vier sterren hotel Pattaya

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

vier sterren hotel Pattaya

#1 Bericht door Pieter » dinsdag 28 december 2010, 13:27

Net terug van een paar dagen relaxen .
Deze keer een niet 5 sterren maar een "gewoon" 4 sterren hotel
en wel in Pattaya..

Nou moet ik zeggen dat het hotel harstikke mooi was . de kamer was meer dan mooi en de badkamer zeer mooi.

Helaas is een thai net een spanjaard als het op klantvriendelijkheid aankomt.

Ze kunnen aardig een smile opzetten maar verder hebben ze dat gevoel dus helemaal niet; ten minste die van de laatste dagen niet.

Vier sterren betekent voor mij helaas meer dan een fohn op de kamer.. Voor een Thai niet.

En hoe moeilijk kan het zijn. :?: :?: [|( [|(

Je zit voor een habbekras te werken ok.. Maar doe dan wat. [|( [|( [|(

In twee dagen tijd neu krijg je het volgende:

nieuwe kamer slechts 1 maand oud.. fris en mooi

maar twee fundementale dingen meteen niet goed:

lakens wel gewassen maar met bloed spatters....
wc. werkte niet goed en bij bellen .... blablabla meneer zit in een meeting (wil ik niet horen) [|( [|( [|(

tweede dag 's middags..
eerst mijn favoriete drankje bestellen .. : Bloody Mary..
en ja hoor Meee Mie ...geen tomatensap .. en dat terwijl er 20 meter verderop een Family Mart is waar dat spul volop verkocht wordt...
Gewoon zo niet zelf denken en een zo niet klanten gericht en dat met verhouding klanten.. "medewerkers" 1:2
Daarna een lekker lamsbout en ja je raadt het al njet....

verder heb ik het nog niet over het steeds naar de mensen moeten komen om een drankje te bestellen en als ze het komen brengen niet even vragen wie wat wil hebben maar het gewoon willekeurig neerkwakken..

Ondertussen aan het zeker niet tegelijk komen van het eten gewend..
eten zag er duur en fancy uit alleen fundementeel: kip en varkensvlees moet gebakken/iod zijn en niet rauw..

Omgeving: Zuid Pattaya.. (hoe kun je daar leven ??)


Ach nog een 10 jaar en ik klaag nergens meer over....

Pieter [$) [8) [|(
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: vier sterren hotel Pattaya

#2 Bericht door printen44 » dinsdag 28 december 2010, 15:31

Relaxen in een hotel in Zuid-Pattaya???? Je moet toch beter weten, zou ik zo zeggen. [8) Hier dan enkele tips als je wat langer in Thailand woont:

…you start to point at things with your lips.”
…you see a rat run out of a restaurant and head inside for dinner anyway.”
…you frequently use the phrase “Up to you” when you want to avoid conflict surrounding a delicate question.”
…you use the phrase “Up to you” when feeling non-committal about a question.”
…you use the phrase “Up to you” when you have no opinion or just can’t be bothered to think about an answer to a given question.”
…your current family car is a motor scooter.”
…you answer the telephone and even though it’s a wrong number you spend the next 5 minutes chatting with the person on the other end.”
…you place your order in a restaurant fully expecting to get something completely different and when you do receive something different you simply eat whatever was served without a word of complaint.”
…you are not bothered in the least if there is a lady cleaning the urinal next to the one you’re using.”
…you now speak in broken English with your friends and family back home.”
…you put ice in your beer without a second thought.”
…you now season every food you eat with nam pla and chilis.”
…you think that a finger shoved up your nose is no big deal, but cover your mouth when using a toothpick.”
…you think it’s perfectly fine to have 4 people, your monthly groceries and 2 chickens all riding on one motor bike at the same time.”
…you can’t remember the last time that you wore proper shoes.”
…you see a power outlet with open wiring, 6 different appliances plugged in and sparks coming out and you think it’s normal.”
…you can remove a rubber band from a plastic bag in 2 seconds without spilling the contents of the bag.”

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: vier sterren hotel Pattaya

#3 Bericht door Pieter » dinsdag 28 december 2010, 15:40

en oh ja zelfs de bangkokpost lezers:

http://www.bangkokpost.com/poll/1552/ho ... t-20-years


Pieter [|)

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: vier sterren hotel Pattaya

#4 Bericht door vinie » vrijdag 14 januari 2011, 22:52

Voor mij is het ook echt een mysterie hoe een arme drommel in cambodja, indonesië, toch veel vloeiender engels praat dan sommige thais in een bank!!

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”