Fietsen rond Chiang Mai

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
fietser
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 02 januari 2009, 13:55

Fietsen rond Chiang Mai

#1 Bericht door fietser » vrijdag 02 januari 2009, 14:34

Een ontzettend leuke dag was het fietsen met gids Eddy. Via een advertentie
van zijn Nederlandse schoonbroer op Marktplaats ben ik in contact gekomen met hem.

In Chiang Mai wilde ik na een tijdje echt wel even weg uit het drukke centrum en ook eens zien hoe de mensen buiten de stad wonen. Zijn fietstocht was perfect hiervoor.

Nadat ik hem gebeld had (ah, mobiele telefoonnummer wat ik in Thailand gedraaid had, heb ik bewaard 08 64209751) werd ik de volgende dag met mijn vrouw en dochtertje en nog twee andere mensen met de taxi opgehaald en naar zijn huis gebracht ca 7 km buiten de stad schat ik.

Nadat de goed ogende Japanse damesfietsen nog even verder werden afgsteld begon de tocht. Met veel humor en zorg voor de groep vertelde hij in wat gebrekkig Engels over 'the flowerfestival'', night safari; waar overdag ook wat beesten liepen. Ook nog bij een pottenbakkerijtje geweest, erg leuk om te zien. Verder een prachtige route door de natuur en rustig qua verkeer. Ik schat dat het ruim 20 km was. We vertrokken om 8 uur en waren rond half 11 bij hun terug.

Het mooiste was misschien wel nog de hoffelijkheid van Eddy en zijn moeder. Na afloop had de moeder heerlijke Pad Thai bij hun thuis gekookt voor de hele groep , wat was dat lekker zeg ! Zeker na de fietstocht had iedereen behoorlijke honger (en dorst). We waren verbaasd dat het eten bij de prijs was inbegrepen. Een aardige fooi gegeven, want voor ruim tien euro een fietstocht met gids, opgehaald en teruggebracht met de taxi en de heerlijke maaltijd was echt niet teveel.

Zeker een aanrader als je naar Chiang Mai gaat, even de stad uit wilt, bij gezellige Thai thuis wilt komen en vooral ook nog eens HEERLIJK wilt eten.








Omdat hij pas begonnen is als gids en hard bezig is om beter Engels te leren ligt het tarief voor zijn tocht veel lager dan bij de rest. Ruim 10 euro, alles inbegrepen; fiets,helm, tax en HEEEEEERLIJK eten met de fietsgroep bij hun thuis.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Fietsen rond Chiang Mai

#2 Bericht door Mart » vrijdag 02 januari 2009, 16:25

fietser schreef:Een ontzettend leuke dag was het fietsen met gids Eddy. Via een advertentie
van zijn Nederlandse schoonbroer op Marktplaats ben ik in contact gekomen met hem.
Is Eddy een Nederlander ?
Is schoonbroer het zelfde als zwager ? :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: dinsdag 28 oktober 2008, 18:43
Locatie: Dordrecht / Chachoengsao

Re: Fietsen rond Chiang Mai

#3 Bericht door Singtoo » vrijdag 02 januari 2009, 18:21

Ik heb vorig jaar al we leen keer een fietstocht in Bangkok gedaan.
Met Co v Kessel die ik van een ander forum ken.

Ik ben niet zo een fietser.
Pak meestal de auto :D
Maar ik vond de fietstocht door de buitenwijken van BKK erg leuk.
In BKK ga ik nog wel eens een keer met een andere route mee fietsen.
Ik ga, als we weer een keer zijn, in Chiang Mai ook wel een keer een fietstocht maken denk ik.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Chiang Mai Biking
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: donderdag 14 mei 2009, 09:11
Locatie: Chiang Mai
Contacteer:

Re: Fietsen rond Chiang Mai

#4 Bericht door Chiang Mai Biking » donderdag 14 mei 2009, 09:28

Voor degene die niet genoeg kunnen krijgen van fietsen kan ik de Colors of Chiang Mai fiets excursie aanbevelen.
Een cultureel en culinair fietsavontuur van 4 uur die u door een totaal ander gedeelte van Chiang Mai voert.

