De reis van Rob en Jeanette

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

De reis van Rob en Jeanette

#1 Bericht door Jeanette » dinsdag 16 februari 2010, 08:27

We hebben de eerste massage net gehad en het was weer heerlijk. De vlucht was helemaal volgens plan. Om 5 uur begonnen de eerste mensen al te spelen dat het nacht was en om 7 uur was ik de enige die mijn licht nog aan had en aan het lezen was. Al heb ik over een bepaalde bladzijde een hele tijd gedaan geloof ik. ;)
Om 11.30, na de landing, heb ik maar besloten dat iemand de nacht gestolen had en mijn horloge door Rob op 5.30 laten zetten. Om 8 uur hebben we nog lekker een paar uurtjes geslapen in het Twin Tower hotel en zijn daarna de losse eindjes bij Greenwoodtravel gaan wegwerken. We hebben dus toch maar een privetransfer naar Kachanaburi besteld en terug en een terugvlucht uit die luchthaven boven Sida.
's Avonds hebben we iets te vroeg valentijn gevierd in een restaurant op de 79ste verdieping van een torenhoog gebouw. In een cirkel zaten allemaal kamertjes met dus superuitzicht voor +/- 6 tafels. Caravanning diner, dichter bij een lopend bufet kom je niet, het eten rijd rond en jij blijft zitten. 8-) Zo'n 10 a 12 wagentjes met hapjes komen langs waar we steeds een zo miniem mogelijke portie van aten. Plus nog soep en steak op bestelling. Ik herinner me garnalen balletjes, eend en gebakken varkensvlees met stroop. (echt lekker!!) Het was even moeilijk om een wijnkaart te krijgen, blijkbaar namen de meeste wijndrinkers genoegen met Franse tafelwijn. Wij kregen uiteindelijk "Arenal" en die was best lekker.
Nu zitten we vlakbij het station, waar we een massagesalon en een internetcafe gevonden hebben.

Ik dacht dit deel al gepost te hebben maar ik kan het niet meer vinden. We zitten nu bij De river Kwai Village en gaan morgen onder behandeling bij dr. Fish.
Ik vind het jammer dat ik Bauke ga missen want Kachanaburi ligt hier 80 km vandaan dus een bezoek zit er niet in. Ik heb koek en speculaaskruiden bij me en daar moet ik dan maar iemand anders blij mee maken.
Doei,
Jeanette

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: De reis van Rob en Jeanette

#2 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 16 februari 2010, 08:41

Het klopt dat je dit deel al gepost had, nl. bij Thaise Keuken. :? :lol:
Veel plezier verder en hou ons af en toe op de hoogte.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De reis van Rob en Jeanette

#3 Bericht door Jeanette » zaterdag 20 februari 2010, 04:41

Hoi iedereen,
Ook de 'River Kwai' achter de rug. We zijn dus niet in Kachanaburi geweest, hadden geen zin in de lange rit. Dinsdag wel bij het hotel de warme baden en Dr Fish geboekt. Eerst werden we stroomopwaards gebracht met zwemvesten aan en zijn echt kilometers met de stroom mee gedreven. Ik hoop dat de foto's leuk zijn. De bronnen met mineraal water waren heerlijk, ook van temperatuur. Bij de dr fish-jes (die dode huidcellen opeten) moest ik wel even wennen hoor, ik hou niet zo van kietelen. Laten Rob en ik nou de enige zijn die daarna bloedden? Nee, niet voor herhaling vatbaar, ze hebben die visjes ook bij de Zwaluwhoeve sauna.
De massage erna in de openlucht met zicht op de rivier was heel prettig.
De volgende dag een boottocht gedaan naar een grot. Uitgebreid uitgelegd hoe Nederlanders onthouden wat stalagnieten zijn en wat stalagtieten. :o 8-) ;) Ze doen me altijd aan kathedralen denken van moeder natuur en soms zou Bach en/of Beethoven er natuurlijk bijpassen, maar dan zou je alle vleermuizen wakker maken.
We waren met z'n achten plus een baby en gingen op een grote vlonder waar wel 50 man op zouden passen lunchen met lunchpakketten. Maar eerst werd het hele vlot stroomopwaards getrokken en mochten we weer raften met zwemvesten aan. Uiteraard de baby niet. :D
Dus met z'n zessen dreven we weer achter ons restaurant aan dat afmeerde onder de waterval wat voor ons een natuurlijke douche vormde.
Het 'busje' komt zo dus later meer.
Groetjes,
Jeanette

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: De reis van Rob en Jeanette

