mastercard credit card

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

mastercard credit card

#1 Bericht door Jim » woensdag 26 september 2018, 04:26

Wordt die eigenlijk geaccepteerd bij de 7/11s, big c's en makro's e.d.?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: mastercard credit card

#2 Bericht door jumbo » woensdag 26 september 2018, 06:01

Jim schreef:Wordt die eigenlijk geaccepteerd bij de 7/11s, big c's en makro's e.d.?
Nog niet in de 7/11 en niet allemaal bij Makro, moet je dacht ik een City Bank Card hebben
Anderen pakken alles
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: mastercard credit card

#3 Bericht door Jim » woensdag 26 september 2018, 19:01

Hmm.. da's wel jammer.
Ik probser m'n bkkbank er uit te gooien, maar geld opnemen is een slecht plan met een cc
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: mastercard credit card

#4 Bericht door pjotter » donderdag 27 september 2018, 01:34

Hallo Jim,
Ach, waarom zou je de bkkbank opzeggen. Het is niet de allergebruiksvriendelijke bank maar de TT koers is heel aardig en je hebt in ieder geval 'iets' hier.
Mijn pensioen wordt op de bkkbank gestort en voor een groot deel gebruikt :Whistle:
Ik heb ook een Kasikorn rekening, mss kun je daar eens kijken. Wel wat gebruikers vriendelijker maar dat ligt ook wel wat aan het filiaal waar je komt.
Niet alleen geld opnemen met een (NL) creditcard is duur maar ook hier betalen in ฿ is duur door de Euro/Baht conversie. Dikwijls 2฿ slechter dan de huidige koers.

Over een paar maanden zal ik ook eens proberen een creditcard te krijgen bij een van de twee banken.
Schijnt tegenwoordig erg lastig te zijn. Meestal krijg je parallel aan je account een fixed account waar dan b.v. 100,000฿ op moet worden gezet wat dan je limiet is van de creditcard. Verkapte debitcard dus. Denk dat in het verleden enkele farangs um zijn gesmeerd zonder het saldo te betalen. En blijkbaar kunnen die niet (makkelijk) worden vervolgd buiten Thailand.

Nou ja, we zullen zien. Groetjes, Peter


Jim schreef:Hmm.. da's wel jammer.
Ik probser m'n bkkbank er uit te gooien, maar geld opnemen is een slecht plan met een cc

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: mastercard credit card

#5 Bericht door Jim » donderdag 27 september 2018, 05:06

Ik heb een paar van die revolut/transferwise prepaid credit cards en daar kan je een lokale rekening in openen in bath.
De exchange rates zijn een stuk gunstiger dan via de bkkbank.
Voor hotels, (duurdere) restaurants en auto huur werkt 't prima.

Maar ja, als je er verder niet mee kan betalen dan moet ik idd de bkkbank er maar bij houden voor cash geld.
Ik heb wel gehoord dat je niet meer bij elke atm kan pinnen met je bkkpas? klopt dat?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: mastercard credit card

#6 Bericht door pjotter » donderdag 27 september 2018, 07:44

Mmm, ander ATM'en nog niets van gemerkt. Nou pin ik met mijn BKB pasje meestal wel bij een BKB of Kasikorn omdat die bij mij in de buurt zijn.
Volgende week naar de Ambassade in Bangkok voor wat Visum brieven en dan zie ik wel of het werkt in ander ATM'en.
Zou wel de "bloody shame" zijn als dat waar is.

Ik gebruikte mijn creditcard in NL voornamelijk om een vliegticket, hotel of auto te boeken. Betalen deed ik cash of pin.
Dat online boeken van tickets en hotel wil ik ook kunnen met een Thaise creditcard anders heeft het weinig zin voor mij.
Voor nood heb ik altijd mijn NL creditcard.

Groetjes !!
Jim schreef:Ik heb een paar van die revolut/transferwise prepaid credit cards en daar kan je een lokale rekening in openen in bath.
De exchange rates zijn een stuk gunstiger dan via de bkkbank.
Voor hotels, (duurdere) restaurants en auto huur werkt 't prima.

Maar ja, als je er verder niet mee kan betalen dan moet ik idd de bkkbank er maar bij houden voor cash geld.
Ik heb wel gehoord dat je niet meer bij elke atm kan pinnen met je bkkpas? klopt dat?

