onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#1 Bericht door Maaike&Fons » zaterdag 12 december 2009, 19:00

Hallo!
op 9 november zijn wij begonnen aan een trip van 30 dagen door Thailand. We hadden alleen de tickets naar en van Bangkok gekocht.
De 1e 2 nachten zijn we in Bangkok gebleven. we zouden eigenlijk richting Phuket gaan maar de weersvoorspellingen waren erg slecht. Maar in de buurt van Koh Chang was het wel lekker weer dus we besloten daar dan eerst heen te gaan. We zijn met bus 999 vanaf busstation Ekemai naar de pier bij Koh Chang gegaan, duur ongeveer 4 uur. De planning was om daar een dag of 4 te blijven maar mede door het mooie weer zijn het er 9 geworden. We vonden het een leuk eiland, we zaten op lonley beach, waar je heerlijk van de rust kunt genieten. En als we wat meer drukte wilde hebben dan stapte we op de scooter richting White sand.
Na 9 dagen hadden we Koh Chang wel gezien. Het weer in het zuiden nog steeds slecht dus besloten we om naar Cambodja te reizen, we zaten nu toch in de buurt. We zijn vanaf de pier naar de kleinere grensplaat Prum gereden ipv van wat gebruikelijk is naar Aranyaphratet. Dat scheelt ongeveer 2 uur reizen in thailand. Bij Prum hebben we een taxi gehuurd die ons naar Siem Reap zou rijden in 5 uur. Houd er wel rekening mee dat de wegen zeer slecht begaanbaar zijn! het is een weg van vast gereden puin. Verkeersregels hebben ze daar volgens mij niet, alleen de regel van de luidste claxon, die geeft recht op vrije baan. De 7 uur reistijd was een heel avontuur maar we hebben daardoor wel wat van het binnenland van Cambodja gezien, iets wat je niet in Siem Reap ziet.

We zijn 3 nachten in Siem Reap gebleven, 2 volle dagen hebben we gebruikt om de meeste tempels te bekijken, de 3e dag om 5 uur opgestaan om de sunset te bekijken boven Angkor Wat.

We zijn vanuit Siem Reap met Bangkok air direct naar Phuket gevlogen, tussenstop in Bangkok van 1,5 uur. In Phuket waren we van plan om 2 dagen te blijven. Via Manuel hadden we 2 dagen hotel geregeld, zijn hotel zat vol maar rudi de buurman had nog wel een kamer vrij. Het hotel van manuel en de 2 hotels van rudi zijn niet de goedkoopste hotels maar ze zijn wel super, heerlijke bedden, schoon en de kamers waren compleet af gebouwd wat in de meeste hotels wel anders is!
De 1e avond zijn we ff bij manuel in zijn 5!5! bar gaan kijken, we hebben het er super gezellig gehad, zelfs mijn vriendin heeft zich geamuseerd. Na de eerste avond besloten we nog maar 2 dagen extra te blijven want ondanks alle drukte, chaos, bekeuring uitschrijvende agenten en kermisachtige omstandigheden hebben we ons overdag heerlijk vermaakt op de stranden van Katabeach en in de avond heerlijk mensen kijken in Patongbeach.
Meestal eten wij op straat de meest lekkere dingen of we zoeken een mooi restaurantje met heerlijk seafood. In Phuket zijn we in het winkelcentrum Jung Ceylon het sushi restaurant Fuji tegen gekomen….. Wij zijn beide grote liefhebbers van sushi en hebben al veel goede sushi bar/restaurants gegeten maar moet eerlijk zeggen dat Fuji in onze persoonlijke top 3 staat! We hebben hier dan ook 2 dagen heerlijk gegeten.

Manuel en Sai enorm bedankt voor de gezellige dagen, Sai was wel veel gezelliger omdat manuel die 2 dagen in bed lag…. grijnzzzzzz

Na 4 leuke dagen Phuket zijn we naar Koh Phi Phi gegaan. We zijn naar Relaxbeach gegaan, een half uur varen met een longtail. Het complex is een heerlijk rustig, wel lekker is na 4 dagen Phuket. Hier zijn we 3 dagen gebleven. Helaas werd het weer hier weer slechter, de laatste dag hebben we hier veel regen gehad. We wilden eigenlijk nog zuidelijker gaan richting Koh libon of Koh lipe maar daar was het weer ook slecht dus we besloten richting Koh samet te gaan waar het weer wel super was.
We zijn van uit Koh Phi Phi met de boot naar krabi gegaan waar we een vliegticket gekocht hebben naar Bangkok. We konden direct door naar Koh samet maar we besloten om een dag in Pattaya te gaan kijken, iets wat we normaal zeker niet zouden maar nu we er toch bijna lang reden konden we hier ook wel een dag heen. Ben blij dat we er maar 1 dag geweest zijn. Pattaya was zoals we gedacht hadden! 1 dag was meer dan voldoende.

