Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#1 Bericht door boekhour » maandag 22 januari 2018, 03:46

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil Bath vanuit een Thaise bank omzetten naar Euros op een Nederlandse bank. Wat s de goedkoopste manier om dit te doen? Hoeft op zich niet via een bank, maar uiteindelijk moet het geld wel op een Nederlandse bankrekening komen. Heb ook al alternatieven zoals transferwise en revolut bekeken maar die gaan volgens mij alleen van Euro --> Bath. Doel is om de valuta conversie te doen zonder dat er te veel aan de strijkstok van de (tussen)bank blijft hangen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke organisaties jullie hebben ontdekt waarmee dit goed(koop) mogelijk is.

Gebruikersavatar
SmiqL
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 08 mei 2013, 09:41
Locatie: Chonburi
Contacteer:

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#2 Bericht door SmiqL » maandag 22 januari 2018, 06:12

Geef me een goede koers en ik zet euro's op je bank dmv. NLbank - NLbank transfer.
Pb me als je geïnteresseerd bent.

En anders je Baht's omwisselen naar Euro Cash en meenemen in het vliegtuig. Ik meen tot 10K geen probleem.
*** The best Slaves are the ones who think they are free ***

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#3 Bericht door jumbo » maandag 22 januari 2018, 06:20

boekhour schreef:Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil Bath vanuit een Thaise bank omzetten naar Euros op een Nederlandse bank. Wat s de goedkoopste manier om dit te doen? Hoeft op zich niet via een bank, maar uiteindelijk moet het geld wel op een Nederlandse bankrekening komen. Heb ook al alternatieven zoals transferwise en revolut bekeken maar die gaan volgens mij alleen van Euro --> Bath. Doel is om de valuta conversie te doen zonder dat er te veel aan de strijkstok van de (tussen)bank blijft hangen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke organisaties jullie hebben ontdekt waarmee dit goed(koop) mogelijk is.
Je zult voor een TH naar NL transfer toestemming moeten hebben van de Bank of Thailand, (voor teugkerende betalingen aangaande inkomsten) of op het kantoor een formulier moeten invullen
Dat probleem lopen ook de Transferwise etc tegen aan...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#4 Bericht door sjeng » maandag 22 januari 2018, 07:17

jumbo schreef:
boekhour schreef:Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil Bath vanuit een Thaise bank omzetten naar Euros op een Nederlandse bank. Wat s de goedkoopste manier om dit te doen? Hoeft op zich niet via een bank, maar uiteindelijk moet het geld wel op een Nederlandse bankrekening komen. Heb ook al alternatieven zoals transferwise en revolut bekeken maar die gaan volgens mij alleen van Euro --> Bath. Doel is om de valuta conversie te doen zonder dat er te veel aan de strijkstok van de (tussen)bank blijft hangen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke organisaties jullie hebben ontdekt waarmee dit goed(koop) mogelijk is.
Je zult voor een TH naar NL transfer toestemming moeten hebben van de Bank of Thailand, (voor teugkerende betalingen aangaande inkomsten) of op het kantoor een formulier moeten invullen
Dat probleem lopen ook de Transferwise etc tegen aan...

Misschien is het een optie om te ruilen via een andere expad die nog tegoeden heeft op een nederlandse bank en die deze euro's dan wil omruilen tegen batjes op zijn thaise bank, kan voor beide partijen voordelig zijn. Weet niet om hoeveel miljoen het gaat en het blijft natuurlijk een kwestie van wederzijds vertrouwen.

boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#5 Bericht door boekhour » maandag 22 januari 2018, 07:38

Ruilen van geld kan natuurlijk en is het goedkoopste echter wel een kwestie van vertrouwen. Maar bij mij is het een terugkerend fenomeen (bijvoorbeeld wekelijks) dat ik geld voor BATH wil omzetten naar Euros. Ik ben op zoek naar een manier dat dit via reguliere organisaties kan maar dan de goedkoopste. Heb hier al een bankrekening en de toestemming om over te zetten is er al. Kosten aan de bankkant in thailand zijn 300 bath, ING rekent 0.1% kosten, echter de valuta conversie heb ik geen zicht op.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#6 Bericht door jumbo » maandag 22 januari 2018, 08:33

boekhour schreef:Ruilen van geld kan natuurlijk en is het goedkoopste echter wel een kwestie van vertrouwen. Maar bij mij is het een terugkerend fenomeen (bijvoorbeeld wekelijks) dat ik geld voor BATH wil omzetten naar Euros. Ik ben op zoek naar een manier dat dit via reguliere organisaties kan maar dan de goedkoopste. Heb hier al een bankrekening en de toestemming om over te zetten is er al. Kosten aan de bankkant in thailand zijn 300 bath, ING rekent 0.1% kosten, echter de valuta conversie heb ik geen zicht op.

