Reisverhalen van Loek.

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Look1st
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zondag 28 januari 2007, 16:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Reisverhalen van Loek.

#1 Bericht door Look1st » donderdag 06 augustus 2009, 08:26

ik ben sinds 2003 elk jaar zo'n 3 maanden in Thailand te vinden.
In 2008 ben ik begonnen met een soort van dagboek bij te houden maar als ik dat hier ga publiceren dan neem ik in een keer een flink aantal pagina's in beslag en geloof niet dat dat nou de bedoeling is.
Mocht je eventueel toch willen weten wat ik heb meegemaakt?
kijk dan hier voor 2008of 2009

een klein voorproefje van 2008 hieronder...

dinsdag 22 januari 2008
Als wij vrijdag in de ochtend richting Chiang mai gaan begint na een paar uur mijn maag weer op te spelen en zie mij genoodzaakt weer aan de drugs te gaan (Lees Paracetamol hahaha). Rond het vroege middaguur komen wij de stad binnenrijden en vervoegen ons in het ziekenhuis. Daar krijg ik te horen dat het best eens een maagzweer zou kunnen zijn. een endoscopie word gemaakt en het blijkt niet mijn maag te zijn maar mijn galblaas. Om 17:00 word ik geopereerd en om 19:00 lig ik uit te slapen, minus galblaas en twee galstenen, ten grootte van riante duiveneieren. De grootste die de chirurg tot op heden had gezien. Ik kom op de I.C.U. te liggen want ik schijn een gevecht te hebben geleverd met diverse ziekenhuismedewerkers omdat ik al die draden en zo maar niets vond en die moesten verdwijnen. Ze schijnen mij met z’n 6en vastgehouden te hebben en hebben uiteindelijk gewonnen, gelukkig maar.
Op zondagmiddag mocht ik van de I.C.U. af en werd naar boven gebracht waar ik in een prachtig, soort van appartement terecht kwam. Een grote hotelkamer met extra slaapgelegenheid, magnetron, complete keuken en riant badkamer. Ik heb mijn eigen 6 man sterke staff die de hele dag niets ander doen dan me wassen, voeden, en verzorgen, maar vooral verplegen.
dinsdag 22 januari 2008 de arts is net weer geweest en heeft mijn wonden voorzien van waterproof pleisters zodat ik lekker kan douchen. Toen ik hem “the million dollar question” wanneer mag ik weg, voorlegde antwoordde hij “maybe Thursday” dus het gaat de goede kant op.

of een stukje uit 2009...

maandag 9 februari 2009

ik ben vanochtend wakker geworden met een frisse neus en heb het douchen maar even overgeslagen want er komen heuse wolken uit mijn mond als ik adem zo koud is het. Ik heb geen jas bij me dus moet het doen met twee T-shirts over elkaar. Omstreeks negen uur is het alweer 14 graden hier in Pai en hebben heerlijk zitten ontbijten. De twee dames hier, Wow en The zijn allerliefst en willen alles weten van Nederland, ze maken toast met gekookte eitjes en heerlijke koffie. Als we voldaan zijn pakken we onze spullen weer en besluiten eerst de toerist uit te hangen voordat we naar het hotel gaan. Eerst maar de Olifanten. Er zijn diverse kampen hier waar je een ritje kunt maken op de rug van een olifant maar daar wil ik dat arme dier niet mee lastigvallen een stuk verder is een waterval maar door de weinige regenval moet het een watervalletje zijn. Evengoed wel mooi om te zien en natuurlijk goed voor foto’s. dan is het tijd voor de mineral spring. Als we ons laten voorlichten dan zit er een soort van mineraalwater in maar niet om te drinken hahaha. Dan wordt het tijd om de “ Canyon” te bekijken. Een pad dat ons leid naar een soort van afgrond en dat noemen ze hier een canyon. Al met al is het nog geen 11:00 maar dat komt grotendeels doordat Marc nog even moet ontgiften van het NL verkeer en nu wel doorheeft dat je hier ook gewoon rustig mag en kan rijden hahahaha. In Thailand heet dat “cha cha” en betekent rustig aan. Na ons rondje toerist gaan we naar het YOMA hotel. Als we daar aankomen worden we met open armen ontvangen en hoeven we zelf niets te dragen. In onze kamer staat “state of the art” apparatuur en hebben we een badkamer om van te dromen. De douchekop heeft een diameter van 20cm en er komt een stortvloed van water uit. Een schril contrast met de bamboehut van afgelopen nacht. Fruit op de kamer, gratis WiFi, gratis mountainbikes en nog veel meer. Het stadje Pai is adembenemend mooi en heeft ook twee “walking streets”waar geen auto’s komen en het een lust is om te wandelen en te genieten van locale cultuur en meer.

dinsdag 10 februari 2009

we zijn net wezen ontbijten en gaan zo langzamerhand weer inpakken want vandaag gaan we naar Chiang Rai. Omstreeks 16:00 kwamen we binnen en als eerste werd onze attentie getrokken door een gigantisch roze gebouw met kamers voor 350 THB = 7 Euro. Beetje vreemd was het bord voor de deur waarop stond “sperm bar” Toch maar even verder rijden want we hadden onze GPS navigatie staan op het gemeentehuis. Toen zagen we een heel leuk resort en gingen vragen. 300 THB per kamer, dus we besloten hier te overnachten. Later met een Tuktuk naar de nachtbazaar en heerlijk gegeten, rond gewandeld en weer retour bungalow. Veel hebben we niet gedaan of gezien hier maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we er geweest zijn.

