op bezoek in bangkwang prison

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
bep
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 19 april 2008, 03:12

Re: op bezoek in bangkwang prison

#16 Bericht door bep » woensdag 23 april 2008, 05:04

Ik woon in Thailand, zoek een 20 westerlingen , bakker, dokter, loodgieter enz, V.M. 21 tot 60+ om in Cambodia als groep (bedrijf) horeca- en uitgebreid aanverwante +++ op te zetten en te runnen.

:D mischien moet je wachten tot die hans en zijn kornuiten vrij komen.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: op bezoek in bangkwang prison

#17 Bericht door JohanS » woensdag 23 april 2008, 07:48

Wouter_Udon schreef: Er wordt een vergelijking gemaakt en om die te maken heb je een maatstaf nodig, je moet tenslotte ergens vanuit gaan en dat is dan in dit geval de daarop van toepassing zijnde Nederlandse wetgeving.
En waarom is de Nederlandse wetgeving dan de 'maatstaaf' en niet de 'Thaise'.
Het is gewoon afhankelijk aan welke kant je staat.
Ik begrijp hier de reacties van iedereen die zegt dat 40 jaar zeer lang is (hij zal sneller terug naar nederland kunnen, staat op de website), maar nogmaals iedereen weet welke zware straffen er staan op drugsmokkel in Thailand; blijf er dus vanaf.

halebopp
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 21 april 2008, 22:53

Re: op bezoek in bangkwang prison

#18 Bericht door halebopp » woensdag 23 april 2008, 19:20

zit alle reacties te lezen, en het dwaalt een beetje af, het is inderdaad gewoon een reisverhaal. maar zal toch inhaken op de reacties.

is hans schuldig? dat weet ik niet, hij is in nl politie agent geweest, en er werd hem opgedragen om xtc pillen het land uit te smokkelen naar nederland? zelfs ik als leek weet dat xtc een export product van nl is en geen import product. en als agent ben je denk niet zo naief om een of andere taiwanees in nl te vertrouwen, en als zijn broer al een vrouw had in thailand, dan klinkt het raar dat hij geprikkeld werd door die taiwanees om naar thailand af te reizen.

thailand (de politiestaat) heeft een ander cultuur als in nl. ten eerste krijgt een politie agent die een drugsdelict tot veroordeling weet te brengen promotie, ten 2de krijgt de thaise staat een beloning per gram/pond/kilo drugs die gevonden is, van de u.s.a. ten derde is ongeveer de grootste zonde van een thai om gezichtverlies te lijden, ze zullen dus alles doen om dit niet zover te laten komen. iemand arresteren die onschuldig bleek is daarom een beetje uit den boze.

het is dus echt mogenlijk om daar onschuldig in de gevangenis te belanden, alhoewel ik altijd denk, waar rook is, is vuur. of je moet wel een heel erg naief persoon zijn.
you've got your watches, we've got time

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 915
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: op bezoek in bangkwang prison

#19 Bericht door jodokus » woensdag 23 april 2008, 20:50

Jim schreef:
ben 't er trouwens helemaal mee eens dat levenslang voor drugssmokkel een barbaarse straf is.
cultuurverschil of geen cultuurverschil.
Maar aan de andere kant weet je van te voren waar je aan begint, en ken je de straf die er opstaat, dus niet doen, zeker niet in een land als Thailand.

In Nederland kom je met veel dingen makkelijker weg, maar ook daar mag het niet...

J.
Toch wel...

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: op bezoek in bangkwang prison

#20 Bericht door dutch » donderdag 24 april 2008, 02:06

In Singapore (bijv.) wordt je gegarandeerd opgehangen.
Daar helpt geen regering noch mensenrechten organisatie wat aan.
Zoals gezegd:weet waaraan je begint!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: op bezoek in bangkwang prison

#21 Bericht door Luc » donderdag 24 april 2008, 05:19

Omdat die straffen zo zijn hoeft nog niet iedereen ze goed te keuren.
In Singapore als + 35 jarige man gaat ge er niet onder uit komen,
als 20 jarige vrouw hebt ge een redelijke kans....
hoe zou dat komen...???
Het weer is prachtig.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: op bezoek in bangkwang prison