THE COLORS OF CHIANG MAI

“Colors of Chiang Mai” is een 4-5 uur durende fietsexcursie door het zuidenlijke gedeelte van Chiang Mai.

De excursie start dagelijks 08:00 & 13:00 van ons kantoor Ban Nai Fan 1 in Chiang Mai.
Ongeveer 2,5 KM van de avondmarkt.
Daar deze tour ontwikkeld is door RBB, is het recreatieve aspect naast onze veiligheidsnorm een prioriteit. Hierdoor kan ieder gezond persoon die zelfstandig een fiets kan besturen deelnemen aan deze excursie.
Gedurende deze tour, die met maximaal 8 personen uitgevoerd wordt, krijgen deelnemers facetten van het rijke culturele en culinaire leven in Chiang Mai voorgeschoteld .

De route loopt door nostalgische dorpjes en over rustige landweggetjes. Fietsend door de voormalige Lana hoofdstad Wiang Kum Kam zien we prachtige tempels en ruines van honderden jaren oud. We bezoeken een Chinese tempel en fietsen door het McKean rehabilitatie centrum;een voormalige lepra kolonie. We bezoeken een monniken schooltje waar kinderen,voornamelijk afkomstig van de “hill tribes” les krijgen, stoppen bij een kleine pottenbakkerij en zien hoe daar verschillende vormen met de hand gemaakt worden. Al fietsend langs de Ping rivier ademen we de atmosfeer die Chiang Mai zo uniek maakt.
We stoppen bij een snoep fabriekje en laten daar wat van de beroemde en heerlijke Chiang Mai snoepjes proeven.
In een locale bakkerij zien we de meest uiteenlopende producten die met de hand worden gemaakt.
Op de markt die we bezoeken zien we deze producten weer terug in kleine stalletjes, hier gaan we natuurlijk ook wat heerlijke exotische fruitsoorten en diverse andere snacks proeven.
Tijdens de toer wordt ongeveer om het uur gepauzeerd om even uit te rusten en wat te drinken. Halverwege de excursie bieden we de deelnemers een typisch gerecht uit Chiang Mai aan. (Kao Soi Kai)

Al onze fietsen zijn geïmporteerd, ontworpen in the USA en met 24 versnellingen en voorvering.

Boek deze excursie van te voren want het aantal deelnemers is beperkt.

Note: Indien bovengenoemde scholen of fabriekjes gesloten zijn worden deze overgeslagen.

Excursie start dagelijks 08:00 & 13:00
Maximaal 8 deelnemers per groep.
Wat is inclusief :
• Een unieke en ongeëvenaarde Chiangmai-fiets-ervaring
• een heerlijke Thaise lunch/snack
• Fietshuur
• Gids
• Water of frisdrank gedurende de excursie

Kijk voor meer informatie op : http://www.chiangmaibiking.com

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: vrijdag 14 augustus 2009, 15:50
Locatie: Kanchanaburi/Ferwert
Contacteer:

Re: Fietsen rond Chiang Mai

#5 Bericht door bauke66 » donderdag 27 augustus 2009, 07:06

Chiang Mai is inderdaad een prima stad om te fietsen. Voor de liefhebbers van bergachtig terrein is een tochtje naar de Doi Suthep een echte aanrader. Mooie klim en vanaf de tempel een mooi uitzicht over de stad. Deze tocht op 5 december fietsen (verjaardag koning Bhumibol) is helemaal een aanrader.

groeten Bauke

P.S. Vaak in Chiang Mai en omgeving geweest, nu meer te vinden in de buurt van de River Kwai.

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Fietsen rond Chiang Mai

#6 Bericht door vinie » vrijdag 14 januari 2011, 23:01

leuk.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”