#4 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 20 februari 2010, 07:16

Jeanette schreef:Hoi iedereen,
Ook de 'River Kwai' achter de rug. We zijn dus niet in Kachanaburi geweest, hadden geen zin in de lange rit. Dinsdag wel bij het hotel de warme baden en Dr Fish geboekt. Eerst werden we stroomopwaards gebracht met zwemvesten aan en zijn echt kilometers met de stroom mee gedreven. Ik hoop dat de foto's leuk zijn. De bronnen met mineraal water waren heerlijk, ook van temperatuur. Bij de dr fish-jes (die dode huidcellen opeten) moest ik wel even wennen hoor, ik hou niet zo van kietelen. Laten Rob en ik nou de enige zijn die daarna bloedden? Nee, niet voor herhaling vatbaar, ze hebben die visjes ook bij de Zwaluwhoeve sauna.
De massage erna in de openlucht met zicht op de rivier was heel prettig.
De volgende dag een boottocht gedaan naar een grot. Uitgebreid uitgelegd hoe Nederlanders onthouden wat stalagnieten zijn en wat stalagtieten. :o 8-) ;) Ze doen me altijd aan kathedralen denken van moeder natuur en soms zou Bach en/of Beethoven er natuurlijk bijpassen, maar dan zou je alle vleermuizen wakker maken.
We waren met z'n achten plus een baby en gingen op een grote vlonder waar wel 50 man op zouden passen lunchen met lunchpakketten. Maar eerst werd het hele vlot stroomopwaards getrokken en mochten we weer raften met zwemvesten aan. Uiteraard de baby niet. :D
Dus met z'n zessen dreven we weer achter ons restaurant aan dat afmeerde onder de waterval wat voor ons een natuurlijke douche vormde.
Het 'busje' komt zo dus later meer.
Groetjes,
Jeanette

Het is maar goed dat iedereen liferafts aan had. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

Re: De reis van Rob en Jeanette

#5 Bericht door Phuket Dragon » zondag 21 februari 2010, 04:42

Laten Rob en ik nou de enige zijn die daarna bloedden?
Dus deze behandeling niet doen, het kan gevaar opleveren op besmetting hepatitus B.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De reis van Rob en Jeanette

#6 Bericht door Jeanette » zondag 21 februari 2010, 14:06

Ach, binnen 0 en 15 jaar ben ik net als jullie te oud voor reizen op deze manier.
:mrgreen:
Phuket Dragon schreef:Dus deze behandeling niet doen, het kan gevaar opleveren op besmetting hepatitus B.
Bedoel je dat de visjes mij besmetten of ik hen?

Misschien is 'Luctor at abortus' een beter onderschrift voor je? (Ik worstel en drijf af) :mrgreen: :mrgreen: ....want alleen opstaan 's morgens kan al risiko's geven.

Ik heb niet meer zo'n zin hier te posten zonder een ietsiepietsie levensvreugde in de reakties.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De reis van Rob en Jeanette

#7 Bericht door Jeanette » woensdag 24 februari 2010, 10:23

Hoi iedereen,

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen we hier niet terug komen. Ja, het is een heerlijk tropisch eilandje en het eten smaakt nog steeds verrukkelijk maar.....
We kwamen op zaterdag hier aan met 2 x 200 PK en meerden af voor het ressort. Mijn eerste indruk was de bestelling van 2 kokosnoten om leeg te drinken en die waren 80 baht per stuk. Maar het was happy hour en daarom ging er 30 % vanaf.... waarna er weer 10 % bij kwam. Een groot vraagteken uitbeeldend moest ik dus 122. zoveel baht betalen. Normaal zijn ze 15 baht.
De hutten zijn wel grappig en best wel confortabel, een groot vierkant van gevlochten wathever met een stroo dak erboven, louvre ruitjes om wind te vangen, aan de ene muur een ventilator en aan de andere een airco. Je stookt hier dus niet voor de vogeltjes maar je koelt ze. De badkamer is een ommuurd plaatsje met afdakje, de douche heeft alleen warm water en omdat de druk erg laag is kun je er beslist je haren niet wassen, veel te heet. Op de vlonder voor het huisje staan 2 strandstoelen uit 1950, daar kom ik zonder hulp niet uit.
De zee is met eb kniediep, een paar honderd meter en we zijn dolblij de waterschoentjes te hebben mee genomen. Vanmorgen in zee dacht ik; " Ik haat het hier", prompt schaamde ik mij diep, voelde mezelf een verwende trut maar na eventjes besloot ik dat gevoelens zijn toegestaan.
Na 2 dagen waren de kokosnoten op uit de koelkast, tja, de bomen hangen vol hoor, dus hoop ik nu niet op een meevaller van 10 meter hoogte.
De massages kosten hier 900 baht (oeps - 20 %) maar in het ressort hiernaast 300 en daar zijn we dus iedere middag geweest. Ik kan nu al op mijn buik liggen zonder iets onder mijn enkels en op mijn rug zonder iets onder mijn knieen.
Ben heel benieuwd hoe Charlie Beach gaat bevallen op Koh Mook.
Van Nederland heb ik begrepen dat we weer naar de stembus moeten in juni? Hier is de 26ste problematisch maar alleen in Bangkok.
Groetjes uit Koh Ngai
Jeanette

