken is voor
mij geen optie...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”