De thaise mentaliteit ?????

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

De thaise mentaliteit ?????

#1 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 03:09

Ik zal u even de thaise mentaliteit uitleggen, voor de mensen die het niet te goed snappen
De thaise gewoonte, en gebruiken daar ga ik verder niet op ingaan, dat valt eerder onder CULTUUR.

Ik woon midden tussen de thaien, en dit in de isaan.
Niet zijnde dat dit eigelijk wel mijn doelstelling was, de isaan heeft veel natuur.
In het begin hier was dat eigelijk prachtig wonen, midden tussen de echte thaien, NOOIT PROBLEMEN GEKEND.
Nu, een beetje verder op is er een suikerfabriek, die zij volledig hebben uitgebreid en dan is eigelijk de kloterij begonnen
voor mij, de rust was gedaan.
Winkeltjes bijgekomen, wat vreetkotten bij gekomen, dus veel volk, en kon met hartelust de MENTALITEIT van de thai
bewonderen.
Wel, ik noem de mentaliteit op zijn meest uitgesproken lomp, even toelichten.
VB, parkeren van vrachtwagens, auto, brommers, zodat dat ik niet kan buiten rijden wanneer ik dat wens.
Die thaien vinden het o zo nodig om te zitten zuipen en vreten, en hun voertuig voor mijn oprit te parkeren.
Niet zijnde dat er saaj en kwaa de nodige plaats is.

Zij vinden o zo nodig om voor mijn huis een vuilnisbak te maken, met de nodige viezigheid voor mijn huis.
Die ik dan wel moet opkuisen, anders kan ik zo goed op een vuilnisstort gaan wonen.

Zij vinden het o zo nodig om tegen mijn muur te komen klagen, dat de stank niet houdbaar is.

Als ik buiten rij met de wagen, ik moet naar rechts kijken wand zij komen van rechts, sommige thaien vinden het
o zo plezierig om met hun wagen van links te komen en een gevaarljke situatie gaan uitlokken.

Sommige thaien hebben het lef om voor mijn oprit hun vrachtwagen te parkeren waar zij dan de nacht in doorbrengen.
Dus moet ik die thai even wakker maken in de morgen, om toch even met mijn voertuig buiten te kunnen rijden.

De thai had het er plezier in om mijn bloemen en planten stuk te trappen voor mij baan.
Heb ze allemaal verwijderd, het woord respect is ver te zoeken bij een thai.

Enz ..................,en nog van dat meer, DAT IS NU DE MENTALITEIT VAN DE MEESTE THAIEN.

De laatste Jaren leef ik hier in de SSLR, even verduidelijken.
S stof, de tweede S stank, L lawaai, R rotzooi IK WORDT DAAR STRONTZIEK VAN, EN BEN HET BEU HIER.
Moest ieder thai zijn stukje opkuisen voor zijn deur, zoals ik dat heb gedaan , zou het als stukken aangenamer zijn.
Nu kuis ik het ook niet meer op, een thai doe het niet, wel ik ook niet meer.
Een thai kuisen man man man, liever lui dan moe.

Nu heb ik tegen mijn ega gezegd, verkoop dat huis hier of ik neem mijn KOFFER en ga terug naar belgie.
Niet tegen staande dat ik dat eigelijk niet zo vlug zou doen, ik heb hier een schat van een dochter waar ik
zeer veel van hou, het is mijn zonnestraal en mijn vreugde in Thailand.

Goed, een dag of 3 nadien komt mijn ega terug met een bord HUIS TE KOOP, ik zeg verdomd zij begin in te zien dat
het voor mij niet verder zo kan.
Nu natuurlijk het nodige geduld uitoeffenen, en met de vraag wie gaat dat hier kopen, en wanneer.

Kijk, u mag nu zeggen ik kom met de mentaliteit van de thai niet zo in kontakt, wel, ieder farang wordt gedeeltelijk
geconfronteerd met zijn MENTALITEIT
Begeef u maar in het verkeer, met auto brommer of fiets ik hoor jullie al vloekken.
Of ik heb overlast van mijn buur, heb ik hier ook al gelezen.
enz .................
Kijk het woord MENTALITEIT, is opgehelderd.