De volgende dag zijn we naar Koh samet gegaan, waar we 4 dagen in het Seakieuw villas hebben gezeten. Een super mooi strand, overdag erg druk met “dagjes russen” maar we hebben er heerlijk van de zon en strand genoten.
De laatste 1,5 dagen hebben we in Bangkok doorgebracht. Toen was het tijd om naar huis te gaan.
De reis was helemaal super, we hebben weer genoten van de gastvrijheid van Thailand, de vriendelijke thaise mensen, het heerlijke thaise eten. Van de oorspronkelijke 30dagen planning is niks terecht gekomen doordat het weer nog niet overal goed was. Daardoor hebben we wel steden en eilanden gezien die niet geplant waren zoals phuket en pattaya.

Jammer genoeg hebben we ook dingen gezien die we vervelend vonden om te zien. We zijn een paar keer russen tegen gekomen die wij daar liever niet zouden zien, en niet omdat wij er last van hadden maar omdat ze de thai zo respectloos behandelen dat ik bang ben dat als we over 5 jaar we terug komen dat de glimlach van thailand verdwenen zal zijn door dit soort respectlose toeristen.

Wij hebben genoten van Thailand!

groeten van Maaike en Fons

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#2 Bericht door Rene » zondag 13 december 2009, 01:46

Leuk om te lezen en geniet van jullie herinneringen.
Tja, wat betreft die Russen,.. Ik heb dezelfde ervaring gehad in Egypte. De goeden niet te na gesproken zijn het de paria van de toeristenwereld. Ik heb ze nog niet ontdekt in Thailand maar kom dan ook niet al te veel in de toeristische hoek. Er zijn jammer genoeg diverse groeperingen op ons aardkloot die het niet begrijpen en de Neanderthalige beginselen nog niet hebben overwonnen. Het is de kunst om ze enig fatsoen bij te brengen maar het zal wel een utopie blijven en niet alleen in Thailand. :cry:
Laatst gewijzigd door Rene op zondag 13 december 2009, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#3 Bericht door Mart » zondag 13 december 2009, 05:32

Maaike en Fons

Een goed reisverslag, zo zouden er meer moeten komen ;)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#4 Bericht door elst99 » zondag 13 december 2009, 07:52

Zeker een leuk verslag en fijn dat jullie het naar je zin hebt gehad!
Er zijn ook heel vriendelijke en geciviliseerde russen, net zoals je ook nette nederlanders hebt!!!! :D
Ook ik erger me wel is aan halfnaakte mensen in een restaurant, vaak nog nederlanders ook, maar ik kijk maar de andere kant op :ugeek:
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#5 Bericht door bauke66 » zondag 13 december 2009, 13:11

Ja die 'Russen' in Thailand is niet overal een feest. Eilandje bij Pattaya heeft al menulijsten in Thais/Engels en Russisch.
Vaak zijn ze behoorlijk luidruchtig en weinig beschaafd...Maar het is waar de westerling kan er ook wat van. Ik heb in mijn bar elke avond een 'Australische buurman' die ik een straatverbod zou toewensen.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#6 Bericht door Rene » zondag 13 december 2009, 19:40

bauke66 schreef:Ja die 'Russen' in Thailand is niet overal een feest. Eilandje bij Pattaya heeft al menulijsten in Thais/Engels en Russisch.
Vaak zijn ze behoorlijk luidruchtig en weinig beschaafd...Maar het is waar de westerling kan er ook wat van. Ik heb in mijn bar elke avond een 'Australische buurman' die ik een straatverbod zou toewensen.
Bauke, heb je al eens geprobeerd een goed gesprek met hem te hebben over zijn gedrag? Maak er anders een videofilm van en laat het hem zien. De kans is groot dat hij dan anders wordt. ;) :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#7 Bericht door Inge » donderdag 17 december 2009, 12:36

Leuk verslag hoor! Wij zijn in dezelfde tijd als jullie geweest icm met Cambodja. Jammer dat jullie alleen Siem Riep gedaan hebben want Cambodja is zo de moeite waard! Vooral Battambang en de boottrip van SR naar Battambang zijn echt geweldig!
Misschen wat voor de volgende keer?

Als je zin hebt om te lezen hier de link naar ons reisverslag:

http://hanseninge.reismee.nl/

Groeten Inge

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#8 Bericht door bauke66 » vrijdag 18 december 2009, 10:23

Boottrip Siem Reap-Battambang v.v. is zonder meer een aanrader, heb de trip in december 2004 gemaakt. Zelfs mijn ATB kon mee, al ging ie wel bijna kopje onder...
Rene, een gesprek met 'Australische buurman' ben ik nog niet aangegaan. Hij heeft vaak al teveel 'spraakwater' genuttigd, en is nimmer voor rede vatbaar. Oke het zou wel een leuk filmpje opleveren natuurlijk.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#9 Bericht door Jeanette » vrijdag 18 december 2009, 11:33

Inge schreef:Leuk verslag hoor! Wij zijn in dezelfde tijd als jullie geweest icm met Cambodja. Jammer dat jullie alleen Siem Riep gedaan hebben want Cambodja is zo de moeite waard! Vooral Battambang en de boottrip van SR naar Battambang zijn echt geweldig!
Misschen wat voor de volgende keer?