oni
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2008, 10:36

Re: De reis van Rob en Jeanette

#8 Bericht door oni » woensdag 24 februari 2010, 17:55

Hallo Jeanette, geniet ervan, wij zijn alweer zo'n 4 weken terug en vandaag de eerste dag met redelijk weer.
Ben erg nieuwsgierig hoe het op de eilanden is. We waren vast van plan naar Koh Chang te gaan maar zijn blijven hangen in Chantaburi, daar kregen we het gevoel dat we Koh Chang waarschijnlijk niet leuk zouden vinden.
Reden, in onze gedachten zijn er alleen maar toeristen en geen Thaien, op het personeel na dan.
Zijn erg nieuwsgierig in het verdere verloop van jullie vakantie.
Zal ook proberen van onze reis eens iets op te tekenen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De reis van Rob en Jeanette

#9 Bericht door Jeanette » maandag 01 maart 2010, 10:57

Thailand 4.
Charlie Beach is fantastisch, het strand zonder stenen of kapotte schelpen, met een zwembad(je) en ook de bungalow is prima, ik blijf douchen. Gisteren avond op het strand gegeten met een soort baldakijn boven ons. Nu heeft Rob ook kreeft gegeten dus we hadden een rekening waar een van der Valk blij mee geweest zou zijn. Het zou ontzettend romantisch zijn geweest als de stoelen niet zo diep in het zand zouden zakken en de tafel wel.
Vanmorgen dan die Emerald gave bezocht. Ik realiseerde me dat dat het uitgangspunt van ons stranddeel van de thailandreis is. We zijn met 2 Engelsen met een longtailboot erheen gevaren. Een gids zwom voorop met een zaklantaarn. Het was echt leuk, je zwemt een paar bochten om dus zonder licht is het pikdonker. Zonder zwemvest had ik dit niet gedurft. Aan het eind kom je aan een strandje dat helemaal omgeven is met 30 a 40 meter hoge overhellende rotsen. Je waant je op de bodem van een krater. Er lag bloesem op de grond die heerlijk rook.
Een fotograaf had hier goud kunnen verdienen want niemand neemt zijn camera mee. De onze is stuk gegaan (echt erg he?) maar Lyn en Ian zullen foto's mailen. Later nog gesnorkeld en ergens wat gedronken. De zee ziet er uit als ondergelopen land, overal eilandjes en rotsen die aan de onderkant zijn afgesleten door golfslag van de zee.
Ons volgende eiland wordt Koh Sukorn en dat blijkt een beetje dom gekozen te zijn want het valt niet onder de plaatselijke transfers. Dat gaat 3500 bath kosten met een longtail boot. Als dat zo door gaat zullen we nog arm sterven
Groetjes iedereen en bedankt voor de mailtjes.
Jeanette (en Rob)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: De reis van Rob en Jeanette