Sommige farangs hier, willen mij wijs maken dat het hier allemaal ROZEGEUR EN MANENSCHIJN IS.
Wel deze mensen maken zich zelf iets wijs, Kom uit die droom en zie de feiten onder ogen.

Rozengeur, ik zal dan wel zelf de rozen moeten kopen.
manenschijn, de romantiek is ver zoek bij mij.

Zo mensen hier, de beste vrienden hoor,

Mvg herman69,





.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: De thaise mentaliteit ?????

#2 Bericht door De Beweerder » zondag 01 april 2018, 04:41

Sterkte en succes met de verkoop.
Plaats is een link, ik neem aan dat het ook op diversen internetsites te koop staat?
Wie weet is er een forumlid geïnteresseerd.
Alle beetjes helpen om daar snel weg te wezen en weer wat vreugde te vinden elders in het paradijs :giggle:
Houd moed!
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De thaise mentaliteit ?????

#3 Bericht door stevenl » zondag 01 april 2018, 04:55

Ach, volgens de een is alles rozengeur en maneschijn, volgens de ander zijn alle Thais hetzelfde met dezelfde mentaliteit.

Als je dat echt denkt en zo genoeg hebt van de Thai, waarom ben je dan hier? Als ik je stukjes lees heb je niet alleen genoeg van je woonomgeving, maar gaat het een heel stuk verder.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#4 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 06:50

stevenl schreef:Ach, volgens de een is alles rozengeur en maneschijn, volgens de ander zijn alle Thais hetzelfde met dezelfde mentaliteit.

Als je dat echt denkt en zo genoeg hebt van de Thai, waarom ben je dan hier? Als ik je stukjes lees heb je niet alleen genoeg van je woonomgeving, maar gaat het een heel stuk verder.
LEES HET NOG EENS AANDACHTIG, EN TREK DAN U CONCLUTIE ERUIT, WAT U SCHRIJFT IS TOTAAL NIET
AAN DE ORDE.

iK CITEER, NOOIT PROBLEMEN GEHAD.
DE MENTALITEIT VAN DE MEESTE THAIEN. HET WOORD MEESTE NIET ALLEMAAL HE
BEN HET BEU HIER, BEDOEL WEL DE WOONOMGEVEN, EN NEE HET GAAT NIET EEN HEEL STUK VERDER, DAT IS
U BEWERING NIET DE MIJNE .

EN WAAROM IK HIER BEN, WIST JIJ ALLES OVER DE THAI ZIJN MENTALITEIT, TIJD LEERT HE, IK BEDOEL DAARMEE
HOE LANGER ER MEN VERBLIJFT, HOE MEER ERVARING.
BEN HIER AL BIJNA 9 JAAR, THAILAND VERBAAST MIJ STEEDS ELKE DAG WEER.

MVG HERMAN69,
Laatst gewijzigd door herman69 op zondag 01 april 2018, 07:29, 2 keer totaal gewijzigd.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#5 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 07:18

De Beweerder schreef:Sterkte en succes met de verkoop.
Plaats is een link, ik neem aan dat het ook op diversen internetsites te koop staat?
Wie weet is er een forumlid geïnteresseerd.
Alle beetjes helpen om daar snel weg te wezen en weer wat vreugde te vinden elders in het paradijs :giggle:
Houd moed!
DAT NOEM IK DAN EEN MAN MET GEZOND VERSTAND, DAT ZIJN NU ECHT DE JUIST GETOETSTE WOORDEN.

Nu, het zal geen simpel opgave worden voor mijn ega om het huis te verkopen, ik eerder bemoei mij daar niet mee.
Heb al een paar kandidaten gehad, maar ik kreeg te horen van mijn ega, dat zij nog achter geld moesten zoeken halloooooo.

Nu de kostprijs, mijn ega klop er maar naar als naar de vliegen, zij vraag 4 000 000 bath. :crazy: :crazy: :crazy:
Ik zeg dat is te veel, nee zegt zij, bon, u doet maar zeg ik.
ben dan maar zelf beginnen te rekenen, renovatie huis en een stuk bijgebouwd met 1 verdiep ongeveer 1 000 000 bathtjes
Nu de waarde van de grond ongeveer laat mij zeggen 600 000 bathjtes.