woensdag 11 februari 2009

In de auto op weg naar Wan Thong want na een poos van noord naar zuid gereden te hebben gaan we nu een poos oostwaarts om later weer naar het noorden te rijden waar we willen slapen aan de Mekong rivier. 500km er op en we vonden het wel een goed idee om nog een stukje van de volgende dag trip te doen, toen we langs een heel mooi Olifanten reservaat reden waar toevallig ook nog eens een resort bijzat. Het Sappraiwan Grand Hotel and Resort. Een gigantische entree met een nog indrukwekkender lobby. Er waren helaas geen bungalows meer vrij maar er was nog wel een Chalet voor 4500 THB = 90 Euro. Na een beetje onderhandelen kregen we het Chalet voor 2500 dus 50 Euries. Toen we hadden ingecheckt werden we naar een parking gebracht waar allemaal kleine autootjes, soort golfkarretjes stonden en waar we werden verzocht in plaats te nemen. Wat bleek, ons chalet stond dus midden in het reservaat en als we niet wilde lopen moesten we 444 bellen en werden we weer opgehaald. Als dat geen service is…. Onderweg stonden allemaal stenen beelden van olifanten,de een nog mooier dan de ander, kijk maar naar de foto’s

donderdag 12 februari 2009

na een overheerlijke nacht slapen in ons chalet gingen we fris geschoren en gedoucht weer op weg naar ons laatste stukje noord Thailand en wel Nong Khai. Nong Khai ligt aan de Mekong rivier en we gaan proberen of we een kamer kunnen krijgen met uitzicht op dit stroompje hahahaha. 16:00 we zijn net de stad ingereden en hebben een resort gevonden dat heet “Mekong Guest House” alle kamers met uitzicht zijn vol maar we hebben dan ook weer een allerbeste prijs weten te bedingen namelijk 600 THB = 12 Euro per nacht wat natuurlijk ook niet gek is. We zijn van plan hier twee nachten te blijven en wat ik tot nu toe heb kunnen zien is dat er voor het guesthouse een soort van promenade loopt met een gigantische terras waar we heerlijk kunnen zitten en zo een prachtig zicht hebben op de rivier. Het is hier nu 32 graden en het zweet gutst uit mijn lijf dus ik heb de airco maar even op 18 graden gezet waardoor ik wel weer moet wennen aan de hitte straks. Ach misschien ga ik wel even een tukje doen

Zo heerlijk even een uiltje geknapt , onder de douche en gezellig aangekleed gingen we op pad. Blijkt dat deze stad na 20:00 gewoon helemaal dood is. Niets te beleven en zelf de meeste restaurants zijn al dicht. Lekker dan. Nou dan gaan we maar weer lezen en een beetje internetten hahaha. Tot morgen XXX

Vrijdag 13 februari 2009

Bijtijds op om toch maar een beetje rond te neuzen. Als eerste willen we natuurlijk de brug zien die van Thailand over de Mekong naar Laos loopt. In een Tuktuk gestapt en op weg. Ik ben blij dat ik dit zie want er is immers veel te doen geweest op deze rivier en het heeft voor mij een toegevoegde waarde in de zin dat ik nu een levend plaatje heb bij al de verhalen. Als we de brave toerist weer hebben uitgehangen gaan we langzaam weer terug naar de stad en stoppen onderweg voor een massage. Daarna naar de kapper waar we ook weer als attractie worden beschouwd want het is niet elke dag dat er twee van die reuzen binnenstappen. Daarna een heerlijke lunch in het guesthouse en middags willen we naar de markt maar het is zo heet, 33 graden dat we besluiten om eerst even te douchen. Als ik onder de douch vandaan stap en mijn airco gekoelde kamer instap droog ik mij af op mijn bedje om vervolgens drie uur later wakker te worden hahaha. Ok, ’s avonds lekker een filmpje kijken en lezen. Vroeg slapen, 22:00 want we gaan morgenochtend vroeg op pad en gaan naar het zuiden waar onze vriend Mac Wheeler woont met zijn vrouw Nuth en zoontje Leon.

zaterdag 14 februari 2009

we zijn om 8:30 de weg weer opgegaan en komen er achter dat we niet de hele dag nodig hebben om in Surin te komen want Mac belde net en zij ons dat het ongeveer een uur of 6 rijden is dus als alles meezit zijn we om 14:00 daar. En ja hoor om 14:00 rijden we Surin binnen en dankzij de GPS coördinaten die Mac ons gegeven had belanden we precies voor zijn huis. Iedereen is natuurlijk blij elkaar weer te zien en we gaan een drankje doen in de plaatselijke bar. Bar? Een gat in de weg waar een aftandse juxbox staat en een paar boomstronken zijn neergeknald waar we op moeten zitten. Heerlijk Thais. Er verschijnt een hele dikke Thaise dame die begint te gieren van het lachen als ze mij ziet en roept tegen Mac dat hij de perfecte “husband” voor haar heeft gevonden. Het schijnt dat hij al van alles heeft verteld over mij en dat ik niet gebonden ben hahahaha. We worden onthaalt als familie en krijgen meteen eten en drinken voorgeschoteld.
Met vriendelijke groet en een vette glimlach...
Loek's Thailand portal

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”