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: mastercard credit card

#7 Bericht door Herbergier » donderdag 27 september 2018, 08:02

Jim schreef:Ik heb een paar van die revolut/transferwise prepaid credit cards en daar kan je een lokale rekening in openen in bath.
De exchange rates zijn een stuk gunstiger dan via de bkkbank.
Voor hotels, (duurdere) restaurants en auto huur werkt 't prima.

Maar ja, als je er verder niet mee kan betalen dan moet ik idd de bkkbank er maar bij houden voor cash geld.
Ik heb wel gehoord dat je niet meer bij elke atm kan pinnen met je bkkpas? klopt dat?
Ik kan met mijn SCB bankpasje bij elke bank in de stad waar ik woon gratis pinnen, pin ik in een andere stad dan kost het mij 15 baht per transactie.

Ik raad je wel aan niet bij een vrijstaande pinautomaat te pinnen, maar bij een pinautomaat bij of in een bank, liefst een die open is, ik heb het namelijk meegemaakt dat mijn pasje bij zo'n vrijstaande automaat, van een andere bank dan de mijn bank, werd ingeslikt, dan krijg je geen geld, je hebt ook geen pasje meer en je moet je pasje laten blokkeren, er moet dan ook ergens een bankmedewerker worden opgeroepen om de pinautomaat open te maken en die kwam pas een dag later, daarbij kwam dat mijn pasje er beschadigd uitkwam, dus moest ik ook nog een nieuw pasje aanvragen bij mijn eigen bank en dat ging ook al niet binnen een dag.

Maar gebruik je een pinautomaat bij of in een bank die open is, dan hebben ze in die bank de sleutel van die pinautomaat en maken ze hem direct voor je open, zodat je gelijk je pasje weer terug hebt.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: mastercard credit card

#8 Bericht door pjotter » donderdag 27 september 2018, 10:00

Yep, ik ben helaas OOK ervaringsdeskundige :oops: :cry:
Herbergier schreef:
Jim schreef:Ik heb een paar van die revolut/transferwise prepaid credit cards en daar kan je een lokale rekening in openen in bath.
De exchange rates zijn een stuk gunstiger dan via de bkkbank.
Voor hotels, (duurdere) restaurants en auto huur werkt 't prima.

Maar ja, als je er verder niet mee kan betalen dan moet ik idd de bkkbank er maar bij houden voor cash geld.
Ik heb wel gehoord dat je niet meer bij elke atm kan pinnen met je bkkpas? klopt dat?
Ik kan met mijn SCB bankpasje bij elke bank in de stad waar ik woon gratis pinnen, pin ik in een andere stad dan kost het mij 15 baht per transactie.

Ik raad je wel aan niet bij een vrijstaande pinautomaat te pinnen, maar bij een pinautomaat bij of in een bank, liefst een die open is, ik heb het namelijk meegemaakt dat mijn pasje bij zo'n vrijstaande automaat, van een andere bank dan de mijn bank, werd ingeslikt, dan krijg je geen geld, je hebt ook geen pasje meer en je moet je pasje laten blokkeren, er moet dan ook ergens een bankmedewerker worden opgeroepen om de pinautomaat open te maken en die kwam pas een dag later, daarbij kwam dat mijn pasje er beschadigd uitkwam, dus moest ik ook nog een nieuw pasje aanvragen bij mijn eigen bank en dat ging ook al niet binnen een dag.

Maar gebruik je een pinautomaat bij of in een bank die open is, dan hebben ze in die bank de sleutel van die pinautomaat en maken ze hem direct voor je open, zodat je gelijk je pasje weer terug hebt.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: mastercard credit card

#9 Bericht door wanadee » donderdag 27 september 2018, 13:40

Ik heb mijn pasjes nog nooit gebruikt in thailand behalve om geld van mijn rekening te pinnen. Ik betaal altijd alles contant hier. Als ik een creditcard nodig heb om te reserveren gebruik ik mijn creditcard van de ing, betalen doe ik dan weer cash als het even kan.
Dat ik hier nooit met pin betaal is ook een stukje onbekendheid met het systeem en daarom ook een stukje wantrouwen.
Dus zou iemand me kunnen vertelken wat ik precies met die kaarten kan doen?