Als je zin hebt om te lezen hier de link naar ons reisverslag:

http://hanseninge.reismee.nl/

Groeten Inge
Leuke reis Inge, jammer dat zo'n reisverslag altijd van onder naar boven gelezen moet worden hè? Hier is de mijne van 2 jaar geleden....
http://reislog.riksja.nl/jeanette/1897/ ... apen..html

Ze moeten (nou ja, moeten) van pagina 14 naar pagina 1 gelezen worden.
Doei, Jeanette

oni
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2008, 10:36

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#10 Bericht door oni » zaterdag 19 december 2009, 00:19

Maaike en Fons, leuk verslag, mooi beschreven. fijn dat jullie de moeite nemen anderen te laten meegenieten van jullie vakantie. Met heel veel genoegen heb ik het gelezen, misschien zet het mij aan om onze reizen ook eens te openbaren. Hoewel ze veel saaier zijn. Maar niet voor ons, we geven er alleen een andere invulling aan, hetgeen wij willen beleven. Voor een groot gedeelte is dit voor ons, lekker eten, andere culturen, ontspanning, rust en luxe. Wij genieten van het gegeven dat je voor 30% van de prijzen in Europa, in Thailand in top hotels kunt vertoeven.

Wie weet geef, ik nog wel eens een verslag, van de drie reizen die we door Thailand gemaakt hebben. Overigens gemaakt na heel veel lezen op dit forum.

oni
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 januari 2008, 10:36

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#11 Bericht door oni » zaterdag 19 december 2009, 00:57

janette.

Dank dat ik je blog. zo schijnt het te heten,Heb kunnen lezen. Gisteren heeft mijn partner er ook een gemaakt.
vraag me niet hoe je er naar kunt kijken, laat staan dat ik nu weet hoe ik dat moet vullen, maar dat zal ik wel leren.

Vanavond vroeg een goede vriend van mij, wij denken erover om volgend jaar naar Thailand te gaan, mijn antwoord was , denk eraan, dan wil je de daarop volgende jaren weer.

Dank je voor de uitvoerige beschrijving, van je reis door Thailand.Ook genoten van je foto's, die kinderen wil je stelen,

Onze reizen zijn wat minder intensief.
wij staan niet vroeg op, gaan te laat slapen en drinken eigenlijk te veel, maar we zijn niet vervelend, althans dat
denk ik dan zelf.

Als het me lukt zal ik ons voorgenomen reisschema [we gaan 7 jan. weg 28 jan. terug} op dit forum plaatsen

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#12 Bericht door Jeanette » zaterdag 19 december 2009, 11:40

oni schreef:janette.

Onze reizen zijn wat minder intensief.
wij staan niet vroeg op, gaan te laat slapen en drinken eigenlijk te veel, maar we zijn niet vervelend, althans dat
denk ik dan zelf.
Het gekke is dat we op vakantie zo vroeg wakker zijn. En het aantal foto's waarbij ik een glas rode wijn :o 8-) in de hand heb blijft zich uitbreiden. Mijn ideale vakantie moment is; met een luchtbed over een strandstoel in de schaduw van een boom vlak bij een warme zee met golven een pakkend boek lezen en een glas rode wijn en cashewnoten binnen handbereik. Je zou het zo als onderschrift nemen. :D
In reizen door Thailand staat onze nieuwe planning voor 12-2 tot 12-3. We willen nu per resort 4 of 5 nachten blijven. Ik baal alleen een beetje van Charuda van Greentravel, we zijn de 8ste al accoord gegaan met het reisvoorstel en ik heb geen idee wat er al wel geboekt is en wat moeilijkheid opleverd. Ik zal blij zijn als ik MAG ;) betalen dan staat het geheel niet meer zo op losse schroeven.
Groetjes oni en vraag je partner de url van haar blog hier neer te zetten.
Jeanette

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: onze 30 dagen Thailand trip is helaas weer voorbij

#13 Bericht door Jeanette » zaterdag 06 februari 2010, 21:56

oni schreef: Jeanette.

Als het me lukt zal ik ons voorgenomen reisschema [we gaan 7 jan. weg 28 jan. terug} op dit forum plaatsen
En? Hoe was de reis Oni?

Wij moeten nog 6 nachtjes slapen voor we gaan.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”