Dat huis is max 3 000 000 waard, en dat is mss nog te veel.
Er zal wel iets uit de lucht vallen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: De thaise mentaliteit ?????

#6 Bericht door driver » zondag 01 april 2018, 08:09

herman69 schreef:
De Beweerder schreef:Sterkte en succes met de verkoop.
Plaats is een link, ik neem aan dat het ook op diversen internetsites te koop staat?
Wie weet is er een forumlid geïnteresseerd.
Alle beetjes helpen om daar snel weg te wezen en weer wat vreugde te vinden elders in het paradijs :giggle:
Houd moed!
DAT NOEM IK DAN EEN MAN MET GEZOND VERSTAND, DAT ZIJN NU ECHT DE JUIST GETOETSTE WOORDEN.

Nu, het zal geen simpel opgave worden voor mijn ega om het huis te verkopen, ik eerder bemoei mij daar niet mee.
Heb al een paar kandidaten gehad, maar ik kreeg te horen van mijn ega, dat zij nog achter geld moesten zoeken halloooooo.

Nu de kostprijs, mijn ega klop er maar naar als naar de vliegen, zij vraag 4 000 000 bath. :crazy: :crazy: :crazy:
Ik zeg dat is te veel, nee zegt zij, bon, u doet maar zeg ik.
ben dan maar zelf beginnen te rekenen, renovatie huis en een stuk bijgebouwd met 1 verdiep ongeveer 1 000 000 bathtjes
Nu de waarde van de grond ongeveer laat mij zeggen 600 000 bathjtes.

Dat huis is max 3 000 000 waard, en dat is mss nog te veel.
Er zal wel iets uit de lucht vallen.
Hi, weer terug uit Duitsland en wat bijgelezen.

vraagprijs bij een koers van 1 euro is 38 thb is dan 105.000 euro begrijp ik.
Jij vindt het dan ongeveer 78000,00 euro waard?
Scheelt nog wel wat qua prijs dan.

louis
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: dinsdag 06 oktober 2015, 14:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#7 Bericht door louis » zondag 01 april 2018, 08:25

In korte tijd lees ik 4 topics welke gestart zijn door @herman69 en 1 "oud draadje" weer actueel geworden. Uiteraard mag een ieder zijn/haar mening op het forum ventileren. Maar, Topic starter slaat wel erg ver door.
Gebruik van hoofdletters is een teken van woede en niet gebruikelijk. Uw gedrag roept meer vragen op waarom?

Veel kritiek op mentaliteit van een Thai, verdiep eens in de cultuur en wijze van opvoeding veel zal dan duidelijk worden.

Conclusie:

U bent hevig gefrustreerd, heeft veel ergernis en agressie zit ook in het beestje.
Leer de taal lezen en schrijven dan bent u optimaal in staat om alles duidelijk te maken aan de Thai. Besef wel dat er vele blauwe plekken op uw body zullen zijn.

U heeft een probleem niet de Thai

Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#8 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 10:11

driver schreef:
herman69 schreef:
De Beweerder schreef:Sterkte en succes met de verkoop.
Plaats is een link, ik neem aan dat het ook op diversen internetsites te koop staat?
Wie weet is er een forumlid geïnteresseerd.
Alle beetjes helpen om daar snel weg te wezen en weer wat vreugde te vinden elders in het paradijs :giggle:
Houd moed!
DAT NOEM IK DAN EEN MAN MET GEZOND VERSTAND, DAT ZIJN NU ECHT DE JUIST GETOETSTE WOORDEN.

Nu, het zal geen simpel opgave worden voor mijn ega om het huis te verkopen, ik eerder bemoei mij daar niet mee.
Heb al een paar kandidaten gehad, maar ik kreeg te horen van mijn ega, dat zij nog achter geld moesten zoeken halloooooo.

Nu de kostprijs, mijn ega klop er maar naar als naar de vliegen, zij vraag 4 000 000 bath. :crazy: :crazy: :crazy:
Ik zeg dat is te veel, nee zegt zij, bon, u doet maar zeg ik.
ben dan maar zelf beginnen te rekenen, renovatie huis en een stuk bijgebouwd met 1 verdiep ongeveer 1 000 000 bathtjes
Nu de waarde van de grond ongeveer laat mij zeggen 600 000 bathjtes.