Ik heb een kaart van de bangkokbank, daar sttat op: debit card, een logo van union pay en een logo van THAI payment networkl
En een kaart van de Kasikorn : privileged member, VISA, Debitcard.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: mastercard credit card

#10 Bericht door Herbergier » donderdag 27 september 2018, 14:26

Op mijn SCB SMART DEBIT CARD staat het logo van Mastercard en Promptcard en op mijn KTB Palladium CONVENIENCE CARD staat het logo van VISA en KTB Shop smart.

Met SCB Easy kan ik mijn saldo bijhouden en doe ik soms internet bankieren.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: mastercard credit card

#11 Bericht door wanadee » donderdag 27 september 2018, 15:11

Ik heb een paar weken geleden een nieuw pasje gekregen van de Bangkokbank en ze zeiden dat ik daar ook mee kon pinnen, maar in welke winkels??
En ik weet ook niet of het met de Kasikorn pas kan.
Internetbankieren kan met beiden, vroeg me alleen af of je er ook mee in winkels mee kunt betalen zoals de makro of zo.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: mastercard credit card

#12 Bericht door Herbergier » donderdag 27 september 2018, 16:51

Dat weet ik niet, ik pin alleen geld en betaal overal, Makro, Big C, Tesco enz., cash, enkele rekeningen betaal ik met internet bankieren.
Alles van waarde is weerloos.

wanadee
Expat
Expat
Berichten: 3813
Lid geworden op: woensdag 23 december 2015, 03:20
Locatie: Korat

Re: mastercard credit card

#13 Bericht door wanadee » vrijdag 28 september 2018, 01:00

Herbergier schreef:Dat weet ik niet, ik pin alleen geld en betaal overal, Makro, Big C, Tesco enz., cash, enkele rekeningen betaal ik met internet bankieren.
Wel zo veilig hier denk ik, heb niet zo veel vertrouwen in een goede afhandeling als er iets verkerrd loopt.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: mastercard credit card

#14 Bericht door Herbergier » vrijdag 28 september 2018, 01:32

wanadee schreef:
Herbergier schreef:Dat weet ik niet, ik pin alleen geld en betaal overal, Makro, Big C, Tesco enz., cash, enkele rekeningen betaal ik met internet bankieren.
Wel zo veilig hier denk ik, heb niet zo veel vertrouwen in een goede afhandeling als er iets verkerrd loopt.
Aan automatische incasso doe ik hier in Thailand ook niet, daar heb ik in Nederland al slechte ervaring mee opgedaan, toen ik daar stopte met mijn Toko, omdat ik naar Thailand vertrok, heb ik alles op tijd opgezegd en ook bevestigingen hiervoor gekregen, maar ze bleven gewoon afschrijven, ook nog toen ik al een paar maanden in Thailand woonde, dan moest ik dat weer binnen een bepaalde tijd storneren, het heeft me heel wat telefoontjes, mails en geld gekost voordat de heren/dames doorhadden dat ik niet meer in Nederland woonde, later heb ik die bankrekening maar opgezegd, was ik van al dat gezeik af.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: mastercard credit card

#15 Bericht door pjotter » vrijdag 28 september 2018, 01:40

Hallo allemaal. Ik heb wat dat betalen betreft alles uitgeprobeerd. Ook heb ik zowel bij de Bangkok bank als bij de Kasikorn toegang via het internet. Qua betalen met de Thaise bankpasjes, kun je , al dan niet zelf via internet, een betalings limiet opgeven. Geldt overigens ook voor het maximale bedrag per dag wat je uit een ATM mag halen.
Ik heb die betalings limiet op 20,000฿ gezet. Als je geen internet toegang gebruikt, kun je het ook mondeling via je bank regelen. Werkt goed. Met mijn gewone ING pasje kon ik (diverse zaken) niet betalen/pinnen.
Met de (ING) Creditcard werkt natuurlijk alles, maar is wel wat duurder door de ongunstige wisselkoers die men daar gebruikt.

Helaas moet je ook dikwijls betalen met je creditcard als je een vlucht online boekt. Cash kan dan helemaal niet. DAT is eigenlijk de hoofdreden dat ik tzt een Thaise Creditcard wil. Zelfs als dit via een zogenaamd fixed account zou moeten.
Op mijn 2 pasjes staat precies hetzelfde als bij Wanadee. Wat dat 'Visa' op de Kasikorn precies inhoudt weet ik niet.
Ik denk als daar 'mastercard' opstaat je wel gebijteld zit, Herbergier.

Groetjes !!

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”