https://www.fxcompared.com/money-transf ... ref=filter

Ik bankier o.m. bij SCB en daar kan ik de koers zien en het euro bedrag dat uiteindelijk op mijn euro account terecht komt...
Dat zou ook bij jouw bank moeten kunnen want ik dacht dat THB uitvoer niet mogelijk was
Dus dan kan je de rates en kosten vergelijken met de gegeven link
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#7 Bericht door boekhour » maandag 22 januari 2018, 09:48

jumbo schreef:
boekhour schreef:Ruilen van geld kan natuurlijk en is het goedkoopste echter wel een kwestie van vertrouwen. Maar bij mij is het een terugkerend fenomeen (bijvoorbeeld wekelijks) dat ik geld voor BATH wil omzetten naar Euros. Ik ben op zoek naar een manier dat dit via reguliere organisaties kan maar dan de goedkoopste. Heb hier al een bankrekening en de toestemming om over te zetten is er al. Kosten aan de bankkant in thailand zijn 300 bath, ING rekent 0.1% kosten, echter de valuta conversie heb ik geen zicht op.

https://www.fxcompared.com/money-transf ... ref=filter

Ik bankier o.m. bij SCB en daar kan ik de koers zien en het euro bedrag dat uiteindelijk op mijn euro account terecht komt...
Dat zou ook bij jouw bank moeten kunnen want ik dacht dat THB uitvoer niet mogelijk was
Dus dan kan je de rates en kosten vergelijken met de gegeven link
THX voor de info ik ga erin duiken!

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#8 Bericht door jomel17 » maandag 22 januari 2018, 11:49

Ik kan van mijn Kasikorn rekening in Nederland euro's uit de atm halen..
หลงรัก

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#9 Bericht door jumbo » woensdag 24 januari 2018, 08:30

jomel17 schreef:Ik kan van mijn Kasikorn rekening in Nederland euro's uit de atm halen..
:worshippy:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#10 Bericht door boekhour » woensdag 24 januari 2018, 08:43

Ik ben bezig met een uk broker. Nu nog een uitdaging om de thaise bank het in bath te laten overboeken naar de uk rekening. De broker doet de bath-euro omztting en boekt naar mijn rekening. Moet nu op zoek naar een thaise bank waarbij ik online bath kan laten landen in bath op de brokers rekening.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#11 Bericht door KhunSugar » woensdag 24 januari 2018, 09:46

Waarom niet via crypto-curencies ?
ETH bijvoorbeeld.

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#12 Bericht door SiamTon » zaterdag 27 januari 2018, 00:53

boekhour schreef:Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil Bath vanuit een Thaise bank omzetten naar Euros op een Nederlandse bank. Wat s de goedkoopste manier om dit te doen? Hoeft op zich niet via een bank, maar uiteindelijk moet het geld wel op een Nederlandse bankrekening komen. Heb ook al alternatieven zoals transferwise en revolut bekeken maar die gaan volgens mij alleen van Euro --> Bath. Doel is om de valuta conversie te doen zonder dat er te veel aan de strijkstok van de (tussen)bank blijft hangen.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en welke organisaties jullie hebben ontdekt waarmee dit goed(koop) mogelijk is.
Afhankelijk van hoeveel het is. Maar als het bedrag lager is dan Euro 10.000, dan is mijn advies: "Wacht een gunstige koers af, wissel de THB om in EUR en neem het vervolgens cash mee naar NL. Dat is het goedkoopste. Bovendien kun je proberen iemand te vinden die juist het tegenovergestelde wil en EUR wil inleveren tegen THB, dan kunnen jullie beiden verdienen door in het midden te gaan zitten van de biet-en laatkoers.
Is het bedrag hoger, dan is het naar mijn mening het goedkoopste het online te doen via je eigen bank.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#13 Bericht door boekhour » woensdag 31 januari 2018, 03:32

Hallo allen alvast bedankt voor de antwoorden. Meenemen is geen alternatief aangezien dit vaker voorkomt, ook als we niet in Thailand zijn. We gaan maar eens wat proberen en kieken wat het wordt.

stille
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 453
Lid geworden op: zaterdag 07 februari 2009, 06:51

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#14 Bericht door stille » donderdag 01 februari 2018, 11:59

Hallo Boekhour
Woont je in Changmai,dan kunnen we het zodoen.
Het verschil van koers superrich tussen aankoop en verkoop delen.
Dat is voor beiden win-win situatie.
Komt ieder jaar hier in Changmai, met minimaal 10000 euro cash.
Stille

boekhour
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 09 januari 2014, 04:47

Re: Van Bath naar Euro goedkoop omzetten

#15 Bericht door boekhour » donderdag 01 februari 2018, 14:15

Hoi bedankt voor het aanbod. Nee niet in changmai, ook niet in de buurt. Wij gaan binnenkort en gaan het waarschijnlijk in contanten meenemen naar de nl, minder dan 10k dus geen probleem met douane en dergelijke.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”