#10 Bericht door Jeanette » donderdag 04 maart 2010, 12:35

Hallo iedereen, waar was ik ook al weer gebleven? Oja, halverwege Koh Mook. We bleven hier 4 nachten. Ook hier was de massage vrij prijzig (650 baht pp) en we hebben het maar 1 x laten doen want de meisjes stonden duidelijk op de automaat en gaapten er zelfs bij. Het eiland verkennen wilden we niet want Lynn kwam terug met rugklachten door de slechte weg en dat ze niks de moeite waard had gezien.
De transfer naar Koh Sukorn duurde bijna 3 uur in een longtailboot En ook hier stapten we voor het resort op het strand uit. Dit Sukorn beach valt reuze mee, het is tenslotte half zo duur als die andere twee. Het is wat kleiner en de bedden zijn wat te hard voor mij maar dat heb ik zo'n beetje opgelost. En .... de stoelen zitten een stuk beter en de paden zijn van beton.
We hebben al een eilandtoer gemaakt met een bromfietsding (daar weet ik de naam niet van) maar het heeft een L- vormig bankje als zij-span naast een brommer en een dakje voor schaduw. We hebben gezien hoe de latex van de rubberboom getrapt, geperst en gedroogd wordt tot rubber lappen van een kilo die dan 100 baht waard zijn. Ook een batikververij bezocht en marktjes en supermarkten dus ik heb weer 2 grote kammen banaantjes. (40 baht ;-) )
Vandaag gesnorkeld. Nou het is niks voor mij hoor, ik ben zo bewust aan het hijgen door die pijp dat ik bang was te gaan hyperventileren. Maar Rob vind het fantastisch en hij komt steeds met de meest enthousiaste verhalen boven water. Na het snorkelen zijn we naar Lao Liang gevaren om te zwemmen. Dat eiland is een enorme rechthoekige rots en aan de achterkant was een strandje. Het lijkt wel een hippie-eiland van vroeger. Er staan alleen tenten en iets restaurantsachtig en wil je koffie?... pak maar... hoeveel?... doe maar wat. Prachtig helder water en wit zand. We hadden wel heen en terug een moterstoring maar ach wat maakt het uit, je hebt toch vakantie. We waren ruim op tijd terug voor de 3de massage. (200 baht pp)
Eigenlijk is dit eiland en resort ons het best bevallen op de Nederlandse eigenaar na want dat is een hork. We doen geloof ik een wedstrijdje irritant zijn en na "waar ga je nu mijn tijd weer eens mee verpesten?" staat hij op punten voor. :-P
Zaterdag op zondag zitten we weer in een nachttrein. Rob slaapt altijd boven en ik beneden. Hij coconniseert zich dan met veel kleren want de airco maakt het best koud. We eten dan eerst Thais eten en dat lijkt op Chinees en daar heb ik nog een klein flesje AH wijn voor bewaard. We reizen zo'n 12 uur en om 9 uur maken ze er al bedden van. Met de gordijntjes dicht lijkt het net op een bedstee. Hihi, wie kent die nog?
Ik vind het zo gek dat het bij jullie zo koud is, hier moeten we steeds douchen of de zee in om weer normaal te worden in plaats van zo zweterig.
Ik weet niet of er nog een 'Thailand 6' komt want in Lamai's homestay is geen internet maar dan rond ik wel af na de 12de als we weer thuis zijn.

Groetjes,
Jeanette

Hugo80
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 15 juni 2010, 11:46

Re: De reis van Rob en Jeanette

#11 Bericht door Hugo80 » dinsdag 15 juni 2010, 17:47

Wat een geweldig verhaal! Zo te lezen hebben jullie een geweldige reis!

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: De reis van Rob en Jeanette

#12 Bericht door frans49 » donderdag 17 juni 2010, 20:10

Jeanette schreef:Hoi iedereen,

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zullen we hier niet terug komen. Ja, het is een heerlijk tropisch eilandje en het eten smaakt nog steeds verrukkelijk maar.....
We kwamen op zaterdag hier aan met 2 x 200 PK en meerden af voor het ressort. Mijn eerste indruk was de bestelling van 2 kokosnoten om leeg te drinken en die waren 80 baht per stuk. Maar het was happy hour en daarom ging er 30 % vanaf.... waarna er weer 10 % bij kwam. Een groot vraagteken uitbeeldend moest ik dus 122. zoveel baht betalen. Normaal zijn ze 15 baht.
De hutten zijn wel grappig en best wel confortabel, een groot vierkant van gevlochten wathever met een stroo dak erboven, louvre ruitjes om wind te vangen, aan de ene muur een ventilator en aan de andere een airco. Je stookt hier dus niet voor de vogeltjes maar je koelt ze. De badkamer is een ommuurd plaatsje met afdakje, de douche heeft alleen warm water en omdat de druk erg laag is kun je er beslist je haren niet wassen, veel te heet. Op de vlonder voor het huisje staan 2 strandstoelen uit 1950, daar kom ik zonder hulp niet uit.
De zee is met eb kniediep, een paar honderd meter en we zijn dolblij de waterschoentjes te hebben mee genomen. Vanmorgen in zee dacht ik; " Ik haat het hier", prompt schaamde ik mij diep, voelde mezelf een verwende trut maar na eventjes besloot ik dat gevoelens zijn toegestaan.
Na 2 dagen waren de kokosnoten op uit de koelkast, tja, de bomen hangen vol hoor, dus hoop ik nu niet op een meevaller van 10 meter hoogte.
De massages kosten hier 900 baht (oeps - 20 %) maar in het ressort hiernaast 300 en daar zijn we dus iedere middag geweest. Ik kan nu al op mijn buik liggen zonder iets onder mijn enkels en op mijn rug zonder iets onder mijn knieen.
Ben heel benieuwd hoe Charlie Beach gaat bevallen op Koh Mook.
Van Nederland heb ik begrepen dat we weer naar de stembus moeten in juni? Hier is de 26ste problematisch maar alleen in Bangkok.
Groetjes uit Koh Ngai
Jeanette


Bedankt voor deze info.
Is dus een eiland wat ik van mijn lijstje kan schappen.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”