Terug uit Thailand

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Terug uit Thailand

#16 Bericht door Ben » dinsdag 05 mei 2009, 15:01

oliebol2009 schreef:yeah je weet gewoon dat je in t ootje wordt genomen maar je kan ook t spelletje gewoon leuk meespelen op een kindse/ speelse manier die leuk blijft, je kan er wel grappig mee praten met die thaise meisjes vind ik altijd haha, nederlandse meiden vind ik altijd veels te volwassen, is saai. ;) :D :D

je bent idd een OLIEBOL
:D :mrgreen:

oliebol2009
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 05 mei 2009, 09:18

Re: Terug uit Thailand

#17 Bericht door oliebol2009 » dinsdag 05 mei 2009, 15:25

Ja ;) en ik ga ook lekker genieten van mn verblijf in pattaya wauw:D:D:D joepieieieie:D:D:D:D:D

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug uit Thailand

#18 Bericht door Jim » dinsdag 05 mei 2009, 15:58

printen44 schreef:Even iets anders Oliebol, in een andere topic vroeg je of er vervoer van het vliegveld naar Pattaya was. Ik neem dan aan dat je nooit in Pattaya ben geweest. Nu schrijf je over Thaise meisjes alsof je er dagelijks mee omgaat. Je hebt dus of een kort geheugen dat je niet weet hoe je van het vliegveld naar Pattaya kan komen of je wilt gewoon wat leuks op het forum hebben. Dat kan ook. :lol:
nooit in pattaya geweest != nooit in thailand geweest.
er zijn trouwens ook heeel veel thaise dames buiten thailand ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Terug uit Thailand

#19 Bericht door Rene » dinsdag 05 mei 2009, 21:21

oliebol2009 schreef:Ja ;) en ik ga ook lekker genieten van mn verblijf in pattaya wauw:D:D:D joepieieieie:D:D:D:D:D
Ik stel voor deze dwaas te negeren.
We proberen hier informatie uit te wisselen om vertrouwd te raken met onbekende dingen en wat sociale contacten te hebben en deze flauwekul zitten we niet op te wachten.
Oliebol, volgens mij ben je een puber die niet weet wat hij met z'n tijd moet doen.
In een andere topic heb ik al verwezen naar een site waar je meer aan hebt.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Terug uit Thailand

#20 Bericht door vinie » donderdag 10 september 2009, 10:40

Ik had er al veel over horen praten, maar was er nog nooit geweest in Pats.
Ik had al een paar keren thailand gedaan alsook verscheidene andere asiatische landen.
Heb nu ook eens Pats gedaan en voor mij is het teveel bar toestanden, maar dat wist ik al op voorhand. Het is een beetje de stad van bejaarde dronkaards van over de hele wereld, ook veel invaliden die met hun uitkering daar goed kunnen leven en er nog een vrouw kunnen vinden wat niet zo evident is in een westers land. Ook veel russen, Iraniërs. Je ziet daar Moslim mannen met hun vrouwen in niqaab en die zich s'avond stront-dronke zuipen en met ladyboys een 'verzetje' doen. Enfin alles wat ze in hun land niet mogen doen ze daar dan weer in het extreem. Als je er nooit bent geweest is het eens leuk om door walkingstreet te lopen enz...maar na een week heb je het wel gezien. Jammer dat men zomaar z'n vuiligheid langs de straten & stranden laat slingeren, alhoewel men z'n best doet en begint vuilbakken te plaatsen. In de baai van Pats enorm veel speedboten, jetski's, enz... benzine, afval ziet je soms zo drijven wat zeer jammer is. Ook nooit gaan zwemmen tijdens laag water en zware regen, want dan zwem je eigenlijk in rioolwater. Jomtien is niet ver en is rustiger en cleaner ofwel 40bath betalen en met de ferry 30min naar Kolan, waar het water zeer helder is. Je mag zelf voor 100bath je scooter meedoen.
Van het vliegveld naar Pats kost je 100 bath met de bus, dus niet laten zot maken door taxidrivers.
Van Pats naar Trat om zo richting Kochang te gaan was 200bath.
Carefour verkoopt fietsen voor 3000bath nadien kun je hem weg geven of verkopen.
ps; Wees op je hoede en blijf beleeft, want dagelijks gebeuren er 'ongevallen' of 'zelfmoorden' maar zijn ze dit wel.
Vergeet niet dat een persoon in Thailand maar 6000-10000 bath per maand verdient.
Desperate situations call for desperate measures

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Terug uit Thailand pats trat

#21 Bericht door Pieter » donderdag 10 september 2009, 10:48

Ik denk dat ik het wel kan volgen maar Pats en Trat :?: :?: :?:

Yo 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter

Luc
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 592
Lid geworden op: vrijdag 22 juni 2007, 15:02
Locatie: Thailand

Re: Terug uit Thailand

#22 Bericht door Luc » donderdag 10 september 2009, 11:30

Vinnie heb je echt op een week, al die bezienswaardigheden gedaan in en rond Pattaya ...
en wat vond je van Nong Nooch dan
en de Sanctuary of thruth is die ver klaar ?
en de Million-year stone park...??
Alangkarn Theatre ...en de nog zo vele andere bezienswaardigheden....
100 bath bus.... Pattaya ....welke vlieghaven ?
of de rode bommel, bommel, bommel bus ?
"Moslimmannen die zich s'avonds stront-dronke zuipen en met ladyboys een "verzetje" doen"....
waar was dat te doen...
.en ben je daar echt blijven zitten om "dat" allemaal af tezien....
moet wel grensverleggend zijn geweest...
Ik ken verschillende Thaien die meer dan de Balkenede norm bijverdienen...
maar voor in een stad een beetje te kunnen leven heeft ook een Thai minimum 10.000 bath nodig.
zonnetje 37 graden

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Terug uit Thailand

#23 Bericht door vinie » zaterdag 12 september 2009, 13:06

Wel er zijn veel thais die het met minder moeten stellen dan 10 000bath/maand in stad.
Ik ga elk jaar voor 2-3maanden weg.
Thailand heb ik lang links laten liggen na m'n Phuket bezoek, omdat ik meestal indonesië aandoe waar je ook goedkoop in cottages kan slapen aan zee. De mensen praten er redelijk goed engels en de taal(bahasa) is ook gemakkelijker te leren. Tijdens m'n trip in Cambodja waarbij Thailand een superdeLuxeland is stond ik er ook van versteld van dat de arme ongeschoolde bevolking zeer goed engels kon. Ik zoek eigenlijk een plaats van ongerepte prachtige natuur, nog niet platgelopen van massa tourisme en goedkoop & goed om te leven, en waar het veilig is. t'is al :mrgreen:

Die bus is aan de ekamai-bustation denk ik. Enfin er staat een plakaat om de 2uur of zoiets vertrekt een bus naar Pats.
En de prijs is idd 100bath en je krijgt nog een drankje en broodje tijdens de trip!
Van Pats naar Trat-station was het 200bht(basic bus) en dan taxi Ferry voor kochang, Terug naat Pats was iets meer.
Eerst dacht ik aan een kleine ripoff, maar nee, De bus was een luxueze dubbeldekker met airco.
De zoo en die toestanden heb ik niet bezocht, had dat al eens gedaan die crocodile farms, Jungle tours, enz...Liefst ga ik naar plaatsen waar er niet teveel massa tourisme is.
Ik denk ditmaal naar HuaHin te gaan, Ik kan er een goedkoop app huren. Dan zou ik ChangMai, Changrai, isaan, willen bezoeken. Ik wil die Rafting-tour eens doen, maar het probleem is m'n budget als je lang wegblijft. :cry:
ps; hem niets tegen moslim he (en ook niets tegen bejaarden), want indonesië is grotendeels islam en heb je ook niet die sexbusiness zoals in thailand die telkens in je gezicht gesmeten word. Die is er natuurlijk ook, maar dan discreter en heb daar niets op tegen.
Laatst gewijzigd door vinie op zaterdag 12 september 2009, 13:28, 2 keer totaal gewijzigd.

vinie
kenner
kenner
Berichten: 98
Lid geworden op: dinsdag 04 november 2008, 09:15

Re: Terug uit Thailand pats trat

#24 Bericht door vinie » zaterdag 12 september 2009, 13:11

Pieter schreef:Ik denk dat ik het wel kan volgen maar Pats en Trat :?: :?: :?:

Yo 8-) 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pieter
Trat ligt zuidwaarts van Pattaya tegen Cambodja.
Pats is Pattaya
Krungtep= Bangkok

vroeger wist ik dit ook niet, als men van LOS sprak wist ik ook niet dat dit Thailand was(land of smile's)

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Terug uit Thailand

#25 Bericht door Mart » zaterdag 12 september 2009, 14:43

vinie schreef:Wel er zijn veel thais die het met minder moeten stellen dan 10 000bath/maand in stad.
Ik ga elk jaar voor 2-3maanden weg.
Thailand heb ik lang links laten liggen na m'n Phuket bezoek, omdat ik meestal indonesië aandoe waar je ook goedkoop in cottages kan slapen aan zee. De mensen praten er redelijk goed engels en de taal(bahasa) is ook gemakkelijker te leren. Tijdens m'n trip in Cambodja waarbij Thailand een superdeLuxeland is stond ik er ook van versteld van dat de arme ongeschoolde bevolking zeer goed engels kon. Ik zoek eigenlijk een plaats van ongerepte prachtige natuur, nog niet platgelopen van massa tourisme en goedkoop & goed om te leven, en waar het veilig is. t'is al :mrgreen:

Die bus is aan de ekamai-bustation denk ik. Enfin er staat een plakaat om de 2uur of zoiets vertrekt een bus naar Pats.
En de prijs is idd 100bath en je krijgt nog een drankje en broodje tijdens de trip!
Van Pats naar Trat-station was het 200bht(basic bus) en dan taxi Ferry voor kochang, Terug naat Pats was iets meer.
Eerst dacht ik aan een kleine ripoff, maar nee, De bus was een luxueze dubbeldekker met airco.
De zoo en die toestanden heb ik niet bezocht, had dat al eens gedaan die crocodile farms, Jungle tours, enz...Liefst ga ik naar plaatsen waar er niet teveel massa tourisme is.
Ik denk ditmaal naar HuaHin te gaan, Ik kan er een goedkoop app huren. Dan zou ik ChangMai, Changrai, isaan, willen bezoeken. Ik wil die Rafting-tour eens doen, maar het probleem is m'n budget als je lang wegblijft. :cry:
ps; hem niets tegen moslim he (en ook niets tegen bejaarden), want indonesië is grotendeels islam en heb je ook niet die sexbusiness zoals in thailand die telkens in je gezicht gesmeten word. Die is er natuurlijk ook, maar dan discreter en heb daar niets op tegen.
Hua Hin, CM, CR = massa tourisme en duur :o
Isaan = ongerepte prachtige natuur, nog niet platgelopen van massa tourisme en goedkoop & goed om te leven, en waar het veilig is. ;)

Maar ..... in het grootste gedeelte van de Isaan komen geen touristen, want daar is niets te beleven :roll: :roll: :roll: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

Re: Terug uit Thailand

#26 Bericht door Biertje » maandag 14 september 2009, 16:35

nooit in pattaya geweest != nooit in thailand geweest.


Wat heeft Pattaya met Thailand te maken? Volgens mij kan dat een stad zijn in ieder ander " lage lonen-land". Ik bedoel, als je in Thailand bent geweest, maar Pattaya (wijselijk) links hebt laten liggen, ben je er dan nooit gewees?!!!!

Thailand heeft gelukkig veel meer te bieden dan een stad met cafeetjes en dames.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: Terug uit Thailand

#27 Bericht door vleespet » dinsdag 15 september 2009, 04:11

Biertje schreef:nooit in pattaya geweest != nooit in thailand geweest.


Wat heeft Pattaya met Thailand te maken? Volgens mij kan dat een stad zijn in ieder ander " lage lonen-land". Ik bedoel, als je in Thailand bent geweest, maar Pattaya (wijselijk) links hebt laten liggen, ben je er dan nooit gewees?!!!!

Thailand heeft gelukkig veel meer te bieden dan een stad met cafeetjes en dames.
Maar je kunt er wel heel erg lekker eten.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Terug uit Thailand

#28 Bericht door Jim » dinsdag 15 september 2009, 06:13

Biertje schreef:nooit in pattaya geweest != nooit in thailand geweest.


Wat heeft Pattaya met Thailand te maken? Volgens mij kan dat een stad zijn in ieder ander " lage lonen-land". Ik bedoel, als je in Thailand bent geweest, maar Pattaya (wijselijk) links hebt laten liggen, ben je er dan nooit gewees?!!!!

Thailand heeft gelukkig veel meer te bieden dan een stad met cafeetjes en dames.
pattaya heeft ook meer te bieden dan cafeetjes en dames.
maar als je er nooit bent geweest, weet je dat natuurlijk niet.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Biertje
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: maandag 26 februari 2007, 20:29

Re: Terug uit Thailand

#29 Bericht door Biertje » dinsdag 15 september 2009, 16:23

Jim schreef:
Biertje schreef:nooit in pattaya geweest != nooit in thailand geweest.


Wat heeft Pattaya met Thailand te maken? Volgens mij kan dat een stad zijn in ieder ander " lage lonen-land". Ik bedoel, als je in Thailand bent geweest, maar Pattaya (wijselijk) links hebt laten liggen, ben je er dan nooit gewees?!!!!

Thailand heeft gelukkig veel meer te bieden dan een stad met cafeetjes en dames.
pattaya heeft ook meer te bieden dan cafeetjes en dames.
maar als je er nooit bent geweest, weet je dat natuurlijk niet.
Ik ben er wel eens geweest, daarom mijn opmerking over P. Het avond/nacht vertrier zoals daar aangeboden, is niet mijn manier om aan Thailand te denken. Helaas wordt dat beeld wel vaak naar voren gehaald.

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”