#22 Bericht door dutch » donderdag 24 april 2008, 09:08

Ik begrijp wel wat je bedoelt Luc,maar.......het gaat er niet om of iemand het goedkeurt of niet.
Het gaat erom wat de gehanteerde norm is (daar waar ze je te pakken hebben genomen) en daar moet je dan maar rekening mee houden als je zonodig met die rommel bezig wilt zijn.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

bep
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: zaterdag 19 april 2008, 03:12

Re: op bezoek in bangkwang prison

#23 Bericht door bep » donderdag 24 april 2008, 10:46

als ie het gedaan heeft is geen straf te hoog. als ie het niet heeft gedaan dan is iedere dag te veel. ik dacht toch ook dat je politie agent bent in holland dat je dan toch niet bang bent voor 1 of andere malloot welke je dwingt pillen te smokkelen. zijn broer had ie zo kunnen bellen, die had naar een ander hotel kunnen gaan. ik geloof het niet. maar als je daar weer naar kijkt welke malloot gaat pillen smokkelen welke je kan verkopen voor maar 2000 euro. als je daar naar kijkt dan is het weer vreemd. als ie nou een kilo of 5 heroine in zijn koffer had dan twijfelde ik helemaal niet meer.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: op bezoek in bangkwang prison

#24 Bericht door carpediem » donderdag 24 april 2008, 12:42

Ik zit er wel eens over te denken om Nederlanders in Thaise gevangenissen te bezoeken.
Mijn uitgangspunt zou humane redenen zijn.
De mensen hebben het moeilijk en een bezoek brengt mogelijk een beetje verlichting.
Aan de andere kant denk ik als ik energie wil steken in mijn medemens zijn er wel andere projecten te bedenken bij mensen die buiten hun schuld in de narigheid zijn gekomen.
In mijn werkzame leven heb ik een periode veel te maken gehad met gedetineerden en vele gevangenissen in Nederland bezocht.
Ik had niet te maken met top criminelen maar met de zwakkere die meestal door meer listigere mensen gebruikt werden of door hun psychische onvolkomenheden geplaagd werden.
Als je je dan verdiept in het leven van deze mensen ga je je toch wat genuanceerder opstellen.
In een beschaafde rechtstaat zal de straf worden beoordeelt naar alle omstandigheden die relatief zijn aan het delict, zoals omgevingsfactoren, psychische gesteldheid enz.
De onafhankelijke rechter zal dan een gepaste straf opleggen.
In Nederland is het strafrecht niet volmaakt en is er veel op af te dingen, maar over het algemeen zou je wel kunnen stellen dat er rechtvaardig gestraft wordt.
Hoe rechtvaardig het strafrecht in Thailand is weet ik niet. Wel dat er andere normen en waarden gebruikt worden en dat klasse justitie niet vreemd is.
Het kan elke buitenlander overkomen dat je hier met het strafrecht in aanraking komt al is het maar door een verkeersongeluk door onder invloed te rijden. Als ik zo om me heen kijk zijn er heel wat buitenlanders die met een borrel op de motor of de auto nemen.
Geen crimineel als ze iemand doodrijden?
In Nederland een voorwaardelijke of taak straf. Hier 5 jaar of langer.
Eigen schuld dikke bult.
Of moeten we toch wat clementie hebben en deze mensen aandacht geven naar Nederlandse maatstaven?
Nogmaals ik heb respect voor de vrijwillige onbaatzuchtige bezoekers van Nederlandse gevangenen.
Of ik het zelf zou willen doen ben ik nog niet over uit.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: op bezoek in bangkwang prison

#25 Bericht door JohanS » donderdag 24 april 2008, 13:03

Zouden we niet beter meer van onze tijd aan de slachtoffers geven.
Zij hebben het zeker nodig en hier hoor ik weinig over. :(

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: op bezoek in bangkwang prison

#26 Bericht door Jim » donderdag 24 april 2008, 13:40

de slachtoffers zijn meestal (semi)volwassenen die oud en wijs genoeg zijn om zelf de verantwoordelijkheid te nemen.
tenminste, dat is zo in nederland waar iedereen toch goed wordt voorgelicht over de gevaren van drugs.

ik heb 't al een paar keer gezegd op dit forum.
het enige dat drugsmisbruik tegengaat is voorlichting.
verbieden en hoge straffen halen niets uit.

geestverruimende middelen worden al 100.000en jaren gebruikt.
over 100.000 jaar (mochten we de aarde nog niet hebben opgeblazen) zullen we het nog steeds gebruiken.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Pollewop
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 08 maart 2008, 16:03

Re: op bezoek in bangkwang prison

#27 Bericht door Pollewop » donderdag 24 april 2008, 19:22

Lezerstip over het leven in de Bangkok Hilton:
Escape van David McMillan.
ISBN 978-981-05-7568-7
Engelstalig
465 Bt

Over een drugssmkkelaar die op Don Muang opgepakt wordt en ontsnapt uit Bangkok Hilton. Geeft een aardig inzicht in het leven, de groepen, handel en corruptie in de gevangenis.