Dat huis is max 3 000 000 waard, en dat is mss nog te veel.
Er zal wel iets uit de lucht vallen.
Hi, weer terug uit Duitsland en wat bijgelezen.

vraagprijs bij een koers van 1 euro is 38 thb is dan 105.000 euro begrijp ik.
Jij vindt het dan ongeveer 78000,00 euro waard?
Scheelt nog wel wat qua prijs dan.
Man, wat denk u dat het een farang gaat kopen, dan moet het wel een goede idioot zijn, geografisch gelegen :crazy: :crazy: :crazy:
Het zal wel een thai zijn die het koop, met bathjes, de euro heeft daar niks met te maken.
Hallooooooooooooo pronto

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#9 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 10:26

louis schreef:In korte tijd lees ik 4 topics welke gestart zijn door @herman69 en 1 "oud draadje" weer actueel geworden. Uiteraard mag een ieder zijn/haar mening op het forum ventileren. Maar, Topic starter slaat wel erg ver door.
Gebruik van hoofdletters is een teken van woede en niet gebruikelijk. Uw gedrag roept meer vragen op waarom?

Veel kritiek op mentaliteit van een Thai, verdiep eens in de cultuur en wijze van opvoeding veel zal dan duidelijk worden.

Conclusie:

U bent hevig gefrustreerd, heeft veel ergernis en agressie zit ook in het beestje.
Leer de taal lezen en schrijven dan bent u optimaal in staat om alles duidelijk te maken aan de Thai. Besef wel dat er vele blauwe plekken op uw body zullen zijn.

U heeft een probleem niet de Thai

Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.
Ja bingo, weer zo ene,uit boer zoekt vrouw in Thailand, en heeft die gevonden, en heeft het licht gezien.
Wat u daar schrijft heeft daar totaal niks met te maken, u kent mij niet dus klep houden.
Ik schets maar alleen de situatie waar ik mij in bevindt.
ER ZIJN HIER FARANGS DIE GRAAG HET WOORD GEFRUSTEERD GEBRUIKEN, KENNEN JULLIE MAAR 1 WOORD.
iK HEB DE INDRUK DAT U NOG EEN GROENTJE BENT IN THAIAND, VERS AANGEKOMEN MET EEN POOTJE GELD.

rfms
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 284
Lid geworden op: woensdag 08 juli 2015, 06:44

Re: De thaise mentaliteit ?????

#10 Bericht door rfms » zondag 01 april 2018, 10:30

Ik heb de indruk dat een goede " gids " in het Thaise leven uiterst aangewezen zou zijn.

:roll: [|) [|)
Ik vind het niet erg als je mij niet leuk vindt, of als je mij niet mag.
Want niet iedereen heeft een goede smaak.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#11 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 12:00

kijk ik ben met het onderwerp, te gast of niet GESTART, uitstekend onderwerp volgens mij niks mis mee.
Er moest toch een kereltje beginnen kwekken over inburgeren, ik heb hier niet gesproken over inburgeren, dus
moet men daar niet over uitwijken.

Mijn indruk naar SOMMIGE leden toe is, ER ZIJN VAN DIE WIJSNEUZEN HIER DIE DE ONDERWERPEN VAN MIJ TE VEEL
OPBLAZEN, begrijp u wat ik bedoel, en dan het woord frustratie gebruiken, heb u niks beter in petto
Dat klink bij mij zo van, hij heeft wel gelijk maar dat aanvaard ik niet en gebruik dan maar het woord frustratie.

Het zelfde met de thaise mentaliteit, het onderwerp niks mis mee.
Niet tegenstaande, dat ik de mentaliteit van SOMMIGE THAIEN breed heb uitgesmeerd, wat volgens SOMMIGE leden
als normaal wordt beschouwd.
Ik wordt er met geconfronteerd, niet jullie, althas denk ik.
Dus, een klein beetje medeleven zou toch eerder op zijn plaats zijn, dus sommige wijsneuzen gaan de boel een beetje opblazen
om zich o zo intrassant te maken.

