Koh Chang

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

Koh Chang

#1 Bericht door jennifer » zaterdag 28 april 2007, 13:06

Wij zijn net terug van 17 dagen Koh Chang, en ik moet zeggen, heeeeerlijk, tenminste als je van luieren houdt.

Uit de taxi gestapt bij de ferry, en de overtocht gemaakt van een half uurtje, zagen we het eiland in een grauwe wolk dichterbij komen, wat benadrukt werd door een enorme stortbui vlak voor dat we gingen aanleggen.

Aan de andere kant stonden taxi's klaar om ons over de berg te brengen, omdat aan de aankomst kant volgens mij weinig of niets is.

Een redelijk aantal voetgangers op de ferry, dus de taxi's waren gauw vol ( ongeveer 12 personen ) en op weg.
Je gaat een slingerweggetje op wat steil omhoog gaat en even later weer net zo steil naar beneden, met een stijgings percentage dat ik nog nergens ben tegengekomen.

Eenmaal over die berg, zag de andere kant ven het eiland er iets vriendelijker uit, met de onvermijdelijke eettentjes food stalls en winkeltjes.
Na een aantal resorts te zijn gepasseerd, kwamen we bij 'grand cabana' waar wij hadden geboekt.
Na de receptie gaat er een slingerpad richting de zee met aan weerszijden accomedaties, links de landhuisachtige onderkomens met onder 3 kamers en boven ook 3, met ruime patio, en aan de rechterzijde blokhut stijl cabins.

Wij zaten aan de linker kant boven tegenover een klein zwembad en een bar waar tevens het ontbijtbuffet werd verzorgd.
De kamers zijn groot en van alle gemakken voorzien met een enorm, of eigenlijk, 2 tweepersoons bedden tegen elkaar, alles zeer ruim met een badkamer, eigenlijk niets op aan te merken.

Dineren aan de straat kant met een muzikant / zanger die zo goed was dat ik af en toe mijn eten, europees en thais, met zorg klaargemaakt, vergat.

Je kan wel wat doen op het eiland, wandelen, olifant trektocht, jungletocht e.d. maar dat hebben wij niet gedaan.
We kwamen om uit te rusten en te luieren, en daar is dit eiland erg geschikt voor.
Als je avontuur zoekt dan is 17 dagen misschien te lang.
Wij hadden genoeg aan een ligstoel aan het strand, een black label met coke, en zeewater op lichaams temperatuur, heerlijk.

Lekker uitgerust en bijgetankt weer terug in lekker warm Nederland....

Groetjes, Jennifer.
_________________
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#2 Bericht door marceziani » zaterdag 28 april 2007, 14:10

Volgens mij heb jij een heerlijke relaxte vakantie gehad! Lekker hoor. Ik moet nog even wachten. Tot 25 juli, om precies te zijn.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

#3 Bericht door jennifer » zaterdag 28 april 2007, 14:40

Ik ben nu al jaloers.
Ook Koh Chang, of elders?
In ieder geval, heel veel plezier



Groetjes, Jennifer
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#4 Bericht door marceziani » zaterdag 28 april 2007, 14:57

Dank je wel. Gaat helemaal goedkomen. BKK, Kanchanaburi en omgeving, Chiang Mai, Phuket en wellicht nog een tropisch eilandje tussendoor of een mooie kustplaats. Wellicht Koh Phi Phi. Moet definitieve planning nog maken. Heb alleen de retourvlucht A'dam-BKK geboekt en een paar overnachtingen in BKK. Verder niks. Was ik ook niet van plan eigenlijk. Lekker vrij en zelf bepalen waar en wanneer je ergens naar toe gaat. En maar genieten! :) Sjit man, heb er nu al zin in.

Dit is 'm:
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=728317
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
jennifer
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 167
Lid geworden op: woensdag 28 februari 2007, 21:45
Locatie: Rangsit

#5 Bericht door jennifer » zaterdag 28 april 2007, 17:48

ohhhhhhhhhh perfect.

Mag ik mee....??

wow veel plezier.

groetjes, Jennifer
Als je twijfelt tussen mij en een ander, dan kies de ander.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#6 Bericht door marceziani » maandag 30 april 2007, 20:52

Ja hoor. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Moet je alleen effe een retourtje BKK boeken. Heen 25 juli, terug 15 augustus. :wink:
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

anitawagemans
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 08 mei 2011, 20:57

Re: Koh Chang

#7 Bericht door anitawagemans » maandag 09 mei 2011, 14:41

Hallo Jennifer, even een vraagje over het eiland. Zijn er ook mogelijkheden om te snorkelen, jetskiën e.d?

greetz Anita

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: Koh Chang

#8 Bericht door Akang » maandag 09 mei 2011, 14:54

snorkelen en duiken kan op veel plekken rond Koh Chang en de andere omliggende eilanden, jetski's zijn [gelukkig] verboden...wel kun je evt speed of zeilboten huren en ook kajakken en jungle trekkings maken....
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”