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: op bezoek in bangkwang prison

#28 Bericht door Jessy27 » woensdag 07 mei 2008, 14:49

Jim schreef:de slachtoffers zijn meestal (semi)volwassenen die oud en wijs genoeg zijn om zelf de verantwoordelijkheid te nemen.
tenminste, dat is zo in nederland waar iedereen toch goed wordt voorgelicht over de gevaren van drugs.

ik heb 't al een paar keer gezegd op dit forum.
het enige dat drugsmisbruik tegengaat is voorlichting.
verbieden en hoge straffen halen niets uit.

geestverruimende middelen worden al 100.000en jaren gebruikt.
over 100.000 jaar (mochten we de aarde nog niet hebben opgeblazen) zullen we het nog steeds gebruiken.
In Nederland worden al jaren lang voorlichtingen geven en toch stijgt het aantal mensen dat drugsverslaafd is ieder jaar. Erg goed helpt het niet dus.
Daarnaast.. Je weet wat de risico's zijn als je naar Thailand gaat en je neemt drugs mee. Je kan je van te voren bedenken dat je levenslang moet zitten of de doodstraf kan krijgen. Misschien moet je dan toch maar niet het risico nemen om wat mee te nemen. Inderdaad eigen schuld dikke bult.
Ik ben wel van mening dat de straffen in Thailand extreem zwaar zijn, maar dit is al zo lang bekend, waarom smokkel je nog dan?
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: op bezoek in bangkwang prison

#29 Bericht door Jim » woensdag 07 mei 2008, 14:58

Jessy27 schreef: In Nederland worden al jaren lang voorlichtingen geven en toch stijgt het aantal mensen dat drugsverslaafd is ieder jaar. Erg goed helpt het niet dus.
als je het vergelijkt met landen als bijvoorbeeld frankrijk en engeland dan zal je zien dat voorlichting wel helpt.
in nederland hebben we veel minder problemen met drugsmisbruik als in die landen.
Daarnaast.. Je weet wat de risico's zijn als je naar Thailand gaat en je neemt drugs mee. Je kan je van te voren bedenken dat je levenslang moet zitten of de doodstraf kan krijgen. Misschien moet je dan toch maar niet het risico nemen om wat mee te nemen. Inderdaad eigen schuld dikke bult.
idd, eigen schuld dikke bult, want het is verboden.
in china weet je dat als je je mond open doet over de misstanden in dat land dat je dan gewoon verdwijnt en waarschijnlijk met een nekschot in een of andere kuil verdwijnt.
ook eigen schuld dikke bult, want je weet immers dat het verboden is?
Ik ben wel van mening dat de straffen in Thailand extreem zwaar zijn, maar dit is al zo lang bekend, waarom smokkel je nog dan?
als die extreme straffen zo goed werken waarom willen mensen er dan nog steeds drugs gebruiken?
als er geen vraag is wordt er ook niet gesmokkeld ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: op bezoek in bangkwang prison

#30 Bericht door Jessy27 » donderdag 08 mei 2008, 07:30

Ik vind het verhaal wat je van China aanhaalt nu werkelijk niet in verhouding staan tot het smokkelen van drugs. Het smokkelen van drugs is over de hele wereld verboden en in mijn ogen ook duidelijk strafbaar. De praktijken die in China gebeuren is een heel ander verhaal en daar sta ik totaal niet achter.

Ten opzichte van andere landen zal het in NL uiteraard beter kwa drugsverslaafden. Echter is het probleem nog lang niet verholpen. Hoeveel voorlichting je ook geeft, mensen zullen altijd blijven gebruiken en zullen ook altijd verslaafd raken. Dat gebeurt al eeuwen en ik zie dat niet veranderen.
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”