Als ik een verhaal lees vb, wat ik geschreven heb, wel ik zou die man toch een klein ruggesteuntje geven, vb, mooi dat u het huis
verkoopt en een rustiger plaats gaat opzoeken, geen enkele farang kan in zo een situatie leven.
Begrijpt u mij mijne Heren, maar dat blijkt zeer moeilijk te liggen voor SOMMIGE LEDEN HIER.
Dus deze mensen laten liever uitschijnen dat alles rozegeur en maneschijn is, alleeee dat denken zij alvast.

ER ZIJN HIER BEPAALDE LEDEN DIE ZICH INTRESSANT WILLEN MAKEN, en dat is de bedoeling niet van een forum.
Een forum dient om de mensen de juiste informatie te verschaffen , en niet alles mooi verbloemend naar voor brengen.

Een farang heeft de intentie om naar Thailand te gaan wonen, dus hij zoekt infomatie, wat hij leest is te mooi om waar te zijn.
Hij pakt zijn koffer gaat naar Thailand, en komt tot de conclutie dat het maar de halve waarheid is, die man zal wel een
teleurstelling oplopen van de beste.
Dus ik schrijf hier mijn bevindingen die op waarheid gestaafd zijn, dus deze man krijg de goede informatie en geen
opgefokte informatie.

IK zal sommige leden hier alvast ook bedanken voor jullie negatieve steun, en die altijd het woord frustratie gebruiken
en nog van dat meer, om hun eigen problemen weg te moffelen.
Ik steek niks weg, ik schrijf zoals het is, the truth, heb niks te verbergen en ik zal ook persoonlijke aspecten van mij naar voor
brengen als het moet, zowel negatief als positief.

Alvast nog een prettige avond, nu ga ik mij discreet terugtrekken in mijn prive vertrek.

Mvg herman69

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: De thaise mentaliteit ?????

#12 Bericht door stevenl » zondag 01 april 2018, 12:41

Ik geloof inderdaad dat het woord 'frustratie' hier op zijn plaats is.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#13 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 12:44

oja, ga er ook bij vermelden voor de mensen die der intresse in hebben.

Op sommige punten heb ik het hier best naar mijn zin, niet tegenstaande dat ik hier bij mij met
alle idioterij van SOMMIGE THAIEN WORDT GECONFRONTEERD.

En bij mij thuis gaat het steeds de goed kant op eerder, ik denk dat zij achter een bonus wacht hahahahaha
Een beetje humor is ook meegenomen he makkers.

Ik ben hier thuis geen gemakkelijke jongen, heb eerder mijn principes, waar ik ook soms van afwijk, om de goede
orde te houden.
Ben al een 9 tal jaar getrouwd met mijn ega, dus mijn relatie valt best mee.
Moet soms veel water in mijn lekkere wijn doen, maar doe het niet altijd.
Ik wil ballans, symmetrisch en niet asmmetrisch, en daar is niks mis mee.
Zo kunnen wij allebij tevrede zijn, in een ballans houdende relatie.

herman69
kenner
kenner
Berichten: 116
Lid geworden op: vrijdag 14 juli 2017, 00:46

Re: De thaise mentaliteit ?????

#14 Bericht door herman69 » zondag 01 april 2018, 12:50

stevenl schreef:Ik geloof inderdaad dat het woord 'frustratie' hier op zijn plaats is.
Goed u krijg u zin, het zal mij een worst wezen wat u denkt, krijg er geen jeuk van.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: De thaise mentaliteit ?????

#15 Bericht door KhunSugar » zondag 01 april 2018, 13:40

EN WAAROM IK HIER BEN, WIST JIJ ALLES OVER DE THAI ZIJN MENTALITEIT
Alles niet nee, maar wel heel veel. Dat is dan ook de reden waarom ik er nog niet aan denk om ergens midden de natuur in putje Isaan te gaan wonen.
Wat je hier de Thaise mentaliteit noemt kan ik zelfs maar aan een klein gedeelte van de Lo-So toeschrijven.
Maar het is wel eigen aan mensen die zo'n hoge dunk van zichzelf hebben dat je in uw gastland verwacht dat men zich aan uw mentaliteit gaat aanpassen. Mis man, leer eerst over de gebruiken van het land voor je er u gaat vestigen, dat resulteert in heel wat minder frustraties.
Geen compassie, sorry. Je had je roze bril eerder moeten afzetten.

Naast het woord frustratie ken ik ook het woord 'narcist', narcistische paradox in het bijzonder.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”